Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם קיימים רכבים בהם ניתן לחוש בגלגלים דרך ההגה?


S^M
שימו לב! השרשור הזה בן 5133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא יודע אם זה נופל להגדרה של "הגה מתקשר" אבל לי אישית זה מאוד מפריע - כל ההגאים שיצא לי לנסות פשוט לא היה ברור עד כמה הם מסובבים את הגלגלים, וצריך פשוט לנחש כמה לסובב את ההגה בהתאם למכשולים הפוטנציאלים מסביב:?.

 

האם ישנם רכבים שמתהדרים בהגה כזה?

Insane things comes from insanely people.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנים האחרונות המושג "הגה מתקשר" נשחק מכיוון שחלק ניכר מהמכוניות עברו להשתמש בהגה חשמלי.

 

יש חברות שהתקינו "הגה מתקשה", כלומר ככל שמהירות הרכב עולה פעולת ההגה נעשית פחות "חמאתית" במטרה לשפר את ההרגשה ותחושת הביטחון במהירויות גבוהות.

 

בב.מ.וו למשל זה נקרא סרבוטרוניק אם אינני טועה.

 

דגמי PSI של אמצע שנות ה-90 היו ידועים כמאוד מתקשרים,הן מבחינת שילדה והן מבחינת הגה שהיה מאוד מדוייק ואינפורמטיבי.

 

לגבי רכבים מודרנים\חדשים יותר אני בטוח שמי שיצא לו להתנסות יכתוב על כך.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע לי שישנם הגאים ש"מתקשים" (יש את זה בכמעט אם לא בכל המכוניות כיום), כנראה שהמטרה היא טובה אבל ממה שיצא לי לנסות ההגה הופך להיות איום ונורא במהירויות נמוכות.

 

הבעיה העיקרית שלי היא (ויכול להיות שלא ניסחתי אותו היטב) היא הבעיה של לחוש לאן ההגה מפנה את הגלגלים, זה פשוט לא קיים בשום רכב שנהגתי (לדעת כמה אחיזה יש בכל גלגל לא משנה לי כרגע).

Insane things comes from insanely people.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי,אז לא הבנתי אותך נכון.

 

מה שאתה מדבר עליו מתקשר לדבר אחר לגמרי (אם אני מבין נכון)- רדיוס סיבוב.

 

לכל הגה יש נתון של מספר סבובים מנעילה לנעילה,ככל שהנתון נמוך יותר משמע גלגל ההגה צריך לעשות פחות סיבובים במטרה למצות את כל טווח הפנייה של הרכב (כלומר ממצב שההגה מופנה על הסוף ימינה ואז סיבוב שלו עד הסוף שמאלה).

 

זה גם מתקשר קצת למה שכתבתי מקודם, יש רכבים בהם התחושה של סיבוב ההגה יותר מוחשית (כלומר אתה תסובב את ההגה ותוכל לחוש דרכו את גלגלים שמסתובבים,אתה תחוש את ההתנגדות שלהם),ויש רכבים בהם ההגה ממש רך ואתה פשוט לא תרגיש את הגלגלים עצמם מסתובבים.

 

שורה תחתונה-זה אינדיבידואלי לכל רכב,לכל רכב יש רדיוס סיבוב שונה ותחושת הגה שונה,אין מה לעשות מלבד להתנסות עד שמכירים את התנהגות ההגה והגלגלים בהתאמה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה מדבר על משהו שונה. תקשורת הגה היא לא "לחוש כמה הגלגלים מסתובבים" אלא "לחוש כמה הם מחליקים" (בגדול). מה שאתה מדבר עליו יכול ליפול יותר תחת ההגדרה של דיוק - כלומר הגה מדויק הוא הגה שבכל הפנייה שלו אתה יודע כמה הגלגלים מסתובבים, לפי תגובות המכונית. זה לא דבר שמרגישים באמת בהגה, אלא בתגובות של המכונית עצמה. כלומר - אם אתה יודע שכדי להפנות את הרכב בכך וכך מעלות אתה צריך לסובב את ההגה כך וכך מעלות בדיוק, אז ההגה מדויק. (ושיהיה ברור - זה דבר שעובד בתת ההכרה, לא משהו שצריך לחשב בשבילו דברים, כן? :wink: ). בכל מקרה, הגה כזה יש בהרבה מאוד מכוניות. בעצם, ברוב המכוניות המודרניות (ברמות כאלו ואחרות).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(כלומר אתה תסובב את ההגה ותוכל לחוש דרכו את גלגלים שמסתובבים,אתה תחוש את ההתנגדות שלהם).

זו בדיוק הייתה השאלה.

Insane things comes from insanely people.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע לי שישנם הגאים ש"מתקשים" (יש את זה בכמעט אם לא בכל המכוניות כיום), כנראה שהמטרה היא טובה אבל ממה שיצא לי לנסות ההגה הופך להיות איום ונורא במהירויות נמוכות.

 

הבעיה העיקרית שלי היא (ויכול להיות שלא ניסחתי אותו היטב) היא הבעיה של לחוש לאן ההגה מפנה את הגלגלים, זה פשוט לא קיים בשום רכב שנהגתי (לדעת כמה אחיזה יש בכל גלגל לא משנה לי כרגע).

