Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8206 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לפי תגובה של רוני אהרונוביץ בעניין זה בפורום נט-קאר מלפני חודש - הסוד היא מכונית ההנעה הקדמית המוצלחת של כל הזמנים.

 

גם אם הוא טועה, והסוד היא רק השניה המוצלחת, ה-106 תהיה עדיין, לא בשני המקומות הראשונים.

 

בכל מקרה כדי לערוך מבחן כזה אובייקטיבי היום, צריך את המכוניות הללו במצב זהה - חדש.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

הסוד שלי לא הייתה סטנדרטית (מנוע 1.7) ושינויים נוספים רבים.

לסוד היה הגה מדהים, נקודה. הכי טהור שיצא לי להכיר ברכב הנעה קדמית.

הגה לא מתוגבר ומערכת הבלימה שממוקמת בתא המנוע בדריישפטים ולא כמקובל בגלגלים.

הגה - הסוד טובה יותר.התנהגות - הסוד במצבה הסטנדרטית מכונית שמפתחת זוויות גילגול, נחותה בפאן הזה מכל פיג'ו ספורטיבית מהדור הישן 106/205/306/309.

 

לסיכום ה-106 לטעמי מתנהגת טוב יותר, ההגה פחות טוב אבל עדיין מצוין וחשוב לציין מתוגבר.

לדעתי בהשוואה ישירה בין הסוד ל-306 (זאת ההשואה שצריכה להעשות) 306 תנצח בכל הפרמטרים מלבד אולי (הרבה ענין של טעם אישי) בתחום ההיגוי למרות שזאת אחת מהתכונות הבולטות לטובה ב-306.

 

הסוד תחרט אצלי לעד מהרבה סיבות, באופן מפתיע עד היום לא הייתה לי מכונית חזקה יותר מהסוד ההיא (150-160 כ"ס)

 

אהה... ואהרונוביץ טועה - מכונית ההנעה הקדמית החשובה והמוצלחת של כל הזמנים היא המיני.

הרבה אחריה אבל שניה לה היא ה-306 - וזאת דעתי האישית.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם
הסוד תחרט אצלי לעד מהרבה סיבות, באופן מפתיע עד היום לא הייתה לי מכונית חזקה יותר מהסוד ההיא (150-160 כ"ס)

[/b].

 

איך בדיוק הצלחת להגיע להספק של 150-160 סוסונים?

ומה שעוד יותר מעניין אותי זה, איך מדדת את ההספק?

 

* לא מזלזל בך או\ו בסוד שהיתה לך, רק ההספק נשמע קצת מוזר לטעמי.

פורסם

הנה המתכון:

- בלוק מנוע 1.7 8 שסתומים

- ראשים שעברו פורטינג והחלקת מעברים

- בוכנות hi-comp כולל רינגים תואמים

- קמשפטים חמים אם אני זוכר נכון באיזור ה-300 מעלות

- זוג ווברים כפולים 45 מ"מ, פילטרים פתוחים של K&N תואמים

- מערכת הצתה מתוגברת (פטנט ישראלי, פעם הם היו מציגים בתערוכות אוטומטור המוקדמות)

- מערכת פליטה מלאה של ANSA כולל סעפות פליטה

 

זה בתחום המנוע, יתכן ושכחתי משהו

העבודה בוצעה במוסך אלכס באשדוד, היה להם המון ניסיון עם הסודים בתקופת מירוצי אשקלון

ההספק נמדד (יש לי את המדידה איפשהו) בדינמומטר, עפ"י פורומים בחו"ל ההספק ריאלי.

