Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנה עם מיאטה NC (ועכשיו כבר שנתיים)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 4922 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קונדסון, אני לא בא להצדיק או לא להצדיק, רכישת רכב "ספורט" בגלל עלויות החלפים.

כן דיברתי על תימחורים חסרי ביסוס למהות החלק, בדיוק בגלל אותם סיבות ששמוליק רשם מעלי או ע"פ מה שדובר.

 

שורה התחתונה החלקים לא באמת יקרים בשביל מה שהם (כמו למשל קלאץ' מחוזק, ברקסים גדולים, צינורות בלימה שזורים, אפילו קלאץ' של S2000 או M3 לצורך העניין וכו').

את כדאיות רכישה של פיאט אונו אפשר גם להשליך על מי שקונה מאזדה 3 (למה לשלם על אלומת הפנס סכום של אלפי שקלים שבפיאט אונו אתה מקבל עודף מכמה גרושים)!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שמוליק, בשביל זה טוב שיש מועדון (או עמותה רשומה במקרה הזה) של רודסטרים בישראל,

 

שכן לאחר פניות חוזרות ונשנות, מחירו של הפילטר מדובר ירד בלמעלה מ- 50% !

 

אגב, לפחות לפי הנחיות היבואן, מחליפים אותו כל 105,000 ק"מ (היצרן מצהיר על פחות, על 90K או 75K, לא זוכר במדוייק).

 

אני לא מצדיק לרגע את היבואן, רק מציין שהשד התחזוקתי אינו נורא כל כך, בתור אחד שיש לו מיאטה כבר לא מעט שנים.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצדיק לרגע את היבואן, רק מציין שהשד התחזוקתי אינו נורא כל כך, בתור אחד שיש לו מיאטה כבר לא מעט שנים.

כמובן שבדבריי לא התייחסתי באופן אישי למיאטה (או מאזדה בכלל) בעניין האחזקה אלא לכל מחירי החלפים המוגזמים אשר נלקחים לפי רצונו של כל יבואן באשר הוא (בכל נושא הרכבים הספורטיבים! אני לא נכנס לדברים פרטניים יותר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכתב על זה לא מעט אבל עדיין אני אשמח לשמוע את דעתך. הכל מתייחס לאקזמפלר שלך ולא לגרסא מקורית:

  • איך היית מגדיר את נוחות הנסיעה בקטעים עירוניים (פקקים בשמש, גשם, עבודות עירוניות), ובין-עירוני (מהירות שיוט, ספיגת מהמורות וכו')?
  • בכבישים עם אחיזה בעייתית (נניח - אשתאול) האם הסטאפ הקשיח מהווה יתרון או חסרון?
  • אחרי יום טיול ארוך אתה...: סחוט, מת, לא רוצה לראות את המכונית יומיים או יחסית רענן?
  • מציעים לך לעשות יום מסלול במנחת באחת מ- 3 מכוניות: מגאן ספורט בלי בקרת יציבות, STI או המיאטה. במי תבחר ולמה?
  • אותו דבר כמו קודם, רק במקום ערד אז סיבוב בנס הרים. מי מהשלושה?
  • כמכונית ספורטיבית, מה התכונה הכי טובה במכונית? מה התכונה הכי רעה?

יש עוד, אבל כבר חפרתי מספיק.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שהפרש של כמה מאות או אלפי ש"ח בטיפול שעושים פעם ב-100K ק"מ (נניח קלאץ') משפיע בבחירת הרכב, קונה רכב ספורטיבי מהשיקולים הלא נכונים.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכתב על זה לא מעט אבל עדיין אני אשמח לשמוע את דעתך. הכל מתייחס לאקזמפלר שלך ולא לגרסא מקורית:

  • איך היית מגדיר את נוחות הנסיעה בקטעים עירוניים (פקקים בשמש, גשם, עבודות עירוניות), ובין-עירוני (מהירות שיוט, ספיגת מהמורות וכו')?
  • בכבישים עם אחיזה בעייתית (נניח - אשתאול) האם הסטאפ הקשיח מהווה יתרון או חסרון?
  • אחרי יום טיול ארוך אתה...: סחוט, מת, לא רוצה לראות את המכונית יומיים או יחסית רענן?
  • מציעים לך לעשות יום מסלול במנחת באחת מ- 3 מכוניות: מגאן ספורט בלי בקרת יציבות, STI או המיאטה. במי תבחר ולמה?
  • אותו דבר כמו קודם, רק במקום ערד אז סיבוב בנס הרים. מי מהשלושה? רכב קשיח אחר
  • כמכונית ספורטיבית, מה התכונה הכי טובה במכונית? מה התכונה הכי רעה?

