Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6715 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זו למשל צולמה עם קאנון פשוטה, בלי צילום רציף ובלי מהירות צמצם גבוה.

 

כשיש אור בשפע והתנאים טובים קל לקבל תמונות מספקות לחלוטין לכל שימוש חובבני גם ממצלמות פשוטות. כשהתנאים מתחילים להיות פחות אידיאלים ו/או כשרוצים להשפיע יותר על אופן הצילום, אז היתרונות של ה-DSLR יכולים לבוא לידי ביטוי.

 

נ.ב. לדוגמא, גם בתמונה שהבאת, יכול להיות שעם DSLR היית מקבלת יותר פרטים באיזורים הכהים (אם כי קשה לשפוט מתמונה מוקטנת כל כך). או קחי למשל את תמונת העכביש של שלומי. קשה לקבל בוקה (רקע מטושטש) כזה עם מצלמה פשוטה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
נורא רציתי לקנות את ה 18-200 של ניקון עם העדשה המיוצבת אבל המחיר שלה בזמנו היה משהו כמו 4500 שקל.

 

אם תוותר על הייצוב יש את המקבילה של טמרון. היא נותנת איכויות גבוהות במחיר סביר (כ 2000 ש"ח)

 

זו דוגמא של תמונה ממנה (התמונה נועדה למשלוח למטאלורג להבעת דיעה על החלודה בנירוסטה)

 

התמונה צולמה בשטח בתנאים מאוד לא נוחים (שעת ערב כשאין מקום נורמלי לעמוד).

DSC_0087.jpg

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ליטל, תבואי בשישי הקרוב למועדון החמש - ואוכל לתת לך להשתעשע קצת עם הקנון 400D שלי.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

תבואי להרצליה ואני אתן לך לגעת בE510 שלי. קודם כל, זה המחליפה של הE500, יש לה ייצוב בגוף המצלמה, LV[LIVEVIEW], 10MP, אני צריך לזוז אני אספר עליה עוד כשאני אחזור. אל תלכי לקנות לפני שתשמעי על כל האפשרויות.

בברכת יום טוב, רועי. תמיד מוכן ושמח לעזור, בכל נושא.

פורסם

אני ממתינה לחוות דעת נוספת שלך.

תודה לכל מי שמגיב בשרשור ונוטל חלק בייעוץ ובהכוונה.

 

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

אוקיי. אז קודם כל תדעי את מצב השטח כיום:

יש 5 חברות שמייצרות DSLRים.

סוני[שהשתלטו על מינולטה]- יש לה את מצלמות האלפה, יש את הדגם הראשון, A100. די סתמי. הדגם הבא הוא A700, שמיועד לנישה אחרת[חובבים מתקדמים?], מצלמות הכניסה שלה הן A200[די סתמי לדעתי], A300[פחות סתמי] וA350. זה כרגע דגם הדגל שלהם למצלמות כניסה. היא מצלמת סופר כניסה, יש לה ייצוב תמונה מובנה, ז"א כל עדשה שתשימי את מרוויחה בערך 3 סטופים של צמצם\ISO\סגר, יש לה LV בחיישן משני ועינית די גרועה. יש לה אמנם 14 MP אבל העיבוד תמונה שלהם די לוקה בחסר. אני אישית הייתי מתרחק מסוני.

 

 

פנטקס- לא צריך להרחיב יותר מידי. ב2006 הם הציגו 2 מצלמות, אחת כניסה ואחת לחובבים מתקדמים. כניסה- K100D- 6MP, ייצוב מובנה[שמעכשיו יקרא IS], איכות תמונה די טובה, עינית מכובדת. היא הציגה גם את הK10D, שהיא גם ייצוב בגוף, עינית מאוד מכובדת, 10MP, ואיטום למים. עד כמה אטום למים? אפשר לצלם חופשי בגשם. אפילו היה כמה מבחנים של יפנים שהחליטו לנסות לראות איך היא מסתדרת מתחת לברז. המצלמה שרדה.

לפני שבועיים הם הציגו דור חדש- הK200 וK20. השיפורים- K200 10MP ועמידות לפגעי מזג אוויר, K20 14MP וLV. בשתיהן יש כמובן IS.

 

הסבר קצר על LV:

LIVEVIEW. תצוגה של התמונה לפני הצילום על המסך. נשמע לא כל כך חדשני, אחרי הכל ככה אמור להיות דיגיטלי. אז זהו, שכל הרעיון של DSLR זה מכניזם שאת רואה בעינית את מה שבסופו של דבר החיישן יראה. אולימפוס הציגו בשנת 2006 את הE330 שהיה לה תצוגה חיה על המסך, עם אפשרות של חיישן משני[מה שכיום סוני החיו מחדש עם הA3XX], או חשיפה של החיישן הראשי. זה מה שיש לי בE510.

