Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד: מהו קבל ומה תפקידו במערכת? (פוצל משרשור ההתקנה באלטו)


Alex Dls
שימו לב! השרשור הזה בן 5057 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המגבר צורך הספק מסויים ממערכת החשמל ברכב.

זה לא משנה למגבר אם יש קבל בכניסה , או שאין קבל בכניסה.

 

המגבר צורך הספק.

האלטרנטור נותן את אותו ההספק.

הקבל לא מבזבז הספק (הקבל יכול לאגור או לתת).

לכן הוא לא "צרכן" ולא "עומס"

 

 

 

 

(רנזי, אני מקווה שההודעות הבאות שלך יהיו ענייניות ולא יפנו לגופו האדם).

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 113
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז אם למגבר לא משנה אם יש קבל או אין קבל - אז מדוע לשים קבל ?

 

וחיים, ההודעות שלי ענייניות מאוד, אני לפחות לא מטעה אנשים כמוך, ובדרך קוטל תגובות נכונות של משתמשים אחרים בפורום.

 

רזי.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התגובה שרשם green monster (ניר) היא לא תגובה נכונה.

זו תגובה מוטעית.

 

הקבל הוא צרכן נוסף על מערכת החשמל, ולמעשה מוסיף עוד עומס על הקיים.

אבל הבעיה נותרה במקומו, ולהיפך עכשיו היא חמורה יותר כי יש עומס גדול יותר.

 

בהנחה שמערכת חשמל מספקת-הקבל לא יכול להיות צרכן נוסף.

הקבל לא יוסיף עוד עומס על הקיים

מכיוון שהוא לא מבזבז הספק חשמלי.

green monster (ניר) טועה, וחבל שכך.

 

 

 

 

אז אם למגבר לא משנה אם יש קבל או אין קבל - אז מדוע לשים קבל ?

 

רזי.

הקבל נועד לייצב את צריכת הזרם המשתנה.

בכל מקרה, עם קבל או בלעדיו, המגבר יצרוך את הזרם הדרוש לו.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את זה שתגובתו של ניר איננה נכונה כבר הבנו, ואינך מחדש לנו דבר.

האם אתה יכול לבסס את טענתך שקבל אינו צרכן ואינו מעמיס על המערכת בכתובים ?

 

רמז - האם אתה סבור שהקבל יושב שם לבדו, בודד וגלמוד ואינו חלק ממעגל RC באיזושהיא צורה ?

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את זה שתגובתו של ניר איננה נכונה כבר הבנו, ואינך מחדש לנו דבר.

האם אתה יכול לבסס את טענתך שקבל אינו צרכן ואינו מעמיס על המערכת בכתובים ?

 

רמז - האם אתה סבור שהקבל יושב שם לבדו, בודד וגלמוד ואינו חלק ממעגל RC באיזושהיא צורה ?

 

 

למה אתה חושב שקבל יושב לבדו, בודד וגלמוד?

הוא לא. הוא מחובר במקביל למערכת החשמל של הרכב.

אתה יודע כמה מעגלי RC ישנם?

המון :).

 

אתה חושב שניר יכול לנתח את כל מעגלי RC יחדיו?

אתה טועה.

 

 

 

 

הרבה יותר קל לפתור מבחינה רעיונית את המעגל ע"י שיקולי אנרגיה.

יש שתי הנחות:

א. המתח בתחילת הפעולה ובסיומה - זהה (לא בזמן פעולה רגעית!).

ב. אנרגיה לא מתבזבזת על הקבל.

 

פירוט:

א. המתח נשאר זהה - בזמן מנוחה, מתח הקבל הוא 12.6V, בדיוק כמו המתח בין הדקי המצבר.

לאחר הנעת המנוע האלטרנטור נכנס לפעולה, ולכן המתח הכללי עולה ל-13.8V (עד 14.4V).

מתח הקבל עולה בהתאמה.

בסיום הנסיעה, מתח הקבל חוזר בחזרה ל- 12.6V,

בדיוק כמו המתח בין הדקי המצבר.

 

ב. אנרגיה לא מתבזבזת על הקבל - בזמן פעולה, הקבל לא מייצר חום או ולכן אין איבוד של אנרגיה חשמלית.

מבחינה תיאורטית - קבל דיאלקטרי הוא מכשיר אידאלי.

