Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6664 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מרוץ מס'-2 של אליפות העולם למכוניות פורמולה-1 לעונת 2008 לוקח אותנו למסלול בקואלה-

למפור, מלזיה.

56 הקפות יבצעו הנהגים במסלול סיפנג ביום ראשון בבוקר וכל זה יקרה בדיוק שבוע לאחר

מרוץ פתיחת העונה במלבורן, אוסטרליה שבו ניצח לואיס המילטון.

בצל המרוץ יחסו הסיפורים על רון דניס ועתידו בקבוצת מקלארן-מרצדס וז'אן טוד והאין-עתיד

שלו בפרארי , ללא ספק שניים מהאנשים שהשפיעו רבות על הספורט המוטורי בשנים האחרונות.

 

המרוץ השנה במלזיה הוא הגראן-פרי העשירי שנערך במדינה הזו, במסלול הראשון שתוכנן

בעידן המודרני על ידי מי אם לא הרמן טילקה הגרמני. המסלול הוקם על ביצה שיובשה באזור

והפניות הארוכות של המסלול הפכו קשות עם השנים וכל זה רק בגלל גבשושיות שנוצרו באספלט,

בעיקר בגלל אופי האדמה באזור.

 

המהירות הממוצעת במסלול הינה כ-210 קמ"ש ואורך הקפה - 5.54 ק"מ .

גורם משמעותי ביחוד מבחינת הנהגים הוא החום הכבד והלחות במלזיה, מה שעשוי להתיש

את הנהגים.

החום הכבד שחוו הנהגים כבר בשבוע שעבר אולי הכין אותם למה שצפוי להם הפעם, למה

שהוא באופן מסורתי אחד מהמרוצים החמים והלחים בעונת המרוצים.

המסלול מאופיין באיזון בין הפניות המהירות והאיטיות וכמובן שהחידה הגדולה היא כיצד יצליחו

המכונאים והנהגים לאזן את המכוניות, ביחוד בתנאים החדשים ללא בקרת האחיזה.

 

אזור מפתח במסלול הינו צרוף הפניות 5-6 שהינן פניות שמאל-ימין מהירות, אבל גם הפנייה

האחרונה לפני הישורת האחורית חשובה מאד, זוהי פניית דאבל-אייפקס ומחייבת מציאת איזון

בין מהירות לאחיזה של המכונית.

 

סיכוי גבוה שהנהגים ישתמשו בצמיגים קשים ובצמיגי המדיום ואם חשוב לכם לדעת , במשך כ-60

אחוז מזמן ההקפה הדוושה לחוצה עד הרצפה !

 

 

 

דובי

XPB_0O0OEM804QY0LD01WLDS1-4.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

בשנה שעברה ניצח כאן פרננדו אלונסו, עדיין במדי מקלארן-מרצדס, לאחר שלואיס המילטון

קבע את זמן ההקפה המהיר ביותר.

מהפול-פוזישן זינק פליפה מאסה בפרארי האדומה .

 

בשנת 2003 היה זה קימי רייקונן, במדי מקלארן-מרצדס שזכה לראשונה בקריירת הפורמולה-1

שלו בניצחון וכל זה במסלול סיפנג, מלזיה.

 

ולמי שחסרה המפה של המסלול ועוד נתונים מסביב -

 

malaysian.gif

 

 

תהנו

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

נמשיך בהכנות למרוץ.

 

פרארי שלחו את צמד המנועים של רייקונן ומאסה הביתה לאיטליה, לבדיקה וברור מה היתה סיבת הכשל והתשובה שהתקבלה היא כי החום הרב באוסטרליה גרם לבעיות בזרימת הדלק למנועים ובהמשך גם לגסיסתם של המנועים.

פרארי מקווים שבמלזיה, למרות החום הצפוי, הם כבר ידעו איך להתמודד עם הבעיה.

 

פליפה מאסה ממשיך בויכוח שלו עם דיויד קולטארד לגבי האשמה של מי היתה בתאונה.

קולטארד לא מוכן להניח לעניין והיה זה החל בסיפור, למעשה לא הפסיק אותו, ומאסה עצמו טוען כי קו הנסיעה היה שלו .

מה אתם אומרים ?

 

קבוצת טורו-רוסו הוצאה למכירה על ידי דיטר מאטשיץ, הבוס של רד-בול, והמכירה תתבצע (אם בכלל) בסוף העונה.

חייבים לזכור כי גם גרהרד ברגר, נהג העבר, שותף בקבוצה הזו ויתכן שהוא עצמו ישאר בקבוצה תחת משקיע אחר.

