Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם דאבל קלאץ' באוטו שלא צריך את זה מזיק מצמד?


malky
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

התחלתי לאחרונה לעשות דאבל קלאץ' באוטו, סתם ככה מרוב שעמום כי הנסיעות שלי הן בקו ישר ובמהירות ממוצעת של 30 קמ"ש עקב אסון הטבע הידוע בשם "פסי האטה".. ואם אני עושה את זה נכון, אז יש קטע של העלאת הסל"ד (ז"א אני נותן קצת גז) ואז קלאץ'-הכנסת הילוך-שיחרור קלאץ'. אז נוצר מצב שבו אני עוזב את דוושת הקלאץ' כאשר המנוע בטורים יחסית גבוהים: האם זה לא מאיץ את השחיקה של הקלאץ'?

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחלתי לאחרונה לעשות דאבל קלאץ' באוטו, סתם ככה מרוב שעמום כי הנסיעות שלי הן בקו ישר ובמהירות ממוצעת של 30 קמ"ש עקב אסון הטבע הידוע בשם "פסי האטה".. ואם אני עושה את זה נכון, אז יש קטע של העלאת הסל"ד (ז"א אני נותן קצת גז) ואז קלאץ'-הכנסת הילוך-שיחרור קלאץ'. אז נוצר מצב שבו אני עוזב את דוושת הקלאץ' כאשר המנוע בטורים יחסית גבוהים: האם זה לא מאיץ את השחיקה של הקלאץ'?

 

אם אתה מבצע את הדאבל קלאץ' ביחד עם גז ביניים וההילוך נכנס חלק - אין בעיה של שחיקה של הקלאץ', מכיוון שהוא מסנכרן במיידיות בין הגיר והמנוע כי שניהם מסתובבים במהירות דומה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שנראה לי, כי באמת כשאני עושה את זה, אפילו שאין צורך, זה לפעמים מדהים אותי הקלות שההילוך נכנס...

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שנראה לי, כי באמת כשאני עושה את זה, אפילו שאין צורך, זה לפעמים מדהים אותי הקלות שההילוך נכנס...

 

דאבל קלאץ' עוזר להעברת הילוכים אבל הוא פוגם (בתיאוריה) בקלאץ' בגלל שהשילב מתבצע בסל"ד גבוה והקלאץ' מקבל "מכה" חזקה יותר - צאיך להתמודד עם יותר כוח מנוע.

פג'ו 206 1.4 שנת 99

 

 

אל תדחה למחר, את מה שאפשר לדחות למחרתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שנראה לי, כי באמת כשאני עושה את זה, אפילו שאין צורך, זה לפעמים מדהים אותי הקלות שההילוך נכנס...

 

דאבל קלאץ' עוזר להעברת הילוכים אבל הוא פוגם (בתיאוריה) בקלאץ' בגלל שהשילב מתבצע בסל"ד גבוה והקלאץ' מקבל "מכה" חזקה יותר - צאיך להתמודד עם יותר כוח מנוע.

 

לא נכון.

דאבל קלאץ' אינו שוחק את הקלאץ' יותר.

להיפך.

אתה מתאים את מהירות הגיר למהירות המנוע ומשלב. תיאורתית, השחיקה צריכה להיות אפסית (אם עושים את זה אחד לאחד).

לעומת זאת, הורדת הילוך בלי גז ביניים או דאבל קלאץ' תשחק יותר את הקלאץ', משום שבזמן השילוב, הגיר והמנוע לא באותה המהירות, והקלאץ' מתאם ביניהם (ע"י שחיקתו).

 

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחלתי לאחרונה לעשות דאבל קלאץ' באוטו, סתם ככה מרוב שעמום כי הנסיעות שלי הן בקו ישר ובמהירות ממוצעת של 30 קמ"ש עקב אסון הטבע הידוע בשם "פסי האטה".. ואם אני עושה את זה נכון, אז יש קטע של העלאת הסל"ד (ז"א אני נותן קצת גז) ואז קלאץ'-הכנסת הילוך-שיחרור קלאץ'. אז נוצר מצב שבו אני עוזב את דוושת הקלאץ' כאשר המנוע בטורים יחסית גבוהים: האם זה לא מאיץ את השחיקה של הקלאץ'?

 

שחיקה של הקלאץ לא, אבל שחיקה של הגיר כן לדעתי כי מעבר בין הילוך להילוך צריך להתבצע בסל"ד מינמלי.

 

בכל מקרה זה מאוד תלוי איך אתה מבצע את זה (מהירות שיחרור הקלאץ וכו').

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הורדת הילוכים על ידי גאז ביניים יוצרת"יעני" סטייל נהיגה ספורטיבי

המעודד בלימה והאטה על ידי המנוע.

דיסקים ורפידות בלם הרבה הרבה יותר זולים!

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אבל שחיקה של הגיר כן לדעתי כי מעבר בין הילוך להילוך צריך להתבצע בסל"ד מינמלי.