יש עוד, אבל כבר חפרתי מספיק.

 

אני יודע שבטח התיייחסת לשטרן אבל בגלל שגם אני נוהג על רכב דומה אני אענה ונראה את ההבדל בייני ובין רוני:

 

נוחות הנסיעה - סבירה פלוס. פקקים בשמש וגשם לא מהווים בעיות בגלל שהגג נסגר והמזגן מצויין מהמורות משפיעות כמו על כל רכב קשיח - מורגש בהחלט.

בכבישים עם אחיזה בעייתית הסט אפ הקשיח מקל מאוד על הנהיגה. אין העברות משקל חדות ומעבר מהחלקה לנסיעה רגילה מתבצע ללא זעזועים מיותרים.

אחרי טיול ארוך - תלוי בטיול. נסיעה רגועה עם חברים היא בכיף, נסיעות אקשן בנס הרים מחזירולנת אותי די עייף...

מנחת - רק מיאטה, אוהב את ההנעה האחורית, את הרגש ואת הדיוק. המיאטה אולי לא תהיה הכי מהירה אבל בהחלט הכי כייפית.

נס הרים זה גבולי, חלק מהסיבובים יהיה כייף מאוד עם המיאטה (החלקות גם במהירות תלת ספרתית) ובחלק מהסיבובים המהירים חסר כוח - אני חושב שאיוו משופרת תהיה מאוד מהנה בכבישים שכאלו...

התכונה הכי טובה - הנעה אחורית ורגש מדהים.

התכונה הכי רעה - שימושיות, חבל לי שאין יכולת לנסוע עם האשה והילד - או שאני חייב רכב אחר למטרות עבודה.

 

יאללה רוני - תורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכתב על זה לא מעט אבל עדיין אני אשמח לשמוע את דעתך. הכל מתייחס לאקזמפלר שלך ולא לגרסא מקורית:

  • איך היית מגדיר את נוחות הנסיעה בקטעים עירוניים (פקקים בשמש, גשם, עבודות עירוניות), ובין-עירוני (מהירות שיוט, ספיגת מהמורות וכו')?
  • בכבישים עם אחיזה בעייתית (נניח - אשתאול) האם הסטאפ הקשיח מהווה יתרון או חסרון?
  • אחרי יום טיול ארוך אתה...: סחוט, מת, לא רוצה לראות את המכונית יומיים או יחסית רענן?
  • מציעים לך לעשות יום מסלול במנחת באחת מ- 3 מכוניות: מגאן ספורט בלי בקרת יציבות, STI או המיאטה. במי תבחר ולמה?
  • אותו דבר כמו קודם, רק במקום ערד אז סיבוב בנס הרים. מי מהשלושה?
  • כמכונית ספורטיבית, מה התכונה הכי טובה במכונית? מה התכונה הכי רעה?

יש עוד, אבל כבר חפרתי מספיק.

 

תורי:

 

* נוחות הנסיעה בעיר גרועה, נקודה. בפקקים גם אני סוגר את הגג, בגשם בקרת היציבות עובדת שעות נוספות (ונחמד לשים את היד על הגג מבפנים ולהרגיש את הטיפות), מעבודות עירוניות, כמו גם מכסי ביוב בולטים וכדומה - אני משתדל להתרחק (ומקלל את עצמי כשאני נופל לאחד). בבינעירוני, בגלל רעש המנוע המוגבר ורעשי הכביש החודרים (גג בד..) אני לרוב משייט על לא יותר מ-120. האמת הצרופה היא ש-90-100 ברכב שלי זה הכי טוב מבחינת רעשי המנוע. ספיגת מהמורות - סבירה בהחלט בכביש המהיר.

* יתרון וחסרון. יתרון בגלל מה שניב אמר - יכולת שליטה עדיפה ודיוק מוגבר. חסרון בגלל שהמעבר מאחיזה להחלקה מיידי יותר, ושהעדר זוויות הגלגול ומהירות תגובת ההיגוי דורשים מהנהג ריכוז מוגבר.

