Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ לגבי אלפא 164... האם אני עומד לעשות את טעות חיי?


Joecamel
שימו לב! השרשור הזה בן 5590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איכות חומרים בתוך האוטו טובה יותר לדעתי ב 164

 

מסכים איתך בהכל, חוץ מנקודה הזאת.

מהתרשמות שלי על שני הרכבים, לנצ'יה תמה הרבה יותר איכותית בפנים. החל מרמת גימור גבוהה יותר (חומרים, במיוחד דש בורד) ועד לרמת אבזור.

הייתה ברשותי אלפא 164 שנת 93' וראיתי מה יש בלנ'ציה תמה 16V שנת 1992 דגם מפואר. רמת גימור הדהימה אותה: עץ אמיתי בקונסולה מרכזית, בדלתות - זה משהו שלא ציפיתי. עיצוב דש בורד יותר יפה לפי טעמי בלנצ'יה, לוח שעונים אהבתי יותר, איכות חומרים מהם עשוי דש בורד. באלפא 164 תחשוה מאוד פלסטית ובלנ'ציה המצב הרבה יותר טוב.

חברים שלי נהגו לכנות קונסולה מרכזית של 164 - "אורגן". :-)

 

מבחינת לוח שעונים, עד עכשיו אני מאוד מתגעדע לשעונים שכ"כ חסרים לי בבימר - שעון לחץ שמן ושעון מתח.

אני כמובן לא יפגע במקוריות האוטו שלי ולא יתקין שעונים האלו, אבל עדיין מידי פעם עיניים שלי מחפשות אותם.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

התחושה הפלסטיק כמו שאתה מכנה אותה, נובעת לדעתי ממהבדלים בעיצוב והגימור בין שניי הרכבים.

גימור העץ וריפוד האלקנטרה בתמא מקנים תחושה יותר ייחודית ויוקרתית, בעוד שב 164 החומרים לדעתי מוצקים יותר ברובם ואף מודרניים יותר.

החלק העליון של הדשבורד בתמא עשוי פלסטיק קשיח!

בפאנלים של הדלתות ניתן להבחין בבירור שבתמא העיצוב יותר "עשיר" ושונה, בעוד ב 164 זה מזכיר יותר מכונית יפנית אבל עם פלסטיקה עדיפה ויצוקה היטב שלא מחרקשת ומצקצקת.

זוהי דעתי בכל אופן, לאחר שביליתי מעט במחיצת שתיהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר התלבטות קלה הגעתי למס' מסקנות:

ראשית, עם כל הכבוד לתמה (ויש כבוד), אני נעול על ה-164 כך שאפשר להוציא את התמה מהמשוואה.

כמו כן, בהנחה שאמצא אקזמפלר במצב טוב, אני די משוכנע שאני הולך על הגרסה החזקה ביותר... משמע, 3 ליטר V6.

 

האם כל השינויים שציינתם שחלו ב-93 רלוונטים גם לגרסת ה-3 ליטר או רק ל-2 ליטר?

להבנתי, כל דגמי ה-3 ליטר סופר מצויידים ב-ABS, האם אני צודק?

מה לגבי כריות אוויר בדגם הספציפי הזה?

 

מצאתי אקזמפלר שנשמע סביר הן במצבו והן במחיר (עדיין לא ראיתי אותו כך שהכל בתיאוריה).

מדובר ב-3 ליטר סופר, שנת 92, ידנית, יד שלישית עם 225K ק"מ.

האם יש משהו מיוחד לדעת על הדגם או השנה הספציפיים הללו?

 

האם יש למישהו את מס' הטלפון של "איציק מבית דגן"?

אשמח להחליף איתו מילה ולתאם בדיקה.

 

שוב תודה לכולם וכאמור, תגובות נוספות יתקבלו בברכה.

אעדכן במידה ותחול התקמות מצידי.

 

תודה,

רפי.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר התלבטות קלה הגעתי למס' מסקנות:

ראשית, עם כל הכבוד לתמה (ויש כבוד), אני נעול על ה-164 כך שאפשר להוציא את התמה מהמשוואה.

כמו כן, בהנחה שאמצא אקזמפלר במצב טוב, אני די משוכנע שאני הולך על הגרסה החזקה ביותר... משמע, 3 ליטר V6.

 

האם כל השינויים שציינתם שחלו ב-93 רלוונטים גם לגרסת ה-3 ליטר או רק ל-2 ליטר?

להבנתי, כל דגמי ה-3 ליטר סופר מצויידים ב-ABS, האם אני צודק?

מה לגבי כריות אוויר בדגם הספציפי הזה?

