Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6032 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

1. רכב בלי ABS- לבלום חזק ואחיד/"פמפום"? אם הבנתי נכון יש ללחוץ על הדוושה חזק ולשחרר מעט אם הגלגלים ננעלים, נכון?

2. תנוחת ידיים נכונה- בשיעורי נהיגה למדתי 10-2, קראתי רבות על 3-9, מה נותן יותר שליטה? נהגתי לנהוג עם יד אחת, אני יודע שזה לא נכון, אני רוצה להתרגל לתנוחת הנהיגה הנכונה ביותר.

3. הפשרת אדים- לכוון לשמשה וזהו? להדליק גם את כפתור המזגן כדי שיהיה יעיל יותר?

 

רוצה להיות בטוח ולמנוע מה שיכול להימנע.

 

תודה רבה!

HU: Alpine W520 processor: JBL MS8 comp: Audison voce 3way @ Zapco reference 1000.4 & Zapco reference 350.2 Sub: Hertz HX300D @ Audison LRX 1.1

פורסם

מה שבאמת חשוב, זה לשמור מרחק.

אם הכביש רטוב, תשמור יותר מרחק מאשר בדרך כלל - תצטרך פחות לפמפם כדי לשחרר גלגלים נעולים.

כאשר הכביש רטוב, כדאי מאוד להוריד מהירות לפני פניות (יותר מבדרך כלל), להמנע מכניסה לשלוליות במהירות.

אם יורד גשם חזק, להוריד את המהירות ולהתאים אותה למצב הראות.

מבחינה חוקית, חייבים לנהוג עם שתי ידיים על ההגה, אפשר להוריד יד אחת כדי לתפעל את הרכב (לדוגמא, להעביר הילוכים).

הפשרת אדים - אויר חם לכיוון השמשה + כפתור מזגן יעשו את העבודה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

תנוחה 9-3 היא הנכונה יותר, וכיום מלמדים אותה בשיעורי הנהיגה והנהיגה המתקדמת.

 

בנוסף לנאמר מעלי: להאט לפני פניות, לבלום כמה שפחות במהלך פניות.

מתחדשת*

פורסם
3. הפשרת אדים- לכוון לשמשה וזהו? להדליק גם את כפתור המזגן כדי שיהיה יעיל יותר?

לשים את המזגן על קור כדי להשוות את הטמפרטורה באוטו לטמפרטורה בחוץ, ככה לא יהיו אדים :wink:

סתם, אבל כן, כשמפעילים את המדחס הוא מוציא אויר יבש שמעלים את האדים מהר.

פורסם

מעבר ללשמור מרחק ולהוריד מהירות שזה אני מניח כולנו עושים חשובה לי בעיקר השאלה הראשונה, עניין הבלימה.

HU: Alpine W520 processor: JBL MS8 comp: Audison voce 3way @ Zapco reference 1000.4 & Zapco reference 350.2 Sub: Hertz HX300D @ Audison LRX 1.1

פורסם

כפי שדיברו רבות על הנושא הזה, אין שום צורך בפמפום. זה רק יוסיף לך כמה מטרים לבלימה.

מה שכן, יש לבצע בלימה חזקה, ולא להרפות.

פורסם

ואתה אומר בעצם לבלום חזק, לא להרפות ולגרום לנעילת גלגלים ומצב של חוסר שליטה, נשמע לי תמוהה קצת...

HU: Alpine W520 processor: JBL MS8 comp: Audison voce 3way @ Zapco reference 1000.4 & Zapco reference 350.2 Sub: Hertz HX300D @ Audison LRX 1.1

פורסם

כאשר הגלגלים ננעלים האוטו אמור להמשיך בקו ישר עד לעצירה. מרפים מדוושת הבלם אם צריך להתחמק ממכשול.

זו השיטה המומלצת לנהג הממוצע. הכי טוב בעקרון לפי מה שהבנתי זה להרפות מעט מדוושת הבלם, ולהשאר בנקודה שבה הגלגלים עדיין אוחזים אבל הבלימה עדיין חזקה ואפקטיבית. הטכניקה הזאת דורשת תרגול, ומי שלא מנוסה בזה, במצב חירום עדיף לו פשוט לבלום בכל הכח.

פורסם

BIOS - באיזה רכב אתה נוהג?

אם זה רכב מה10 שנים האחרונות (ואפילו יותר) רוב הסיכויים שיש בו ABS.

