Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחר נגמר המלווה. יש המלצות?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6236 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עצה שלי תסע כמה שיותר, תטייל והרבה, אבל הכי חשוב אל תשתולל.

אל תמהר, תפתח לעצמך ביטחון נהיגה כי אתה תיראה שלפעמים הוא יורד.

שם לב לאופנועים.

 

בהצלחה.

פורסם

אני כמעט חודשיים אחרי סיום המלווה, אז הנה התובנות:

 

1. ביום הראשון לקחתי את האוטו לסיבוב סידורים, אז תכננתי את המסלול מראש (כי כשמישהו יושב לידך, הרבה פעמים מסתמכים עליו בתכנון מסלול תוך כדי ופתאום אין את מי לשאול האם אני בנתיב הנכון לפנייה שמאלה או האם בכלל יש פנייה שמאלה...)

 

2. באותו יום עשיתי גם נסיעה בכביש בין-עירוני (לא ארוכה מאוד, אבל בכל זאת), כדי להתרגל גם לזה.

 

3. בסוף היום הראשון (ובסוף כל יום מאז), ניתחתי את הטעויות שעשיתי ואת הסיבות לכך והשתלדלתי ליישם בימים הבאים.

 

4. תעיף את המראה הפנוראמית ואת שאר המראות הנוספות (אם במקרה התקנת, כמו שאני עשיתי והעפתי את כולן בהדרגה)!

 

בהצלחה ותהנה כמה שיותר,

 

ליהי

פורסם

זה קצת ארוך, אבל שווה לך לקרוא.

יש לי כמה דברים להגיד לך מניסיון, וכדאי לך לקרוא את מה שאני ירשום פה ולהפנים את זה טוב טוב.

אחרי שנגמר לי המלווה בדיוק ב12 בלילה לקחתי את האוטו, טיילתי עד הבוקר ומה אני יגיד לך אם אני זוכר טוב פירקתי כמעט מיכל. באותו לילה עשיתי לאוטו מה ש20 אנשים לא יעשו לו. וככה גם הייתי שבוע ושבועיים אחרי סוף המלווה, מתלהב. הייתה לי רגל מאוד כבדה. תמיד היה לי טקט ורגש, אבל יש רגעים שאתה מרגיש שאתה חייב "ללחוץ" כמה שיותר חזק. ועכשיו אחרי כמה חודשים טובים, השתנתי. אם פעם הייתי נוסע בעיר ולא יורד מ80, היום אני לא עובר את ה40. יכול להיות שזה בגלל שפעם אחת בגלל כל השטויות האלה הייתי במרחק של שניה מלהיכנס בקיר ועזוב את זה שהייתי משבית את הרכב בדוק, אני לא יודע אם הייתי פה היום. כשאני נוסע לאט ובכיף הנסיעה יותר כיפית וגם יש את העניין הבטיחותי. אני בטוח שאם פתאום יקרה משהו, אתה תספיק להגיב וגם האוטו יותר טוב במהירות של 40 מאשר80 לדוגמא.

בקיצור,כמה שזה נראה לך כיף ללחוץ ולהרגיש את האוטו זורק בסיבובים, זה לא כדאי(אני לא אומר לך לא להתפרק מדי פעם, רק שים לב איפה אתה נמצא ובאיזה מצב אתה נמצא) סע לאט, רגוע, בכיף תראה את כולם ותן לכולם לראות אותך. ותן לי להגיד לך עוד כמה דברים, גם אם לפעמים יהיה לך איזה ערב שאתה ועוד כמה חברים יוצאים כמה רכבים לבלות או סתם סיבוב הנה כמה דברים שיעזרו לך.

