Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
אביב

פרויקט מצולם- החלפת קלאץ' בפולו 96 1600, מנוע AEE

שימו לב! השרשור הזה בן 3985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

לאחר כשנה שהקלאץ' הישן קשה מאד, חורק בלחיצה וקורע כבלים סדרתי (לא מחליק) מצאתי את הזמן להחליף אותו. בשרשור מתועדת עבודת ההחלפה מלווה בתמונות והסברים. מאחר והעסק לא תוכנן במקור להיות פרויקט מצולם התמונות צולמו בעזרת מצלמת פלאפון, לכן התמונות באיכות ירודה, אתכם הסליחה. מאותה סיבה לא תועדו כל הפרטים הקטנים. אני ממליץ למי שרוצה לבצע את העבודה לבדו להיעזר במישהו שיודע את העבודה או לכל הפחות במדריך מפורט, של היינס למשל.

  1. הצאת המצבר- מנתקים את כבל המינוס, אחריו את כבל הפלוס, משחררים את הבורג שמחזיק את המצבר על התושבת ומוציאים את המצבר.
  2. מנתקים את כבל הקלאץ' מהגיר. במקרה של כבל עם מותחן אוומטי יש להעזר באדם נוסף שילחץ על הקלאץ' ובו זמנית נועלים את הפלסטיק הייעודי לכך על המותחן האוטומטי. לאחר מכן ניתן לשחרר את הכבל מהמזלג. אצלי הכבל הוחלף לכבל ללא מתיחה אוטומטית ולכן השחרור פשוט יותר.
  3. פירוק גלגלים, ניתוק תפוחי הפרונט וניתוק הציריות מהגיר. לצורך פירוק הציריות נדרש מפתח XZN-8. לצורך ניתוק התפוחים מהמתלה נדרש להרים את הרכב ולהכות במתלה בנקודת החיבור לתפוח/להשתמש בחולץ ייעודי.attachment.php?attachmentid=171340&stc=1&d=1252758303attachment.php?attachmentid=171341&stc=1&d=1252758303attachment.php?attachmentid=171342&stc=1&d=1252758303
  4. יש לתמוך בגיר מלמטה בעזרת ג'ק ולפרק את תושבת הגיר העליונה (דרך חור בתושבת המצבר משחררים את הבורג) ואת תושבת הגיר התחתונה. אח"כ מתנתקים את מוט בורר ההילוכים ואת כבל הקונטרה שלו:

attachment.php?attachmentid=171343&stc=1&d=1252758657attachment.php?attachmentid=171344&stc=1&d=1252758657

31072009019.jpg

31072009023.jpg

31072009025.jpg

31072009027.jpg

31072009028.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המשך:

  1. משחררים את הברגים שמחברים את הגיר למנוע, חלקת מתחבאים מאחור. מנתקים את הסטרטר מהגיר (אין צורך לנתק אותו מחוטי החשמל). בשלב זה יש להשאיר בורג אחד בין הגיר למנוע כדי שהגיר לא יצא בצורה לא מבוקרת.
  2. כאן יש להיעזר באדם נוסף- מחזיקים את הגיר מלמטה, משחררים את הבורג האחרון, מזיזים את הגיר ימינה ומורידים אותו. כדי שהגיר יוכל לצאת בקלות יש להוריד מעט את הג'ק התומך כדי שכל המכלול מנוע-גיר ינטה כלפי מטה בחלקו הימני (מנקודת מבט של מי שעומד מול המנוע ולא בתוך הרכב).
  3. לאחר הורדת הגיר למטה נגלה מכלול הקלאץ'.
  4. משחררים את הברגים שמחזיקים את טס הלחץ לגלגל התנופה ואז ניתן להוריד את כל הקלאץ' מקומו.
  5. לאחר מכן מוציאים (ע"י משיכה קלה) את מיסב הלחץ מהגיר.

attachment.php?attachmentid=171345&stc=1&d=1252759302attachment.php?attachmentid=171346&stc=1&d=1252759302attachment.php?attachmentid=171347&stc=1&d=1252759302

attachment.php?attachmentid=171348&stc=1&d=1252760521

31072009032.jpg

31072009033.jpg

31072009039.jpg

31072009046.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המשך:

 

כאן מגיע חלק מעניין וחשוב. בעת ההחלפה חשוב מאוד להחליף גם את מוביל מיסב הלחץ שמחובר לגיר. עם הזמן המוביל מתעוות/נסדק ומתחיל לגעת בגל הכניסה לגיר. זהו אחד הגורמים לקלאץ' קשה (למרות שהוא לא שחוק) ולקושי בהכנסת הילוכים.

יש לפרק את הברגים שמחזיקים אותו לגיר ולהחליף לחדש. בתמונה ניתן לראות את סימני השחיקה כתוצאה מחיכוך עם גל הכניסה:

attachment.php?attachmentid=171349&stc=1&d=1252760810

31072009041.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המשך- פעולת ההרכבה

 

לאחר החלפת המוביל בגיר מרכיבים את מיסב הלחץ לגיר. פעולה דיי פשוטה, רק לודא שאכן הקפיצים תפוסים במזלג והמזלג מניע אותו הלוך וחזור בלי בעיה.