מעשית -הוא קרוב מאוד לכך.

 

 

אין בזבוז אנרגיה ואין שינוי ברמת המתח, כך שקבל הוא לא "צרכן נוסף",

ולא "מייצר" עומס.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חוזר על עצמך שוב ושוב, וכל זאת מבלי להביא הוכחות מוסמכות לטיעונים השטותיים שהינך מעלה כאן.

 

בכל מקרה, ולאור העובדה שלא הצלחת לסתור את ניר ואותי הריני להודיע לך בזאת -

 

1. הקבל בו עוסק השרשור (אפילו צולם) הינו צרכן.

2. הקבל מעמיס על מערכת החשמל ברכב כמעט בכל רגע נתון.

3. מאחר והקבל המדובר הינו חלק ממעגל RC (כן - ישנם עוד לא מעט מעגלים כאלה ברכב, אבל מה זה משנה לדיונינו ?), אז הוא כן מבזבז אנרגיה חשמלית (וכל זאת מאחר וישנו נגד במערכת הזו).

 

חיים, ניסיתי לפשט את זה בצורה הפשוטה ביותר. ניר הציג את זה אפילו בצורה פשוטה יותר. מאחר ועסקתי בתחום באופן קצת יותר רציני מהניסיון שלך יש עם קבלים למיניהם, אני מציע לך, באופן חברי כמובן, לקחת קורס או שניים באלקטרוניקה (נראה לי שהיום קוראים לזה אלקטרוניקה תקבילית), ואז לקטול תגובות בפורום, רק שהפעם כנראה שזה יהיה תגובות נכונות יותר.

 

רזי.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הקבל בו עוסק השרשור (אפילו צולם) הינו צרכן.

2. הקבל מעמיס על מערכת החשמל ברכב כמעט בכל רגע נתון.

3. מאחר והקבל המדובר הינו חלק ממעגל RC (כן - ישנם עוד לא מעט מעגלים כאלה ברכב, אבל מה זה משנה לדיונינו ?), אז הוא כן מבזבז אנרגיה חשמלית (וכל זאת מאחר וישנו נגד במערכת הזו).

רזי.

 

אין לי ספק שהקבל מעמיס על מערכת החשמל בכל רגע נתון,

אבל מדוע אתה מתייחס לעומס פעולה רגעי?

 

הצריכה הכללית היא תוצאה של הפעלת המגבר,

לא של הקבל.

העומס נובע מהפעלת המגבר, ולא מקיומו של הקבל.

 

ברור כי במחזורי הטעינה אפשר להתייחס לקבל כאל עומס,

טעינת קבל ע"י אלטרנטור היא צריכה מסויימת,

אך הצריכה הזו נובעת מצריכת הזרם שבסופו של דבר קשורה למגבר.

 

 

אם תוציא את הקבל, אתה חושב שלא יהיה "עומס"?

גם למגבר יש קבלים בתוכו.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים זה בדיוק העניין, ישנו עומס על מערכת החשמל, ואז אתה מוסיף את הקבל הענקי הזה, למחזור הצריכה על הקו של המגבר.

 

כלמעשה חיים את בדיוק מחזק את מה שאני אומר בעצמך.

כלומר, הייתה בעיה לפני הקבל, ועכשיו היא חמורה יותר מכיוון שעל אותו קו ישנו עוד צרכן נוסף.

 

קבל זה לא בטריה, הוא לא אוגר הוא כל הזמן נטען ונפרק, והוא נוסף על מעגל צרכני(המגבר).

 

וחיים, עשה לי בקשה טובה אישית, לפחות אל תזלזל באינטיליגנציה שלי ותרשום לי דברים כמו :"אתה בטח מתבלבל עם טעינה ראשונית".

האמן לי, שאם לא הייתי יודע על מה אני מדבר לא הייתי כותב זאת.

 

בנתיים, אני ממליץ לך בחום לקרוא את השרשור הבא:

http://forum.realmofexcursion.com/electrical-charging-systems/17919-why-you-dont-need-capacitor.html

אלו דבריו של ריצ'רד קלארק בנושא הקבל לרכב, ומדוע הוא מיותר ולא צריכים אותו.

ריצ'רד קלארק היה גם זה שהמציא את הקבלים לאודיו לרכב.

