Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6289 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכם,

מהן האפשרויות העומדות בפני אם ברצוני לחשוב ברצינות על גדישת מנוע M43?

חשבתי על הקיט של DASC, אך לאחר בירור עם היצרנית הבנתי שהוא מתאים למנועי M44 בלבד.

 

- המליצו לי בעבר על בניית קיט Custom מפני שכבר לא מוכרים קיטים מוכנים למנוע הזה, האם נכון הדבר?

- מה יותר מומלץ למנוע זה, טורבו או מגדש-על?

- מהן ההשלכות של בניית קיט שכזה אם איני בעל מקצוע? היכן עושים זאת ומהן העלויות? (ידוע לי שהעניין יקר, אך האם 15-20K יספיקו?)

- מהו ההספק המשוער שניתן להגיע אליו בצורה אמינה ללא חיזוקי גיר או שלדה? (115 כ"ס עפ"י נתוני יצרן)

 

כמה נקודות:

- חשוב לי שהקיט יראה כחלק מהרכב עד כמה שניתן וכמה שפחות נראה לעין.

- הרכב ידני.

 

אשמח לכל עצה בעניין.

תודה.

פורסם

טורבו על המנוע הזה הוא דבר הגיוני ובא בחשבון.

כמה STOCK הוא יראה תלוי תלות ישירה בנכונות שלך להשקיע כסף בהתקנה ובחלקים.

אופציה אחרת היא מעבר לM44 [מעבר פשוט יחסית] במקרה שלך ולחשוב שם על שיפורי כוח.

 

בכל מקרה, מדובר במהלכים שבוצעו בעבר ויש אנשים עם נסיון בתחום.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם
אופציה אחרת היא מעבר לM44 [מעבר פשוט יחסית] במקרה שלך ולחשוב שם על שיפורי כוח.

רון.

 

מעבר ל-M44 לא יהיה פשוט בכלל וידרוש הרבה מאמץ והשקעה לשווא.

 

מדובר על סידרת M43 הראשונה לפני העדכון הטכני שבוצע בסוף שנות ה-90 ובהצגה של הM43 בנפח 1.9 ליטר.

אם בכל זאת אתה מתעקש על החלפת מנוע, מעבר ל-M42 יהיה קל יותר.

הצמות זהות אבל עדיין יש לקחת בחשבון מעבר למחשב ניהול שונה ואיתו כמובן כל עניין ה-EWS (אימובלייזר מקורי של במוו) שלרוב ידרוש ממך שירות כיול יקר מצד היבואן.

 

בעבר סדנת מוסלמן ההולנדית הציעה קיט טורבו ל-M43.

קיט בסיסי שברובו הסעפת CAST היא הדבר היחידי בעל ערך מוסף.

 

IMG_2316-vi.jpg

motorica.net

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

תודה רבה לכם.

 

החלפת מנוע ל-M44 לא רלוונטית מפני שעלות ההחלפה מייקרת ב-10K לפחות את עלות פרויקט הגדישה (אני טועה?).

כמו כן, יש לציין שאני מוכן להשקיע כסף כדי שהכל יראה כ-SROCK.

 

- מהו המחיר המשוערך לבנייה עצמית של המגדש/טורבו ע"י איש מקצוע מנוסה (עלות של פרויקט שלם כולל הרכבה)?

- נגזר מהשאלה הראשונה, כמה כ"ס ניתן להוסיף במנוע סגור וללא חיזוקים נוספים?

 

תודה רבה לעונים.

פורסם

עלות העבודה היא פונקציה ישירה של רמת העבודה ואיכות החלקים שאתה מתקין.

ההתקנה לא תעלה פחות מ-20K ש"ח (קניית כל החלקים הדרושים, כגון מזרקים, בניית סעפת חדשה, צנרת חדשה לגמרי, אינטרקולר וכל הצנרת, ניהול מנוע וכיוונים, מומלץ גם לשרד את מערכת השימון של המנוע כדי למנוע נזק עתידי כתוצאה ממאמצים מרובים). על מנוע סגור 40-50 כ"ס תוספת נראה לי מספר הגיוני (לנפח מנוע קטן מ-2 ליטר). אם פותחים מנוע אז קח בחשבון שעלות תכפיל את עצמה בקלות אבל אז גם תקבל תוספות כח רצינית יותר.

לפי דעתי אין תחליף להשתלה של מנוע חזק יותר שבנוי לספק את הכח הזה. התקנה של טורבו על המנוע הנוכחי לא מוסיפה לו בריאות ואי אפשר לדעת כמה זמן הוא יעמוד בזה (מכיוון שלא ידוע בדיוק מה מצב המנוע כיום).

לאחר עריכה: אני רק אוסיף שגם אני שקלתי בעבר להגדיש את הקליאו שלי, היתה לי אופציה לקנות בזול קיט מוכן ולגדוש בסכום מגוחך אבל החלטתי שזה פשוט יהרוס את האוטו ואת כל המהות שלו.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

תודה אלעד.

 

1. בחנתי בעבר אפשרות להשתיל מנוע חזק יותר אך הגורמים שהתייעצתי איתם (כולל הפורום הזה) טענו שהפרויקט מסובך ויקר מאוד משמעותית מפרויקט גדישה ואינו אפשרי כמעט ללא החלפה של מכלולים רבים מאוד ברכב (כל מנועי ה-Z3 החזקים הם בתצורת 6 צילינדרים לעומת 4 שיש לי כיום).

 

2. המנוע כיום מטופל בזמן וכהלכה ולא ידוע לי על בעיות מיוחדות (המנוע עבר 180,000 ק"מ).

פורסם

אם כך אז שיהיה בהצלחה. תתקחיל מלקרוא כמה שיותר על פרויקטים שבוצעו בחו"ל. תתחיל לאט לאט לאסוף חלקים וגם להכין את עצמך נפשית להפרד לזמן מהרכב מכיוון שפרויטק כזה לא מבצעים ביום יומיים, יותר כמו חודש חודשיים.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

רק כדי לתת לך טעימות לגבי מחירים:

- לבנות סעפת טובה יעלה בארץ 4-5 אלף ש"ח

- טורבו יעלה סביב 1,000$ בחול

- על התקנת קיט מוכן לוקחים בארץ 5-6 אלף ש"ח. על קיט CUSTOM שדורש התעסקות וכו' נראה לי יקחו יותר

- אם תצטרך אינטרקולר - זה מתחיל מ-500$ בחו"ל

- אתה צריך לתת פתרון לתוספת דלק ולניהול הספקת דלק וקידום הצטה בזמן הגדישה

- לא לשכוח שעונים - לדוגמא בוסט, ויידבנד, EGT, לחץ דלק וכו'

 

כל המחירים משתנים כמובן אם אתה מוצא משהו מתאים בארץ ביד שניה.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

חשבתה אולי על להביא מנוע חזק יותר מחו"ל:?:

 

יש המון מנועים חזקים יותר משלך לz3 (אני לא אומר שאתה צריך לכחת את המנוע של ה m3 אבל גם זו אופציה אם אתה מוכן להחליף גיר ).

 

אתה יכול להביא איזה 6 straight (אפילו ה 2 ליטר) והוא יהיה חזק יותר מהמנוע שלך .

 

נ.ב : אם יש לך את התקציב יש ב ebay מנוע של m3 e46 ב 4000 דולר , אבל כמובן זאתה תיצטרך להוסיף לזה גם תיבאת הילוכים בהתאם .

 

עכשיו גם ראיתי את המנוע של ה m3 e36 ב 2500 דולר .

×
×
  • תוכן חדש...