Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5204 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אומר דורון סגל "אין למדינה אינטרס שרכבים ישנים יישמרו, אלא בסטטוס של אספנות "

זה בסדר. השאה תהיה מה טענה המדינה כשיוגש בג"ץ על ידי בעלי רכב מיושן (נגיד

גיפ CJ שנת 85 ) שיאמר "טוב גם אני מוותר על נסיעה בין 7-9 ורוצה טסט 1 בשנה.."..

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
הנחת היסוד היא, שמי שמחזיק רכב מיושן, עושה זאת מאחר ואין לו תקציב לרכב מודרני יותר ולכן ישקיע פחות בתחזוקתו. מי שמחזיק ברכב אספנות, ישקיע ויישמר אותו היטב. אין למדינה אינטרס שרכבים ישנים יישמרו, אלא בסטטוס של אספנות.

תמיד יש כאלו שיקפצו ויגידו אחרת, אבל הנחת יסוד זאת, מבוססת על רוב בעלי הרכבים המדוברים.

 

תרשה לי דורון לחלוק קצת עליך.

לא בהכרח מי שמחזיק רכב מיושן יש לו בעיה תקציבית כלשהי, לאבי לא במקרה יש אאודי 80 שנת 1985 ידידי הרכב הינו יד ראשונה הוא מטופל בזמן טיפולים עושה הכל ברוך השם אם תעלה עליו אתה לא תרצה לרדת בהבטחה.

וכמוהו אני בטוח שיש לא מעטים כי גם אם ונניח לאדם יש בעיה תקציבית כלשהי הוא לא יוכל להשתמש עם הרכב המיושן שלו שבעצם הוא הידיים והרגליים שלו מבלי שהוא יהיה מטופל ויהיה ראוי לנהיגה.

 

אז בואו נעשה דבר כזה נעלים את כל הרכבים המיושנים ונשאיר רק את האספנות?!

 

החוק תמוהה מאוד לדעתי והוא בטוח יקבל הדים כמו שאמר jlavi2002 ... רק במדינה שלנו תסלחו לי מעבירים חוקים כאלו דפוקים.

פורסם

תמיד יהיו תהיות ושאלות למה הוא ולא אני. חוק זה חוק זאת ההטבה לרכבי אספנות וזה מה יש.

אם יחליטו להוריד גם למיושן זה ישאיר יותר מידי רכבים מיושנים על הכביש. תאחסן את הרכב האהוב שלך ותחכה לאספנות.

פורסם

תודה על העצה אבל אני לא יאחסן את הרכב 6 שנים ולא ישתמש בו.

שוב מה זה הדבר הזה "ישאיר יותר מדי רכבים מיושנים" אז מה תעשה תזרוק אותם?, אותו דבר יכולים לבוא אלו עם המכוניות היוקרתיות החדישות כמו מרצדס, במוו וכו' ולהגיד שיעיפו גם את רכי האספנות מהכבישים כי הם מעיטים להם את התנועה.

 

תבין אותי אני מברך את "מועדון החמש" על ההצלחה שלהם אבל שיחשבו קצת מעבר, למה להשאיר עדיין רכבים שלא מוגדרים כ"רכב אספנות" לעשות טסט פעמיים בשנה והם לא?

הרי הרכב שהוא מיושן, בו אפילו מטפלים יותר מברכב אספנות שרובכם כאן נוסעים איתו פעם בשבוע וזהו.

אז למה לא לאחד כוחות:?:

פורסם

מאור,

מה לא הבנת בשורה הבאה "תמיד יש כאלו שיקפצו ויגידו אחרת, אבל הנחת יסוד זאת, מבוססת על רוב בעלי הרכבים המדוברים."

תסתכל מסביבך ותראה שרוב המכוניות משנות השמונים, שנוסעות, לא בדיוק "שמורות"...

גם אם אתה חושב אחרת, המכוניות הללו לא בטיחותיות, לא חסכוניות ומזהמות את האויר הרבה יותר מהרכבים החדישים. על זה בנויה הנחת היסוד של המדינה. לא, אל תתן לי דוגמא לוולוו משנות השמונים, שיותר בטיחותי מיונדאי גטס.... מדובר על הרוב.

ובאשר לאספנות, כאן מדובר על תחביב! ומכאן הכוח שלו להיות שונה משאר המכוניות הישנות. מי שהתחביב בוער בעצמותיו, יחזיק רכב שהוא אוהב כמה שנים, ישתמש בו או "יאפסן" אותו באחסנה כזו או אחרת, עד שיגיע זמנו להיות רכב אספנות.

