Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כבל +( פלוס ) 2g


asaf.m
שימו לב! השרשור הזה בן 6803 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

היום שדרגתי את החשמל ברכב.

החלפתי את כבל הפלוס של המגברים מהמצבר מ 8g ל 2g (גם את המינוס מהפח לכבל ו מהפח למצבר).

הפסיקו ההיבהובים של אורות הרכב זה קשור אחד לשני ?

שומעים הרבה יותר חזק יותר חד הכבל נשאר מעל ל 14.15v הפסיקו הפסים במסך ה dvd שלי.

הבעיה שפירסמתי לפניי מספר ימים במכשיר Premier™ DEH-P860MP נפתרה המסך נפתח,

נסגר, נשלף .

בקיצור הצלחה אז למי שיש בעיות בסגנון הזה מומלץ לנסות להחליף את הכבל הקיים שלו.

 

קניתי 5 מטר כבל 2g ב 100 ש'ח בלבד ל seat cordoba sx השקעה מינימלית שומעים ורואים תוצאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

היום שדרגתי את החשמל ברכב.

החלפתי את כבל הפלוס של המגברים מהמצבר מ 8g ל 2g (גם את המינוס מהפח לכבל ו מהפח למצבר).

הפסיקו ההיבהובים של אורות הרכב זה קשור אחד לשני ? בהחלט שיש קשר. החלפת את הכבל הקיים לכבל יותר עבה, מהמינוס של המצבר לגוף הרכב/מנוע.

שומעים הרבה יותר חזק יותר חד הכבל נשאר מעל ל 14.15v הפסיקו הפסים במסך ה dvd שלי.

הבעיה שפירסמתי לפניי מספר ימים במכשיר Premier™ DEH-P860MP נפתרה המסך נפתח,

נסגר, נשלף . ליפני החלפת הכבל סביר להניח שהיו לך נפילות מתח גדולות ועכשיו כאמור אין את אותם נפילות מתח וזה הגורם לשיפור בביצועי המערכת.

בקיצור הצלחה אז למי שיש בעיות בסגנון הזה מומלץ לנסות להחליף את הכבל הקיים שלו.

 

קניתי 5 מטר כבל 2g ב 100 ש'ח בלבד ל seat cordoba sx השקעה מינימלית שומעים ורואים תוצאות.

האם החלפת גם את הכבל מהאלטרנטור למצבר ו/או הוספת כבל נוסף במקביל לקיים? אם לא עשית את זה, מומלץ מאוד לבצע גם את השידרוג הזה.

 

שלו.

ליום יום: יונדאי סונטה 1998 3000 סמ"ק V6

 

אסקורט MK1 בהמתנה לשיפוץ ?

 

פיג'ו 504SR אוטומטית 1983.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כול מה שרשמת, זה פסיכולוגי !**

 

השמיעה תהייה זניחה לא תרגיש בהבדלים בין העוצמה, ובמיוחד "בחדות".

 

הפסיקו ההיבהובים.? להפך הם אמורים להחמיר ! משום שבכבל 2G הוא יכול להעביר יותר זרם למגברים, משמע הוא יהווה אפשרות למשיכה רבה יותר מן המערכת חשמל, לכן הנפילות מתח רק יגדלו.

 

אבל אם הוספת כבר 2G בין במצבר לאלטרנטור אתה יכול לשפר את ביצועי זמינות החשמל ברכב.

 

תמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיר,

 

אם הכבל שהיה לו קודם בין המצבר לגוף הרכב היה דק ועכשיו הוא עבה לא יכול ליגרום להפסקת ההיבהובים בתאורה? הרי המנורות מקבלות את המינוס שלהן מגוף הרכב ולא ישירות עם חוטים מהמצבר. אולי גם קודם נעל הכבל שהייתה מחוברת לגוף של הרכב קיבלה קצת קורוזיה עם הזמן וברגע שהכבל הוחלף וסביר להניח שהוא הוחלף יחד עם נעל כבל חדשה ניפתרה הבעיה לא? פותח השירשור גם טוען שעכשיו אין לו בעיה יותר עם ה - HU שגם הוא מקבל את המינוס שלו מגוף הרכב ולא ישירות עם חוט מהמצבר.

 

שלו.

ליום יום: יונדאי סונטה 1998 3000 סמ"ק V6

 

אסקורט MK1 בהמתנה לשיפוץ ?