ואם כבר בטורו-רוסו אנו עוסקים אז אי אפשר בלי הלהיט של הקבוצה סבסטיאן ווטל. העונה בקושי החלה והוא הספיק לעשות הקפה אחת בלבד באוסטרליה ולמרות כל זאת ישנן שמועות רבות מסביבו לגבי מעבר אפשרי של הנהג הגרמני הצעיר לקבוצת פרארי.

כזכור ווטל החל את קריירת הפורמולה-1 שלו בכלל ב-BMW כמחליף לקוביצה וכבר במרוץ הבכורה הצליח לזכות בניקוד.

בהמשך, בעקבות ההצלחה שלו החליטו ב-BMW שהם לא רוצים לעכב את הכישרון ושחררו אותו . הכתובת היתה טורו-רוסו והספקנו להנות ממנו במרוצי סוף העונה הקודמת. במהלך הפגרה הוא ערך מספר נסיעות מבחן גם עבור קבוצת רד-בול, שהיא תחת אותה הבעלות כמו טורו-רוסו אבל לאחר המפגש של הלהיט הגרמני עם מיכאל שומאכר במרוץ אלוף האלופים וקבלת המחמאות מהאלוף החלו השמועות לגבי ווטל ופרארי .

גרהרד ברגר אומר כי אין על מה לדבר בכלל, אבל כשפרארי יניחו הצעה רצינית אף אחד לא ימנע מווטל להגיע לקבוצה האדומה.

בגרמניה כבר כולם בטוחים שהוא המחליף האמיתי של מיכאל שומאכר. נחיה ונראה.

 

ג'יאנקרלו פיסיקלה מרוצה משום מה מהבכורה שלו בפורס-אינדיה וכבר אמר שהוא מתכנן על הגעה ל-Q2 במלזיה. או שהוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים או ששמו לו משהו באוכל...

 

הייקי קובליינן אמר כי למרות הבכורה הטובה שהיתה לו באוסטרליה הוא מתכנן להתקדם לאט לאט במקלארן ולצבור ניסיון וניקוד.

הנהג הפיני, שרק טעות עצמית גרמה לו לאבד מיקום באלברט-פארק מקווה לתוצאה טובה יותר בסוף השבוע הקרוב.

 

פרננדו אלונסו, רנו , למי שלא זוכר, אומר שלרנו יש עוד הרבה עבודה עד שישיגו תוצאות טובות.

כזכור אלונסו סיים רביעי באוסטרליה כתוצאה מטעות של קובליינן, לאחר קרב נהדר בין השניים אבל אסור לשכוח שצמד הפרארי לא היו בכלל בתמונה וגם לא קוביצה עם ה-BMW שהיה מהיר יותר מאלונסו במהלך כל סוף השבוע.

 

 

זהו בנתיים ויהיה עוד, הרבה.

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

בוקר טוב וממש לפני הריצה של הבוקר הנה כמה עדכונים.

 

פליפה מאסה קבע את הזמן המהיר ביותר במקצה האימון הראשון במלזיה, בשנייה מהיר יותר משאר הנהגים.

שני סיים את המקצה קימי רייקונן ששוב סבל מכשל מכאני כלשהו והספיק לעשות רק חצי מכמות ההקפות שעשה

בן-זוגו הברזילאי.

 

קובליינן היה מהיר מהמילטון וסיים שלישי, הבריטי החייכן סיים חמישי, ממש לפני ניקו רוזברג בווליאמס-טויוטה.

 

אבל את הארוע של הבוקר נתן לנו דיויד קולטארד שריסק את מכונית הרד-בול שלו בפנייה-13.

הוא ירד מהמסלול בפנייה 12 וכאשר ניסה לחזור, ב-13, המתלה הקדמי פגע באבן השפה וקרס, המכונית התרסקה

והמקצה הופסק תחת דגל אדום.

 

נלסון פיקה ג'וניור היה הנהג שעשה את כמות ההקפות הגדולה ביותר, 28 הקפות, מנסה ללמוד כמה שיותר ועד כמה

שניתן לכפר על תצוגת הנפל שלו באוסטרליה בשבוע שעבר, שזכתה כבר לביקורת קשה מצידו של בריאטורה.

 

 

דובי

XPB_0BT46WX09A7R0H008GC8X-4.jpg

XPB_0KD04JK0O4R1Q807B7S3L-4.jpg

XPB_0UTF56O0VKTTHC0F11LVL-4.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

זהו, גמרתי לרוץ ובמלזיה נגמר גם המקצה השני של האימונים .

 

לואיס המילטון טיפס לראש טבלת הזמנים, קובע זמן מהיר יותר מאשר פליפה מאסה קבע בבוקר. הפעם התנאים במסלול היו קרירים יותר.