אם אתה לא מבין מדוע רכב מיושן עובר פעמים טסט בשנה, כנראה שאינך מתמצא במכוניות...:? גם על זה כתבתי "שמי שמחזיק רכב מיושן, עושה זאת מאחר ואין לו תקציב לרכב מודרני יותר ולכן ישקיע פחות בתחזוקתו"

 

jlavi2002,

תגיש בג"ץ בנושא. אני מניח שבג"ץ ישלח אותך לשנות את החוק.... ומדוע אתה מסתפק בטסט אחד בשנה? מה עם רבע מחיר באגרת הרישוי ובביטוח? ומה עם ביטול כל האגרות שהרכב "חייב", אם הונח בצד ולא הופקדו ניירותיו?? את זה אתה לא רוצה???:roll:

 

תחביב! אנחנו מדברים על תחביב! ויסלחו לי מנהלי הפורום על הכחול הגדול...:wink:

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

פורסם
תודה על העצה אבל אני לא יאחסן את הרכב 6 שנים ולא ישתמש בו.

שוב מה זה הדבר הזה "ישאיר יותר מדי רכבים מיושנים" אז מה תעשה תזרוק אותם?, אותו דבר יכולים לבוא אלו עם המכוניות היוקרתיות החדישות כמו מרצדס, במוו וכו' ולהגיד שיעיפו גם את רכי האספנות מהכבישים כי הם מעיטים להם את התנועה.

 

תבין אותי אני מברך את "מועדון החמש" על ההצלחה שלהם אבל שיחשבו קצת מעבר, למה להשאיר עדיין רכבים שלא מוגדרים כ"רכב אספנות" לעשות טסט פעמיים בשנה והם לא?

הרי הרכב שהוא מיושן, בו אפילו מטפלים יותר מברכב אספנות שרובכם כאן נוסעים איתו פעם בשבוע וזהו.

אז למה לא לאחד כוחות:?:

מה עם כל המיסים והבירוקרטיה במדינה אין לך במה להלחם שם?

נראה לי יותר חשוב שתשנה דבר אחד שם כי באספנות מועדון החמש הצליח לשנות דבר אחד או שניים.

פורסם

שוב אני אומר אין לי חצי דבר נגד מועדון החמש, להיפך אני אומר להם שאפו!:wink:

בכל זאת זה מבאס, אבל במדינה שלנו קשה לשנות דברים ועד ששינו לרכבי האספנות כוונתי היתה למה לא לאחד כוחות עם הרכבים המיושנים.

פורסם

אם היו מאחדים כוחות עם הרכבים המיושנים כנראה שהיה קשה להעביר את החוק הזה.

דרך אגב כמעט כל הרכבים באוסף שלי חיכו מס' שנים ללא נסיעה מי פחות מי יותר.

פורסם

אוקיי פשוט אצלנו הרכב נמצא בשימוש, לסירוגין עם פאסט 2003 שיש ברשות המשפחה.

פשוט מהאאודי לא מוכנים להיפרד ממנה עקב היותה יד ראשונה.

פורסם

למה לא לאחד כוחות עם הרכבים המיושנים.

 

אולי בגלל ש"מועדון הגרוטאות המיושנות" עוד לא הוקם, ואין בדיוק עם מי לאחד כוחות.

אתה הבנת את זה, ברוך?:-D

עודד

פורסם
הנחת היסוד היא, שמי שמחזיק רכב מיושן, עושה זאת מאחר ואין לו תקציב לרכב מודרני יותר ולכן ישקיע פחות בתחזוקתו. מי שמחזיק ברכב אספנות, ישקיע ויישמר אותו היטב. אין למדינה אינטרס שרכבים ישנים יישמרו, אלא בסטטוס של אספנות.

אם יכחדו הרכבים המיושנים היום, הם לא יגיעו למצב של אספנות בעתיד.

גם רכב האספנות שלך היה פעם "מיושן", עד שיום אחד, במלאות לו 30 שנה, הפך ל"אספנות".

 

הנחת היסוד שברכבים אלו התחזוקה מוזנחת אינה נכונה לדעתי.

דווקא רכבים בני 5-10 בהרבה מקרים מוזנחים יותר.

רכב שהגיע לגיל 20, 25, 29 שנה, לא תמיד הוא רכב מוזנח, שכן אם היה כזה לא היה שורד. רכבים שהגיעו לגיל זה ועדין בשימוש כנראה מטפלים בהם.

 

גם הנחת היסוד שמי שמחזיק רכב מיושן - אין לו תקציב לרכב מודרני אינה נכונה.

אני נוסע ברכב מיושן, ואני טחון בכסף. סתם קמצן. :-o

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם
אם יכחדו הרכבים המיושנים היום, הם לא יגיעו למצב של אספנות בעתיד.

גם רכב האספנות שלך היה פעם "מיושן", עד שיום אחד, במלאות לו 30 שנה, הפך ל"אספנות".

 

הנחת היסוד שברכבים אלו התחזוקה מוזנחת אינה נכונה לדעתי.

דווקא רכבים בני 5-10 בהרבה מקרים מוזנחים יותר.

רכב שהגיע לגיל 20, 25, 29 שנה, לא תמיד הוא רכב מוזנח, שכן אם היה כזה לא היה שורד. רכבים שהגיעו לגיל זה ועדין בשימוש כנראה מטפלים בהם.

 

גם הנחת היסוד שמי שמחזיק רכב מיושן - אין לו תקציב לרכב מודרני אינה נכונה.