 

ניקון- לניקון יש הרבה דגמים לא נרחיב יותר מידי. אני רק אגיד שלדעתי כדאי להתרחק. אין להם שום EDGE. אין מצלמת כניסה עם LV. המצלמה הכי זולה שלה כיום שיש לה LV זה D300, מצלמה של סביבות ה10K. היתרון היחידי שיש לה זה אולי אם יש לך עדשות ישנות של ניקון, וגם אז לא, כי אין למצלמות הכניסה מנוע פוקוס, ככה שלהרה עדשות ישנות לא יהיה AF.

 

קנון- יש לה את סדרת X, התחילה בX, משם לXT, לXTI, והאחרונה, XSI. 450D. סה"כ נראית מצלמה סבבה לחובב. יש לה LV מעולה[כולל אפשרות של AF מבוסס ניגודיות, כמו בקומפקטיות. מבטיח הפעלה שקטה יותר], 12MP, מבחר של עדשות במחירים טובים[לחלק מהעדשות יש IS. שימי לב, כאן זה בעדשות.], גם יש לה עינית מכובדת. אם אני לא טועה גם מסך מכובד. בדור הנוכחי לה יש את מצלמת החובבים ההכי מפתה לטעמי. החסרון של SONY במקרה שתהית, זה חיישן LV פחות חזק. וגם עיבוד תמונה גרוע.

 

והגענו לגולת הכותרת- אולימפוס.

 

אני לקח לי הרבה זמן לבחור מצלמה וגם עד שקניתי. חצי שנה. במהלכה הושקו מצלמות, עדשות, ועברו עוד הרבה מים בים[ככה הולך הפתגם?]. בסופו של דבר בחרתי באולימפוס E510. מדוע? קודם כל, אולימפוס תמיד מובילים בטכנולוגיה. הם תמיד בחוד החנית של פיצ'רים שימושיים. הם היחידים עם מנגנון הסרת אבק מהעדשה שפועל כמו שצריך, הם המציאו את הLV בDSLR[המציאו את שתי הטכנולוגיות שמשתמשים בהם היום- חיישן ראשי וחיישן משני], יש להם ייצוב בגוף. בנוסף, יש להם הרבה עדשות, למרות שבארץ חלקן במחירים קצת גבוהים. אבל לא ממש. אולימפוס גם המציאו את סטנדרט ה3:4, שזה ביונט לכמה חברות יחדיו. זה אומר שעל המצלמה שלי של אולימפוס אני יכול להשתמש בעדשות של סיגמא, אולימפוס, ופנלייקה[עדשות לייקה תוצרת פנסוניק]. יש לי אפשרות לעליונות אופטית בעתיד וכרגע, יש לי את עדשות הקיט בין הטובות שמוצעות. אפשר למצוא קיט שמכסה 28-300 יחד עם E510 ב3800, עם אחריות של אלודה. אני בזמנו שילמתי הרבה יותר. כרגע, בישראל, לקנות אולימפוס זה הכי משתלם. לגבי הE500- אני ממש לא בטוח. כדאי להתייעץ בD-SPOT ופורום 809 בתפוז.

בברכת יום טוב, רועי. תמיד מוכן ושמח לעזור, בכל נושא.

פורסם

ליטל, המצלמות של אולימפוס אטרקטביות לרוב בגלל המחיר שלהן

הן מאופיינות בחיישן קטן(מקדם חיתוך X2) שברמת עקרון לא טורם לאיכות התמונה

אם כי עד כמה שזכור לי בחלק מן הגופים יש מייצבים

וגם מסך נשלף סטייל P&S

סט העדשות שהצגת היינו קיט בסיסי

כאשר ממירים את אורכיי המוקד לפורמט פילם 35ממ מקובל מקבלים עדשות

14-45= 28-90

בצמצם 3.5-5.6 שזה מקובל בשוק

עדשת קיט בסיסית

45-150= 80-300

בצמצם 4-5.6 שהיינו מקובל בשוק ומהמתחרים

מה שמפריע לי באולימפוס הוא החיישן הקטן

היתרון לכך הוא אופטיקה זולה הרבה יותר

כיוון שזה יוצר מקדם חיתוך X2 ע"מ להשוות את זה לפורמט פילם 35ממ

ניתן לייצר עדשות בעלות אורכיי מוקד יותר קצרים, מה שמאפשר ליצור צמצם מירבי פתוח יותר

