Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ לגבי אלפא 164... האם אני עומד לעשות את טעות חיי?


Joecamel
שימו לב! השרשור הזה בן 5590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים, המון תודה לכולם על התגובות.

אני מתנצל שוב על כל השאלות, אני פשוט "נודד" לטריטוריה קצת לא מוכרת וחושש לעשות טעות...

 

 

אור, תודה על המספר.

 

 

GTV11636, תודה על המידע.

הטעות שלי בעניין הסופר נבעה מאי הבנה שלי כנראה.

משום מה הסקתי שכל מנועי ה-V6 הם בעלי 24 שסתומים ונקראים סופר.

מדבריך אני מבין שלא כך הדבר ושהמנוע בדגם שציינתי הינו כנראה בעל 12 שסתומים, האם הפעם אני מבין נכון?

 

בהנחה שהנ"ל נכון, האם כדאי לחכות בסבלנות שיצוץ 3 ליטר סופר למכירה?

האם ההבדל בין המנועים משמעותי דיו כדי להצדיק המתנה כזו הן מבחינת ביצועים והן מבחינת אמינות ותחזוקה?

עד עכשיו דיברנו על מנועים, האם ישנם הבדלים בתיבות ההילוכים הידניות לטובת/רעת אחד הדגמים?

 

 

שוב תודה לכולם ושבת שלום,

רפי.

 

אכן! הדגם שבדקת הוא בעל 12 שסתומים.

מבחינת רמת גימור, עיצוב, ועוד, אני באופן אישי הייתי הולך על הסופר בשנתונים 94 ומעלה.

דגם הסופר מכוייל ספורטיבי יותר בכל המובנים, בעל בלמים חזקים ועמידים יותר, וכמובן מנוע חזק יותר.

בכל מקרה! יש לקחת בחשבון שמדובר ברכב מתיישן עם כל המשתמע מכך, ושעלות החלקים והטיפולים בו יקרה מאוד, וצריכת הדלק שלו גבוהה מאוד.

במנוע ה-24 שסתומים יש לקחת בחשבון עלויות גבוהות יותר (וגבוהות מאוד) של טיימינג+רצועת מנוע מותחנים וגלגלות למיניהם, לא שב-12 שסתומים זה זול, אבל ב-24 זה בליגה אחרת.

כמו כן, מקרים חריגים כמו החלפת מנוע, שיפוץ ראשים וכיו"ב יעלו יותר.

בדגם ה 24 שסתומים ישנם שני מודולים ו 6 כויילים במקום חוטי הצתה. קורה שהם נשרפים והם יקרים מאוד(מ-94 בלבד! ב-93 זה 24 שסתומים עם מערכת הצתה הישנה יותר) המודולים עולים בארץ כ-2200 ש"ח לאחד, וכויילים מעל 700 ש"ח לאחד.

לגביי הגיר הידני-לא סגור על זה אבל די בטוח שמדובר באותו גיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שוב שלום לכולם.

אני מקפיץ את הנושא הישן הזה מאחר והמתנתי בסבלנות שתצוץ האלפא הנכונה במודעות המכירה.

 

ובכן, היום ראיתי אלפא 164 שנת 1994, מנוע 3 ליטר V6 סופר, יד שלישית.

הרכב במצב קוסמטי מצויין והבעלים הנוכחי עושה רושם של אדם אמין והפגין שקיפות ראויה לציון לגבי מצבו של הרכב.

 

ישנם כמה דברים שמטרידים אותי קלות ואני תוהה אם אלו צריכים להרתיע אותי?

  • הרכב רק יד שלישית אך הקילומטראז' עומד על 320,000.
    אמנם מדובר על ממוצע של כ-22,000 בשנה אך מה זה אומר לגבי המנוע?
  • עשיתי סיבוב עם המוכר והרכב מרגיש מצויין ומושך כמו בהמה, כמו כן הרכב הניע מיד (המנוע היה קר בהגיעי לראות את הרכב) ולא הראה סימני עישון... האם אפשר לראות סימנים אלו כ"מרגיעים" או שלא בהכרח?
  • חימום הרכב הפנימי אינו תקין ובוצע מעקף לרדיאטור החימום.
    בכוונתי לתקן זאת וידוע לי שמדובר בעבודה מורכבת אשר מצריכה פירוק הדש-בורד.
    מה הסבירות שפירוק והרכבה של הדש-בורד יצלחו ללא בעיות מיוחדות והכל יחזור לקדמותו בשלום?
  • המוכר הרכיב על הרכב אגזוז זרימה חופשית ופילטר פתוח עם תיעול אויר קר.
    יש ברשותו את החלפים המקוריים שהורדו מהרכב והוא מוכן להרכיבם ולהחזירו למצבו המקורי.
    האם כדאי לדרוש זאת ממנו או שהתוספות הללו מהוות שיפור אמיתי כלשהו?