אה... היא גם הייתה יותר מהירה מ-VR6 :wink:

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם
הנה המתכון

- בלוק מנוע 1.7 8 שסתומים

- ראשים שעברו פורטינג והחלקת מעברים

- בוכנות hi-comp כולל רינגים תואמים

- קמשפטים חמים אם אני זוכר נכון באיזור ה-300 מעלות

- זוג ווברים כפולים 45 מ"מ, פילטרים פתוחים של K&N תואמים

- מערכת הצתה מתוגברת (פטנט ישראלי, פעם הם היו מציגים בתערוכות אוטומטור המוקדמות)

- מערכת פליטה מלאה של ANSA כולל סעפות פליטה

 

זה בתחום המנוע, יתכן ושכחתי משהו

העבודה בוצעה במוסך אלכס באשדוד, היה להם המון ניסיון עם הסודים בתקופת מירוצי אשקלון

ההספק נמדד (יש לי את המדידה איפשהו) בדינמומטר, עפ"י פורומים בחו"ל ההספק ריאלי.

אה... היא גם הייתה יותר מהירה מ-VR6 :wink:

45 מ"מ לא היו קצת יותר מדי גדולים?

את מערכת ההצתה המתוגברת אני מכיר היתה לי גם אחת כזאת אבל הורדתי אותה כי היא היתה בת 7 שנים לפחות..

לפי חישוב זריז

118 - כ"ס מקורי ??(בהנחה שהמנוע והמכלולים היו במצב מצויין ואיתך זה אפשרי.. :wink: )

10 - מערכת פליטה + פילטרים (ההספק הכי גבוהה ש BBS האנגלית מדדו לתוספת פילטרים + צנרת מותאמת לסוד)

מה שנשאר לבוכנות לקאמשפטים ולפורטינג ביחד 30 +- כ"ס שזה המון אפילו קצת יותר מדיי.. יחסית ..

 

 

אתה זוכר מה הלחץ שנתנה משאבת הדלק?

 

היו לך חיזוקים של 33 16V?

 

ומה עם הצירית?

 

אדם.

פורסם

הקרבורציה עשתה רושם שהתאימה למנוע אבל היה לזה מחיר, המנוע היה שתין רציני

חיזוקים - נבנה סטראט ברייס עליון home made ועדיין זה לא מנע התחלה של הווצרות סדקים בבתי הבולמים :roll:

עם הציריות (לשמחתי) לא שיחקתי - אם אני לא טועה היו מותקנות ציריות של Ti ואני גם לא יודע אם הם שונות מדגמי 1.2,1.3

 

מאד הקפדתי לא לצאת חזק בהילוך ראשון, בכל מקרה האוטו השתולל ולא הצליח להוריד את הכח לכביש.

אולי זאת הסיבה שהמכלולים פחות או יותר שרדו מעמד.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

תגידו, אין שום דרך למנוע את הסדקים בבית הבולם? ובמה הם מפריעים? ולא יהיה יותר טוב להעביר את הבלמים לגלגלים?

פורסם

גם לי היתה סוד ( לא חזקה כשלך ) 1.5 עם מספר שיפורים שהורכבו במילנו.

כן נסעתי עם הרכב לחו"ל ואישתי עד היום לא סולחת לי. 8)

לדעתי הסוד עדיפה בהיגוי ובתחושות הבלימה והשלדה מה-306 , לגבי 106 לא יודע.

יתכן והמנוע החזק והכבד מדי אצלך גרם לתחושות שונות ואסור לשכוח שכמעט כול סוד משופרת התנהגה אחרת.

אצלי המנוע היה 1.5 עם ווברים 40 , מערכת פליטה של אל'אקוטי וגלי זיזים של אל'אקוטי ( לא זוכר איזה מע') הצתה אלק' עם קידום משתנה שהיתה אז נדירה ( פורקה מ 33 שנת 92) בולמי BEGE מוט מייצב קדמי מעובה ומוט פנהרד אחורי צר יותר ( למניעת תזוזות שלדה ) .

באגף הקוסמטיקה : פנסים כפולים בחזית של TI , סמלי תלתן בקורות האחוריות ( בחיי יש כאלו כשבסוד הרגילה יש סמל אלפא רגיל ) , גנטים של 33 TI 1988 , כיסאות של אופל אסטרה SR (דמוי ריקארו).

הכול הורכב בחצר מגרש פירוקים במונזה ( עיירת פרבר של מילנו משך יומיים על ידי בעל המגרש שהיה חובב מירוצים ובעל של 33 + 75 למרוצים עממיים, ולא האמין שבישראל אין להשיג חלקים כאלו, מנוע הוא לקח מ33 שנת 99 , מע' פליטה משופרת מ33 אחרת (1.7)

גלי זיזים ובולמים מהחנות.

