Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8244 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תקנו אותי אם אני טועה -

מומנט - ההסבר המכני והתיאורתי למומנט - מומנט במנוע מייצג בעצם חישוב מתמטי פשוט המתואר כיחידות קג"מ (קילו גרם X מטר) שמשוואתו נערכת כך: הדחיפה של הבוכנה מתוארת כק"ג X אורך המהלך שעובר הטלטל (החלק המחבר בין הבוכנה לגל הארכובה) משיאו (כשהבוכנה במעלה הצילינדר) עד ליצרית זוית של 90 מעלות בין הטלטל לגל הארכובה. ככל שהצילינדר גדול יותר, כך יגדל עומס הדחיפה = הק"ג , ככל שהטלטל יהיה ארוך יותר, יגדל הפרמטר השני - המטר...

 

כוח סוס - הגדרה מדוייקת של כוח סוס אני לא יודע ולכן מי שיודע שיגדיר...

 

הבדלים בין כוח סוס למומנט - שיא המומנט תמיד יבוא בסל"ד נמוך יותר משיא הכ"ס.

אך השאלה העיקרית שלי היא: מה ההבדל בין המומנט לכ"ס?

 

אני יודע שהם תלויים אחד בשני ומהווים גורם משותף לכוח המנוע, אך מה ההבדל בין שיא המומנט לשיא הכ"ס? אם אני יעלה סל"ד ל3800 (שיא המומנט לדוגמא..) ואז ילחץ פול גז, אני ירגיש את התאוצה הכי חזק שאפשר מכיוון שבאותו רגע שיא הקג"מים הקיימים באוטו התפוצצו ונתנו את הכוח למנוע, אך מה ייקרה בשיא הכ"ס? האם הכ"ס הוא בעצם מהירות העלייה בסל"ד?? :?

 

אשמח אם תענו לי ברצינות.. אדם :roll:

פורסם

במומנט מראה את הכוח שמפיק המנוע.

כ"ס מראים את ההספק של המנוע.

לדוכמא: יש נורות ליבון, ניאון, הלוגן ו PL, כולן בהספק של 60W אך עוצמת האור (כוח) שכל אחת נותנת שונות מאוד. בתקווה שסייעתי מעט.

בברכה - רפי לין :idea:

פורסם

שוב חוזר המוטו של המדענים למיניהם "נכון שהמונח לא נכון, אבל שמישהו אחר ישנה אותו...". למה הכוונה? המונח כ"ס מבלבל בעיקר מכיוון שהוא לא כח, אלא הספק... חבל שאף אחד לא משנה את השם. (כמו בחשמל, שידוע שהמינוסים הם ש"זזים" אך למרות זאת מתייחסים לתנועתם הלא קיימת של הפלוסים ועוד)

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

×
×
  • תוכן חדש...