 

פיג'ו 504SR אוטומטית 1983.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השמיעה תהייה זניחה לא תרגיש בהבדלים בין העוצמה, ובמיוחד "בחדות".

להלן פירוט המערכת שלי :

Premier™ DEH-P860MP

jbl 75.4

planet audio class d mono 850@1

cabel 3.0 farad

6/9 infinity kappa

morel dotech 6mkII

rockford p3 stage3 4 / 2 ohms

dvd nesa 1002

"8 screen

 

אתה באמת מאמין שכל הכלים הכבדים הללו יכולים לעבוד על כבל 8G מסכן וכמו שצריך ?

 

אז אני מכיר את המערכת שלי ואני אומר לך שיש שינוי גם בשמיעה.

 

אגב לפניי כארבעה חודשים הוספתי כבל עצבני במיוחד מהאלטרנטור למצבר בתקווה שזה יפתור את

בעיית ההיבהובים נו וזה פתר לדעתך ?

לא הפחיתו ההיבהובים ולא פסקו.

אולי זה פסיכולוגי ואולי לא, המערכת לא נתקעת יותר, החשמל באוטו יציב יותר, בקשר לשמיעה אתה

מרגיש יותר את המוזיקה (ויברציות יותר חזקות) ,צליל שחודר את עור התוף :mm_cry: ....:wink:

בקיצור יש הבדל.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיר, אתה בעצם אומר כי כבל 2G יכול גם להזיק?

כול מה שרשמת, זה פסיכולוגי !**

 

השמיעה תהייה זניחה לא תרגיש בהבדלים בין העוצמה, ובמיוחד "בחדות".

 

הפסיקו ההיבהובים.? להפך הם אמורים להחמיר ! משום שבכבל 2G הוא יכול להעביר יותר זרם למגברים, משמע הוא יהווה אפשרות למשיכה רבה יותר מן המערכת חשמל, לכן הנפילות מתח רק יגדלו.

 

אבל אם הוספת כבר 2G בין במצבר לאלטרנטור אתה יכול לשפר את ביצועי זמינות החשמל ברכב.

 

תמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשמיעה אתה לא אמור להרגיש בהבדלים - אבל את מה שקרה ניתן להסבירהמגבר שלך דורש עוצמה מסויימת - הצינור שמעביר לו את זרימת החשמל מקודם היה דק מידי - בגלל שהמצבר ניסה לספוג את כמות העוצמה הדרושה לו דרך הצינור דק כנראה שגם נוצר עומס על שאר המערכת, האלטרנטור לא הצליח להזרים את החשמל דרך הצינור הזה במהירות מספקת - צרכן אחד של חשמל שהוא בעל הפרש פוטנציאל יותר גדול משאר הרכיבים במערכת משך אליו את הזרימה ולכן כל שאר המערכת החשמלית ברכב שלך השתגעה.

 

ברגע שהחלפת לצינור (כבל) רחב יותר אפשרת מעבר יותר מהיר של חשמל לאותו הצרכן מה שמקל על האלטרנטור לספק זרם בזמן סביר לשאר הרכיבים החשמליים ברכב (שאר הצרכנים)

 

אבל! זה עדיין לא פותר לך את הבעיה, אלא, מחמיר אותה בדיוק כפי שתמיר אמר ומדוע?

האלטרנטור שלך עובד עכשיו בעומס עוד יותר גדול ממקודם רק שהתנאים להעברת הזרם החשמלי טובים יותר ולכן אתה לא נתקל בתופעות שהיו לך קודם.

 

גש למוסך ותבצע בדיקת עומס על המערכת שלך - יתכן וחסרה לך טעינה או שהאלטרנטור לא חזק דיו. במידה והכל נורמאלי - סע לשלום.

 

תנסה משהו נוסף - תכניס למערכת דיסק לבדיקת באס - בעומס מלא (מזגן בשיא הכוח, אורות, חימום חלונות אחוריים, ומערכת בפול ווליום) תראה אם האורות לפתע מהבהבים לך...

 

להוסיף כבל לאלטרנטור -ואני מראש אומר שמה שאני אומר זה על פי השארה בלבד! - זה לא בהכרח יעזור לך משום שהכבל שרץ מהאלטרנטור עד המנוע הוא כבל קצר. הסיבה שאתה צריך כבל 2 גייג' למגברים בתא המטען היא בגלל המרחק שבו אתה צריך להעביר חשמל בהספק מסויים... אבל זה לא מזיק - אם אחרי בדיקה זה אכן משפר את הטעינה - אז בהחלט תעשה את זה - אם לא - אל תתאמץ.