 

תקרא את זה, ואח"כ תגיד לי האם גם הוא טועה ומטעה?

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב ושבוע טוב לכולם

ניר אין לי רצון ויותר מכל אין לי את היכולת והנתונים הטכניים הקרים כדי להיכנס לתמונת הויכוח בינך לבין חיים

נושא הויכוח למיטב הבנתי הוא "האם הקבל עוזר לייצב את מערכת החשמל ברכב לאור מעמסי הייתר של מערכת הסאונד או שהוא הופך לנטל ומכביד על המערכת?"

אני ממש לא זוכר כלום משיעורי האלקטרוניקה וחשמל מהימים שלי בבית ספר הולץ ת"א

את רוב הזמן בזבזתי בבלגן בחצר ובעישונים בשדות של מקוה וכמובן בבריחות לבתי ספר שבהם היו בנות (אנקורי וכ"ו)

לכן אני יכול לדבר ממבט של נתונים פיזיים והתנהגות הרכב לפני ואחרי הקבל ת"כלס בשטח.

שוב אני מזכיר שציינתי כבר שקבל בהגדרה שלו לא הומצא לטובת פיתרון של נפילות מתח

ואם זכרוני אינו בוגד בי אז אני זוכר במפורש שלפני כ-10-12 שנים כששיווקתי את MONSTER CABLE בארץ והכנסתי את נושא הקבלים לתודעת הציבור הרחב ובעלי החנויות, היה כתוב במפורש בדפי ההסבר של MONSTER שאין להשתמש בקבל וזה לא תפקידו לפיתרון בעיות מתחים ברכב.

אבל פיזית ומעשית ברכבים שבהם ישנם נפילות מתח לאחר התקנת סטריאו ובזמן מכת באסים ההתקנה של הקבל בפירוש פותרת את הבעיה ברוב המקרים

כדוגמת ה"אלטו" בשרשור

אם תשים לב גם בעל הרכב רשם במפורש שהבעיה נפתרה לאחר הרכבת הקבל

אז אני אסיים ואומר שאולי אתה צודק מבחינת נתונים טכניים יבשים וממש אין לי ויכוח איתך בנושא הטכני

אבל בשטח הקבל עובד ופותר את רוב הבעיות ובמקביל מבצע את ייעודו המקורי שהוא "שמירת באס נקי ומתוח"

יום טוב

דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרור צודק,אני לפני 15 שנה זלזלתי בקבל,אחרי שהרכבתי קבל רוקפורד 1MF השיפור מורגש וודאי

יש הבדלים בין קבל לקבל ואין אני יודע מה טיב הקבלים של היום.

להבא יש לשקול להתקין מגברים CLASS D בסוזוקי אלטו

דרור מה צריכת הזרם של המגבר שהותקן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

קבל זה לא בטריה, הוא לא אוגר הוא כל הזמן נטען ונפרק, והוא נוסף על מעגל צרכני(המגבר).

 

וחיים, עשה לי בקשה טובה אישית, לפחות אל תזלזל באינטיליגנציה שלי ותרשום לי דברים כמו :"אתה בטח מתבלבל עם טעינה ראשונית".

האמן לי, שאם לא הייתי יודע על מה אני מדבר לא הייתי כותב זאת.

 

בנתיים, אני ממליץ לך בחום לקרוא את השרשור הבא:

http://forum.realmofexcursion.com/electrical-charging-systems/17919-why-you-dont-need-capacitor.html

קבל נטען ונפרק, לכאורה הוא "נוסף" על המעגל הצרכני,

אבל מעשית העומס נובע מעצם חיבור המגבר.

 

 

מי שרוצה לשמוע מוסיקה ברכב צריך מגבר.

המגבר הוא מקור ה"עומס", לא הקבל.

לכל מגבר יש קבלים בכניסה,

ומגבר צורך זרם גם כשהוא לא מפיק מוסיקה (Idle current).

 

השרשור של קלארק מעולה.

אבל אם קלארק ממציא קבלים לרכב, ומיד אחר כך סותר את עצמו,

לא אני ולא אתה יכולים להסתמך עליו :-).

 

אבל, הוא מסביר היטב מתי קבלים לא נחוצים!

ברור שבעומס מסויים חייבים לשדרג מערכת חשמל,

אך אנו עוסקים במקרה אחר.

