Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מידע טכני שמני LM


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7422 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש הרבה סיקורים על השמנים הנפוצים לפרטי פרטים, בעיקר של שמנים הנפוצים בשוק האמריקאי.

זה בגלל שהם לא פראיירים ובדקו בעצמם.

פורסם

דוגמא הכי מקצועית הוצגה ע"י Jeffrey P. DiCarlo ועוד מקהילת רוכבי אופנועי BMW שבדקה את השמנים המתאימים ביותר לאופנועים שלהם כאשר תקן SJ נכנס לתמונה והבילבול הגדול סביב התקנים וסוגי השמנים היה רציני.

אלה שטוענים כל הזמן שעושים מהשמנים יותר מידי הנה כתבה נהדרת בשבילכם.

מחקר לעניין בלי יותר מידי זיוני שכל ורקע בסיסי.

כל אחד יוציא מזה את המסקנות שלו לגבי הרצון לעדכן כל הזמן את התקן של השמן המצוי בידיכם, מומלץ לראות האם הוא עומד בתקנים קודמים, אם כן נהדר אם לא לא הייתי מתלהב.

אגב מדובר שם על ירידה מ0.12 ל 0.10 - בתקן SJ תמחשו איפה אנחנו היום ב SL ו SM ( אהההם אהםםם 0.8 ובמגמת ירידה אהההםםםםםם השיעול הזה הורג אותי אהההםםם שזה 800 PPM ומי שיסתכל טוב יראה זה הרבה פחות מפעם ופחות מהשמנים הנחותים ביותר בטבלאות!!!!!!! ).

מסקנה - למי שאין ממיר רק שמני C !

http://www.ibmwr.org/otech/oilreport.html#graphd

נ.ב.

את רוב המותגים הללו לא ניתן להשיג בארץ ואם כן אז במחיר שחיטה!

פורסם
דוגמא הכי מקצועית הוצגה ע"י Jeffrey P. DiCarlo ועוד מקהילת רוכבי אופנועי BMW שבדקה את השמנים המתאימים ביותר לאופנועים שלהם כאשר תקן SJ נכנס לתמונה והבילבול הגדול סביב התקנים וסוגי השמנים היה רציני.

אלה שטוענים כל הזמן שעושים מהשמנים יותר מידי הנה כתבה נהדרת בשבילכם.

מחקר לעניין בלי יותר מידי זיוני שכל ורקע בסיסי.

כל אחד יוציא מזה את המסקנות שלו לגבי הרצון לעדכן כל הזמן את התקן של השמן המצוי בידיכם, מומלץ לראות האם הוא עומד בתקנים קודמים, אם כן נהדר אם לא לא הייתי מתלהב.

אגב מדובר שם על ירידה מ0.12 ל 0.10 - בתקן SJ תמחשו איפה אנחנו היום ב SL ו SM ( אהההם אהםםם 0.8 ובמגמת ירידה אהההםםםםםם השיעול הזה הורג אותי אהההםםם שזה 800 PPM ומי שיסתכל טוב יראה זה הרבה פחות מפעם ופחות מהשמנים הנחותים ביותר בטבלאות!!!!!!! ).

מסקנה - למי שאין ממיר רק שמני C !

http://www.ibmwr.org/otech/oilreport.html#graphd

נ.ב.

את רוב המותגים הללו לא ניתן להשיג בארץ ואם כן אז במחיר שחיטה!

מה שאתה אומר, וגם המאמר, זה ששמן חדיש ולכאורה איכותי שעומד בסטנדרט הכי גבוה לדוגמא ה LM synthoil hightec שהוא 5w40 SM ישמור פחות על המנוע משמן סינטטי באותה צמיגות ישן יותר כי הישן מכיל יותר תוספים? הם לא מחליפים את התוספים פשוט בכאלה יותר טובים?

 

זה כבר ממש מבלבל. אז עדיף לבחור שמן סינטטי בצמיגות הרצויה בתקן כמה שיותר ישן?

פורסם

בפירוש לא התוספים נשארים אותו דבר אבל הריכוזים שלהם יורדים.

עקרונית עדיף לך לקנות תקן ישן יותר אבל עד גבול מסויים.

יש לשים לב לכפילויות בתקנים של השמנים כמו במאמר ניתן לראות שיש שמנים שעומדים גם ב SJ וגם בSL , זה קורה כאשר השמן כבר לפני התקן עמד על כמות נמוכה מאותו תוסף ואז כל זה לא שווה.

צריך אחד העומד בתקן נמוך אך לא עומד בגבוה יותר.

מי שאין לו ממיר יכול גם לשים שמני "דיזל" ( C ) בדירוג כמה שיותר גבוה, הם הכי חזקים בתחום הזה.

פורסם
בפירוש לא התוספים נשארים אותו דבר אבל הריכוזים שלהם יורדים.

עקרונית עדיף לך לקנות תקן ישן יותר אבל עד גבול מסויים.

יש לשים לב לכפילויות בתקנים של השמנים כמו במאמר ניתן לראות שיש שמנים שעומדים גם ב SJ וגם בSL , זה קורה כאשר השמן כבר לפני התקן עמד על כמות נמוכה מאותו תוסף ואז כל זה לא שווה.

צריך אחד העומד בתקן נמוך אך לא עומד בגבוה יותר.

מי שאין לו ממיר יכול גם לשים שמני "דיזל" ( C ) בדירוג כמה שיותר גבוה, הם הכי חזקים בתחום הזה.

הממ זה מעניין. אולי בגלל זה לדוגמא השמני מירוץ של motul ה 300v כולם עומדים בתקנים ישנים sg sh בטח הם מפוצצים בתוספים נגד שחיקה ולא עומדים בתקנים החדשים.

 

אגב מה לגבי ה MOS2. גם הוא תוסף נגד שחיקה. האם התקן מתייחס אליו לדוגמא?

 

אשמח אם למישהו יש נתונים ספציפיים לגבי Liqui 5w-40 שדירוגו SM.

הוא אחד הבודדים שעומד ב SM. האם זה אומר שהוא לא משהו בהגנה משחיקה? אולי איזה מבחנים שעשו לו?

פורסם

המאמר הבא דווקא מחזק את מה שאמרתי שהם אכן החליפו את הפוספורוס-זינק במונעי שחיקה חדישים יותר וכך שומרים על התקן.

 

http://www.penrite.com.au/nextpage.php?navlink=db/bulletinview.php&id=27

 

והמאמר הזה מראה כמה פוליטיקה יש בעניין. ובפורום פה חושבים שכאן דנים בזה יותר מידי. :)

 

http://www.northamericanlubricants.com/news/gf4specs.htm

פורסם

הכתבה הראשונה חרטא, מקדמים את השמן שלהם באופן ברור.

כמה וכמה טעויות בסיסיות.

הפוליטיקה מגיעה לכל מקום אל תדאג ( במיוחד כשזה קשור ישירות או בעקיפין לנפט ).

MOS2 מונע שחיקה וחיכוך ונחשב לאחד האיכותיים ( גם בו יש איכויות, אגב המאמר הראשון פוסל אותו לגמרי כאשר מי שמבין היה יודע שבשמנים של אותה חברה חייב להיות אחוז מסויים )ויותר מזה הוא מוכיח את עצמו כבר מעל 70 שנה בכל הבדיקות.

כל שמן מדרג SJ מכיל אותו.

אכן רוב שמני המירוץ עומדים בSH או בSG שבכלל מאפשר להם חופש גדול ביותר.

×
×
  • תוכן חדש...