אך עדיין לקבל את אורכיי המוקד המקובלים בשוק ואף טובים יותר ביחס לצמצמים

אך העדשות המודברות הינן עדשות ליגה גבוהה, שעולות הרבה כסף ומיועדות לחובבים מתקדמים(או סתם טחונים) ולמקצוענים

עדשות הבסיס של אולימפוס לא מציעות משהו שאין למתחרים, ואני לא בקיא באיכות האופטית שלהן כיוון שלא התעניינתי יתר על המידה ביצרן הנ"ל

אך אני בספק אם טובות יותר מן עדשות בקיט של ניקון לכל הפחות(עדשות הקיט/בסיס של קנון לעומת זאת ידועות לשמצה יחסית...)

מה שמפריע לי בחיישן הכל כך קטן בעל מקדם חיתוך X2 הוא שזה אומר שהפיקסלים קטנים יותר

וזה לא מוסיף באף פרמטרט לאיכות התמונה

יצרנים שונאפים יצור גודל פיקסל וחיישן גדול ככל הניתן(השאיפה היא לFF=FULL FRAME= 35MM)

ששם הפיקסלים גדולים ככל הניתן, ובכך מתקבל תמונה נקייה יותר הן מהרעש המועבר באות והן מבחינת פרמטריי החדות והצבעים

היתרונות והחסרונות ברורים כוויכול

מה שכן אולימפוס איננה יצרנית מובילה כרגע בתחום, ולכן מסופקני אם הטכנולוגיה שברשותה מן המתקדמת או לפחות באותה רמה של שתי המובילות בתחום(קנון וניקון)

לגביי האמינות של אולימפוס אני גם לא בטוח, אני יכול לברר לך בקשר לE500 מחבר שעבד בחנות צילום ולהרחיב בהמשך

אבל עד כמה שזכור לי יש להם דגמים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות

בסופו של יום, הכל עניין של תמורה למחיר

ואם אין את יודעת לשתמש במצלמה אז גם מצלמה ב10אלף דולר לא תעזור לך(חלילה לפגוע בך, לא בקיא בידע שלך בצילום אלא מציין עובדה כללית)

אני בטוח שניתן להפיק יופי של תצלומים מן האולימפוס הנ"ל עם סט העדשות המדובר

אם כי יש לה חסרונות ברורים שציינתי לעיל

הכל עניין של תמורה למחיר בסופו של דבר ויש אנשים שסט אולימפוס מתאים להם

 

שיהיה בהצלחה

בוריס

Boris.K

פורסם

D80 קיט, המצלמה המושלמת ב6K בערך כולל הכל.

בכל אופן אם את קונה מחנות אל תתני להם את הכתובת שלך (אפילו עדיף לשלם מזומן), אולי אני פרנאויד אבל לדעתי ככה גנבו לי את המצלמה.

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

פורסם

ומה הקשר בין מה שכתבת לשאלה?

 

עניינית, בחצי מחיר (אפילו פחות) מה-D80 אפשר לקנות היום מחו"ל את ה-K10D + קיט.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בוריס, לדעת אנשים רבים, גם כאלה שלא בעלים של אולימפוס, אומרים שהגודל חיישן זה לא ממש פקטור. לF31 של פוג'י יש חיישן קטם ומעולה שמפיק תמונות שמתחרות בD50 של ניקון. זה הכל תלוי בהתפתחות הטכנולוגיה. אם לוקחים את החיישן של פוג'י ומגדילים אותו לגודל של החיישן של אולימפוס, מקבלים חיישן של 22MP. וכאן יש חצי. מכאן האיכות תמונה אמורה להיות מעולה. ועל זה יעידו הביקורות שמהללות את האולימפוסים, לכל הדורות. מבחינה אופטית- העדשות קיט יותר טובות משל ניקון וקנון. ובכלל לדבר על האמינות? לאולימפוס מעולם לא היתה בעיה שהצריכה RECALL עולמי, כמו שקורה חדשות לבקרים אצל קנוניקון המהוללות.

 

גם באותה מידה שאני קראתי את מה שאתה כתבת, יכלת לקרוא את מה שאני כתבתי. אולימפוס אחראית לרוב הטכנולוגיות המתקדמות שניקון וקנון צריכות להשלים פערים איתה. אולימפוס ממצבת את עצמה כמתחרה מאוד רצינית, במיוחד עם המחירים של הE510 בניכר[500 דולר לקיט].

