Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנה עם מיאטה NC (ועכשיו כבר שנתיים)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 4922 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרבה מילים נכתבו על זה אבל אני אנסה לתמצת:

 

ה NB נולדה לנהג, הרגש פנטסטי, זוויות הגילגול נמוכות והרכב מתחבר לנהג מהשניה הראשונה - אני נכנסתי להיגוי ייתר נשלט בנסיעת המבחן הראשונה שלי שהייתה בחניה + הכיכר שליד אייקאה. בנס הרים ונסיעות אתגריות הרכב לא מאיים אבל מאוד מהנה.

 

ה NC נולדה ליאפי - הרכב כסטנדרטי פחות מתקשר, זוויות גלגול גדולות מאוד - דבר שמקשה על נהיגה ספורטיבית במגבלות. מהצד השני ה NC מתכוננת מצויין מבחינת מרווח הפנים, היא הרבה יותר מאובזרת, לנהג יש הרבה יותר מקום, מערכת משובחת עם 7 רמקולים מגיעה כסטנדרט, חללי איכסון גדולים וטובים יותר, גג בד טוב יותר ובכלל - תיכנון טוב, מודרני ב 18 שנה מהתכנון הראשוני של המיאטה. בהתנהגות יש גם סוכריות בצורה של מנוע פנטסטי עם הרבה מומנט מסלד נמוך (יחסית ל NB), ברקסים מצויינים והמון אפשרויות שיפור.

 

בתור סטנדרטי אני כנראה אעדיף NB על פני NC בגלל היכולות הספורטיביות שלה.

 

לעומת זאת יכולות השיפור של ה NC הופכות את הרכב לחיית אספלט רצינית למדי. שיפורי מתלים, קפיצים, אנטי רולים וכיוון פרונט מביאים את הרכב לרמת התנהגות מדהימה, זוויות הגילגול נעלמות, הרגש נהיה מצויין וביחד עם המנוע המצויין הרכב מתנהג הרבה יותר טוב מה NB.

 

ה NC שלי עברה שיפורים של מתלי קוני ספורטיביים, קפיצי הנמכה, אנטי רולים של אייבך ובנוסף שיפורי כוח שמעלים את ההספק בקרוב ל 20%.

 

שיפורי הכוח לא חשובים במיוחד ביום יום וההבדל בין שתי מיאטות - אחת משופרת כוח והשניה סטנדרטית יהיו קטנים, אבל במסלול ההבדלים הקטנים ובמיוחד עליית המומנט עוזרים ביציאה מסיבוב או החזקת דריפט בסל"ד ביינוני.

 

מקווה שההבדלים ברורים עכשיו :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רוני, סקירה מצויינת.

 

טיימינג ב-NC?

אתה בטוח?

יש לנו שרשרת ולא חגורה.

(לא יודע מה אני מודאג, לי יש עוד 75,000 ק"מ עד אז :wink:)

 

עלויות החלקים בארץ - יקרים יותר מדיי בגלל מדיניות היבואן.

לדעתי אותו כנ"ל לשאר המזדות. לדגמים נפוצים פשוט יש יותר תחליפים ותחרות.

 

מחיר קלאצ' מקורי בחול הינו 200$. סה טו.

 

לגבי נוחות נסיעה - צריך לשאול ולבדוק כל סט אפ בנפרד.

אצלי יש סט אפ מלא של מזדה ספיד כמו אצל רוני ואיכות RIDE קשיחה אבל לא נוקשה ברמת לשבור גב.

אחרי סיבוב במעלה העקרבים אני יכול להעיד ש-COMPLIANCE מצויין ואחיזה נשמרה שם כל הזמן (לשם השוואה NA הקודמת שלי עם קויילאוורים של קוני קיפצה שם באוויר כל הזמן וזה היה מפחיד)

 

מערכת יניקה ופליטה - תוספת מבורכת (אם כי רועשת מדיי עבור חלק מאנשים וגורמי אכיפה) וחוץ מתוספת כוח נותנת למנוע כושר נשימה ומהירות תגובה ברמה אחרת לגמרי.

בלי זה המנוע סתום ומגיב באיטיות.

עם זה מחוג הסל"ד טס למעלה מהר יותר ממה שעיניים שלי מסוגלים לעקוב 8) (טוב, אולי קצת הגזמתי - אבל הבנתם את הרעיון).

 

מקיף ב-7,000 ש"ח ל-BMW X5?

חבר לשי בן 39 קיבל הצעה למקיף עבור BMW 320 שנת 98 בערך בגובה מעל 5,000 ש"ח ועל עתניקות Z3 שמחירון שלהם 50-60 אלף ש"ח משלמים סביב 10,000 ויותר - אז לא יודע איך הצלחת להשיג מחיר כזה ל-X5...........