גם אם אתה רואה את חבר שלך מתחיל "לזרוק" פתאום(להרים הנדברייק) אל תהיה תוכי ותעשה את זה אחריו. כמה שזה יפתה אותך ותרצה לבדוק את עצמך ואת הרכב, פשוט אל תעשה את זה. גם אם אתם מתחילים להיצמד אחד לשני ולשחק בכביש פשוט תאט, תתרחק וסע רגוע. אתה רוצה להתחיל להשתולל עם האוטו? אתה רוצה לראות למה אתה מסוגל? לך למגרש ריק, תלך סיבוב עם מישהו שמבין ואז תשתולל. אתה לא מבין שברגע שיקרה לך משהו או לחבר שלך איזה רע אתה תרגיש. זה לא שווה שום דבר בעולם, אם גם באותו רגע תצא הכי כלי שיש ושבועיים אחר כך ידברו עליך ויגידו שאתה "נהג" זה פשוט לא שווה את זה. ואני אומר לך מניסיון ועקב דברים שקרו. עוד דבר, גם אם תצא לבלות פתאום או סתם סיבוב ופתאום תיכנס בך הרוח של מייקל שומאכר ויבוא לך לעשות שטויות, ואתה לא מצליח לשלוט על עצמך, סע לבד! בוא נגיד שאם חס וחלילה יקרה משהו לחבר שלך באמשתך, יהיה לך מאוד קשה לקום בבוקר שאחרי. כן, עד כדי כך. ותמיד תציב לך גבולות!

ועוד דבר אחר, אף פעם, אבל אף פעם אל תעלה להגה כשאתה עייף מדי או שאתה שתוי. אל תגיד שתיתי רק כוס אחת, כי גם זה משפיע. משפיע עליך ומשפיע על "הינשוף". קח את זה לתשומת לבך.

אני לא בא להפחיד אותך ולגרום לך להתחיל ללכת ברגל, לא, זאת לא הכוונה שלי. בוא נסכם את זה בכך שאתה תראה בעצמך שעם הזמן שלך על ההגה, וככל שתצבור יותר קילומטר אתה תבין לבד על מה אני חופר פה.

אתה אולי חושב שאני מגזים במה שאני אומר, אבל אני חושב שלא. אני מסתכל על עצמי ואומר איזה מטומטם הייתי. וזה לא רק אני, אני רואה את כל אלה שרק נגמר להם המלווה והם מתחילים להשתולל וחושבים שהם לבד בכביש בעוד שלידם יש זקן עם קולנועית שהם לא רואים אותו בכלל.

פורסם
נשאר לי עוד 3X ימים,איך המלווה עבר לך בחודש האחרון?לאט? מהר?גם אתה הרגשת תחושת יאוש בחודש האחרון?

 

האמתי שאני לומד הרבה וזה עוזר לי כי זה נותן לי משהו אחר להתרכז בו.

את הספירה שלי התחלתי יום אחרי שעברתי טסט ואני חושב שלא פספסתי אפילו יום אחד, אבל זה היה שווה את זה.

עבר לי יחסית מהר, חוץ מהכמה ימים האלו בין הבגרויות שיצאנו החברים עם המכוניות והייתי ממש נרגש ולא הפסקתי לחשוב על זה במשך כמה ימים.

בשארית הזמן, ובעצם ברובו עבר לי מהר מאוד וכמעט ולא חשבתי על זה.

יעבור לך ממש מהר :) תאמין לי.

 

זה קצת ארוך, אבל שווה לך לקרוא.

יש לי כמה דברים להגיד לך מניסיון, וכדאי לך לקרוא את מה שאני ירשום פה ולהפנים את זה טוב טוב.

אחרי שנגמר לי המלווה בדיוק ב12 בלילה לקחתי את האוטו, טיילתי עד הבוקר ומה אני יגיד לך אם אני זוכר טוב פירקתי כמעט מיכל. באותו לילה עשיתי לאוטו מה ש20 אנשים לא יעשו לו. וככה גם הייתי שבוע ושבועיים אחרי סוף המלווה, מתלהב. הייתה לי רגל מאוד כבדה. תמיד היה לי טקט ורגש, אבל יש רגעים שאתה מרגיש שאתה חייב "ללחוץ" כמה שיותר חזק. ועכשיו אחרי כמה חודשים טובים, השתנתי. אם פעם הייתי נוסע בעיר ולא יורד מ80, היום אני לא עובר את ה40. ואל תחשוב שקרה לי משהו ומזה למדתי לקח. לא קרה לי כלום, פשוט עצרתי רגע וחשבתי על זה. כשאני נוסע לאט ובכיף הנסיעה יותר כיפית וגם יש את העניין הבטיחותי. אני בטוח שאם פתאום יקרה משהו, אתה תספיק להגיב וגם האוטו יותר טוב במהירות של 40 מאשר80 לדוגמא.