 

רק ד"א, בארץ אולימפוס לא אטרקטיביים בגלל המחיר הזול. יכלתי ב3000 שקל לקנות קיט של קנון או ניקון. אני שילמתי קרוב ל5000. המחירי השקה של המצלמות דרך אלודה הוא בדרך כלל 6500 שקל. ההתנגחות שלך באולימפוס ממש לא נראית לי מתאימה.

בברכת יום טוב, רועי. תמיד מוכן ושמח לעזור, בכל נושא.

פורסם

כתבתי הודעה בת 15 שורות אבל אז חשבתי לעצמי- למה לי!?

כל אחד יבין שדעתך משוחדת קליל כי אתה בעלים של אולימפוס

אני לעומת זאת אובייקטיבי לחלוטין, ולא מהלל את יצרן מערכת הצילום שברשותי

לתשומת לבך ציינתי יתרונות וחסרונות בהודעה הקודמת

למד הבנת הנקרא למד לקרוא, ואל תגיד שאני "מתנגח" באולימפוס

הידע שלי מבוסס על עובדות, סטטיסטיקת מכירות(עולמית) ואמינות(בארץ)

מי שרוצה לממן יצרנים גוססים שיהיה לו בהצלחה

what you pay is what you get

Boris.K

פורסם

אני מעדיף דעה סובייקטיבית ממומחה מאשר דעה אובייקטיבית מלא כל כך מומחה.

 

תבדוק בD-SPOT, DPR, IMAGING RESOURCE, POP PHOTOGRAPHY. כולם יעידו על האמינות של אולימפוס. בכלל, להמליץ על ניקון בכל הקשור לאמינות על פני אולימפוס בארץ זה פשע. רק לראות את הדעה על הדר לעומת הדעה על אלודה בפורומים השונים ומבינים. לי אין איזה אינטרס שיקנו אולימפוס. עובדה שכתבתי על כל החברות בפירוט.

 

ד"א, לשם השוואה של צפיפות פיקסלים בחיישן- הצפיפות שK200D, מצלמת הדגל החדשה של פנטקס, היא 23X. צפיפות הפיקסלים בE500, המצלמה העלובה, הוא 30X.

 

ובקשר לזה שאתה מדבר רק על סמך ידע- אתה מוכיח שהידע שלך פשוט מוגבל על ידי רשימת מידע שגוי.

 

 

ורק להבהיר- אני חולק עלייך בכל הקשור לידע שלך על השוק כרגע בארץ ובעולם. אתה צלם נהדר ואתה ללא ספק יודע מה אתה עושה. בזה אין לי ספק.

בברכת יום טוב, רועי. תמיד מוכן ושמח לעזור, בכל נושא.

פורסם

דעתי האישית:

 

אני הייתי בוחר בקנון או ניקון. מאפשר יכולת גידול עתידית לתחום המקצועי אם תתפתחי מבחינה מקצועית או חובבנית שתדרוש שידרוג. לשתהין סט עדשות דומה ומוצרים במחירים דומים. כמובן שלא ב2000 ש"ח. אני ממש לא חובב של פורמט 3:4 ומעדיף פורמט 2:3 אאל"ט E 500 היא 3:4.

 

לגבי התאמה לסוגי צילום:

לקנון יש יתרון במדידת גופים בתנועה. מנגנון ה AF מהיר יותר - כראיה כ 80% מצלמי הספורט מצלמים בקנון.

לניקון יש יתרון בפוקוס באור נמוך

 

אני מצלם בקנון כבר 25 שנה. דרך A1 ו EOS A2 ו 10D ו 1D MKII n

 

בכל פעם ששדרגתי שקלתי מעבר לניקון שתמיד הועדפה בסוף קנון.

 

לא תפלי באף אחת מהן, מה שלא לגמרי ברור באולימפוס :-(.

Mazda MX-5 NC RWD

Subaru Forester 2.5 Sport AWD

BMW R1200GS Adv

פורסם

זאב, אתה קצת טועה ומטעה. קנון וניקון הן באמת הטופ בצילום מקצועי. כיוון שהן היחידות בתחום. בעתיד צפויה להצטרף סוני ופנטקס למריוץ וכנראה גם אולימפוס. הפוקוס של קנון הוא לא המהיר ביותר. כיום לאולימפס יש לאן להתפתח, אבל בכל זאת יש לה מתחרה בשוק החובב המתקדם, עם מצלמת הE3, שהיא באמת שוברת עסקה. לגבי ה4:3- תמיד אפשר לעשות קרופ.

בברכת יום טוב, רועי. תמיד מוכן ושמח לעזור, בכל נושא.


×
×
  • תוכן חדש...