 

גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאחליף קלאץ' למחוזק ועל הדרך גם לגלגל תנופה קל (עוד 400 דולר וטענה לשיפור משמעותי בתאוצה מצד יודעי דבר).

 

גלגל תנופה קל מאוד מומלץ, המהירות שהמנוע טס למעלה בסל"ד גורמת לפעמים לחשוב שאתה בניוטרל :lol:

בקשר לקלאצ המחוזק, בלי לזלזל במיאטה, אין שום צורך בקלאצ מחוזק בכדי לרסן את כל 160 הסוסונים שלה.

 

 

 

ועוד באסקונה קבריולט לבנה חדשה !!! טוב, כמעט חדשה, השנה היתה 92 ונדמה לי שהרכב מ- 88 . אפילו את טפטוף הגשם קיבלתי בשמחה :-)

 

אני די סגור על זה שאתה מתבלבל ומדובר באופל קדט קבריולה לבנה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יתרום כלום ועולה יותר יקר.

 

אם הממון מצוי בכיסך ואין לך בעיה סתם להשליך אותו על משהוא שאין לך שום צורך בו, תפאדאל, BE MY GUEST! :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה אומר שעולה יקר יותר? קלאצ מקורי עולה 4000 ש"ח, חלופי עולה 400$, אחרי הוצאות ייבוא מינימליות אתה יוצא עם קלאצ זול יותר ברמה טובה יותר.

 

בקשר לצורך, מעבר להחזקת 160 הסוסים - יש שימוש לא קטן בקלאצ בדריפטים. בגלל זה גם אני מתכוון לייבא קלאצ מחוזק + גלגל תנופה עם החבר הראשון שיהיה בארה"ב...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשקצת "גודלים", קצת קשה להחשיב להכניס כאלה בקטגוריה של ספורט.

אני גדלתי בידיים אוהבות של שתי 106 ספורטיביות, לפני כשבוע עשיתי סיבוב על XSI אחת,

קשה להגיד שהתרגשתי...

 

אולי כי ה-FR הפכה אותך לאפאטי :wink:

מזמן לא עשיתי סיבוב על 306/ZX/106/סקסו ספורטיביות. אבל בכל פעם שעשיתי נזכרתי מחדש כמה הן נהדרות.

 

מנוע פנטסטי עם הרבה מומנט מסלד נמוך (יחסית ל NB),

 

פנטסטי? פנטסטי? יכולת להשתמש במגוון אדיר של שמות תואר. נמרץ, זריז, חזק, גמיש... אבל אתה בחרת ב"פנטסטי"... מצטער, שם תואר כזה מתאים אולי לאיוו, או לפרארי, לא למיאטה NC...

 

גלגל תנופה קל מאוד מומלץ, המהירות שהמנוע טס למעלה בסל"ד גורמת לפעמים לחשוב שאתה בניוטרל :lol:

בקשר לקלאצ המחוזק, בלי לזלזל במיאטה, אין שום צורך בקלאצ מחוזק בכדי לרסן את כל 160 הסוסונים שלה.

 

ברור שלא חייבים את הקלאץ' המחוזק, אבל כאמור יש לו יתרונות בדמות עמידות גדולה יותר (מחזיק יותר זמן באופן כללי, ובמיוחד בשימוש הכולל דריפטים) ודיוק משופר (אם כי גם המקורי מצוין במובן הזה). הוא עולה בערך כפול, ACT יעלה בערך 430 לפני משלוח וקלאץ' מקורי 200. אני חושב שזה בהחלט שווה את זה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

פנטסטי? פנטסטי? יכולת להשתמש במגוון אדיר של שמות תואר. נמרץ, זריז, חזק, גמיש... אבל אתה בחרת ב"פנטסטי"... מצטער, שם תואר כזה מתאים אולי לאיוו, או לפרארי, לא למיאטה NC...

 

 

אם היית שם לב למה שציטטת - ציינת בפרוש יחסית ל NB. נסה לבצע דריפטים עם ה NB של דודי - תחזור למיאטה NC ונסה לתאר את המנוע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני: 20VT ולא FR :).

גנאדי: Z3 היא קבריו ולכן המחיר הגבוה, מה שגם שלרכב הזה יש פוטנציאל גבוה מרכבים אחרים

להיפגש עם עמוד או קיר.

נהג בן 39 על X5 ב12.000? הגיוני ביותר, יש תביעות קודמות?

תלוי בסוכנות ביטוח, יש הבדלים גם של 50% לכאן ולכאן, תתפלאו לאן התמקחות יכולה להוריד את הסוכן.