אני נוסע ברכב מיושן, ואני טחון בכסף. סתם קמצן. :-o

 

הוצאת לי את המילים מהפה, זה בדיוק מה שניסית להגיד פה וכל אחד "התקיף" מכיוון אחר. זה לא קשור לכסף ולא קשור לרכב מוזנח זה קשור לאהבה לרכב. אני יודע שהרכב שברשותי כבר לא מופיע בהמוניו על כבישי (במצב ראוי) הארץ ותכף יגיע יומו להיות מיוחד ונדיר. הרי האספנות כמו שאמר "רז" לא נהיו ככה ביום שנרכשו בחברה הם התגלגלו להם עד שהגיעו למעמד...

פורסם

אף אחד לא אמר לך שאתה לא צודק רק אומרים לך תשלם על התחביבים שלך עד שיחליטו אחרת. גם לי יש רכב מיושן מהשנה הבאה לנציה HF טורבו שאני מתחזק ונוסע ביום יום.

פורסם

תסתכל מסביבך ותראה שרוב המכוניות משנות השמונים, שנוסעות, לא בדיוק "שמורות"...

גם אם אתה חושב אחרת, המכוניות הללו לא בטיחותיות, לא חסכוניות ומזהמות את האויר הרבה יותר מהרכבים החדישים. על זה בנויה הנחת היסוד של המדינה. לא, אל תתן לי דוגמא לוולוו משנות השמונים, שיותר בטיחותי מיונדאי גטס.... מדובר על הרוב.

ובאשר לאספנות, כאן מדובר על תחביב! ומכאן הכוח שלו להיות שונה משאר המכוניות הישנות. מי שהתחביב בוער בעצמותיו, יחזיק רכב שהוא אוהב כמה שנים, ישתמש בו או "יאפסן" אותו באחסנה כזו או אחרת, עד שיגיע זמנו להיות רכב אספנות.

אם אתה לא מבין מדוע רכב מיושן עובר פעמים טסט בשנה, כנראה שאינך מתמצא במכוניות...:? גם על זה כתבתי "שמי שמחזיק רכב מיושן, עושה זאת מאחר ואין לו תקציב לרכב מודרני יותר ולכן ישקיע פחות בתחזוקתו"

הדבר היחידי שאני רואה במכוניות שנות השמונים שנוסעות מסביבי, שהן נוסעות. אין שום הבדל בינהן לבין מכוניות שנות התשעים הנעות על הכביש. ההגיון אומר שרכב ששרד למעלה מעשרים שנה ועדיין נע על הכביש, או שהיה בצעירותו בקטגוריית רכבי יוקרה איכותיים או שבמשך השנים התגלה כרכב אמין ועמיד. הסיכוי לראות על הכביש רכבים כמו דלתא, (גם אתה יכול 88 ), טלבוט, פריזמה, BX ודומיהן אפסיים. אני מניח שעוד עשר שנים לא תראה נעים על הכביש רכבים משנות התשעים כגון דייהו, סנביירד, סרטוגה, טמפסט או קסנטיה, מה שתראה יהיו הרכבים האיכותיים יותר כגון סובארו, טויוטה, אודי וכדומה. כל רכב שנקנה ועמד באותם התקנים שהיו מקובלים באותו זמן ראוי וכשיר לנסוע בכבישי הארץ עד יום מותו ברור בתנאי שיעבור בהצלחה את מבחני הרישוי. אין לאף אחד זכות להעלות על דל שפתיו את האמירה "אחסן אותו עד שיהיה אספנות" או רעיונות נלוזים אחרים. אני לא יודע על איזה רכב אתה נוהג ביום יום אז אקח לדוגמא את חיים ומשה, חיים קנה שבוע שעבר רכב מנוע 1600 בנזין עם שתי כריות אויר, משה לעומתו קנה את אותו רכב אבל בחר בדגם ההיברידי שהגיע מאובזר יותר עם כריות אויר גם בדלתות. לפי מה שאתה אומר, הנחת היסוד של המדינה שהרכב של חיים פחות בטוח, פחות חסכוני ומזהם יותר ולכן לדעתך הוא צריך לאחסן אותו עד שיהיה אספנות?

דבר נוסף, יש לי 80000 ש"ח פנויים, חסר לי 40000 ש"ח לרכב מודרני. קניתי רכב מיושן ב 30000 ש"ח וכעת יש לי 50000 ש"ח פנויים לתחזוקתו. איפה זה ממקם אותי בקביעה שלך שאין תקציב לרכב מודרני משקיעים פחות בתחזוקה?

ארז רונן

פורסם

תמיד יש כאלו שיקפצו ויגידו אחרת, אבל הנחת יסוד זאת, מבוססת על רוב בעלי הרכבים המדוברים.

 

 

מדוייק,

אם יעבירו את החוק גם לרכבים מיושנים, יקומו בעלי הרכבים "החדישים" (שנות ה-90) ויבקשו גם להנות מההטבה, אח"כ יקומו בעלי הדירות הישנות ויבקשו גם הטבה, זה לא יגמר אף פעם.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.


×
×
  • תוכן חדש...