אצלי בפונטו, ולפי מה שידוע לי ברוב הפיאטים, יש פשוט כפתור City שאתה מפעיל אותו ההגה רך וקל, שאתה מבטל אותו ההגה טיפה יותר קשה, וזה באמת מרגיש יותר בטוח, אולי שיטה כזו יעילה יותר מאשר זיהוי אוטומטי של הרכב לגבי המהירות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מתפזרים פה לכיוונים שונים. אין קשר לתגבור ההגה עצמו (תלוי מהירות או תלוי סל"ד, אלו שני הסוגים העיקריים) וגם לא לכפתור ה-city (שהוא מטופש ומיותר בפני עצמו).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל כך הבנתי את ההגדרה שלך אבל בין הרכבים שההגה שלהם מעביר תחושה מה קורה מתחת לרכב [בשילוב עם שלדה טובה]:

 

פיג'ו 306

מיני קופר

מאזדה 3.

פורד פוקוס הישנה.

יש עוד הרבה אבל אלה המכוניות הראשונות שעולות לי לראש בתקציב יחסית נמוך שהעלו לי חיוך על הפנים גם אם הייתי נוסע 2.5 כיכרות בדרך לסופר.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חייבים הגה מתקשר בשביל ליהנות מהנהיגה. אבל זה לא משנה כי זו לא השאלה של פותח השרשור.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש משהו שאני אוהב בסאאב שלי זה ההגה.

מצד אחד הוא לא קשה מדי ואין בעיה איתו במהירויות נמוכות, מצד שני זה מרגיש כמו לרכב על סוס לפעמים...

אני מרגיש כל דבר קטן על הכביש, כל החלקה הכי קטנה, כל פעם שאני לוחץ משמעותית על הגז הוא מנסה לברוח לי קצת, אבל עדיין מאוד קל להתנגד לו...

 

לעומת זאת ברכב השני (פוקוס) ההגה על הפנים מהבחינה הזאת.

Auto Emoción

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי אקסנט ידנית 2001 , ולדעתי ההיגוי על הפנים;

אמנם אני אמון בנהיגה עליה אבל לקח לי זמן לתפוס את העסק.

בייחוד במהירויות נמוכות ממש - נניח בכניסה לחנייה או ביציאה

ממנה, אגב יש סיכוי שזו תקלה? כלומר אני מסובב את ההגה חזק

אבל אין כל כך פידבק מהגלגלים אני מנווט רק עם הראייה והנסיון שלי (שהוא לא רב ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסובארו ג'אסטי ישי הגה פשוט גאוני.

 

הוא אומר לך בדיוק מה קורה עם הגלגלים בכל רגע נתון ואתה לעולם לא מתבלבל לגבי מה הזווית של הגלגלים או לגבי האחיזה שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי אקסנט ידנית 2001 , ולדעתי ההיגוי על הפנים;

אמנם אני אמון בנהיגה עליה אבל לקח לי זמן לתפוס את העסק.

בייחוד במהירויות נמוכות ממש - נניח בכניסה לחנייה או ביציאה

ממנה, אגב יש סיכוי שזו תקלה? כלומר אני מסובב את ההגה חזק

אבל אין כל כך פידבק מהגלגלים אני מנווט רק עם הראייה והנסיון שלי (שהוא לא רב ).

 

אקסנט הקודמת זכורה לי כמכונית עם הגה קל מדי ולא מדויק. לא ברמה של אמריקאיות של פעם (שם זה באמת היה ניסיון וטעייה) אבל עדיין ברמה מוגזמת לרכב מודרני (מצד שני, זה לא רכב מודרני ממש :wink: )

 

מכל המכוניות שנהגתי בהן אז לאוטו שלי ( 106 ראלי ) ול ב.מ.וו m5 שנת 85 היה את ההגה הכי מתקשר,

 

כל כך שונה מכל המכוניות של היום

 

מה הקשר? מדברים פה על משהו אחר. וחוצמזה, יש לא מעט מכוניות מודרניות עם הגה מתקשר.

 

לסובארו ג'אסטי ישי הגה פשוט גאוני.

 

הוא אומר לך בדיוק מה קורה עם הגלגלים בכל רגע נתון ואתה לעולם לא מתבלבל לגבי מה הזווית של הגלגלים או לגבי האחיזה שלהם.

 

אני מסכים עם פרנקוס. פעם נכנסתי לג'אסטי וההגה הגאוני התחיל לזמר את כל תיאוריית היחסות. אח"כ הוא סיפר לי בפרוטרוט מה המצב של כל אחד מהגלגלים ואפילו הזכיר לי שצריך להחליף שני קדמיים. במהלך הנסיעה, הוא אמר לי בכל שנייה דרך הרמקולים של המערכת את הזווית המדויקת של הגלגלים ומה שלום הנמלה שהם עברו עליה כרגע. בסוף הנסיעה הוא ברך אותי לשלום ושלח לי מסר להעביר ליוסי: "פרנקוס, צא מהסרט!"

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...