* לא עשיתי יום טיול ארוך עם הרכב (נס הרים לא נחשב ועדיין לא הייתי איתו בערד או בצפון - אוי לבושה). אני יכול רק לשער שאהיה סחוט. עשיתי טיולי נהיגה אחרים עם מכוניות קשיחות כאלה (ואף יותר) וחזרתי די גמור. זה בפירוש לא אוטו לנסיעה לאילת, אלא רק אם עוצרים שלוש פעמים בדרך...

* ממגאן ספורט מאוד נהנתי, ובלי הבקרה היא תהיה נהדרת לדעתי במסלול. STI היא מכונית מרשימה מאוד, אבל יש לי איתה בעיה ספציפית של חוסר חיבור. אם היית אומר נניח EVO, היה לי יותר קשה להחליט. בכל מקרה ההחלטה היא המיאטה - אפשרויות המשחק איתה פשוט גדולות יותר, והאחיזה לא מופרכת כמו זו של האיוו, כך שזה יותר כיף.

* נס הרים הוא כביש חלקלק וטריקי. המיאטה תהיה הכי "עצבנית" בו, האיוו הכי מרשימה (המגאן לא נכנסת כאן מכיוון שהיא באמת מכונית מצוינת, אבל האיוו יכולה לעשות את כל מה שהיא עושה - ויותר). קשה לי להחליט, אז אני אבחר לעלות באיוו ולרדת במיאטה (כוח... :wink: )

* במיאטה? הייתי מגדיר את התכונה הטובה כ"יכולת תגובה". למיאטה (שלי) יש שילוב נדיר של דיוק ומהירות תגובה למכלולים - בין אם זה לחיצה על הגז או הברקס, הפניית ההגה, החלפת הילוך או שליטה על ההחלקה. בכל אחד מהמאפיינים האלה אני יכול למצוא מכונית עדיפה, אבל עבור כולם ביחד המיאטה מהווה חבילה פשוט מצוינת. תכונה רעה - כנראה המחסור במומנט. הייתי מאוד שמח לעוד 5 קג"מ לפחות בין 3000 ל-6000, נניח.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שהפרש של כמה מאות או אלפי ש"ח בטיפול שעושים פעם ב-100K ק"מ (נניח קלאץ') משפיע בבחירת הרכב, קונה רכב ספורטיבי מהשיקולים הלא נכונים.

גיא, שים לב שאנחנו מדברים על רווח נקי וסתמי לכיסו של היבואן ולא באים לעמוד על הרעיון הזה שאנחנו מוכנים לשלם יותר בשביל הרכב הספורטיבי שלנו בטיפולים.

 

היבואן היום דרש ממני 249 ש"ח לא כולל מע"מ על פס גומי באורך קטן ממטר שיושב על דלת הנהג מבחוץ ומכסה את החריץ בין החלון לדלת.

באינטרנט, איתמר מצא לי אותו ב-14 דולר.

פילטר שמן של יאריס TS (לא אותו אחד כמו של יאריס רגילה) עולה למעלה מ-96 ש"ח.

באינטרנט? 4 דולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר רכב ספורט שנוח בעיר ולא מעייף במהיר.

 

זה ברור, אבל יש רמות של נוחות (ועייפות). מיאטה סטנדרטית היא יחסית נוחה. גם פיג'ו 207 GTI, רנו מגאן ספורט, אפילו WRX סטנדרטית לא רעה מהבחינה הזו. עם לא מעט מכוניות ספורטיביות הסתובבתי במשך שעות רבות ולא הרגשתי בחילה או עייפות. עם אחרות זה לקח שעה-שעתיים וכבר לא יכולתי יותר (למשל סיוויק טייפ R, לאון קופרה).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר רכב ספורט שנוח בעיר ולא מעייף במהיר.

 

אני מכיר, היה לי אחד כזה.

 

מדובר ב-ZX וולקן. נכון שהיא ספורטיבית (לא ספורט), אבל היא מציעה שילוב גאוני של נוחות והתנהגות. אפשר לנסוע 3 שעות רצוף בלי להתעייף. עוד לא דיברתי על ההתנהגות, על הזנב הכיפי, על ההגה המצויין (יש לו טיפ-טיפה שטח מת. חוץ מזה הוא מתקשר, הכיוונונים שלו טובים (לא אופקי מדי כמו בקליאו), הוא די קצר (מבחינת סיבובים בין נעילות) ואפילו בדיוק בקוטר ובעובי הנכונים.(הקוטר בדגמי 96 זהה להגה של הסקסו, וקטן מהקוטר ב-306XSI המקבילה).