לבעל הX5 יש עוד 4 רכבי יוקרה שמבוטחים באותה סוכנות.

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד יש נסים.

אבל הם לא אומרים הרבה לגבי הכלל.

 

ד"א - שכחת לציין את שנתון של X5.

אולי מדובר במודל של שנת 2000 עם מחירון נמוך יותר מ-NC.......

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה אומר שעולה יקר יותר? קלאצ מקורי עולה 4000 ש"ח, חלופי עולה 400$, אחרי הוצאות ייבוא מינימליות אתה יוצא עם קלאצ זול יותר ברמה טובה יותר. ...

 

נו באמת, אתה עכשיו על תקן ליצן החצר בפורום :?:

 

אם אתה משווה מחירי קלאצ מחוזק בחו"ל, תשווה בבקשה למחירי קלאצ רגיל בחו"ל!

אם בישראל, האז תשווה את המחירים של שניהם בישראל.

מה שלא תעשה,הקלאצ המשופר תמיד יהיה יעותר יקר.

 

ל 160 כ"ס בשימוש ספורטיבי שפוי, אין שום צורך בקלאץ "מיוחד".

 

אם יש שיפורי הספק באופק או רצון להכנס לאיזה ליגת דריפטים/ג'ימקאנה, הקלאצ המחוזק בהחלט יהיה שימושי אעפ"י ששוב, בכלל לא הכרחי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היית שם לב למה שציטטת - ציינת בפרוש יחסית ל NB. נסה לבצע דריפטים עם ה NB של דודי - תחזור למיאטה NC ונסה לתאר את המנוע...

 

שמתי לב מצוין, ועדיין אני לא מסכים. ה-NB איטית. ה-NC קצת יותר מהירה. מכאן ועד פנטסטי... (גם עם השיפורים שיש אצלנו הוא בטח לא פנטסטי). חוץ מזה שדודי יכול לעשות דריפטים ברונדלים סביבי עם ה-NB שלו תוך כדי שאני עושה דריפט, ככה שכנראה שזה מספיק טוב :wink:

 

רוני: 20VT ולא FR :).

 

נו, אפילו יותר גרוע... :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת, אתה עכשיו על תקן ליצן החצר בפורום :?:

 

אם אתה משווה מחירי קלאצ מחוזק בחו"ל, תשווה בבקשה למחירי קלאצ רגיל בחו"ל!

אם בישראל, האז תשווה את המחירים של שניהם בישראל.

מה שלא תעשה,הקלאצ המשופר תמיד יהיה יעותר יקר.

 

ל 160 כ"ס בשימוש ספורטיבי שפוי, אין שום צורך בקלאץ "מיוחד".

 

אם יש שיפורי הספק באופק או רצון להכנס לאיזה ליגת דריפטים/ג'ימקאנה, הקלאצ המחוזק בהחלט יהיה שימושי אעפ"י ששוב, בכלל לא הכרחי.

 

קודם כל אתה צודק, לא ידעתי שמחיר קלאצ בחו"ל הוא 200$ בלבד. עם מחיר כזה - בכלל נראה שהתמחור של דלק מוטורס הוא הזוי.

 

רוני, זה שדודי עושה דריפטים סביבך זה כי הוא הדריטר מספר אחד בארץ ואתה... נגדיר זאת פשוט שאתה לא :-)

 

בכל אופן נראה לי שלי יש קצת יותר ניסיון במיאטות כדי לדעת בדיוק מה ההבדל, ונראה לי שהפעם האחרונה שנהגת על מיאטה NB הייתה לפני שנים - אם בכלל נהגת על אחת כזאת.

 

שוב - נסה בארוע הרקרוב להחליף עם מיאטה NB ותחזור לפה לחוות דעה.

 

בקו ישר ההבדלים יהיו קטנים, גם בגימקנה שם אתה אמור להיות בשיא הההספק רוב הזמן. ההבדלים במומנט, צורת העברת הכוח בעיקר בענפי ספורט כמו דריפטים וגם בנסיעה יומיומית הם גדולים מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ונראה לי שהפעם האחרונה שנהגת על מיאטה NB הייתה לפני שנים - אם בכלל נהגת על אחת כזאת.

 

חוצפן!

 

אמרתי - יש הבדלים משמעותיים. המינוח שלך פשוט לא היה נכון. מנוע של אימפרזה STI פנטסטי ביחס לשל B3 1.5. מנוע של Z4M פנטסטי ביחס ל-Z4 2.0. מנוע של פרארי סקודריה (זוכר שנהגנו עליה באיטליה? אה, לא היית שם... :wink: ) פנטסטי ביחס למנוע של פרארי דינו... להמשיך? :lol:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4922 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...