Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך: קיה פיקנטו - קטנה אחת לכולם [נוסף מבחן לידנית]


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 4145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצאתי כתבה (באנגלית) עם המלצות על שיטות נהיגה חסכונית.

אני חושב שהנושא הזה יכול להיות מעניין לרוכשים פוטנציאליים של מכוניות מיני (במיוחד עם תיבת הילוכים הידנית).

לינק לתרגום ל
עברית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 747
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בנוגע לשמן בספר רכב כתוב שצריך להביא את המנוע לטמפרטורת עבודה, להעמיד את הרכב במישור, לדומם מנוע ולבדוק שמן אחרי 5 דקות בערך. אני תמיד חשבתי שצריך לתת למנוע להתקרר לחלוטין.

 

בנוסף כתוב שאסור להוסיף שום דבר חוץ מנוזל קירור מקורי בגלל חלקי אלומיניום במנוע. במילים אחרות עוד מספר שנים יהיה קשה מאוד למצוא פיקנטו שמורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לשמן בספר רכב כתוב שצריך להביא את המנוע לטמפרטורת עבודה, להעמיד את הרכב במישור, לדומם מנוע ולבדוק שמן אחרי 5 דקות בערך. אני תמיד חשבתי שצריך לתת למנוע להתקרר לחלוטין.

 

בנוסף כתוב שאסור להוסיף שום דבר חוץ מנוזל קירור מקורי בגלל חלקי אלומיניום במנוע. במילים אחרות עוד מספר שנים יהיה קשה מאוד למצוא פיקנטו שמורה.

 

1. עד כמה שזכור לי ככה בודקים שמן ברכב...:wink:

 

2. כמעט בכל המנועים היום(כבר שנים לא מעט) יש חלקי אלומיניום בדרך של מי הקירור, בראש ובראשונה ראש המנוע (סוג של חרוז)

לפעמים(לרוב?) גם הבלוק, בית התרמוסטט, בטח יש עוד. לא יוצא דופן

תקנו אותי אם אני תועה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזמנתי בתאריך ה-24/05 את דגם האוטומט המשופר,קיבלתי גם חיישני רוורס,קודנית ומרים שמשות מתנה.

רציתי לשאול אם יש אינדיקציה לגבי זמן ההגעה של הרכב לתאריך ההזמנה הנ"ל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרו לך שזה רכב מהמשלוח של 25/5 או מהמשלוח הבא?

כי ה"הבא" הזה בגדר ממש לא ברור. יש כאלו שאמרו להם שזה יגיע בספטמבר במקרה הטוב

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פורסם מבחן חדש של קרטובה על גרסה הידנית.

 

שם האתר הוא cartube.

אגש ישר לעיקר: ע"פ המבחן באתר הנ"ל, הפיקנטו הידנית מרגישה זריזה בהחלט, נוחה, המנוע שקט,יעיל ומטפס במהירות עד למנתק. אחת המסקנות היא שאין כל הצדקה לשלם את ההפרש לאוטומט (בעיקר כי ההפרש הגבוה במחיר לא משקף את ההפרש המזערי בין שני הדגמים) אלא מטעמי נוחות או אילוצי רישיון, (יש לי הרגשה של דה ג'ה וו:wink:). ההבדלים בין המנועים מאוד מינוריים והגיר הידני דווקא עושה את ההבדל (לטובה כמובן).

ונעבור לאחד העניינים המרכזיים, הפיקנטו בעלת מנוע ה1000 סמ"ק, חסכונית בהחלט בצריכת הדלק גם תחת עומס ובטח בנהיגה סבירה (אך לא מזדחלת).

עקב בעיות טכניות שלא מאפשרות לצרף את הלינק למבחן עצמו, הבאתי לפניכם רק את הפרק המפורט מאוד (שאפו ממש נכנסו לפרטים הכי קטנים) על מבחן צריכת הדלק, למי שרוצה לקרוא את כל המבחן שיכנס לאתר( cartube.co.il) קריאה מהנה.

 

"מבחן צריכת דלק נסיעה בינעירונית:

מבחן צריכת דלק ראשון: מחלף כפר שמריהו – מת"מ חיפה, טווח נסיעה 73.1 ק"מ.

תנועה זורמת, נהיגה חסכונית (אך לא קיצונית) במהירות של בין 90-100 קמ"ש כאשר הקפדנו לא לרדת מתחת ל-90 קמ"ש גם במקומות שזה דרש ללחוץ על הגז ולפגוע בצריכת הדלק, כולל מספר עקיפות מתונות ביותר של משאיות.

צריכת הדלק: 19.23 ק"מ לליטר.

 

מבחן צריכת דלק שני: מת"מ חיפה – מחלף כפר שמריהו, טווח נסיעה 73.1 ק"מ.