מאסה סיים שני את המקצה ורייקונן שלישי.

 

עיקר העניין היה אי ההשתתפות של דיויד קולטארד במקצה הזה. בעוד המכונאים שלו עסוקים בלתקן ולבדוק את הנזקים מהבוקר, נציגי ה-FIA במסלול קראו למנהל של קבוצת רד-בול, כריסטיאן הורנר לתת הסברים לגבי התאונה של הנהג הסקוטי בעיקר לסיבה לקריסת המתלה של המכונית. העניין עלה לדיון דחוף גם בגלל שבשבוע שעבר בתאונה באוסטרליה סבלה הרד-בול מקריסת מתלה דומה ועולה חשד שמשהו פגום בבניית המכונית .

 

ג'נסון באטון סיים רביעי את המקצה וגורם לקבוצת הונדה לחיוכים ותקוות וסבסטיאן ווטל מסיים חמישי .

 

אגב- למי שדאג - רון דניס סיים את ענינו האישיים והוא בדרכו למלזיה. מחר הוא כבר יהיה שם, כנראה רק לאחר מקצי הדרוג.

 

 

דובי

XPB_0IZR4000MPCOSG0AFL24H-4.jpg

XPB_0TKB6V40HRIGHS0DQT11D-4.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

אני לא יודע כמה מכם באמת קמו בשבת בשמונה בבוקר בכדי לראות את מקצי הדרוג, ביחוד לאחר מסיבות פורים של אתמול בערב אבל פליפה מאסה התעורר בזמן ולאחר שקבע את הזמן המהיר ביותר ויזנק מחר מהפול-פוזישן הוא הכריז כי אליפות העולם עבור פרארי מתחילה עכשיו. מעניין מה הוא יגיד מחר בסביבות 11 בבוקר שעון ישראל...

כדאי לזכור שכל הנצחונות של מאסה הושגו כאשר זינק מהעמדה הבכירה, נתון מעניין ללא ספק.

רייקונן תפס את המקום השני על הגריד ואמר שזה המקסימום שיכול היה לעשות, המכונית שלו סבלה מחוסר אחיזה בחלק הקידמי שלה ולכן הוא מאד מרוצה מהמיקום, למרות שיזנק מהצד המלולכך של המסלול.

הייקי קובליינן מיקם את עצמו שוב בשלישיית החוד מקווה להמשיך את היכולת גם מחר אבל אכזבת היום שייכת ללא ספק ללואיס המילטון שסיים רק רביעי.

 

לצד השיפור האדיר שחל במכוניות הטויוטה, במיוחד לנוכח השנה שעברה ניתן עדיין לראות חוסר יציבות בקבוצת וויליאמס, ולאחר ההצלחה של ניקו רוזברג במרוץ הקודם, הפעם הוא אפילו לא שרד את המקצה הראשון.

גם בקבוצת רנו היו רוצים לראות שיפור משמעותי. המכונית פשוט לא טובה ולא מהירה מספיק וכעת לא מהווה תחרות לקבוצות בחוד.

 

אבל הנקודה העיקרית ואולי הנקודה שהכי הפריעה לי אישית במקצה הדרוג היתה דווקא הדקה האחרונה, אולי השניות האחרונות.

צמד המקלארנים סיימו את ההקפה שלהם והשתרכו לכיוון הפיטס, כל אחד בקצב שלו בעיקר בקו נסיעה מוזר שבחר לעצמו.

ניק היידפלד, שעדיין חיפש את ההקפה המהירה שלו, היה בניסיון האחרון שלו, כאשר הוא הגיע לקטע במסלול שבו נאלץ לזגזג בין מכוניות איטיות לא מתחשבות ! אני לא מדבר פה על ההיבט הבטיחותי והמאד מסוכן. הרי הפרשי מהירויות כאלו יכולים לגרום לאסון, באם היידפלד היה פוגע באחת המכוניות זה ממש כמו לפגוע בקיר.

אני מדבר על חוסר ההתחשבות מצד ספורטאים כמו המילטון וקובליינן וגם קצת קוביצה , למרות שהוא היה דווקא מחוץ לתמונה ופחות הפריע.

כיצד נהגים/ספורטאים כאלה מגלים חוסר התחשבות שכזו ? היום זה קורה להיידפלד ומחר זה יקרה להם .

מה שאני הכי מתפלא זה שBMW לא הגישו איזו תלונה ל-FIA על כל הסיפור הזה ?

הייפלד סיים את Q3 הרחק מאחור וחבל.

