Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בורג ריקון שמן שמסרב להיפתח ?!


114508534
שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דניאל ואביב, תודה על ההסברים המרתקים,נראה שאין סוף ללימודים.תמיד ידעתי שיגרם נזק בריתוך הרכב (מהנסיון),אבל לא ידעתי למה.אני עצמי קילקלתי מס' אלטרנטורים עד שהבנתי שיש כאן בעיה.

אביב, יש הבדל גדול בין לרתך מיכל לחץ שיש בו שמן,לבין אום שמוכנס לבורג ומרותך כ-20 שניות.כמובן רצוי לרתך על מנוע קר

השמן בקרטר לא מספיק אפילו להתחמם מעט ב-20 שניות.שלא לדבר על הצתת השמן.ברוב המקרים שריתכתי לא חיכיתי שהמנוע אפילו יתקרר,טוב למי היה זמן ?. זהירות וכללי בטיחות תמיד הם טובים,אבל גם בהם לא צריך להגזים,למשל אין צורך להעמיד כבאית וניידת טיפול נמרץ כאשר מרתכים אום. :-P

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום : אני מחליף בכל טיפול בורג + שייבה (בא קומפלט) בשביל לא להתקל במקרים כאלה ובמקרי נזילות בגלל שייבה עייפה.

אם בצ'מפיון זה עולה 4-5 שקלים , אז אצל אחרים אולי אפילו פחות. לא כדאי להתקמצן.

 

אייל.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד טיפים מעולם ה-EMI שניתן ליישם לריתוך ברכב, רציתי לרשום בהודעה המקורית ושכחתי:

 

  • מומלץ מאד לחבר את ההדק השני של הרתכת לגוף אותו מרתכים קרוב ככל שניתן לנקודת הריתוך. מעבר לשיקולים הרגילים שרתכים מכירים, שנוגעים לאיכות ועוצמת הריתוך יש חשיבות עליונה מבחינה של מניעת הנזק הפוטנציאלי ולהלן ההסבר: כאשר המרחק קצר מסלול הזרם יהיה קצר ויותר חשוב מכך- לולאת הזרם תהיה בעלת השטח הקטן ביותר. אני לא אלאה את מי שלא בקי במונחים כמו לולאת זרם כיוון שמדובר בנושאים מתקדמים באלקטרוניקה שגם אלקטרונאים רבים לא מכירים. החשוב בהקשר זה הוא לדעת שככל ששטח לולאת הזרם גדול יותר כך עוצמת השדה האלקטרו מגנטי תהיה גדולה יותר ובהתאם לכך גם ההפרעה שעלולה להתלבש על אחד החוטים. טעות חמורה תהיה לחבר את ההדק השני של הרתכת לחלק מתכת אחר בגוף הרכב ולהניח שבגלל שכל חלקי המתכת מאורקים אין בעיה. אני מבין שיש לפעמים בעיה פרקטית אך כשאין ברירה צריך לזכור לצמצם את המרחק ככל שניתן ולוודא שהחיבור בין חלקי המתכת השונים הינו חיבור עבה, מאסיבי ולא רחוק מאיזור הריתוך. אם אין ברירה צריך לגשר בעזרת צמת נחושת שטוחה ועבה את הדק הרתכת לגוף המרותך, לתפוס אותו בבורג, אוזן או כל דבר אחר.
  • להרחיק את הרתכת עצמה מהרכב ככל שניתן.
  • לדאוג שהכבלים מהרתכת לא יזרקו מעל מכסה מכסה המנוע, או מקומות לא רצויים אחרים. הדרך הנכונה למנוע השראות מכבלי הרתכת היא להצמיד אותם אחד לשני ולהעביר אותם על הרצפה. לא מתחת לרכב, לא מעל המכסה מנוע, לא יעברו בתוך הרכב חלילה וכו'. הדרך הנכונה היא לשים את הרתכת רחוק מהרכב בצד של החלק המרותך, להעביר את החוטים על הרצפה לכיוון הרכב ולהתקרב רק עם הקצוות שלהם לרכב.
  • ישמע מוזר והזוי למסגרים שביניכם- להצמיד את שני חוטי הרתכת אחד לשני ומומלץ אף יותר ללפף אותם אחד בשני. ההצמדה תיעשה מהרתכת עצמה ועד לקצוות ורצוי לקשור עם אזיקונים. כמובן שבסוף חייבים את הפיצול בשביל הידית והתנין ובשביל נוחות החיבור. ככל שהחלק הנפרד בסוף יהיה יותר קטן כך תימנע יותר ההפרעה מהחוטים. אגב אני ממליץ גם למי שלא מרתך ברכב לעשות כן. כך מקטינים את ההפרעה שנגרמת לסביבה. לא אגיד לכם שזה פתאום יעלים את הרעש שהרתכת עושה לכם ברדיו אבל בהחלט מקטין את ההפרעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב אתה גדול.לא הבנתי את נושא"לולאת הזרם",אני מרתך מידי פעם כבר כ-35 שנים ולא ידעתי שכאשר המרחק קצר בין הדק הגוף לבין האלקטרודה מסלול הזרם יהיה קצר,וזה עשוי להועיל למניעת פגיעה בחוטים,ואני משער שגם לטיב הריתוך.

שוב תודה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה החכמתי מאד , עוד דבר קטן , מה הקוטר ראש של הבורג קרטר והאם ניתן לקנות כזה בחנות לחלקי רכב?

 

תודה

מיצ'ובישי לנסר ידנית מנוע 1300 12 שסתומים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

לאביב,תודה על הסבר מפורט נוח וקל להבנה,טוב שיש מישהו שרואה דברים מנקודת מבט אחרת,כאלקטרונאי.

אני חייב לציין שאתה מועיל רבות לפורום ואני נהנה לקרוא את הודעותיך!

 

בברכה,אורן בן סימון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב, הסבר יפה וממצה.

 

אמנם אני לא מסגר אבל ריתכתי לא מעט בחיי המקצועיים ואני מעסיק רתכים. ליפוף החוטים יחד טוב כשאתה מדבר על כבלים חדשים. בכבלים שעבדו ונפגעו ליפוף כזה יביא לקצרים.

 

צה שכן בכל ריתוך ולא רק ברכב רצוי מאוד לחבר את התניןקרוב ככל האפשר לנקודת הריתוך ותמיד לחלק המרותך ולא לחלק שחובר אליו בברגים.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמחתי לחדש למי שחידשתי ותודה למפרגנים.

 

דוד,רק תיקון קטן, ליפוף החוטים לא מגן על חוטי הרתכת אלא מגן על הסביבה מפליטת רעשים אלקטרומגנטיים מחוטי הרתכת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התכוונתי ולא כתבתי שליפוף החוטים מגן על חוטי הרתכת.הכוונה להפרעה שעלולה להתלבש על אחד החוטים של הרכב.

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...