Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנוגע לאלטרנטור


Superdror
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7842 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

לפני כמספר חודשים האלטרנטור ברכבי "הלך" - הוא הרעיש בצורה בלתי נסבלת והאורות היו נחלשים ומתחזקים מידי פעם.

 

קניתי אלטרנטור אחרי שיפוץ מלא, ממש חידוש, אפילו נצבע מחדש... בשבועיים האחרונים גם האלטרנטור הזה התחיל להרעיש - לא רעש של מיסב, רעש פנימי כלשהו.

במידה ואני מכבה אורות או כל צרכן חשמל אחר שבאוטו האלטרנטור שותק(כך גם הבנתי שהרעש מקורו מהאלטרנטור).

 

יש למישהו מושג מה הבעיה באלטרנטור או מדוע זה קורה?

האוטו המדובר הוא פיאט אונו 1400.

באוטו ישנה מערכת סטריאו מסורבלת הכוללת בין היתר גם מגבר של 800W.

יכול להיות שהמגבר צורך הרבה חשמל ומביא לשריפת הסליל או משהו ?

 

 

בנוסף, שמן התחיל לחדור לאחד מהפלאגים - בעיה במנוע/ראש מנוע/לא ניתן לדעת בלי לפרק ראש?

 

 

 

המון תודות לעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שיש לך עומס מוגזם על מערכת החשמל.

ביחס לשמן על הפלאג היתה לי תופעה כזו- כדאי שתפרט יותר אם אתה רוצה עזרה.

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שיש לך עומס מוגזם על מערכת החשמל.

ביחס לשמן על הפלאג היתה לי תופעה כזו- כדאי שתפרט יותר אם אתה רוצה עזרה.

 

 

בנוגע לשמן על הפלאג.

אח שלי מתקשר אליי לצבא באחד מן הימים ומספר לי שהמנוע התחיל להרעיש בצורה בלתי נסבלת ושהאוטו לא סוחב. מאחר ולא יכלתי להגיע אל האוטו ולבדוק בעצמי, הוא התקשר למכונאי חצר שאני מכיר.

המכונאי הגיע, הוציא את הפלאגים ועל אחד הפלאגים היה המון שמן. אותו מכונאי גם ביצע בדיקת קומפרסיה ובבדיקה יצאו 2 צילינדרים בעלי קומפרסיה זהה, אחד עם קומפרסיה מעט נמוכה מהשניים ואחד עם קומפרסיה גבוהה יותר מכל האחרים - אותו הצילינדר שבו הפלאג הספוג בשמן.

 

כעת החלפתי את השמן באוטו וגם את הפלאגים, האוטו נוסע בסדר ולא מרעיש יותר מבעבר, אין סימנים של עשן לבן היוצא מהאגזוז - לא בצורה הנראית לעין בכל אופן.

 

מקווה שזה מפורט מספיק.

אשמח לקבל גם תגובות נוספות בנוגע לאלטרנטור. הקטע הזה מתחיל להעיק, 500 שקל כל חצי שנה על אלטרנטור זה קצת מבאס.

 

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אונו 1400 יש 2 דגמים 70S עם קרבורטור ו70SX עם הזרקת דלק וגם דגם עם מזגן

מקורי, איזה דגם יש לך? ושנת ייצור.

2. בדגם 70S עם קרבורטור ומזגן מתוצרת הארץ יש אלטרנטור 55A (אמפר).

3. בדגם 70SX עם הזרקת דלק יש אלטרנטור 65A.

4. בדגם עם מזגן מקורי יש אלטרנטור 90A.

5. בדגמים ישנים יותר היה אלטרנטור של 45A בלבד.

באם הורכב אלטרנטור שהספקו קטן אז אותה תצרוכת זרם, ברכב, מעמיסה את האלטרנטור

עד קצה גבול יכולתו והוא רועש. יש לבדוק איזה אלטרנטור הורכב אצלך ואת תפוקת הזרם המכסימלית שלו תחת עומס על המצבר אצל חשמלאי רכב טוב.

יתכן גם ובעיית הרעש הנה מכנית באלטרנטור.

כתוב סוג הרכב שלך ואענה לך מה האלטרנטור המתאים.

בברכה - רפי לין :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אונו 1400 יש 2 דגמים 70S עם קרבורטור ו70SX עם הזרקת דלק וגם דגם עם מזגן

מקורי, איזה דגם יש לך? ושנת ייצור.