בקיצור,כמה שזה נראה לך כיף ללחוץ ולהרגיש את האוטו זורק בסיבובים, זה לא כדאי(אני לא אומר לך לא להתפרק מדי פעם, רק שים לב איפה אתה נמצא ובאיזה מצב אתה נמצא) סע לאט, רגוע, בכיף תראה את כולם ותן לכולם לראות אותך. ותן לי להגיד לך עוד כמה דברים, גם אם לפעמים יהיה לך איזה ערב שאתה ועוד כמה חברים יוצאים כמה רכבים לבלות או סתם סיבוב הנה כמה דברים שיעזרו לך.

גם אם אתה רואה את חבר שלך מתחיל "לזרוק" פתאום(להרים הנדברייק) אל תהיה תוכי ותעשה את זה אחריו. כמה שזה יפתה אותך ותרצה לבדוק את עצמך ואת הרכב, פשוט אל תעשה את זה. גם אם אתם מתחילים להיצמד אחד לשני ולשחק בכביש פשוט תאט, תתרחק וסע רגוע. אתה רוצה להתחיל להשתולל עם האוטו? אתה רוצה לראות למה אתה מסוגל? לך למגרש ריק, תלך סיבוב עם מישהו שמבין ואז תשתולל. אתה לא מבין שברגע שיקרה לך משהו או לחבר שלך איזה רע אתה תרגיש. זה לא שווה שום דבר בעולם, אם גם באותו רגע תצא הכי כלי שיש ושבועיים אחר כך ידברו עליך ויגידו שאתה "נהג" זה פשוט לא שווה את זה. ואני אומר לך מניסיון ועקב דברים שקרו. עוד דבר, גם אם תצא לבלות פתאום או סתם סיבוב ופתאום תיכנס בך הרוח של מייקל שומאכר ויבוא לך לעשות שטויות, ואתה לא מצליח לשלוט על עצמך, סע לבד! בוא נגיד שאם חס וחלילה יקרה משהו לחבר שלך באמשתך, יהיה לך מאוד קשה לקום בבוקר שאחרי. כן, עד כדי כך. ותמיד תציב לך גבולות!

ועוד דבר אחר, אף פעם, אבל אף פעם אל תעלה להגה כשאתה עייף מדי או שאתה שתוי. אל תגיד שתיתי רק כוס אחת, כי גם זה משפיע. משפיע עליך ומשפיע על "הינשוף". קח את זה לתשומת לבך.

אני לא בא להפחיד אותך ולגרום לך להתחיל ללכת ברגל, לא, זאת לא הכוונה שלי. בוא נסכם את זה בכך שאתה תראה בעצמך שעם הזמן שלך על ההגה, וככל שתצבור יותר קילומטר אתה תבין לבד על מה אני חופר פה.

אתה אולי חושב שאני מגזים במה שאני אומר, אבל אני חושב שלא. אני מסתכל על עצמי ואומר איזה מטומטם הייתי. וזה לא רק אני, אני רואה את כל אלה שרק נגמר להם המלווה והם מתחילים להשתולל וחושבים שהם לבד בכביש בעוד שלידם יש זקן עם קולנועית שהם לא רואים אותו בכלל.

 

תודה לך ובכללי לכולם על התגובות הבונות.

אני בעצם מאוד אחראי ובחיים לא חשבתי להרים אמברקס אבל אני כן מסיק מסקנות מהתגובות ומכין את עצמי לנהיגה הראשונה.

בצורה מסוימת נהגתי כמעט כול יום ב3 חודשים האחרונים ואני מאוד בטוח בנהיגה שלי (לא בעצמי כנהג), ומכיר את רוב אזור המרכז (נכנסתי ויצאתי מתל-אביב פעמים רבות, חח בדיוק חזרתי מתל אביב האמתי) ככה שאני לא צופה בעיות ניווט.

