Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8033 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כל שאלות שמובאות כן מתייחסות לאוטו אוטו' עם הנעה קידמית בלבד!

 

שימוש באברקס אחורי בחריקות וכו באופן של פעם בחודש וכו גורם נזק רציני?אני מדבר על מהירות שלא יותר מ40 האם בכלל נגרם נזק או שזה כמו לנעל גלגלים עם ברקס עד הסוף?

 

אם כן תוכל להסביר לי את הפעולה שקוראת מבחינה מכאנית?כי אני הבנתי שבדרך כלל יש מאחורה תוף ובזמן לחיצת ברקס המחשב מחליט אם לנעל את 4 הגלגלים או רק את הדיסקים מקדימה (אני מדבר בלי ABS) ואמברקס תמיד נועל רק את 2 התופים מאחורה והוא עובד עם כבלים אז הנזקים האפשרים הם קריעת הקבלים ושבירת התוף אבל כל זה רק במהירות גבוהות אם בכלל

 

שאלה שנייה:בקשר לפירפור באוט'(רגל ברקס עד הסוף וגז עד לטור 3 ומעלה)איזה נזק נגרם ע"י כך?אני שוב לא מדבר על שימוש יום יומי.....

 

תודה לכל העונים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תשובות חלקיות:

 

1. כן, "אמברקס" (הנדברקס, handbrake, בלם-יד), גורם לנזק. הכבלים נמתחים, מופעל עומס גבוה על המתלה האחורי, צמיגים נשחקים (ויכולים גם להנזק בצורה רצינית אם עושים את זה לא על כביש). מצד שני, אני בעצמי משתמש בזה. לא בשביל פוזות, אלא כשצריך - למשל פרסה. אבל אם אני עושה את זה, אז רק כשהכביש רטוב. אחרת זו פשוט התעללות - הכוח שאתה צריך להפעיל בשביל לנעול את הגלגלים האחוריים על כביש יבש הוא מוגזם.

 

2. ברוב המוחלט של המכוניות החדשות יש דיסקים גם מאחורה. בלי ABS, אין מחשב בלימה (הABS היה מחשב הבלימה הראשון, כל היתר - בקרות יציבות למיניהן - בא אחר כך).

כשאתה בולם, בכל מכונית, מופעל כוח הבלימה על כל ארבעת הגלגלים, כשבדרך כלל החלוקה היא 80 אחוז מהכוח על הקדמיים, 20 על האחוריים. זה הבסיס. מערכות מתוחכמות יותר יודעות לווסת את כוח הבלימה בצורה יעילה יותר בין הגלגלים, בהתאם לתנאים באותו הרגע.

 

3. אין לי מושג איך באמת עובד ההנדברקס על דיסקים, נראה לי שהוא מפעיל את משאבת הבלם ידנית ועוקף את כל יתר המנגנונים, אבל באמת שעל זה יענו חכמים ממני.

 

4. נזק כשאתה מזנק ככה עם אוטומטית? עומס מטורף על התמסורת, בעיקר. אחר כך, עומס על הבלמים. אחר כך, שחיקת צמיגים. אני אוהב את המכוניות שאני נוהג בהן, שלי או לא שלי, ולכן נמנע מכאלו דברים. ובסוף אתה גם מזנק מהמקום יותר לאט מאשר אם היית עושה את זה בעדינות.

 

תשמע, בוודאי אחרי ההודעה הזו שלי יבואו שלל דברי נאצה כלפיך וכלפי שכמותך. אני, לעומת זאת, מבין אותך, אתה רק מנסה לעשות כיף מדי פעם. סבבה. אולי כדאי שתלך קצת לקארטינג, אין לך מושג כמה מקצים אפשר לעשות על קארטינג במחיר של תיבה אוטומטית, בלי לסכן אף אחד ועם הרבה, הרבה יותר כיף.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

כל המשחקים השטותיים האלה של צלחות וחריקות עם אנדברקס וכנ"ל לגבי לחיצות של הברקס והגז ביחד בשביל הפרפורים גומרים את האוטו ומיותרים בהחלט....

 

 

החל משחיקת צמיגים, הריסת ציריות שחיקת ברקסים וכו'...

 

אלעד.