 

 

אני לא מתכוון לזלזל באנשים, אם זה משתמע מדברי אז אני מתנצל.

זו אגב, הסיבה שביקשתי מרנזי התייחסויות עינייניות ולא פניה לגופו של אדם.

כולנו יכולים ללמוד מאדי (לנופורס) שמצליח להעביר ביקורת בצורה נעימה.

 

בכל מקרה, אם אתם רוצים להיפגש לקפה הפוך, כדי לתאם מושגים ולפתור את הנושא,

אז בשמחה, חבל להרוס את השרשור של האלטו.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים חדל לוויכוח המיותר הזה,

 

קבל הוא צרכן חשמל - חד משמעית זה נכון

קבל לא פותר בעיות חשמל אלא רק מעלים אותן מהעין

פתרון אמיתי לבעיות חשמל זה אך ורק אלטרנטור !

מצבר פריקה עמוקה וקבל (שדינם בעיקרון זהה אך עם יתרון מסויים למצבר)

אינם פותרים תקלות אלא רק משהים את חשיפתן !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קבל נטען ונפרק, לכאורה הוא "נוסף" על המעגל הצרכני,

אבל מעשית העומס נובע מעצם חיבור המגבר.

 

 

מי שרוצה לשמוע מוסיקה ברכב צריך מגבר.

המגבר הוא מקור ה"עומס", לא הקבל.

לכל מגבר יש קבלים בכניסה,

ומגבר צורך זרם גם כשהוא לא מפיק מוסיקה (Idle current).

 

השרשור של קלארק מעולה.

אבל אם קלארק ממציא קבלים לרכב, ומיד אחר כך סותר את עצמו,

לא אני ולא אתה יכולים להסתמך עליו :-).

 

אבל, הוא מסביר היטב מתי קבלים לא נחוצים!

ברור שבעומס מסויים חייבים לשדרג מערכת חשמל,

אך אנו עוסקים במקרה אחר.

 

 

אני לא מתכוון לזלזל באנשים, אם זה משתמע מדברי אז אני מתנצל.

זו אגב, הסיבה שביקשתי מרנזי התייחסויות עינייניות ולא פניה לגופו של אדם.

כולנו יכולים ללמוד מאדי (לנופורס) שמצליח להעביר ביקורת בצורה נעימה.

 

בכל מקרה, אם אתם רוצים להיפגש לקפה הפוך, כדי לתאם מושגים ולפתור את הנושא,

אז בשמחה, חבל להרוס את השרשור של האלטו.

 

או! פה בדיוק טמונה הבעיה.

ברגע שמתגלים להם הבהובי אורות בקצב יפה עם פעימות הבאס, זה מה שמעיד על הבעיה במערכת החשמל, שלמעשה אין די אמפרז' פנוי על מנת להפעיל בצורה מיטבית את המגבר ואין די אמפרז' לספק לו את הדרוש לו על מנת להפיק מן הרמקולים את המיטב.

כלומר, מערכת החשמל חלשה ולא מספקת למגבר\ים.

לכן, הוספת קבל שדינו כצרכן נוסף על מערכת החשמל שגם ככה לא מספקת הוא מיותר לא נכון ורק מזיק.

 

זה שתוצר הלוואי עקב פריקתו המהירה וטעינתו האיטית של הקבל, מתבטא בכך שהבהובי האורות יפסקו עקב ייצוב המתח כתוצר לוואי, לא אומר שהבעיה נפתרה, אלא בדיוק ההיפך, הבעיה הוחמרה.

 

לכן, המלצה על מערכת חשמל קלוקלת, או לא מספקת להוסיף לה קבל זה מטעה,ולא יועיל לאף אחד פרט לכיסו של מי שמוכר את הקבלים.

 

ולכן,מה שכתבתי בתחילת הדיון הוא הנכון.

זה לא פתרון ולא נעליים, זה שלא רואים את הבעיה לא אומרת שהיא נעלמה.

 

הפתרון הנכון יהיה לשדרג את מערכת החשמל למקור שיחולל יותר אמפרז', במקרה הנ"ל זה האלטרנטור.

כי קבל, לא מייצר כלום, אלא רק צורך.

ולכן אין בו צורך.

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5057 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...