Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7022 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז ככה, אני חדש בפורום למרות שנעזרתי בו רבות עם הזמן ונכחתי לגלות שיש הרבה ידע...

 

יש לי רקע די עשיר באלקטרוניקה וחשמל (יבואן ומתקין אזעקות - בעיקר לאופנועים)

 

במערכות קצת פחות אבל בשביל זה יש ספרים, אוזן וכמובן את הכי חשוב אתם בעלי הניסיון !

 

כל עזרה תתקבל בברכה...

 

אז נתחיל

הרכב - מאזדה 3 ספיריט 2006

 

פאנל - מקורי

 

חיווט - מנחת איכותי לקידמיים ישירות ליציאת רמקולים קידמיים בפאנל.

חיווט - כנ"ל לאחוריים

 

מגבר קומפוננט - פוקל 2.150 - בדיקת מעבדה = 2X157WRMS

 

מגבר אחוריים + סאב -4 יציאות 600 WATT לא זוכר דגם אבל פותח את הסאב(GAIN על רבע)

תצורת חיבור - CH1ּ+2 לאחוריים מקורים של הרכב 5/7 25 וואט

CH3ּ+4 מגושרים לסאב

 

סאב - רוקפורד פאנץ' 12" P1 תיבה ענקית

 

רמקולים קדמיים - FOCAL K2 POWER דגם 165K2P נותנים 100 RMS נומינלי מקס' 200

כמו כן 2 קרוסים נמצאים בדלתות וכמו כן הטוויטרים TN52 החדים כמו סכין.

תצורת חיבור - לפני שמצאתי מקום לטוויטרים הרכבתי אותם ישירות למגבר של פוקל שמעו מדהים

כרגע מחובר דרך הקרוס - לא מצאתי לנכון לכוון את הקרוס (אני אוהב טרבל) אך יש תחושה קלה של ירידה בעוצמה לאחר הקרוס.

במגבר הפוקל ה GAIN מכוון לפחות מחצי. האיכות מדהימה, הצליל נקי ועוצמתי ברמה של ציפצופי אוזניים ללא עיוותים.

הסאב חזק מאוד (עושה לי קצת מסאג') אבל לא חד מספיק ! כשאני נותן BASSBOOST במגבר הוא יותר חד אך לא נקי וברור.

דבר נוסף חשוב הוא שמגבר הסאב ערוץ 3+4 מקבל את ה INPUT שלו מיציאת הOUTPUT בפוקל, כלומר מקביל למנחת האיכותי של הקידמיים ללא השפעת הכיוונים של המגבר פוקל.

 

ישנו קבל אלמאני 1.5 פאראד עם חיווט לפי הספר עם חוטים אמיתיים ובריאים מינוס כפול מהשלדה.

 

אם יש משהו ששכחתי או לא ברור אני אשמח לפרט על מנת שאולי בתקווה תוכלו לעזור לי בשלב הסופי של ההתקנה שזה הכיוונונים הסופיים , טיפים , הצעות הכל יתקבל בברכה ובתודה.

 

איל - קריות

פורסם

קודם כל מאיפה הבאת מגבר של פוקאל?

 

דבר שני אני לא ככ מבין מה הבעיה? אתה אומר שאתה נהנה.

חוץ מהסאב.

לפי ההרגשה הראשונה היא פשוטה. התיבה שלך לא מתאימה למה שאתה רוצה.

איזו תיבה יש ואיזה סאב בדיוק.

כמו כן יכול יש גבול גם למה שמנחת וCD פשוט שיש בתוך המאזדה יכולים לתת.

אם כבר השקעת ככ הרבה כסף , עוד 1500-2000 ש"ח ויש לך CD מעולה שיתן מה שצריך + בניה של הקונסולה מחדש.

פורסם

השאלה הן -

האם התצורת חיבור היא אופטימלית או שאפשר להוציא עוד קצת מיץ מה K2P שאמנם עירניים מאוד אבל נותנים הרגשה של עוד...

 

איזו דרך יש לי לחדד את הסאב?

 

איזה ריינג' הכי מומלץ לבעלי ניסיון עם הK2P.

 

כרגע נתון שמעולם לא יצא לי לשמוע מערכת בעוצמה כזו לכן אין לי למה להשוות ופה נכנס הניסיון שלכם שיתקבל בברכה.

 

(יצא לי לשמוע את האוטופיה עם האודיסון ברכב גדול ולא מבודד מספיק - בהערכה ראשונית אצלי העוצמה גבוהה יותר)

פורסם
קודם כל מאיפה הבאת מגבר של פוקאל?

 

דבר שני אני לא ככ מבין מה הבעיה? אתה אומר שאתה נהנה.

חוץ מהסאב.

לפי ההרגשה הראשונה היא פשוטה. התיבה שלך לא מתאימה למה שאתה רוצה.

איזו תיבה יש ואיזה סאב בדיוק.

כמו כן יכול יש גבול גם למה שמנחת וCD פשוט שיש בתוך המאזדה יכולים לתת.

אם כבר השקעת ככ הרבה כסף , עוד 1500-2000 ש"ח ויש לך CD מעולה שיתן מה שצריך + בניה של הקונסולה מחדש.

 

על איזה תיבה היית ממליץ? הסאב הוא 12" רוקפורד מסדרת ה פאנץ' P1

 

מהפאנל אני דווקא מאוד מאוד מרוצה גם מכיווני הטרבל הבס ובייחוד משני הדברים החשובים ביותר - שליטה מההגה ועוצמה משתנה אוטמטית בהתאם למהירות הנסיעה שאני לא מוכן לוותר עליהם.