אם יש בו ABS - המערכת תמנע ממך לנעול גלגלים - דפוק את הרגל בברקס הכי חזק שאתה יכול - ההיגוי ישאר יותר מהר ממה שאי פעם תוכל לפמפם...

 

אם אין לך ABS - חוץ מלשמור מרחק - לפי רמת הידע הכתוב - לך לקורס נהיגה מתקדמת - ותבין קצת מול מה אתה עומד ומה צריך לעשות באמת במצבי חירום (רמז - לא מפמפמים....)

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
מעבר ללשמור מרחק ולהוריד מהירות שזה אני מניח כולנו עושים חשובה לי בעיקר השאלה הראשונה, עניין הבלימה.

 

 

נהגת לאחרונה?

באמת כולם שומרים מרחק?

ויכול להיות שאתה גר במדינה אחרת, אולי באירופה?

וצריך בכלל לכתוב על הנהיגה בשלג (מזל שלנו אין שלג על הכבישים , חוץ ממקרים נדירים!)

:lol:

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
ואתה אומר בעצם לבלום חזק, לא להרפות ולגרום לנעילת גלגלים ומצב של חוסר שליטה, נשמע לי תמוהה קצת...

 

אז למה אתה שואל?

 

לצורך העניין, משאבה תקינה של ABS מסוגלת לפמפם בסביבות ה 600 פעם בדקה.

אתה לא תעבור את ה 100.

במיוחד תחת לחץ, ולכן אין טעם לפמפם - מרחק הבלימה שלך יהיה הרבה יותר ארוך.

בלימה נכונה היא בלימה בכל הכוח עד לרגע עצירה.

במרגע שלחצת על דוושת הבלימה, בכל מצב על הכביש - הרכב ינוע ישר וא תהייה לך שליטה על ההגה, ולכן "עזיבת" דוושת הבלימה תעשה רק שיש צורך להסיט את האוטו לכיוון שונה ואז ללחוץ עוד פעם על הדוושה, כי במקרה כזה, אין לך לחץ של מרחק בלימה - מה שחשוב זה להתחמק ממכשול.

פורסם

לצורך העניין, משאבה תקינה של ABS מסוגלת לפמפם בסביבות ה 600 פעם בדקה.

שלא לדבר על זה שהABS בולם כל גלגל בנפרד - במערכות החדשות יותר, במערכות ישנות נדמה לי בולם כל ציר גלגלים בנפרד.

בכל מקרה מסתבר שנהגים רבים פשוט חוששים ללחוץ על הברקס בעוצמה וזאת טעות גדולה - ברגע זיהוי סכנה עדיף מיידית לבלום בכל הכוח ולא להתמהמה וכפי שנאמר לעזוב מעט את הבלם רק אם אין ABS וצריך להתחמק ממכשול.

פורסם
כפי שדיברו רבות על הנושא הזה, אין שום צורך בפמפום. זה רק יוסיף לך כמה מטרים לבלימה.

מה שכן, יש לבצע בלימה חזקה, ולא להרפות.

 

כאשר הגלגלים ננעלים האוטו אמור להמשיך בקו ישר עד לעצירה.

 

באמת? מדובר פה על רכב ללא מערכת ABS. קרה לי מקרה כזה לפני שבע שנים, על כביש רטוב באוטו הישן שהיה לי

ולא הייתה בו מערכת ABS. בלמתי חזק כמו שנאמר כאן ואיבדתי שליטה, האוטו עשה כמעט סיבוב על הכביש.

למזלי לא פגעתי באף אחד. אז לפני שאתם נותנים המלצות כאלה, צריך לחשוב קצת.

פורסם
כאשר הגלגלים ננעלים האוטו אמור להמשיך בקו ישר עד לעצירה.

 

ברגע שלחצת על דוושת הבלימה, בכל מצב על הכביש - הרכב ינוע ישר ולא תהיה לך שליטה על ההגה

 

 

זה נכון רק אם הרכב נוסע בקו ישר ברגע הבלימה, ההגה ישר, כל הבלמים תקינים ואחידים בעוצמתם, הצמיגים במצב תקין ואחיד ואין שום הפתעת תשתית על הכביש.

 

המלצה שלי - כיוון שאין שום דרך ללמוד דברים כאלה כהלכה בהתכתבות - קורס נהיגה מתקדמת או שיעור פרטי עם נהג מבין עניין במקום סטרילי.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

×
×
  • תוכן חדש...