 

אתה יכול להסביר לי בבקשה את המשפט הזה?

מה הכוונה "סל"ד מינימאלי" ומה יקרה בדיוק אם אני אעביר הילוכים בסל"ד שאינו מינימאלי?

הרי אם אני נוסע באוטו, ברגע שהאצתי קצת, הסל"ד כבר אינו מינימאלי, אז אין לי ברירה אלא להעביר הילוכים בסל"ד שאינו מינימאלי, נכון?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הורדת הילוכים על ידי גאז ביניים יוצרת"יעני" סטייל נהיגה ספורטיבי

המעודד בלימה והאטה על ידי המנוע.

דיסקים ורפידות בלם הרבה הרבה יותר זולים!

 

בדיוק להיפך. הורדות הילוך ללא גז ביניים, גורמות לשחיקה נוספת של הגיר ולעומס מיותר על המנוע, על חשבון "חיסכון" ברכיבי הבלם.

 

שימוש נכון בגז ביניים מקטין את בלימת המנוע בהורדת הילוך, מכיוון שאין את אותו מפל מהירות פתאומי שקורה כשמשחררים קלאץ' בהורדת הילוך, והמנוע בסל"ד סרק.

 

אם משתמשים בצורה מיונת בגז ביניים מרוויחים מכל הכיוונים - פחות שחיקת קלאץ', פחות שחיקת גיר, פחות נזקים למנוע בגלל בלימת מנוע ונסיעה יותר חלקה. משלמים בעודף פעולות נוספות שיכול להציק לאנשים מסויימים.

 

אני אישית נוהג עם גז ביניים ואת הקלאץ' הראשון באוטו שלי החלפתי רק קרוב ל 150,000 ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני (עוד כשהיה לי ידני) ההיתי מוריד קלאץ',

מעלה את הטורים ע"י גז כאשר הקלאץ' למטה ואז מעלה.

 

ההילוך היה נכנס בצורה כמעט מושלמת (ניסיון חסר).

 

מה ההבדל בין זה לבין דאבל קלאץ' וגז ביניים בעת הורדת הילוך??

גם ככה ההילוך בחוץ כאשר הקלאץ' לחוץ, לא?

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני (עוד כשהיה לי ידני) ההיתי מוריד קלאץ',

מעלה את הטורים ע"י גז כאשר הקלאץ' למטה ואז מעלה.

 

ההילוך היה נכנס בצורה כמעט מושלמת (ניסיון חסר).

 

מה ההבדל בין זה לבין דאבל קלאץ' וגז ביניים בעת הורדת הילוך??

גם ככה ההילוך בחוץ כאשר הקלאץ' לחוץ, לא?

 

זה כבר הוסבר כמה פעמים, נדמה שלי שגם פה בפורום, אבל בעיקרון - מכת גז עם קלאץ לחוץ אולי עוזרת למנוע את בלימת המנוע המוגזמת לאחר השילוב, אבל היא לא עושה את הפעולה של גז ביניים אמיתי. ההסבר:

 

כשאתה מוציא לניוטרל ונותן גז, את יוצר השוואת מהירויות בין ציר הכניסה לבין ציר היציאה מהגיר מה שמאפשר שילוב חלק של ההילוך, עם בלאי נמוך.

 

כאשר אתה מעביר ללא גז ביניים, מנגנון הסינכרונים "סופג" את הפרשי המהירויות שנובעים משינוי יחס ההעברה (המהירות של ציר הכניסה גדלה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הורדת הילוכים על ידי גאז ביניים יוצרת"יעני" סטייל נהיגה ספורטיבי

המעודד בלימה והאטה על ידי המנוע.

דיסקים ורפידות בלם הרבה הרבה יותר זולים!

 

מה? לא נכון. דווקא אם אני מוריד הילוכים _בלי_ גז ביניים, אז ההילוך החדש נכנס בטורים המינימליים (כלומר הסינכרונים מעלים את הטורים מ'בלי גז' עד לטורים המינימליים הדרושים לשילוב ההילוך) וכך יש בלימת מנוע _גדולה_ יותר! שהרי כבר עם השילוב המהירות יורדת באופן חד, בעוד שעם גז ביניים ירידת ההילוך נעשית באופן חלק, ללא איבוד מהירות (באידיאלי) וכך הזמן שלוקח לבלימת המנוע גדול יותר.

 

לדוגמא: אני נוסע 50 בהילוך שלישי, ומוריד לשני _עם_ דאבל קלאץ' (וגז ביניים):

אני ממשיך בשני ב-50 ועוזב כעת את הגז - למנוע לוקח יותר זמן לבלום. לעומת מצב רגיל שבו אני מוריד לשני: המהירות פוחתת באופן חד מכיוון שהטורים נמוכים יותר. גם אם אני לא מסביר את זה נכון, זה ככה. תנסו

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...