פורסם
תשובות חלקיות:

1. כן, "אמברקס" (הנדברקס, handbrake, בלם-יד), גורם לנזק. הכבלים נמתחים, מופעל עומס גבוה על המתלה האחורי, צמיגים נשחקים (ויכולים גם להנזק בצורה רצינית אם עושים את זה לא על כביש).מצד שני, אני בעצמי משתמש בזה. לא בשביל פוזות, אלא כשצריך - למשל פרסה אבל אם אני עושה את זה, אז רק כשהכביש רטוב. אחרת זו פשוט התעללות - הכוח שאתה צריך להפעיל בשביל לנעול את הגלגלים האחוריים על כביש יבש הוא מוגזם.

 

2. ברוב המוחלט של המכוניות החדשות יש דיסקים גם מאחורה. בלי ABS, אין מחשב בלימה (הABS היה מחשב הבלימה הראשון, כל היתר - בקרות יציבות למיניהן - בא אחר כך).

כשאתה בולם, בכל מכונית, מופעל כוח הבלימה על כל ארבעת הגלגלים, כשבדרך כלל החלוקה היא 80 אחוז מהכוח על הקדמיים, 20 על האחוריים. זה הבסיס. מערכות מתוחכמות יותר יודעות לווסת את כוח הבלימה בצורה יעילה יותר בין הגלגלים, בהתאם לתנאים באותו הרגע.

 

3. אין לי מושג איך באמת עובד ההנדברקס על דיסקים, נראה לי שהוא מפעיל את משאבת הבלם ידנית ועוקף את כל יתר המנגנונים, אבל באמת שעל זה יענו חכמים ממני.

 

4. נזק כשאתה מזנק ככה עם אוטומטית? עומס מטורף על התמסורת, בעיקר. אחר כך, עומס על הבלמים. אחר כך, שחיקת צמיגים. אני אוהב את המכוניות שאני נוהג בהן, שלי או לא שלי, ולכן נמנע מכאלו דברים. ובסוף אתה גם מזנק מהמקום יותר לאט מאשר אם היית עושה את זה בעדינות.

 

תשמע, בוודאי אחרי ההודעה הזו שלי יבואו שלל דברי נאצה כלפיך וכלפי שכמותך. אני, לעומת זאת, מבין אותך, אתה רק מנסה לעשות כיף מדי פעם. סבבה. אולי כדאי שתלך קצת לקארטינג, אין לך מושג כמה מקצים אפשר לעשות על קארטינג במחיר של תיבה אוטומטית, בלי לסכן אף אחד ועם הרבה, הרבה יותר כיף.

 

טוב לדעת שמתי שעושים פרסה צריך להרים אנברקס :shock: , בכל אופן אם ככה תיזהר לא לעשות "פרסה" ליד משטרה, אה וגם אל תעשה "פרסה" ליד עוברי אורח תמימים שרוצים בסה"כ לחצות את הכביש שלא תמצא איזה אחד על הבג'ז שלך, ובכלל תשתדל לא לעשות "פרסה" אם אתה עם מישהו באוטו....כי פרסה כמו שאתה מתאר עושים במפגשים בקניון איילון...ובגלל כל הפרסות האלה המשטרה עושה פשיטות על ימין ועל שמאל :mad:

Honda hornet 600

 

פורסם
4. נזק כשאתה מזנק ככה עם אוטומטית? עומס מטורף על התמסורת, בעיקר. אחר כך, עומס על הבלמים. אחר כך, שחיקת צמיגים. אני אוהב את המכוניות שאני נוהג בהן, שלי או לא שלי, ולכן נמנע מכאלו דברים. ובסוף אתה גם מזנק מהמקום יותר לאט מאשר אם היית עושה את זה בעדינות.

 

 

תוספת: גם הציריות רגישות לעניין...

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

 

טוב לדעת שמתי שעושים פרסה צריך להרים אנברקס :shock: , בכל אופן אם ככה תיזהר לא לעשות "פרסה" ליד משטרה, אה וגם אל תעשה "פרסה" ליד עוברי אורח תמימים שרוצים בסה"כ לחצות את הכביש שלא תמצא איזה אחד על הבג'ז שלך, ובכלל תשתדל לא לעשות "פרסה" אם אתה עם מישהו באוטו....כי פרסה כמו שאתה מתאר עושים במפגשים בקניון איילון...ובגלל כל הפרסות האלה המשטרה עושה פשיטות על ימין ועל שמאל :mad:

 

אתה יודע מי אני? אתה יודע איפה אני נוהג? אתה יודע איך? אתה יודע איזו הכשרה עברתי?

