Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6420 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי

 

איזה חומרים אני צריך לקנות בשביל לעשות יריעות קרבון, לשימוש לבניות ברכב.

אני צריך כמויות יענו כמעט 5 מטר מרובע, אז אם יש לכם מושג בעלויות של חומרים אלה אני אשמח.

 

שאלה שניה:

האם אפשר לעשות תיבות למידבס/מידראנג' מקרבון, איך שהבנתי מקריאה בפורום שהקרבון הוא חזק מפיבר. תקנו אותי אם אני טועה.

המטרה שלי לבנות את הדלתות מחדש, אבל החלק החיצוני של הדלת רוצה אותו מקרבון .

אני לא יודע אם לבנות תיבה מפיבר ופשוט לבנות על הפיבר שכבת קרבון, או מראש לעשות את התיבה מקרבון

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

קרבון אכן חזק הרבה הרבה יותר מפיבר. וגם הרבה יותר יקר. לכן לא הייתי מייעץ לך לבנות את כל הבניה מקרבון אלה תעשה את המסה הגדולה מפיבר ושכבה חיצונית של קרבון בשביל הלוק.

 

עבודה עם קרבון מצריכה יציקות עם אפוקסי בניגוד לפוליאסטר שמשמש את הפיבר הרגיל.

 

אתה יכול לקנות יריעות של קרבון - בדים ארוגים מסיבי פחם ולצקת אותם עם אפוקסי.

 

קח בחשבון שבשביל לקבל גימור מבריק מושלם של הקרבון יש צורך ביציקה עם תבנית בגימור מעולה או ביציקה בעזרת ואקום.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

קרבון הוא חומר שדי מסובך לעבוד איתו, ודכי להגיע לתוצאה טובה, צריך באמת תבנית.

קרבון יותר חזק מפיבר, רק במקרה שהוא מיוצר בתבנית בלחץ.

אם אתה רוצה מראה של קרבון אתה יכול לעשות ציפויי קרבון על משטח פיבר קטן עם אפוקסי 5\6 דקות, וגדול עם אפוקסי 30 דקות.

קח בחשבון שללא תבנית הגימור יצא מחוספס ולא חלק למראה.

 

תהנה,

דימה.

:evil: לא תצליחו לעצור אותי, לא תצליחו להשתיק אותי! :evil:

פורסם

כשאתה יוצק בתבנית עם גימור ברמה גבוהה , האפוקסי יוצר יציקה מבריקה עם עובי אחיד מה שגורם למראה המבריק והיפה של הקרבון.

ביציקות ואקום משתמשים במשטחים מורכבים יותר , הואקום בעצם מצמיד את הקרבון לקימורים הדרושים בזכות הלחץ השווה בכל נקודה , יוצרים את זה על ידי שתי שכבות ניילון יעודי ומספר בדים יעודיים אחרים (בד קילוף , בד נושם וכו ) כך שכמות האפוקסי זורמת בצורה אחידה ושווה לכל נקודה והבד מוצמד בצורה טובה לקימורים וכך גם מקבלים מראה נקי של הקרבון.

 

על ידי יציקת קרבון באופן שדומה ליציקת פיבר אפשר לקבל גימור יפה אבל לא ברמה של המרקם המסחרי שאתה מכיר בטח.

 

בתמונה המצורפת אתה יכול לראות איך נראה קרבון ללא תבנית וללא ואקום , זה אופנוע של חבר שביקש עזרה אז עשיתי לו פיירינגים ומיכל דלק מקרבון.

P1010a012.jpg

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

אין לך מה להיכנס לזה. גם תבניות וגם ואקום זה עסק שמצריך ידע ציוד ובעיקר ניסיון. לא ממליץ להיכנס לזה.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

אפשר לדעת למה קרבון ? מה ההבדל בינו לבין פיבר?

ונאדר מה אתה רוצה לעשות עם קרבון במכונית ? לבודד אותה או להחליף חלקים בחלקים קלים ?

ד"א מותר בארץ להחליף מכסה מנוע במכסה עשוי מקרבון ?

בברכה יהודה

פורסם

קרבון אלו סיבי פחמן. כידוע פחמן (בצורתו כיהלום) הינו החומר הקשה ביותר בטבע וסיבי פחמן הם חזקים מאוד וקלים.

פיברגלס אלו סיבי זכוכית (קוורץ) שגם חזקים למדי, אבל לא כמו קרבון, ויותר כבדים.

 

לדעתי ביישומי אודיו אין טעם בקרבון, אין צורך בקשיחות ובקלות המשקל, ופרט למראה הנאה (שכפי שנכתב קשה יהיה לך להשיג אותו) אין לו שום יתרון בשבילך.

 

ליהודה - אני לא חושב שיש בעיה עם החלפת חלק פחחות בחלק מפיבר או קרבון, ממילא זה לא מעניין אף אחד בטסט. הבעיה היא רק בעיית מחיר.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

למה קרבון? כי קרבון נראה מיליון דולר. יש משהו מאד יוקרתי ויפה בגימור הזה, אני לגמרי מאוהב בזה.

 

הבעיה, כמו שעופר תיאר, זה הטכניקות והכלים שלא ממש זמינים ולא ממש זולים כנראה.

 

אפילו אסלה מקרבון נראית פצצה [כבר תמונה שניה של אסלה בזמן האחרון..:wink:]

 

carbon-fiber-toilet-resized.jpg

 

1-koenigsegg-ccxr-carbon-fiber.jpg

 

ושלא נדבר על זה:

 

carbonFiber.JPG

פורסם

עופר, תרשה לי להוסיף שישנה גם דרך יותר קלה שלא דורשת את כל הציוד היקר והלא נגיש הזה.

יש מספר מדריכים ברשת, אתה עושה את עיקר הבניה שלך מפיבר כמובן בגלל מחירו הזול יחסית לקארבון.

אחרי שיש לך את הצורה שאתה רוצה אתה עושה שכבה מקארבון באותה צורה כמו פיבר, אחרי שהשכבה מתייבשת

משייף אך נזהר לא לשייף את כל השכבת אפוקסי ולא להגיע לבד עצמו, מורח עם מברשת עוד אפוקסי ונותן להתייבש.

אחרי זה משייף שוב (אם עדיין לא קיבלת שכבה חלקה עושה שוב שיוף ומריחה).

אחרי זה מורח לקה (כמה שכבות במידת הצורך).

מה שאתה מקבל זה את אותו הגימור כמו עם ציוד של וואקום.

 

הרי כל מה שאתה רוצה מקארבון זה את המראה שלו ולא את החוזק סה"כ.

בהצלחה.

:cry: !!SOLD!!

פורסם

מה שאתה מתאר זה מה שהראיתי בתמונה של המיכל דלק שעשיתי באופנוע לדוגמה. זה אכן אופציה אך לעולם לא תגיע לאיכות גימור כמו גימור בדרכים שציינתי שזה כמו הגימור בתמונות שצביקה העלה.

מעבר לזה צריך לזכור שעבודה עם קרבון שונה מעבודה עם פיבר מבחינת אופן העבודה. הפיבר הנפוץ הוא אוסף סיבים לא שזורים שאפשר לשחק איתם לפרום אותם , להזיז אותם ובזכות זה קל לקחת פינות ולטפל בבועות . בקרבון אין את הפריבילגיה הזו , הבד שזור וצריך לדעת מה איך ואיפה לעשות כדי שהבד ישב בצורה מושלמת כי אם לא זה נראה רע - הרי אתה עושה את זה בשביל הלוק..

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701


×
×
  • תוכן חדש...