 

ובקשר להבדלים בשמיעה - המצבר שלך מקבל יותר זרם - הגיין שלו גם יותר חזק, הגיין יותר חזק - הכל יותר חד... אולי אפילו מעוות

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו קטן לגבי ההבדלים בשמיעה - המגבר מקבל יותר זרם מקודם, הגיין יותר חזק וכך גם עוצמת השמע - תנמיך טיפה את הגיין במגבר ואתה תראה שחזרת לתוצאה שהיתה לך לפני החלפת הכבל - לגבי האורות - אל תדאג...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש למוסך ותבצע בדיקת עומס על המערכת שלך - יתכן וחסרה לך טעינה או שהאלטרנטור לא חזק דיו. במידה והכל נורמאלי - סע לשלום.

עשיתי בדיקה לפני כ חודש הכל יצא תקין טעינה מושלמת 14.65v מצבר בן חצי שנה 66 אמפר.

 

תנסה משהו נוסף - תכניס למערכת דיסק לבדיקת באס - בעומס מלא (מזגן בשיא הכוח, אורות, חימום חלונות אחוריים, ומערכת בפול ווליום) תראה אם האורות לפתע מהבהבים לך...

 

ניסיתי את זה היום לא היו היבהובים למיניהם. אבל שמתי לב שהטורים ברכב לא קבועים בכל

בום מהסאב הם יורדים ל 760 סל'ד ומיד קופצים ל 1000 סל'ד שזה נורמלי . יצאתי מהרכב פתחתי מכסה מנוע הגברתי את המערכת שלי והסתכלתי על המנוע בכל בום רציני המנוע הזדעזע הכוונה שלי שאולי יש באמת עומס על האלטרנטור .

 

מה שמוזר לי שהכבל שלי 3 farad עם כל הבומים והכל הוא לא יורד מתחת ל 14.15v .

לפני השידרוג הוא היה על בין 11.00v- 12.50v

אז זה אומר שיפור אז למה הטורים רוקדים ככה ?

 

להוסיף כבל לאלטרנטור -ואני מראש אומר שמה שאני אומר זה על פי השארה בלבד! - זה לא בהכרח יעזור לך משום שהכבל שרץ מהאלטרנטור עד המנוע הוא כבל קצר. הסיבה שאתה צריך כבל 2 גייג' למגברים בתא המטען היא בגלל המרחק שבו אתה צריך להעביר חשמל בהספק מסויים... אבל זה לא מזיק - אם אחרי בדיקה זה אכן משפר את הטעינה - אז בהחלט תעשה את זה - אם לא - אל תתאמץ.

בהודעה האחרונה שלי רשמתי :

 

אגב לפניי כארבעה חודשים הוספתי כבל עצבני במיוחד מהאלטרנטור למצבר בתקווה שזה יפתור את

בעיית ההיבהובים נו וזה פתר לדעתך ?

לא הפחיתו ההיבהובים ולא פסקו.

 

בקיצור תודה רבה על התגובה המעניינת ככה שתדע שהנמכתי טיפה את הגיין במגברים .

ועדיין אני חושב ששומעים יותר איכותי מקודם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשמיעה אתה לא אמור להרגיש בהבדלים - אבל את מה שקרה ניתן להסבירהמגבר שלך דורש עוצמה מסויימת - הצינור שמעביר לו את זרימת החשמל מקודם היה דק מידי - בגלל שהמצבר ניסה לספוג את כמות העוצמה הדרושה לו דרך הצינור דק כנראה שגם נוצר עומס על שאר המערכת, האלטרנטור לא הצליח להזרים את החשמל דרך הצינור הזה במהירות מספקת - צרכן אחד של חשמל שהוא בעל הפרש פוטנציאל יותר גדול משאר הרכיבים במערכת משך אליו את הזרימה ולכן כל שאר המערכת החשמלית ברכב שלך השתגעה.

 

ברגע שהחלפת לצינור (כבל) רחב יותר אפשרת מעבר יותר מהיר של חשמל לאותו הצרכן מה שמקל על האלטרנטור לספק זרם בזמן סביר לשאר הרכיבים החשמליים ברכב (שאר הצרכנים) כל מה שכתבת עד עכשיו הוא דימיון בילבד ואין לו כל קשר למציאות.