2. בדגם 70S עם קרבורטור ומזגן מתוצרת הארץ יש אלטרנטור 55A (אמפר).

3. בדגם 70SX עם הזרקת דלק יש אלטרנטור 65A.

4. בדגם עם מזגן מקורי יש אלטרנטור 90A.

5. בדגמים ישנים יותר היה אלטרנטור של 45A בלבד.

באם הורכב אלטרנטור שהספקו קטן אז אותה תצרוכת זרם, ברכב, מעמיסה את האלטרנטור

עד קצה גבול יכולתו והוא רועש. יש לבדוק איזה אלטרנטור הורכב אצלך ואת תפוקת הזרם המכסימלית שלו תחת עומס על המצבר אצל חשמלאי רכב טוב.

יתכן גם ובעיית הרעש הנה מכנית באלטרנטור.

כתוב סוג הרכב שלך ואענה לך מה האלטרנטור המתאים.

בברכה - רפי לין :idea:

 

הרכב הוא מוזרק ובו מותקן אלטרנטור המספק כ65AH.

הרעשים מן האלטרנטור אינם מכניים, כלומר, לא מדובר ברעש של מיסב (אתמול פירקתי את הרצועה של האלטרנטור ובדקתי את המיסב - תקין).

הרעשים מופיעים כמעט תמיד, ככל שיותר צרכני חשמל פועלים - האלטרנטור רועש יותר. במידה ואני מכבה משהו - אורות או מערכת או כל דבר אחר לכמה שניות - האלטרנטור משתתק, לאחר הדלקה מחודשת של אותו צרכן - בדרך כלל הוא לא חוזר להרעיש, אלא אחרי סיבוב חזק או הורדת הילוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, ברכבך צריך להיות אלטרנטור של 65A אך האם באמת הורכב כזה ולא של 55A או 45A, זאת ניתן לוודא רק בבדיקת זרם הטעינה תחת עומס כפי שציינתי.

כמובן שיתכן והאלטרנטור בכלל פגום ולכן הנו רועש.

בדוק עם המוסך שהתקין לך את האלטרנטור המשופץ, יתכן ועדיין יש לו אחריות.

בברכה - רפי לין :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעש שהינך שומע זהו רעש של חיתוך שדות מגנטים בתוך האלטרנטור בזמן עומס.

 

זהו רעש לא תקין ונובע עקב התחממות האלטרנטור.

 

באונו 70 מיקום האלטרנטור ממש בעייתי(מאחורי המנוע) הוא נוטה להתחמם בקלות, לכן מותקן צינור הולכת אויר קר שמחובר לאלטרנטור.

 

בדוק אם צינור זה מנותק ממקומו או לא קיים כלל.

 

אי תקינות חיבור הצינור, או חסרונו, יגרמו לבלאי גבוה וקיצור חייו של האלטרנטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעש שהינך שומע זהו רעש של חיתוך שדות מגנטים בתוך האלטרנטור בזמן עומס.

 

זהו רעש לא תקין ונובע עקב התחממות האלטרנטור.

 

באונו 70 מיקום האלטרנטור ממש בעייתי(מאחורי המנוע) הוא נוטה להתחמם בקלות, לכן מותקן צינור הולכת אויר קר שמחובר לאלטרנטור.

 

בדוק אם צינור זה מנותק ממקומו או לא קיים כלל.

 

אי תקינות חיבור הצינור, או חסרונו, יגרמו לבלאי גבוה וקיצור חייו של האלטרנטור.

 

 

הצינור אכן לא שלם ואף מנותק מהאלטרנטור. אני מניח שחיבור הצינור כבר לא יועיל והאלטרנטור דורש שיפוץ.

 

איזה חלקים יש לשפץ ? כלומר, מהו החלק ש"נשחק" וגורם לרעש? האם מדובר בסליל ? והאם ישנה אפשרות לשפץ את האלטרנטור ולשדרג אותו כך שיפיק יותר מתח ? כלומר, במקום 65AH, שיוציא 75AH ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין ש:

* יחס דחיסה גבוה נמצא בצילנדר הפלאג המשומן

* מזה שבוע האוטו נוסע עם פלגים חדשים ללא בעיות

אם שתי התשובות חיוביות השמן נוזל\נזל מחוץ למנוע וחדר לפלג. בדוק האם יש נזילות חיצוניות מאזור סתם ראש

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...