לסיום, שאלה ששאלתי במורד השרשור ואינה אקוטית אך חשובה לי במידת מה...

האם מישהו יודע מה מידת הרמקולים בדלתות הקדמיות של ה-164?

 

שוב תודה,

רפי.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שהיא הרבה פחות יפה, הלנצ'ייה תמא מכונית טובה יותר.

 

הלו... חן, להירגע בבקשה.. עד התמא, לא לחלל את שמה :wink:

 

לפותח השירשור, אל תנסה לתקן את רדיאטור החימום ברכב, לעולם לא תצליח להרכיב את הדשבורד בחזרה כמו שצריך מה גם שהפלסטיקה שהתייבשה עם השנים לא תעמוד בפירוק ובהרכבה ו "אוזניים" רבות שמחזיקות את הברגים יישברו.

 

מן הסתם אם אתה קונה רכב כזה אז כמובן לך על הסופר בלבד, אין טעם לרכוש כזו "רגילה" (לפי דעתי) ההנאה שתקבל מהסופר והצליל שהיא מייצרת מגניבים לאללה.

 

ידוע לי שיש כמה "קוואדרופוליו" בארץ - דבר עם איציק או שבי עליהן אולי אחת מהן למכירה.

 

בהצלחה.

אלפא רומאו ספיידר V6 3.2 בציר 2007

טל שביט (1955-2011) זה לא אותו הדבר בלעדייך, אתגעגע לנצח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו, הרכב נשמע מעניין מאוד. שווה בדיקה.

ידוע לי כי מנועי ה-V6 נחשבים לעמידים מאוד יחסית, אולם אני מדגיש כי לא מדובר בניסיון אישי שלי, אלא רק בדברים שנאמרו לי ע"י אנשים שכן התנסו בהם.

בניגוד למה שנאמר, אני דווקא מאמין שאתה יכול לצלוח בשלום את הליך החלפת רדיאטור החימום, שכן הפלסטיקה בדגם הזה היא יחסית מאסיבית.

לא נותרו סופר ידניות רבות, ולכן אני ממליץ לך לקחת את הרכב לבדיקה (הצעה למקום נוסף: מוסך התילתן, רח' היצירה, אזה"ת פ"ת), ואם אכן בכך מסתכמים כל המינוסים, לך על זה ושיהיה בהצלחה!

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • הרכב רק יד שלישית אך הקילומטראז' עומד על 320,000.
    אמנם מדובר על ממוצע של כ-22,000 בשנה אך מה זה אומר לגבי המנוע? אם 320K האלו, רובם בכבישים, אז בלאי יהיה קטן יותר מרכב עם ק"מ נמוך יותר שעשה את קוב הק"מ בתוך העיר. לכן, אינני רואה סיבה להתרגש מק,מ. הכי חשוב מה מצב של הרכב. אני מניח שגיר אוטומטי. בדוק בקפידה את מצבו. אם הוא במצב סופני, תיקון יהיה יקר מאוד. מדובר על גיר ZF.
  • עשיתי סיבוב עם המוכר והרכב מרגיש מצויין ומושך כמו בהמה, כמו כן הרכב הניע מיד (המנוע היה קר בהגיעי לראות את
    הרכב) ולא הראה סימני עישון... האם אפשר לראות סימנים אלו כ"מרגיעים" או שלא בהכרח? זה שהרכב אינו מעשן, זה סימן מצויין. בד"כ עם גומיות שסתומים ייבשות, הרכב מעשן ישר בהנעה קרה. אבל אולי הניעו את הרכב לפני שבאת והוא לא בספיק להתחמם או הוסיפו תוסף כלשהו.
  • חימום הרכב הפנימי אינו תקין ובוצע מעקף לרדיאטור החימום.
    בכוונתי לתקן זאת וידוע לי שמדובר בעבודה מורכבת אשר מצריכה פירוק הדש-בורד. פירוק דש בורד ברכב הזה מאוד מאוד מסובך. בזמנו שקלתי ב-164 שלי להחליף דש בורד לאחד במצב טוב יותר. אבל אחרי שראיתי מה המשמעויות מבחינת פירוק וראיתי את המפורק, וויתרתי על הרעיון. מדובר על עבודה קשה ביותר. פלסטיקים בדש בורד הזה שבירים למדי וכבר מזמן ייבשים לדברי מכונאי שדיברתי איתו על זה.
    מה הסבירות שפירוק והרכבה של הדש-בורד יצלחו ללא בעיות מיוחדות והכל יחזור לקדמותו בשלום? אני חושב שסבירות נמוכה.
  • המוכר הרכיב על הרכב אגזוז זרימה חופשית ופילטר פתוח עם תיעול אויר קר.
    יש ברשותו את החלפים המקוריים שהורדו מהרכב והוא מוכן להרכיבם ולהחזירו למצבו המקורי.
    האם כדאי לדרוש זאת ממנו או שהתוספות הללו מהוות שיפור אמיתי כלשהו? תוספות האלו בראש וראשונה פוטנציאליות לגרום להורדת רכב מכביש, טסט חוזר, דו"ח ושאר דברים לא נעימים. מבחינת שיפורי הספק, לא מדובר על משהו משמעותי. מלבד זאת, לא ממליץ לשפר רכב אוטומטי ישן, הגיר פשוט עלול למסור את נשמתו לבורא לפני הזמן.