 

נק' התורפה היחידה היא המנוע החלוש, אבל ניתן להשתיל מנוע של GTI6 עם קצת התאמות. אז, לדעתי, מדובר בתמורה מדהימה לכסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם לא מעט מכוניות ספורטיביות הסתובבתי במשך שעות רבות ולא הרגשתי בחילה או עייפות.

רוני

 

רוני - כשאתה אומר 'הסתובבתי' אתה מתכוון לנסיעה מנהלתית?

 

מניסיוני - בנהיגה אגרסיבית, כיוון שהזמן עובר מהר ובכיף, אני לא מרגיש עייפות (וגם לא רעב, אבל זה לא קשור לשרשור).

 

אין הרבה רכבים ספורטיביים שתיסע איתם, נניח, 3 שעות רצוף נסיעה מנהלתית ותצא רענן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שאני מתייחס לנהיגה ספורטיבית. ותאמין לי, אתה תרגיש עייפות אחרי ש"תבלה" עם מכונית כמו לאון קופרה בסדום ערד

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר, היה לי אחד כזה.

 

מדובר ב-ZX וולקן. נכון שהיא ספורטיבית (לא ספורט), אבל היא מציעה שילוב גאוני של נוחות והתנהגות. אפשר לנסוע 3 שעות רצוף בלי להתעייף. עוד לא דיברתי על ההתנהגות, על הזנב הכיפי, על ההגה המצויין (יש לו טיפ-טיפה שטח מת. חוץ מזה הוא מתקשר, הכיוונונים שלו טובים (לא אופקי מדי כמו בקליאו), הוא די קצר (מבחינת סיבובים בין נעילות) ואפילו בדיוק בקוטר ובעובי הנכונים.(הקוטר בדגמי 96 זהה להגה של הסקסו, וקטן מהקוטר ב-306XSI המקבילה).

 

נק' התורפה היחידה היא המנוע החלוש, אבל ניתן להשתיל מנוע של GTI6 עם קצת התאמות. אז, לדעתי, מדובר בתמורה מדהימה לכסף.

כשקצת "גודלים", קצת קשה להחשיב להכניס כאלה בקטגוריה של ספורט.

אני גדלתי בידיים אוהבות של שתי 106 ספורטיביות, לפני כשבוע עשיתי סיבוב על XSI אחת,

קשה להגיד שהתרגשתי...

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שבטח התיייחסת לשטרן אבל בגלל שגם אני נוהג על רכב דומה אני אענה ונראה את ההבדל בייני ובין רוני:

 

נוחות הנסיעה - סבירה פלוס. פקקים בשמש וגשם לא מהווים בעיות בגלל שהגג נסגר והמזגן מצויין מהמורות משפיעות כמו על כל רכב קשיח - מורגש בהחלט.

בכבישים עם אחיזה בעייתית הסט אפ הקשיח מקל מאוד על הנהיגה. אין העברות משקל חדות ומעבר מהחלקה לנסיעה רגילה מתבצע ללא זעזועים מיותרים.

אחרי טיול ארוך - תלוי בטיול. נסיעה רגועה עם חברים היא בכיף, נסיעות אקשן בנס הרים מחזירולנת אותי די עייף...

מנחת - רק מיאטה, אוהב את ההנעה האחורית, את הרגש ואת הדיוק. המיאטה אולי לא תהיה הכי מהירה אבל בהחלט הכי כייפית.

נס הרים זה גבולי, חלק מהסיבובים יהיה כייף מאוד עם המיאטה (החלקות גם במהירות תלת ספרתית) ובחלק מהסיבובים המהירים חסר כוח - אני חושב שאיוו משופרת תהיה מאוד מהנה בכבישים שכאלו...

התכונה הכי טובה - הנעה אחורית ורגש מדהים.

התכונה הכי רעה - שימושיות, חבל לי שאין יכולת לנסוע עם האשה והילד - או שאני חייב רכב אחר למטרות עבודה.

 

יאללה רוני - תורך.

 

ניב,

בתור בעלים של NB לשעבר, מה ההבדלים המשמעותיים בין NB ל NC מלבד מחיר הקניה כמובן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4922 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...