 

כרית אוויר אחת בדגם סופר משנת 1993-1995. למרות שלא נתקלתי ב 3 ליטר ללא ABS קשה לי לומר בוודאות אם זה ציוד סטנדרטי לדגם זה.

מ 94 ואילך זה בטוח שכן.

 

מצאתי אקזמפלר שנשמע סביר הן במצבו והן במחיר (עדיין לא ראיתי אותו כך שהכל בתיאוריה).

מדובר ב-3 ליטר סופר, שנת 92, ידנית, יד שלישית עם 225K ק"מ.

האם יש משהו מיוחד לדעת על הדגם או השנה הספציפיים הללו?

 

92 איננה סופר למיטב ידיעתי! אני חושב כמדומני שסופר יש החל מ 93, באותה שנה בה הדגם עבר מתיחה כללית ושינויים קוסמטיים פנימיים וחיצוניים, המנוע הוחלף מ 12 ל 24 שסתומים עם מערכת הצתה שהוחלפה ב94 במערכת שכללה 6 כויילים (ללא חוטי הצתה) ו2 מודולים (לעיתים נשרפים ויקרים מאוד להחלפה)ודגם 94 ואילך עבר שינויים נוספים פנימיים וחיצוניים בעיקר, אך לא רק!

92 גם משתמשת בגיר אוטומטי מגירסה שונה, אבל זה לא רלוונטי למקרה שלך.

 

האם יש למישהו את מס' הטלפון של "איציק מבית דגן"?

אשמח להחליף איתו מילה ולתאם בדיקה.

 

שוב תודה לכולם וכאמור, תגובות נוספות יתקבלו בברכה.

אעדכן במידה ותחול התקמות מצידי.

 

תודה,

רפי.

 

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסף הגמל - אולי יותר לי להציע לך 156 דווקא? מכיוון שאתה נוהג על גולף חדשה יחסית, אני חושב שמעבר לרכב ישן בהרבה יאכזב אתך (או את הכיס שלך). מדוע לא לחפש איזו 156? היא יפה יותר, מודרנית בהרבה ואם אין לך צורך בגודל של ה-164 אז תקבל חבילה טובה יותר בכל פרמטר אפשרי, ודאי בכל הנוגע לאמינות ובטיחות. לי היו שתיים ואהבתי כל רגע בהן. מה דעתכם?

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, המון תודה לכולם על התגובות.

אני מתנצל שוב על כל השאלות, אני פשוט "נודד" לטריטוריה קצת לא מוכרת וחושש לעשות טעות...

 

 

אור, תודה על המספר.

 

 

GTV11636, תודה על המידע.

הטעות שלי בעניין הסופר נבעה מאי הבנה שלי כנראה.

משום מה הסקתי שכל מנועי ה-V6 הם בעלי 24 שסתומים ונקראים סופר.

מדבריך אני מבין שלא כך הדבר ושהמנוע בדגם שציינתי הינו כנראה בעל 12 שסתומים, האם הפעם אני מבין נכון?

 

בהנחה שהנ"ל נכון, האם כדאי לחכות בסבלנות שיצוץ 3 ליטר סופר למכירה?

האם ההבדל בין המנועים משמעותי דיו כדי להצדיק המתנה כזו הן מבחינת ביצועים והן מבחינת אמינות ותחזוקה?

עד עכשיו דיברנו על מנועים, האם ישנם הבדלים בתיבות ההילוכים הידניות לטובת/רעת אחד הדגמים?

 

 

msigal, תודה על תגובתך.

אתה מעלה נקודה חשובה שהתלבטתי בה רבות. לאו דוקא בנוגע ל-156 אלא בכלל לגבי קניית רכב ישן שהוא בגדר הגשמת חלום עבורי לעומת רכישת רכב יחסית חדש ובטיחותי.

יש מספר נקודות שהיטו את הכף דווקא לטובת ה-164. בראש ובראשונה, העובדה שאני פשוט מאוהב ברכב הזה מאז שראיתי אותו לראשונה כנער.

השנייה, רכב חדש יחסית ובטיחותי למדי כבר יש לי גם היום. אמנם החלפה לידני חדיש במקום האוטומטית הנוכחית יהווה שדרוג מסויים אך התקציב לרכב עומד כרגע על 0 ש"ח, משמע מה שיכנס ממכירת הנוכחי ישמש לרכישת הרכב הבא.

אם ארכוש רכב כגון ה-156, אצטרך להסתפק באקזמפלר הטוב ביותר שאמצע ואילו אני, קצת פאנאטי לגבי הרכבים שלי ובוודאי ארצה לבצע לו יישור קו רציני ומקיף. טיפול רציני שכזה (כולל גם פחחות וקוסמטיקה במידת הצורך) לא יתאפשר עם רכב חדיש מאחר ומרבית (אם לא כל) התקציב ישמש לרכישתו.