רפי, ברצוני להתיחס לכמה נקודות. הערות שלי באדום.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה ששכחתי לציין שהרכב המדובר הוא ידני.

לא לשווא חיכיתי בסבלנות, אוטומטיות יש הרבה למכירה.

 

דיברתי היום עם איציק וכנראה שנפגש אצלו ביום שני לבדיקת הרכב והערכת מצבו.

 

רפי שטח; לא מכיר את נמרוד סודאי אבל אשמח לקבל פרטי קשר איתו בה"פ ע"מ לראות את רכבו. זה כמובן התנאי שמדובר על תיבה ידנית בלבד.

הסופר שלו 2 ליטר או 3?

 

תודה,

רפי.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד מהרכבים המהנים ביותר לנהיגה באותה תקופה. כיום אם אתה מוצא אחד ברמה סבירה אז התמורה למחיר "פצצות" !

הרכב שלי מודל 93 ויש לי אותו 11 שנה כי עד היום אני נהנה מהנהיגה בו.

 

אף אחד לא ענה לך לגבי האודיו אז בבקשה: אצלי 6 רמקולים מקוריים = 4 אובליים + 2 טוויטרים.

 

בעל מוסך הכוכב בצ'ק פוסט חיפה - יעקב - עדין לא מכר את שלו. מודל 94, 2000 ידני כמובן, צבע כסף, אני חושב שהוא יד שניה !

 

בהצלחה.

מזדה 5 לטובת הילדים :evil: אלפא רומיאו 164TS לנשמה 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרמקולים בדלתות אובאליים?

בזה עוד לא נתקלתי :oops:

 

אתה יודע במקרה מה המידה שלהם?

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נלקח לבדיקה אתמול וצלח אותה טוב מאוד.

פרט למס' רג'קטים זניחים שלגבי חלקם דיווח לי כבר המוכר, לא נמצאו ליקויים "מבטלי-עסקה".

 

הליקויים שנמצאו:

  • זרוע קדמית ימנית דורשת החלפה
  • תושבת מנוע עליונה דורשת החלפה
  • אטמים גמישים באגזוז (לא בטוח שזהו שמם המקצועי) דולפים דורשים החלפה
  • נזילת שמן קטנה אשר יש לאתר את מיקומה (המוכר ציין זאת בפני עוד בפגישה הראשונה שלנו. לדעתו מדובר במחזיר שמן בין הגיר למנוע אך איציק לא יכול היה לקבוע בוודאות לפני שיבצע שטיפה של תחתית המנוע)
  • רדיאטור חימום לא תקין (דווח מראש)
  • נורת כרית אוויר דולקת (איציק לא הצליח לקבל שום תגובה ממנה בחיבור המחשב), ייתכן שמדובר בקצר או נתק, בכל מקרה אם לא תמצא הסיבה, אולי אבטל את הכרית לחלוטין ואתקין הגה ללא כרית).

המנוע נמצא במצב מצויין הן מבחינת קומפרסיה (נבדקו רק 3 צילינדרים קדמיים עקב המורכבות להגיע לאחוריים במסגרת בדיקה קצרה) והן בבדיקת 4 גאזים. כמו כן התחושה של איציק מנהיגה ברכב תרמה למסקנה זאת.