 

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

טוב, אז מסתבר שבזמן כתיבת שורות אלו החליטו ב-BMW כן להתלונן וניק היידפלד הגיש תלונה רישמית כנגד צמד נהגי המקלארן.

לטענתו הם פשוט הפריעו לו וגרמו לו לאבד לפחות 0.2 שנ' , מה שהיה מביא אותו את המקום השלישי על הגריד.

ה-FIA כרגע זימנו את קובליינן והמילטון לשימוע .

לי אין ספק בכלל שהם חייבים להענש בהורדת מיקום !

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

שעה אני כותב תגובה , שעה !

 

וזה נמחק בסוף ולא עלה . סעמק .

 

בכל מקרה , לאחר שעות שינת היופי שלי , אני חייב להגיד לך שאני מסכים איתך במאה אחוז .

 

אם הייתי במקומו סביר להניח שהייתי מחכה בפיטס ובמקרה הטוב אומר להם מה דעתי על אמא שלהם .

 

אמה מה ? מבחינתו הצופים , זכינו לקבל פרופורציה למהירות של הרכבים ( ?! ) האלה מבחינת מהירות נסיעה . כאשר הוא עבר אותם זה היה נראה כמעט מהר...

 

:wink:

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

דובי, תתפלא אבל ראיתי כמוך את המקצה דירוג.

ניתן לראות שסופ"ש הזה התחיל טוב לפרארי.

המילטון לא אכזבה. בפירוש נאמר בקשר שזאת ההחלטה שלו אם להמשיך או לשמור דלק למירוץ.

בלי קשר להיותי אוהד אלונסו, ניתן לראות בפירוש שהוא מנסה להוציא הכל מהמכונית הלא תחרותית.

(בנק' זו, איך קרה שרנו איבדה את כל כוחה בשנתיים האחרונות - אשמח לתשובה בלי קשר לרמת הנהגים).

 

השניות האחרונות של Q3 עיצבנו אותי מאוד. בפירוש הפריעו להייפילד לקבוע זמן הקפה טוב משמעותית.

היה מאוד מפליא אותי אם FIA לא הייתה מתחילה בבירור התקרית. הם הרי מקפידים בכל פיפס קטן ופה מדובר על תקרית שיש לה 2 צדדים: הבטיחותי והתחרותי. בפירוש מגיע להם עונש !

 

ליאור

Veni Vidi Vici

פורסם

גם אני חושב שמגיע למקלראנים להענש או להנזף לפחות על החוסר התחשבות מצידם ..

 

לגבי פליפה מאסה אין לי הרבה מה להגיד ( אני אישית לא אוהב אותו ) הוא נהג אנמי

שיודע לנצח מירוצים רק מהפול פוזישין (כמו שדובי ציין )

מצורף נתון מעניין בכתבה הזאת

http://www.sportingo.com/motorsport/a7696_formula-felipe-massa-ferraris-big-mistake

 

פרננדו אלונסו הוא נהג מוכשר ! ואני מאמין בו שהוא ירגיש מה צריך לשנות במכונית כדי שתהייה תחרותית יותר .

חכו שיתחילו הגשמים הוא יתן בראש גם למכוניות יותר טובות משלו (למרות שאני אישית מאמין שצריך לבוא איזשהו שינוי

במכונית, שקיים כבר ברנו ומשום מה הם קצת מחכים איתו :)

 

לגבי מחר הוא בטח יוצא מלא בדלק וינסה לעשות כמיטב יכולתו אם הגרוטאה .

פורסם

טוב, אז ב-FIA הקשיבו להיידפלד וקראו מה יש לנו להגיד בעניין !

 

קובליינן והמילטון הורדו חמש מקומות כעונש וטוב שכך .

בשבוע שעבר טימו גלוק על עבירה פחותה הורד ב-5 מקומות אז הם צריכים להגיד תודה.

קובליינן יזנק מהמקום השמיני והמילטון מהתשיעי .

המילטון קיבל את העונש על כך שחסם את היידפלד ואילו קובליינן חסם גם את היידפלד וגם את אלונסו.

מקלארן-מרצדס הודיעו שלא יערערו על ההחלטה .

 

אגב- אלונסו לא יכול לזנק מלא בדלק או כל דבר אחר .

על פי החוק הנהגים מזנקים עם כמות הדלק שנותרה במיכל הדלק בתום Q3 .

קוביצה התראיין בתום המקצה ואמר שהוא בחר לעשות את המקצה עם מעט יותר דלק בכדי לזנק עם יותר דלק מחר על חשבון זמן טוב במקצה הדרוג. הוא יזנק מחר רביעי וזה נראה בהחלט טוב.