 

במקרה וכן אתקל בכביש לא מוכר, דרך לא מזוהה, הכנתי את עצמי מראש והורדתי והתקנתי את תוכנת ה IGO הכי מעודכנת עם מפות מעודכנות של ישראל, בנוסף רכשתי סטנד לפלאפון, מעין זרוע מתכווננת כדי שיהיה לי נוח להציץ בGPS מדי פעם. :)

volkswagen Golf, 1.6 TRENDLINE FSI 2007, 115HP

פורסם

קח בחשבון שנסיעה עם GPS זה משהו שצריך להתרגל אליו, כי זו חלוקת קשב לדבר נוסף...ומנסיוני האחרון, הוא לפעמים טועה ומכניס אותך לסמטאות נצרת במקום נצרת עילית...

 

תהנה ותתחדש!

פורסם

קודם כל, מזל טוב ילד:wink:

אני לא קראתי את כל התגובות ואין לי מושג אם רשמו את מה שאני רוצה לומר

מניסיון של קצת יותר משנה במצטבר 15000 ק"מ אני יכול לומר לך רק אל תתן פול גז בסיבובים.

במיוחד באלה בלי שדי ראיה וצרים. כמעט גמרתי חתול שקפץ לכביש:oops:

ומניסיון כואב תשמור מרחק הכי חשוב!

 

אז שיהיה לך בכיף, ורק תהנה מהרכב שאני אישית מאוד אוהב

ושיש עליו לא מעט פוזה:wink:

תמיר.

פורסם
קח בחשבון שנסיעה עם GPS זה משהו שצריך להתרגל אליו, כי זו חלוקת קשב לדבר נוסף...ומנסיוני האחרון, הוא לפעמים טועה ומכניס אותך לסמטאות נצרת במקום נצרת עילית...

 

תהנה ותתחדש!

 

תודה רבה, אני באמת מקווה להתרגל לכך מהר מאוד, במקומות שאני לא מכיר מן הסתם לא תהייה לי ברירה.

:)

 

קודם כל, מזל טוב ילד:wink:

אני לא קראתי את כל התגובות ואין לי מושג אם רשמו את מה שאני רוצה לומר

מניסיון של קצת יותר משנה במצטבר 15000 ק"מ אני יכול לומר לך רק אל תתן פול גז בסיבובים.

במיוחד באלה בלי שדי ראיה וצרים. כמעט גמרתי חתול שקפץ לכביש:oops:

ומניסיון כואב תשמור מרחק הכי חשוב!

 

אז שיהיה לך בכיף, ורק תהנה מהרכב שאני אישית מאוד אוהב

ושיש עליו לא מעט פוזה:wink:

 

תודה רבה :) האוטו חוזר היום מטיפול 30,000 , בנוסף דרשנו גם פוליש קריסטלי (אני לא זוכר את השם המדויק) ככה שהוא אמור לחזור נוצץ ומבריק היום :)

 

בכול מקרה ב12 בלילה היום זה יקרה ואני כבר לא מפסיק לחשוב על זה....

volkswagen Golf, 1.6 TRENDLINE FSI 2007, 115HP

פורסם

בקשר לינשוף - זה יודע ששוטרים מנסים להתעלק על נהגים חדשים, אם הבדיקה בינשוף תראה 0 עגול (זה אומר שאסור לשתות אפילו כוס אחת!) אני בטוח שהשוטר יראה את זה בעין יפה יותר מאשר שתמצא על כמות גבולית, בקיצור אל תשתה ותנהג בכלל:)

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

פורסם

קודם כל מזל טוב , סע בזהירות ואל תעשה שטויות.

בחרת רכב סוף הדרך , לי אישית גם יש גולף 2009 רק שהיא דור 6

בהתחלה תמיד זה מלחיץ לנהוג על רכב חדש ועוד שאתה נהג חדש, אבל לאט לאט מתרגלים .

היום האחרון למלווה זה היום הכי מרגש, הייתי מוכנה לחזור ליום הזה חחח מחר אני כבר 4 חודשים ללא מלווה .

×
×
  • תוכן חדש...