על הפנסים הגנטים הכיסאות ועוד עשרות פריטים קוסמטיים ( הגה עור ידית הילוכים קצרה וכו') הוא לא לקח לירטה.

כול הסיפור עלה בשנת 92 כ 2500 ש"ח, זה לא היה מעט כסף אז אבל בהשוואה למה שזה היה עולה בארץ זה היה פחות מחצי.

החזקתי את הרכב הנפלא הזה עוד 3 שנים והחלפתי לוולקן.

עד היום אני מתגעגע לצלילים ולתחושות ולפרצוף של בעל VR6 שנעקף בזילזול בעליה ממכתש רמון ולא ראה אותי עד צומת טללים.

אם היה לסוד הזו היה מזגן הוא היה אצלי עד היום, שמרתי קשר רופף עם בעליה החדשים עד

שהלכה לעולמה בתאונה.

אם הייתי בעל מספיק כסף הייתי משחזר לי סוד דומה.

פורסם

עוד דבר לגבי הסדקים בבתי הבולמים הקדמיים ניתן היה לרכוש שם באיטליה פח מכופף לפי תבנית המכסה את כול האיזור הבעייתי ומולחם לפח המקורי , הבחור שעבד על הרכב שלי אמר שצריך את זה רק לנהיגת ראלי או למנועים מאוד משופרים ולא המליץ כי לטענתו זה מקשיח את השלדה במקום לא נכון ופוגם באיזון של הרכב, כנ"ל הייתה דעתו לגבי גשר חיזוק עליון לרכב הנ"ל , מתוך פחד מאיטלקי בריון עם להט בעינים וסמל תלתן על השרשר לא התווכחתי :twisted:

ונזכרתי בעוד משהו . הוא הרכיב לי ציריות של סוד 1.5 , שהחזיקו כשנה ואז במוסך אלפא באיזור בלומפילד עשה לי בעל המקום קומבינציה יפה של התאמת ציריות של 33 , דבר שחייב חריטה של טבעת מתכת וסגירה של המיסב ע"י הבורג של הציריה במקום האום המיוחד שיש בנבה רגילה של סוד .

פורסם

האחיזת כביש של ה106 גבוה יותר ,ההתנהגות והשליטה במגבלות וכמובן העברת הכח

בפתיחה חזקה (כל בעל סוד משופרת יודע שאלפאסוד משופרת לא נוסעת ישר בפתיחה חזקה).

יש לי בבית אלפא סוד (בבעלותי משנת 1992 סטדנרטית 105 כ"ס לא משופרת ולא רקובה שעברה בימים אלו צביעה בפעם הראשונה!!!).

ו-peugeot 106 xsi .

נכון ההגה של הסוד מעולה והוא "מדבר" כל הזמן , למרות זאת במגבלות ההגה של ה-106

משדר בדיוק את המידע הדרוש.

חד משמעית האחיזה של ה-106 טובה יותר וכמובן הברקסים.

הסוד מהנה יותר בנסיעה רגילה/נמרצת ופחות במגבלות. (גם ל-106 וגם ל-sud התקנתי

צמיגים זהים 175/60/14 ).

Citroen Cactus Pure Tech 110 S&S manual gear 2017

Subaru XV 1.6 Lineartronic Auto 2015

 

[h=2][/h]

פורסם

אומנם זאת היתה תקופת טרום קבלת רשיון הנהיגה שלי...מה שאומר שזה היה מזמן....

אבל אני פה להעיד על הנתון המטורף שהיה לסוד האגדית הזאת, אני עדיין זוכר את הגרף שהצביע על נתון מדהים סביב ה-160 כ"ס.

 

לא אשכח שמכת גז בהילוך שני פשוט הקפיצה את הרכב לצד מכמות הכוח שהועברה או יותר נכון לא הועברה לכביש....אךךךך אגדה!

motorica.net


×
×
  • תוכן חדש...