טרולי יהיה שלישי והיידפלד חמישי , וובר שישי ופרננדו אלונסו שביעי.

 

ואחרי שגמרנו את זה מה שיהפוך את המרוץ למעניין, מבחינתי לפחות, זו הנקודה שנוכל לבחון את יכולתו של לואיס המילטון להילחם על מיקום ולנסות לעקוף ולטפס קדימה. הזינוק הופך למשמעותי ביותר עבורו, כמובן בתנאי שלא יקלע לתאונה כזו או אחרת.

בשנה שעברה הוא תמיד היה ברביעייה הראשונה והתחמק רוב הזמן ממלחמות ומ- RACE אמיתי ומחר יהיה לו ממש מבחן.

יהיו לו שתי מכוניות BMW לפניו , וובר שאף פעם לא קל איתו ופרננדו אלונסו שיחייך בתוך הקסדה כאשר יראה את צבע הכסף ממלא את המראות שלו...:lol:

 

זינוק טוב של המילטון ימנע ממנו קרבות מיותרים ורדיפה אחרי פרארי , רדיפה אבודה.

עיכוב קל והכל יראה אחרת. איך מאסה אמר ? האליפות מתחילה מחר...עכשיו עוד יותר מתמיד, הכל פתוח.

 

 

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם
טוב, אז ב-FIA הקשיבו להיידפלד וקראו מה יש לנו להגיד בעניין !

 

קובליינן והמילטון הורדו חמש מקומות כעונש וטוב שכך .

בשבוע שעבר טימו גלוק על עבירה פחותה הורד ב-5 מקומות אז הם צריכים להגיד תודה.

קובליינן יזנק מהמקום השמיני והמילטון מהתשיעי .

המילטון קיבל את העונש על כך שחסם את היידפלד ואילו קובליינן חסם גם את היידפלד וגם את אלונסו.

מקלארן-מרצדס הודיעו שלא יערערו על ההחלטה .

 

אגב- אלונסו לא יכול לזנק מלא בדלק או כל דבר אחר .

על פי החוק הנהגים מזנקים עם כמות הדלק שנותרה במיכל הדלק בתום Q3 .

קוביצה התראיין בתום המקצה ואמר שהוא בחר לעשות את המקצה עם מעט יותר דלק בכדי לזנק עם יותר דלק מחר על חשבון זמן טוב במקצה הדרוג. הוא יזנק מחר רביעי וזה נראה בהחלט טוב.

טרולי יהיה שלישי והיידפלד חמישי , וובר שישי ופרננדו אלונסו שביעי.

 

ואחרי שגמרנו את זה מה שיהפוך את המרוץ למעניין, מבחינתי לפחות, זו הנקודה שנוכל לבחון את יכולתו של לואיס המילטון להילחם על מיקום ולנסות לעקוף ולטפס קדימה. הזינוק הופך למשמעותי ביותר עבורו, כמובן בתנאי שלא יקלע לתאונה כזו או אחרת.

בשנה שעברה הוא תמיד היה ברביעייה הראשונה והתחמק רוב הזמן ממלחמות ומ- RACE אמיתי ומחר יהיה לו ממש מבחן.

יהיו לו שתי מכוניות BMW לפניו , וובר שאף פעם לא קל איתו ופרננדו אלונסו שיחייך בתוך הקסדה כאשר יראה את צבע הכסף ממלא את המראות שלו...:lol:

 

זינוק טוב של המילטון ימנע ממנו קרבות מיותרים ורדיפה אחרי פרארי , רדיפה אבודה.

עיכוב קל והכל יראה אחרת. איך מאסה אמר ? האליפות מתחילה מחר...עכשיו עוד יותר מתמיד, הכל פתוח.

 

 

 

 

דובי

 

 

החלטה מבורכת של הFIA ! :-D

באמת מעניין לראות את המילטון מחר :lol:

 

משום מה היה נדמה לי שאלונסו דיי מלא בדלק ב Q3 , טעות שלי .

פורסם

אז מה היה לנו ?

 

מאסה מאכזב .

 

קוביצה מראה מה הוא שווה .

 

רייקונן מתעוור .

 

קובליינן לפני המילטון .

 

טרולי לא פורש כבר פעם שנייה ברציפות . קצת מוזר לאחר שהתרגלנו לעונה שעברה .

 

בועז קורפל אחד , שלא הספיק ללמוד שמכונית 17 זה בריקלו .

 

ואם כבר מדברים על בריקלו , נראה לי שלא כיילו לו כמו שצריך את הגבלת המהירות של הפיטס ברכב . או שהוא סתם אדיוט...

 

:wink:

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

×
×
  • תוכן חדש...