תנועה זורמת אותו סגנון נהיגה חסכוני.

צריכת דלק: 21.27 ק"מ לליטר.

ההפרש נובע בעיקר בשל כיוון הרוח שללא ספק הורגשה. נציין גם שהפקינטו עצמה רגישה לרוחות צד.

 

את אותו המסלול עשינו שוב, כאשר הפעם הקצב חופשי יותר (בעיקר כדי שלא נרדם ונשתעמם) ומהיר כמו הממוצע של הנתיב השמאלי בכביש החוף כאשר הכביש פנוי.

בהלוך השגנו צריכת דלק של 16.4 ק"מ לליטר ובחזור 17.54 ק"מ לליטר.

 

מבחן צריכת דלק נסיעה עירונית:

מבחן ראשון: נתניה,טווח נסיעה עירוני: 21 ק"מ.

שילוב של תנועה צפופה מרובת עצירות והאצות וכן תנועה זורמת במהירות קבועה.

נהיגה חסכונית אך לא איטית משאר התנועה.

צריכת דלק: 15.1 ק"מ לליטר.

 

מבחן שני: תל אביב,טווח נסיעה עירוני: 16.7 ק"מ.

תנוע צפופה ופקוקה, האצות בלימות ועמידה מרובה ברמזורים.

צריכת דלק: 13.3 ק"מ לליטר.

 

בסיום המבחן שכלל גם נסיעה לא חסכונית בעליל ומעל ל-500 ק"מ, צריכת הדלק עמדה על 16.7 ק"מ לליטר, בכל המבחן המיזוג עבד ללא הפסקה. הנתונים האלו כמובן רחוקים מנתוני היצרן. זה לא שלא ניתן כלל להשיגם וזה מאוד תלוי בסגנון הנהיגה וכמו בתוואי הדרך, אך באופן עקרוני זה פשוט לא מציאותי עבור הנהג המצוי. אני מכיר רק נהג אחד בישראל, השכן שלי, שכמובן היה מהראשונים בישראל לשים את ידו על סוזוקי אלטו (ומחליף עכשיו לפיקנטו ידנית) והוא כנראה הנהג היחידי בישראל שאי פעם קיבל קנס על נסיעה במהירות איטית מידי והוא לא עובר את ה-60 קמ"ש גם בכביש מהיר. אז כפי שאמרנו, לא מציאותי עבור הנהג המצוי.

 

קיה פיקנטו 1.0 LX ידנית – סיכום מבחן:

לא סתם האירופאי אוהבים ידניות, מעבר לחיסכון במחיר ובצריכת הדלק, עבור רכבים עם מנועים קטנים אין לזה תחליף. המנוע הקטן והנמרץ בשילוב עם תיבת ההילוכים הידנית, מביאים לתמצית את מה שאמרנו בעבר על הפיקנטו: קטנה שמשרגישה כמו סופרמיני. התיבה הידנית מאפשר לשלב סגנונות נהיגה שונים והרבה יותר חופש לנהג במידת הביצועים הרצויים למול צריכת הדלק לעומת הגרסה האוטומטית."

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכה טובה יותר תשיג בחורף, כשלא צריך מזגן.

 

אבל בקיץ? במדינה כמו שלנו ? לנסוע בלי מזגן ? בשביל לחסוך כמה שקלים של דלק ? נו באמת..

זה בערך כמו להכנס למסעדה, לאכול סטייק אנטריקוט 350 גרם איכותי ולא לשתות כוס יין טוב.

 

הפיקנטו הידנית בהחלט נשמעת כמו עסקה טובה יותר.

ואחרי שעשיתי נסיעת מבחן בשתיהן, לאופי הנהיגה שלי, לצרכים שלי ולכיף שלי מנהיגה, הייתי בוחר בידנית גם אם שני הדגמים היו באותו מחיר.

הדגם הידני מרגיש לי טוב יותר, בכל פרמטר.

מחשבה בוראת מציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרו לך שזה רכב מהמשלוח של 25/5 או מהמשלוח הבא?

כי ה"הבא" הזה בגדר ממש לא ברור. יש כאלו שאמרו להם שזה יגיע בספטמבר במקרה הטוב

 

לא יודע רשום לי זמן אספקה משוער=יולי,הסוכן ביקש לא להתחייב ולכן אני בספק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי אלו מכוניות גאוניות,רכבים חדשים,אחריות,מחיר לא יקר,חסכון גדול,כאשר החיסרון העיקרי הוא הכוח.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיסרון אמיתי בכוח תרגיש רק במהירויות לא חוקיות עם מזגן וחמישה אנשים ברכב בעליות קשות במיוחד.

בכל תנאי אחר הרכב הזה מספק רצועת כוח נהדרת.

מחשבה בוראת מציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...