Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מימן מול חשמל: מכוניות במבחן


נהגת שודים
שימו לב! השרשור הזה בן 6065 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מימן מול חשמל: מכונית במבחן

מימן חשמל

 

הטכנולוגיה: שימוש במימן כמקור אנריגה שימוש במנוע חשמלי הנטען ממקור כח חיצוני

 

מספרי: עד 200 ק"מ על מיכל אחד 100-160 ק"מ בין טעינות

 

מהירות: 230 קמ"ש 110 קמ"ש

 

יתרונות: בעירה נקייה חומר גלם זמין (מים) מערכת הנעה פשוטה ביותר

 

חסרונות: מימן מסורבל להובלה, נדרשת אנרגיה לייצורו הייצור לא תמיד נקי, שוללות יקרות וכבדות

 

יצרני רכב תומכים: הונדה BMW מאזדה מרצדס רנו-ניסאן ג'נראל מוטורס סובארו

 

פריצת דרך ישראלית בדרך למכוניות ירוקות: צוות בראשות פרופ' דן אליעזר הצליח ליצור מיכל איחסון מימן קל ובטוח למכונית.

החידוש העיקרי הוא האפשרות להשתמש במימן כגז, ללא צורך בהקפאתו היקרה והמסורבלת למצב נוזלי.

מימן נחשב שנים לדלק העתיד, אבל הקשיים באכסנתו נחשבים לגורמים העיקריים המונעים את מימוש ההבטחה הגלומה בו.

המיכל החדש מאפשר איחסון כמות מימן גדולה פי 2 לעומת הפתרונות הקיימים כיום, ויאפשר להגיע לטווח נסיעה של כ 600 ק"מ במכונית בעלת מיכל בנפח של 60 ליטר ובמשקל 50 ק"ג.

השלב הבא הוא גיוס משקיע אסטרטגי בשנה הקרובה, שאיתו נוכל להתקדם לדגם סדרתי.

המודל העיסקי יהיה מכירת זכויות שימוש בפטנט ליצרני רכב, יצרני מוצרי חשמל שיוכלו להשתמש בטכנולוגיה ועוד.

המיזם החדש מתחרה למעשה במיזם בטר פלייס של שי אגסי ומשפחת עופר, שמקדם ייצור של מכוניות חשמליות המונעת בסוללות נטענות.

BMW והונדה כבר החלו בייצור מוגבל של מכוניות מימן, לבחינת הטכנולוגיה.

הגרמנים הציגו גירסה מיוחדת, של סידרה 7 המפוארת, המסוגלת לתדלק מימן ובבנזין את אותו מנוע.

הונדה תתחיל בקיץ להחכיר בקליפורניה אץ ה FC-X, מכונית מנהלים מונעת מימן, במטרה לבחון את הטכנוללוגיה בידי נהגים מהשורה ובחיי היום יום.

 

 

 

"ממון"

"ידיעות אחרונות"

29/1/08

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו, להדיוט כמוני, המימן נשמע כמו האלטרנטיבה העדיפה על פני החשמל.

רק מה, שאני עדיין לא מכיר דרך יעילה ליצור מימן ממים. עד כמה שאני מבין, הדרכים אותם אנחנו מכירים כיום להפקת מימן דורשות יותר אנרגיה מושקעת מאנרגיה מופקת.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ממש מכיר את נושא המימן , ויתכן והאנרגיה הדרושה להפקתו ממיים דורשת יותר אנרגיה , אבל גם ליצור חשמל וליצור מקומות הטענה לחשמל דורש אנרגיה שחלקה היא נפט . נכון שיש תחנות על רוח ועל שמש ועל אנרגיות ירוקות אחרות , אבל הרוב הגדול זה על נפט ופחם וגרעין . אז אם נותנים סובסידה לתעשיית המתנול , ולגידולי מתנול , סביר להניח שיתנו יותר סובסידיה למימן .