אתה אפילו יודע שהאוטו שלי זה האצ'בק, ולכן לא הייתי יכול למצוא עוברי אורח על הבגאז' אפילו אם הייתי רוצה (הם היו מחליקים למטה באלגנטיות)?.

 

אתה חושב שבאמצע כביש באמת יותר בטוח לעשות סיבוב שלוש נקודות, כשאתה מטרה נייחת, מאשר להרים הנדברקס?

 

בקיצור, אל תטיף מוסר למי שאתה לא מכיר. **** (במקור).

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

 

טוב לדעת שמתי שעושים פרסה צריך להרים אנברקס :shock: , בכל אופן אם ככה תיזהר לא לעשות "פרסה" ליד משטרה, אה וגם אל תעשה "פרסה" ליד עוברי אורח תמימים שרוצים בסה"כ לחצות את הכביש שלא תמצא איזה אחד על הבג'ז שלך, ובכלל תשתדל לא לעשות "פרסה" אם אתה עם מישהו באוטו....כי פרסה כמו שאתה מתאר עושים במפגשים בקניון איילון...ובגלל כל הפרסות האלה המשטרה עושה פשיטות על ימין ועל שמאל :mad:

 

אתה יודע מי אני? אתה יודע איפה אני נוהג? אתה יודע איך? אתה יודע איזו הכשרה עברתי?

אתה אפילו יודע שהאוטו שלי זה האצ'בק, ולכן לא הייתי יכול למצוא עוברי אורח על הבגאז' אפילו אם הייתי רוצה (הם היו מחליקים למטה באלגנטיות)?.

 

אתה חושב שבאמצע כביש באמת יותר בטוח לעשות סיבוב שלוש נקודות, כשאתה מטרה נייחת, מאשר להרים הנדברקס?

 

בקיצור, אל תטיף מוסר למי שאתה לא מכיר. **** (במקור).

 

לא יודע מי אתה ולא יודע איזה הכשרה עברת, אבל לפני שאתה כותב את זה אולי תחשוב שיש אנשים שיראו את ההודעה ויתחילו לנסות לקחת פרסה עם אנברקס?? כאשר אין להם את הניסיון והידע, והתוצאות לעיתים עלולות להיות ממש הרסניות ולא נעימות בלשון המעטה.

 

ושלא תבין לא נכון אני מסכים עם כל הדברים האחרים שכתבת, פשוט הדבר הזה בלט לי לעין

והחזיר לי פשוט איזה פלאש בק....על הילדים שיש להם חודש רישיון ולוקחים את האוטו של אבא לעשות צלחות .....אז תסביר את עצמך יותר טוב ותציין שעברת לזה הכשרה (במידה ועברת)....ואני לא בא להכנס איתך לוויכוח או משהו.

Honda hornet 600

 

פורסם

טוב נו, בוא נסכים שמעדתי.

אני מקווה שלרוב האנשים יש את השכל לא לעשות כאלה דברים על הכביש, ואם כן, אז לפחות אחרי שהם ניסו את זה במקום סטרילי כלשהו, כמו מגרש חניה שומם ורטוב.

 

וזה נכון באופן כללי לנהיגה במכוניות. אל תנסו דברים חדשים על הכביש, לכו למגרש חניה. בשביל זה יש מגרשי חניה (זה מאוד קריטי שמגרש החניה יהיה ריק, אחרת כבר עדיף תרגול על הכביש).

 

תודה והתנצלותי :)

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
3. אין לי מושג איך באמת עובד ההנדברקס על דיסקים, נראה לי שהוא מפעיל את משאבת הבלם ידנית ועוקף את כל יתר המנגנונים, אבל באמת שעל זה יענו חכמים ממני.

 

לא יודע איך זה בכל המכוניות אבל אני ראיתי בהונדה אקורד, בתוך הדיסק האחורי יש תוף קטן, והוא משמש להנדפרקס.

פורסם

אל תרדו על אנשים, כי אני מתערב שכולככככככם פה עשיתם שטויות והרמות אמברקס!

אם הבנאדם רוצה ללמוד אז זה לגיטימי שידע את כל הבעיות הנובעות מזה באוטו.

פורסם

לא דווקא לא כולם, לי פשוט חבל על האוטו. הייתי רוצה לשמוע מהבחור עם ההאצ'באק איזה הכשרה יש לך והיכן ובאליו מקרים אתה עושה פרוסת עם בלם יד (בלי להקצין סתם מעניין אותי לדעת).