בנוסף, לאשתי ולי יש עוד רכב חדיש בבית ועוד קטנוע כך שתחבורה "הגיונית" יש בשפע. אני מחפש משהו ללב :-)

השיקול הפשוט בשורה התחתונה הוא: לגייס כ-45K ש"ח +- ממכירת הרכב הנוכחי. להשקיע כמחצית מהסכום על קניית רכב שאני אוהב באמת (ע"ע ה-164) ובמחצית השנייה לתת לו טיפול של מלכים ולהביאו למצב קרוב ככל האפשר למושלם הן מכאנית והן קוסמטית.

 

 

ולסיכום... עוד שאלה.

כאמור, אני חובב אודיו ומתכוון להעביר את מערכת הסטריאו המותקנת כרגע ברכבי לרכב החדש.

האם מישהו יודע במקרה מה מידת הרמקולים המקורית בדלתות של ה-164?

האם יש בדלתות מקום ייעודי לטוויטר?

 

שוב תודה לכולם ושבת שלום,

רפי.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

To Alfa 164 TS: Do you know, how I know that Thema has the same number of HP like the 164 T.Spark? It written in my "rishayon rehev".

 

Also the facelift T.Spark from model 94' had an air-bag.

 

The Face lift 164 has an original twiters in the front doors.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

I wouldn't take rishayon rehev as a reference. There are a lot of examples that can show how this rishayon rehev is not accurate. If VIN and engine numbers are correct in your rishayon rehev, it is already good news. For example, I have an original sun roof in my Bimmer, but there is no record about this in rishayon rehev. Because of this reason, Police wanted to disqualify my car.



They asked me how can they know that I didn't cut it by myself.

 

So, if you are speaking about Israeli rishayon rehev, please don't use it as reference for specifications.



Also, it is very logical that Alfa 164 and Lancia Thema have different engine output, since engine heads are not the same.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לערב אותך קצת במחירים של הטיפולים ב 164 סופר .

אז הנה עדכני וחם , טיפול 10000 שאצלנו כלל גם פלאגים (אגב פלאגים פלטינום מחליפים כל 100000 אלף קילומטר ) ואצלנו בדיוק הגיע הזמן .

הסכום הגיע ל 2000 שקל , אז טיפול 10000 רגיל יעלה אם נוריד את הפלאגים בסביבות ה 1300 שקל , סכום שגם לי קשה להבין קצת ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1300ש"ח טיפול למכונית כזאת זה לא הרבה.

השאלה מה כולל הטיפול ללא פלאגים. אם זה פילטר אויר, פילטר שמן, פילטר מזגן ושמן איכותי, המחיר הגיוני.

הם הטיפול כולל גם רפידות בלים, נוזל בלמים ונוזל קירור - מחיר זול מאוד.

 

אם הטיפול במוסך מטעם היבואן, אז המחיר מעולה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1300ש"ח טיפול למכונית כזאת זה לא הרבה.

השאלה מה כולל הטיפול ללא פלאגים. אם זה פילטר אויר, פילטר שמן, פילטר מזגן ושמן איכותי, המחיר הגיוני.

הם הטיפול כולל גם רפידות בלים, נוזל בלמים ונוזל קירור - מחיר זול מאוד.

 

רק פילטר אוויר פילטר שמן , שמן איכותי וכמו שכתבתי במקרה הזה היה גם פלאגים לכן 2000 שקל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1300 רק לפילטר אויר ושמן + שמן איכותי, אם זה לא מוסך מטעם היבואן, אז זה יקר.

 

אפילו לבימר שלי, זה עלה קצת פחות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1300 רק לפילטר אויר ושמן + שמן איכותי, אם זה לא מוסך מטעם היבואן, אז זה יקר.

 

אפילו לבימר שלי, זה עלה קצת פחות.

 

וכמובן עם פילטר דלק .

נעשה קצת סדר בדברים , כתבתי 1300 להערכתי כי הורדתי את המחיר של הפלאגים , אנחנו עשינו את הטיפול עם הפלאגים והמחיר הגיע ל 2000 שקל , שוב אני מעריך שמחיר לטיפול 10000 רגיל ללא פלאגים יהיה בסביבות ה 1300 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

 

if you are speaking about Israeli rishayon rehev, please don't use it as reference for specifications.



Also, it is very logical that Alfa 164 and Lancia Thema have different engine output, since engine heads are not the same.

 

No, I'm speaking about the finnish rishayon. Yes, the engines are completely diffrent, but the output is the same, but alfas engine likes revs more:twisted:

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...