הגיר והשלדה נמצאו תקינים גם הם.

 

העסקה נסגרה בשלב זה בלחיצת יד.

המוכר צריך לתקן כמה פיצ'יפקעס (כמה מתגי חלונות שלא עובדים והחזרת האגזוז המקורי במקום הסברינג המותקן כרגע) ואז נבצע העברת בעלות.

 

שאלה קטנה ומטופשת שגם המוכר לא ידע לענות עליה...

שמתי לב שאין אנטנה לקליטת רדיו ברכב. חיפושים שביצעתי בגוגל העלו שבמרבית התמונות שראיתי לא היתה אנטנה ובחלק קטן מהן היתה אנטנה חשמלית בדופן תא המטען.

האם מדובר כאן באיזושהי אנטנה חבויה או מה?

 

לאחר הרכישה אבצע את כל התיקונים הנ"ל כולל החלפת כל נוזלי הרכב (שמן גיר/ברקס/הגה כח), פילטרים ויישור קו כללי.

במידה והתקציב יאפשר זאת, האלפא תקבל גם טיפול מפחח. מצבה הכללי טוב מהמצופה אך יש פה ושם לחיצות קטנטנות וקצת שפשופי צבע בפגושים.

 

תודה לכל מי שעזר, ענה, הגיב וחווה דעתו.

אעדכן בתמונות בהמשך ובוודאי יצוצו גם שאלות נוספות.

 

שבת שלום,

רפי.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי, מברוכ! שמח בשמחתך! :-D

תן קפיצה למפגש מועדון אלפא רומיאו בהרצליה בהזדמנות הקרובה.

 

ומענין לענין באותו ענין:

בכל שבוע אני קורא בהנאה רבה את המדור "מכונית אחת בשבוע" של אודי עציון במגזין ממון של ידיעות אחרונות.

לצערי, היום היתה לי אכזבה רבתי: הרכב הנידון היה אלפא 164. נתחיל מזה שהתמונה שליוותה את המדור היתה בכלל של פולקסווגן סנטנה (מה הקשר?!). אם זה היה נגמר בזה - ניחא.

הבעיה היא שאני מכיר קצת את הדגם, וקראתי שם דברים שפשוט הרתיחו אותי. מעבר לחוסר הדיוק בפרטים האובייקטיביים, נראה שפשוט אודי עציון (שבלי שום קשר, אני מאוד מעריך אותו ככתב) פשוט החליט להוציא חוזה על הדגם הזה. דשבורד ספגטי?! מאיפה לעזאזל הגיע הדימוי התלוש הזה? הרכב הזה בנוי דווקא באופן די מאסיבי - גם לתקופתו וגם באופן מוחלט.

ביצועים מאכזבים במנוע 2000? באמת?! מאכזבים ביחס לרכב מודרני מוגדש. מה שבטוח זה שביחס לשאר המכוניות מהקטגוריה, גם למנוע הקטן אין במה להתבייש.

וזאת עוד מבלי שהזכרנו בכלל את הנוחות, מרחב המחיה, הגאדג'טים (מספר המכוניות שכבר בשנת 92' הותקן בהן מזגן עם בקרת אקלים אלקטרונית הוא זעום ביותר), התנהגות הכביש המהנה, ומעל הכל: המחירון הנמוך, שהופך אותה לקניה מצויינת, ולא רק לחובבי הז'אנר. נתקעת? מתקלקלת? עשו לי טובה. באמת שלא יותר (או פחות) מאשר כל מכונית בגילה, כתלות בשגרת הטיפולים שבעליה הנהיג.

כמות הקביעות והקטילות חסרות הבסיס במדור של השבוע הזכירו לי קביעות חסרות בסיס של עיתונאי אחר, מדיון מאוד סוער שהתנהל בפורום השבוע. האם מדובר במגיפה, או שמא זוהי רק רעה חולה? :roll:

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שהטור הזה באמת נראה חובבני, אבל העלה קצת חיוך :

 

כמה "הברקות" שאני מקווה שאני זוכר נכון:

 

זיהום אוויר: תלוי על איזה גרר היא נוסעת למוסך

קהל היעד: חובבי הגה וסאדו מאזו

 

לדעתי חלק מאהבת דגם מסויים, היא לדעת לצחוק על החסרונות שלו

:)

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...