הבעיה היחידה היא שהמיזם הזה הוא בעייתי מבחינת השגת משקיע אסטרטגי . שי אגסי נהנה ממוניטין כזה שיכל להשיג למרות שאין לו ידע , משפחת עופר היא שולטת על קונגלומארט מספיק גדול כדי ליצור אווירה שמתאימה לאינטרס שלה . והנסיון מוכיח שהאונושות לקחה לעיתים פתרונות לא מספיק טובים , כי מאחוריהם היה כוח ואינטרסים מספיק גדולים להניע אותם לקדמת הבמה . זה דבר שיש לאגסי ולמשפחת עופר ואין לפרופסור הזה . אז אם הוא ישיג גב מספיק חזק , כנראה שזה ילך , אם לא זה יעלם בתהום הנשיה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש את הסרט "מי הרג את המכוניות החשמלית" (או משהו בסגנון) הרכב היה כבר קיים בשימוש אזרחי והושמד ע"י היצרן GM כנראה בלחץ יצרני הנפט ומההפבד הכלכלי האדיר שזה יעשה ליצרו המכוניות כי הטיפולים היחידים זה היה מים לשמשות ובדיקת המצבר מעבר לזה לא היה בכלל בלאי. וגם היו כבר סוללות שהספיקו ל 200 ק"מ.

אחרי ההשמדה את חברת המצברים קנו חברות הנפט ופשוט העלימו אותה מהשוק.

מראים שם עוד יצרנים כמו הונדה וטויוטה שהיו להם גם מכוניות נטו חשמליות שפשוט הושמדו עקב "אי עמידה בתקן" למרות שזה שטויות.

הסיבה לקיום הרכבים ההיברידיים זה כי כולם נוגסים בצלחת מצד אחד היא יותר חסכוניות ופחות מזהמת, ומצד שני בעלת מנוע רגיל וגיר רגיל תחזוקה סטנדרטית שדורשת חלפים ושמנים ובלאי רגיל ועדיין צורכת דלק לשביעות רצונם של יצרני הנפט.

לגבי רכבי המימן הרבה יצרנים מתענינים אפילו האמרים כבר ישאבל אפילו בטויוטה שיש להם כבר גיפ על מימין אומרים שהדרך ליצור סדרטי עוד ארוכה והבעיה בנוסף לאיחסון והובלה היא בעלות הגבוהה של יצור המימן כי זה תעליך שגם צורך המון אנרגיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי מימון ובעיקר בלי יחסי ציבור שמובילים לשומקום מלבד תהילה, אני אציג בקרוב רכב נוסע בשילוב של מימן ודלק. מבטיח להציג פה לפני כל מקום אחר.

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצירת מימן באלקטרואליזה דורשת הרבה יותר אנרגיה ממה שמימן מפיק.
את זה כולם יודעים . הבעיה היחידה היא שכול מקור "ירוק" , סובל מאותה בעיה . לכולם יש עלויות סביבתיות שהופכות אותם ליקרים אנרגטית , כי אחרת הם היו מתחרים בנפט. השאלה היחידה היא עד כמה . אז אם יש לך מחקר כלכלי מה העלות הכוללת ליחידת אנרגיה של מימן , ומהי העלות הכוללת של מכונית חשמלית , ומהי העלות הכוללת של יצירת מתאנול , ומי מהם זול נוח להפקה ו"ירוק" יותר , אשמח לקרוא . אחרת זה פשוט לא תורם כלום האמרה שלך

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להתקין קולט שמש מעוצב על גג הרכב , ולהטעין את הסוללה החשמלית. במיוחד אצלנו בארץ שרוב השנה יש שמש.

 

אגסי קח אותי ליועץ לענייני.....

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מימן מול חשמל: מכונית במבחן

מימן חשמל

 

הטכנולוגיה: שימוש במימן כמקור אנריגה שימוש במנוע חשמלי הנטען ממקור כח חיצוני

 

מספרי: עד 200 ק"מ על מיכל אחד 100-160 ק"מ בין טעינות

 

מהירות: 230 קמ"ש 110 קמ"ש

 

יתרונות: בעירה נקייה חומר גלם זמין (מים) מערכת הנעה פשוטה ביותר

 

חסרונות: מימן מסורבל להובלה, נדרשת אנרגיה לייצורו הייצור לא תמיד נקי, שוללות יקרות וכבדות

 

יצרני רכב תומכים: הונדה BMW מאזדה מרצדס רנו-ניסאן ג'נראל מוטורס סובארו

 

פריצת דרך ישראלית בדרך למכוניות ירוקות: צוות בראשות פרופ' דן אליעזר הצליח ליצור מיכל איחסון מימן קל ובטוח למכונית.