פורסם

נמאס! מעבר ל זה שהויכוח מטופש למדי ומעודד שטויות על כביש ציבורי (דבר שאף פעם, בשום סיטואציה וללא קשר להכשרת הנהג, לא יכול להיות טוב, מכיוון שמי שסביבך לא יודע כמה "מוכשר" אתה בנהיגה ועשוי לעשות שטויות בעצמו כתוצאה מכך - בלימת-פתע, סטיה מהנתיב וכו'), מה שבאמת מעצבן הוא השימוש באלף גרסאות - שגויות כולן -למונח "HANDBRAKE" - המונח העברי הוא "בלם-יד", ואם מוכרחים אז "האנדברייק", ולא אמברקס, אנדרקס ושאר שטויות. :mad:

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

פורסם
נמאס! מעבר ל זה שהויכוח מטופש למדי ומעודד שטויות על כביש ציבורי (דבר שאף פעם, בשום סיטואציה וללא קשר להכשרת הנהג, לא יכול להיות טוב, מכיוון שמי שסביבך לא יודע כמה "מוכשר" אתה בנהיגה ועשוי לעשות שטויות בעצמו כתוצאה מכך - בלימת-פתע, סטיה מהנתיב וכו'), מה שבאמת מעצבן הוא השימוש באלף גרסאות - שגויות כולן -למונח "HANDBRAKE" - המונח העברי הוא "בלם-יד", ואם מוכרחים אז "האנדברייק", ולא אמברקס, אנדרקס ושאר שטויות. :mad:

 

מעכשיו, ניכנס לעידן חדש, כל המוטציות יוחלפו אוטומטית במילה בלם יד .

לתפארת מדינת ישראל !

פורסם

מה, אוטומטית לגמרי?

הנה בדיקה:

 

הנדברקס

אמברקס

עמברקס

אנברקס

אנדברקס

 

נראה לי ששכחת אחד :wink:

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
טוב נו, בוא נסכים שמעדתי.

אני מקווה שלרוב האנשים יש את השכל לא לעשות כאלה דברים על הכביש, ואם כן, אז לפחות אחרי שהם ניסו את זה במקום סטרילי כלשהו, כמו מגרש חניה שומם ורטוב.

 

וזה נכון באופן כללי לנהיגה במכוניות. אל תנסו דברים חדשים על הכביש, לכו למגרש חניה. בשביל זה יש מגרשי חניה (זה מאוד קריטי שמגרש החניה יהיה ריק, אחרת כבר עדיף תרגול על הכביש).

 

תודה והתנצלותי :)

 

מאוד מאוד צרמה לי ההודעה שלך, ודווקא בגלל שאני מדריך נהיגה מתקדמת, ודווקא בגלל שאני יודע לעשות 180 עם בלם-יד (וגם בלעדיו) ופניות J, והחלקות ועוד אלף ואחד דברים - דווקא בגלל זה צרמה לי ההודעה שלך.

 

אם אתה חושב שאתה מספיק מיומן כדי לעשות פרסה עם בלם יד בכביש הציבורי, אז כמו שאומר מיודענו הכט, אתה פושע. תעלולים עושים במקום סגור בלבד ובתנאים סטריליים. בכביש, כשרוצים לעשות פרסה, מאיטים ועושים אותה לאט לאט, ואם צריך אז עושים פניית 3 נקודות - אבל לא מושכים בלם-יד. ואם הגעת למצב שאתה צריך לעשות את הפניה מהר, כי אוטו בא בנתיב הנגדי (שאליו אתה רוצה לפנות) ואתה משתמש בבלם-יד כדי לסיים את הפרסה מהר סימן שלא נתת זכות קדימה.

 

רוצה לדעת למה אני כותב את ההודעה הזו?

לא כי אכפת לי איך אתה שומר על מכלולי הרכב שלך - זה הדבר האחרון שמעניין אותי - אלא כי פעם אחת אתה תעשה את זה ומשהו בלתי צפוי יקרה, אתה תאבד שליטה על האוטו ועלול לקרות משהו רע מאוד, או לך או (מה שיותר גרוע) לאחרים.

 

בקיצור: את התעלולים שומרים למגרשים סגורים בתנאים סטריליים, בכביש נוסעים בזהירות ולאט.

 

ואגב: זו לא הודעת תוכחה, סתם הבעת דעה שלי.

 

Fazer[/b]

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8033 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...