 

בשלב הבא מרכיבים את הקלאץ' החדש. יש למרכז את דיסקת החיכוך לחור בגלגל התנופה ולחזק עליה את טס הלחץ. לצורך המרכוז יש להיעזר בכלי מרכוז ייעודי או למוכשרים- ע"פ העין (לראות שהחור בדיסקת החיכוך ממורכז לקדח בגלגל התנופה). יש לחזק בצורה שווה והדרגתית את הברגים של טס הלחץ.

attachment.php?attachmentid=171350&stc=1&d=1252761126

 

 

לבסוף מרימים את הגיר למעלה ומכניסים אותו בזהירות למקומו. אם המרכוז לא בוצע כהלכה הגיר לא יכנס למקומו:

 

attachment.php?attachmentid=171351&stc=1&d=1252761126

31072009049.jpg

31072009054.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המשך- סיום הפרויקט

 

שאר העבודה כמו שהיינס אומרים- Refitting is a reversal of removal ובעברית- הכל אותו דבר רק הפוך, תסתדר לבד...

 

התוצאה הסופית-

attachment.php?attachmentid=171358&stc=1&d=1252761445

 

 

וכאן איזה משוגע נכנס למוסך וביקש להיצטלם:

attachment.php?attachmentid=171357&stc=1&d=1252761445

31072009059.jpg

31072009064.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מילות תודה:

 

למי שעדין לא זיהה את הנוף, האנשים או הכיתוב על החולצות אז אומר שהמקום לביצוע העבודה ניתן באדיבותו של רון (מוסך רון). לא כל אחד היה סובל פרויקט כזה ביום שישי וללא כל תמורה. אז תודה לרון על הליפט, הכלים, החולצה, העזרה מהעובדים וכמובן הבורקס (או שזה היה חומוס, כבר שכחתי) :-)

 

את התמונות צילם בהתנדבות אלי- חבר בפורום Soundman בעזרת המצלמה בפלאפון שלו, ועל הדרך גם דאג להחריש אותנו ע"י הדגמת עוצמת המערכת ברכב שלו :-)

 

תודה לכולם.

 

השרשור נשאר פתוח ואתם מוזמנים להגיב.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה מאוד !

 

מה הוא מחירו של קלא'צ חדש ואיזה חברה מומלצת ?

כמה זמן לוקח להחליף קלא'צ ברכב שלך ?


אני חושב שבימים טרופים אלה אנחנו חייבים להפסיק את הברדק להפשיל שרוולים לקום בבוקר ולעבודה עבדה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החברות המובילות והממולצות הן LUK, Sachs או Valeo. אם אני לא טועה סט קלאץ' מלא עולה בסביבות 800 ש"ח, מוביל מקורי עולה בסביבות 100 ש"ח. רון ידע לרשום מחירים באופן מדוייק יותר.

 

העבודה אורכת כשלוש שעות כשיש ליפט ובנאדם מיומן. לי זה לקח כשלוש וחצי שעות, עם עזרה כמובן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה היה בהחלט יום מעניין.

הייתי במוסך במקרה. עשיתי לרכב טיפול. ורון הכיר לי את אביב. ועל הדרך הפך אותי לצלם.

 

היה יום ממש כיפי. ואביב בחור לעניין.


גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

על ביצוע הפרוייקט אביב זוכה ב...חולצה ותקליט. חולצה כבר יש, אז אני בדרך לשוק הפשפשים להשיג לו תקליט.

200px-Screenshot0.png

 

מה עם רענון מחזיר שמן מנוע+גיר? גלגל תנופה, לא מגיע לו מסאז' (ליטוש) ? שמן ממסרה, היה צורך לרוקן?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדיעבד אולי היה שווה להחליף את מחזירי השמן, אם כי לא ניכר סימני נזילות.

גלגל התנופה היה חלק ולא זוהו חריצים/סימני התחממות יתר. אם אתה רוצה אני יכול לעשות לך מסאז' עם נייר ליטוש 600 :-)

בגיר הזה בסוף הדיפרנציל יש פלאנג' שהציריה מתחרת אליו. הוא אטום ולכן בפירוק ציריות אין צורך להחליף נוזל ממסרה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה ומרשים.

 

את הדיאפרגמה לא החלפת?,נראה שמיסב הלחץ עשה שם עבודה לא רעה,או שזה רק שחיקה קלה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לעיניין מחזירי שמן אני תמיד ממליץ לא להחליף אם לא נוזל ,

מחזיר שמן מקורי שהורכב אצל היצרן יכול לעבוד גם 300 K ויותר ללא בעיות.

ברכבי הקבוצה בכלל אין בעיות של נזילות ממחזירי השמן במנוע ובתיבות ההילוכים בכלל ,

כמו למשל ברכב הזה של אביב שיש לו בסביבות 200 K וניתן לראות בתמונות

איך המנוע יבש וגם תיבת ההילוכים .

המחזיר שמן היחיד שנוטה להתקלקל בפולו האלו זהו המחזיר התחתון שחובק את מוט

הבורר ,התנועה קדימה ואחורה של הבורר שוחקת אותו .

בדרך כלל גם אין צורך בליטוש גלגל התנופה משום שהמצמדים האלו מוחלפים מסיבת קושי הלחיצה

ולא מסיבת החלקה שגורמת לנזק בגלגל התנופה .


מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
את הדיאפרגמה לא החלפת?,נראה שמיסב הלחץ עשה שם עבודה לא רעה,או שזה רק שחיקה קלה.

 

אני מניח שכוונתך לטס הלחץ (שמש הקפיצים). כמו שאמרתי הוחלף סט קלאץ' מלא- דיסקת חיכוך, pressure plate ומיסב. בנוסף הוחלף המוביל. למעשה הישן היה תקין לחלוטין, אבל אם כבר פותחים לא מתקמצנים על חלפים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 3985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...