פורסם

הפתרון לבאס הוא פשוט להחליף את הסאב.

הסאב הזה לא משהו במילים נחמדות, וחרא בצורה בוטה יותר.

השקעה כזאת במערכת שכוללת מגבר של פוקל וקומפוננט K2P לחבר לHU מקורי של מאזדה עם מנחת?! ללא כל אפשרות שליטה/חיתוך/אקוליזציה( מהמילה אקולייזר)? נראה לי בזבוז מוחלט.

כמובן שלסט כזה גם לשדך P1 נשמע מעליב.

 

א.אני אשמח לקבל יותר פרטים על המגבר של הסאב כדי שנוכל להמליץ על סאב חדש שיותר יענה על הצרכים.

ב. אני חושב שהחלפת הHU המקורי/הוספת בנייה קטנה בקונסוליה לHU איכותי יותר היא מחייבת.

 

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

פורסם

הסיבה שלא פירטתי על הסאב והמגבר השני היא כי אני לא זוכר בדיוק אז אני יורד למטה לבדוק אבל מה שאני כן זוכר זה שהמגבר עוצמתי ודי והותר עבור סאב - ומה שאני מחפש, עם אפשרויות כיוונון נרחבות

ועל הסאב יכול מאוד להיות שאם לא אוכל לכוון אותו כראוי אאלץ לוותר ולשדרג (המגבר והסאב זה שאריות מרכבים קודמים)

פורסם

בדיוק מה שאמיר כתב.

ה P1 זה בדיחה לעומת מה שיש לך.

K2P עולה מעל 2500 ש"ח.

2.150 עול ה500 יורו בחו"ל.

כלומר השקעת מעל 5000 ש"ח רק בשני אלו.

 

ושמת סאב שנמכר ב 400-500 ש"ח.

אני לא יודע מה המגבר השני אבל אם הוא ברמה של הסאב , אז זו בדיוק הבעיה. כנראה זה גם מה שגורם לבעיות עם הקומפוננט.

אין התאמה.

מערכת טובה זה עניין של איזון עדין.

בנוסף אתה צריך לנתק את המקוריים . אתה פשוט מתעלל בסט הזה.

 

תוותר על המגבר 4 ערוצים (תלוי מי הוא) , ועל הסאב בטוח , ועל האחוריים אתה יכול לחבר לCD זה יהיה בדיוק אותו הדבר.

חבר מגבר מונו טוב (לא צריך להשתגע) וסאב של לפחות 1000 ש"ח , ואז תתחיל להנות.

 

סתם לסדר את האוזן , קלריון 366 אפילו ישמע יותר טוב מאשר ה CD המקורי.

פורסם

האמת היא שהייתי אמור לקחת את המגבר FOCAL FP 5.500 עם שלט לסאב אבל מחוסר מקום (הוא פשוט ענק) ירדתי ממנו.

 

המגבר של הסאב מה שרשום עליו בכל אופן הוא VOLCANE PB-800WATT

 

והוא חזק.

 

עכשיו אני יכול להשקיע במונו, אם יבוא הסאב המתאים.

 

הדבר הכי חשוב לי בסאב הוא המיקוד כלומר סטייל באס של קומפוננט רק הרבה יותר חזק.

 

המלצות?

 

דרך אגב אני לא מתלונן חס וחלילה שומעים מדהים בעוצמה מחרישה.

פורסם

יש לי רעיון בשבילך.

תעשה ניסוי.

תנתק לגמריי את ה וולקן.

תשאיר רק את הקדמיים .

תעביר את המגבר למצב FULL .

תעביר ה CD הכל ל0 , ותתחיל לכוון מחדש טראבל ובאס. תבטל את ה לאודנס (יש לזה שם אחר במאזדה).

 

לדעתי תשמע ככ טוב שאולי לא תזדקק לסאב.

עכשיו אחרי שהגעת לאופטימלי , אתה מחבר את הוולקן , מנתק את האחוריים.

אתה ה LPF של הסאב אתה מוריד עד הסוף (זה בטח נגמר ב 50hz ) ומעלה טיפה ממש מילימטר אחד.

מוריד את כל הבאס בוסט .

עכשיו אתה שם מוזיקה ושם ווליום נורמלי . תגביר את הסאב עד שאתה שומע אותו מאחורה עם הרמקולים מקדימה .

סגור את המושב.

שב מקדימה ותנסה.

פורסם
יש לי רעיון בשבילך.

תעשה ניסוי.

תנתק לגמריי את ה וולקן.

תשאיר רק את הקדמיים .

תעביר את המגבר למצב FULL .

תעביר ה CD הכל ל0 , ותתחיל לכוון מחדש טראבל ובאס. תבטל את ה לאודנס (יש לזה שם אחר במאזדה).

 

לדעתי תשמע ככ טוב שאולי לא תזדקק לסאב.

עכשיו אחרי שהגעת לאופטימלי , אתה מחבר את הוולקן , מנתק את האחוריים.

אתה ה LPF של הסאב אתה מוריד עד הסוף (זה בטח נגמר ב 50hz ) ומעלה טיפה ממש מילימטר אחד.

מוריד את כל הבאס בוסט .

עכשיו אתה שם מוזיקה ושם ווליום נורמלי . תגביר את הסאב עד שאתה שומע אותו מאחורה עם הרמקולים מקדימה .

סגור את המושב.

שב מקדימה ותנסה.

 

עשיתי ניסויים דומים אני רץ לנסות תודה רבה לך אלו בדיוק סוג הטיפים שאני מחפש...

×
×
  • תוכן חדש...