החידוש העיקרי הוא האפשרות להשתמש במימן כגז, ללא צורך בהקפאתו היקרה והמסורבלת למצב נוזלי.

מימן נחשב שנים לדלק העתיד, אבל הקשיים באכסנתו נחשבים לגורמים העיקריים המונעים את מימוש ההבטחה הגלומה בו.

המיכל החדש מאפשר איחסון כמות מימן גדולה פי 2 לעומת הפתרונות הקיימים כיום, ויאפשר להגיע לטווח נסיעה של כ 600 ק"מ במכונית בעלת מיכל בנפח של 60 ליטר ובמשקל 50 ק"ג.

השלב הבא הוא גיוס משקיע אסטרטגי בשנה הקרובה, שאיתו נוכל להתקדם לדגם סדרתי.

המודל העיסקי יהיה מכירת זכויות שימוש בפטנט ליצרני רכב, יצרני מוצרי חשמל שיוכלו להשתמש בטכנולוגיה ועוד.

המיזם החדש מתחרה למעשה במיזם בטר פלייס של שי אגסי ומשפחת עופר, שמקדם ייצור של מכוניות חשמליות המונעת בסוללות נטענות.

BMW והונדה כבר החלו בייצור מוגבל של מכוניות מימן, לבחינת הטכנולוגיה.

הגרמנים הציגו גירסה מיוחדת, של סידרה 7 המפוארת, המסוגלת לתדלק מימן ובבנזין את אותו מנוע.

הונדה תתחיל בקיץ להחכיר בקליפורניה אץ ה FC-X, מכונית מנהלים מונעת מימן, במטרה לבחון את הטכנוללוגיה בידי נהגים מהשורה ובחיי היום יום.

 

 

 

"ממון"

"ידיעות אחרונות"

29/1/08

 

 

 

 

ל'

 

מאמרים רבים נכתבו ועוד יכתבו על מנועי המימן (FUEL-CELL) כאשר הישום המעשי עדיין רחוק ולא רק בגין בעיות איחסון, אמן שנזכה עוד בדורינו לנסוע במכונית מיצור סדרתי עם תאי דלק מימניים !

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקצור כתבה בגלובס השופכת אור על זהות המשקיעים הישראלים :

 

"שלמה נחמה (לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים) , ויעקוב שיינין (מנכ"ל מודלים כלכליים , חברת ייעוץ כלכלית מוערכת בשוק ההון) הם בין המשקיעים במיזם בחברת C.En מיזם ישראלי גרמני רוסי בראשותו של הפרופסור דן אליעזר שהודיעה כי פתחה מיכל מימן בטוח וקל למכוניות שנותן מענה לשלוש הבעיות המרכזיות של אחסון המימן שהעיבו עד היום על פיתוח כלי רכב המונעים בתאי דלק : משקל , נפח ובטיחות .

לטענת החברה ע"פ תוצאות של יותר מ120 ניסויים שנערכו במשך יותר מ3 שנים הטכנולוגיה שלה מאפשרת אחסון מימן גדולה פי 2 לעומת מרבית הפתרונות הקיימים היום . ותאפשר להגיע לטווח נסיעה של 600 ק"מ במכונית בעלת מיכל בנפח של 60 ליטר ומשקל של 50 ק"ג. בחברה הודיעו כי הטכנולוגיה שבידיהם עומדת כבר היום ביעדים שקבע משרד האנרגיה האמריקאי למכוניות מונעות מימן לשנת 2015 .

את קבוצת המשקיעים מוביל משה שטרן , ושאליו הצטרפו שלמה נחמה ויעקב שיינין משקיעים קוריאנים יפנים ורוסיים . סבב הגיוס האחרון בוצע ע"פ שווי חברה של 50 מליון דולר

אחסון המימן הוא רק חלק מהבעיות שמעכבות כיום את הייצור הסדיר של כלי רכב המונעים במימן. בעיות אחרות כרוכות בעלות האנרגיה של הפקת המימן בשינוע ובתדלוק המימן שדורש מתקנים וציוד הולכה בלחץ גבוה ובמחיר גבוה "

 

 

גלובס 29/1 חדשות

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6065 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...