 

אבל! זה עדיין לא פותר לך את הבעיה, אלא, מחמיר אותה בדיוק כפי שתמיר אמר ומדוע?

האלטרנטור שלך עובד עכשיו בעומס עוד יותר גדול ממקודם רק שהתנאים להעברת הזרם החשמלי טובים יותר ולכן אתה לא נתקל בתופעות שהיו לך קודם.

 

גש למוסך ותבצע בדיקת עומס על המערכת שלך - יתכן וחסרה לך טעינה או שהאלטרנטור לא חזק דיו. במידה והכל נורמאלי - סע לשלום.

 

תנסה משהו נוסף - תכניס למערכת דיסק לבדיקת באס - בעומס מלא (מזגן בשיא הכוח, אורות, חימום חלונות אחוריים, ומערכת בפול ווליום) תראה אם האורות לפתע מהבהבים לך...

 

להוסיף כבל לאלטרנטור -ואני מראש אומר שמה שאני אומר זה על פי השארה בלבד! - זה לא בהכרח יעזור אבל בטוח שזה לא יזיק לך משום שהכבל שרץ מהאלטרנטור עד המנוע הוא כבל קצר. ואני חשבתי שהכבל מהאלטרנטור מחובר למצבר הסיבה שאתה צריך כבל 2 גייג' למגברים בתא המטען היא בגלל המרחק שבו אתה צריך להעביר חשמל בהספק מסויים... אבל זה לא מזיק - אם אחרי בדיקה זה אכן משפר את הטעינה - אז בהחלט תעשה את זה - אם לא - אל תתאמץ.

 

ובקשר להבדלים בשמיעה - המצבר שלך מקבל יותר זרם - הגיין שלו גם יותר חזק, הגיין יותר חזק - הכל יותר חד... אולי אפילו מעוות

ברגע שהיה מחובר כבל דק בין המצבר למגברים הוא לא הצליח להעביר את כמות החשמל המלאה הנידרשת להפעלת המגברים בהספק מלא ולכן הם עבדו בהספק חלקי בלבד (מה שגרם לסאונד הדל שהם הפיקו) וכתוצאה מכך שהם עבדו בהספק חלקי בילבד, הם גרמו לתיצרוכת חשמל קטנה יותר ולפחות עומס על מערכת החשמל של הרכב (מצבר ואלטרנטור). עכשיו משהוחלף הכבל הדק (שמגשר בין המצבר למגברים) לכבל עבה שמסוגל לספק את תיצרוכת החשמל המלאה של המגברים וכתוצאה מכך המגברים עובדים בהספק מלא, דבר ששיפר את איכות הסאונד שהם מפיקים, אך גם גרם לכך שכעת הם צורכים יותר זרם ועל כן הם גורמים לעומס גדול יותר על מערכת החשמל של הרכב (מצבר ואלטרנטור). בכדי להקל על מערכת החשמל של הרכב יש לידאוג שהכבל שמחבר את המינוס של המצבר לגוף הרכב יהיה כמה שיותר עבה ולידאוג שהכבל שמחבר בין המצבר לאלטרנטור יהיה גם כן כמה שיותר עבה. במידה ועדיין יהיו בעיות של עומס על מערכת החשמל של הרכב יש לישקול החלפת המצבר ו/וא האלטרנטור לחזקים יותר.

 

שלו.

ליום יום: יונדאי סונטה 1998 3000 סמ"ק V6

 

אסקורט MK1 בהמתנה לשיפוץ ?

 

פיג'ו 504SR אוטומטית 1983.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיר,

 

אם הכבל שהיה לו קודם בין המצבר לגוף הרכב היה דק ועכשיו הוא עבה לא יכול ליגרום להפסקת ההיבהובים בתאורה? הרי המנורות מקבלות את המינוס שלהן מגוף הרכב ולא ישירות עם חוטים מהמצבר. אולי גם קודם נעל הכבל שהייתה מחוברת לגוף של הרכב קיבלה קצת קורוזיה עם הזמן וברגע שהכבל הוחלף וסביר להניח שהוא הוחלף יחד עם נעל כבל חדשה ניפתרה הבעיה לא? פותח השירשור גם טוען שעכשיו אין לו בעיה יותר עם ה - HU שגם הוא מקבל את המינוס שלו מגוף הרכב ולא ישירות עם חוט מהמצבר.

 

שלו.

שלו,

 

הכבל שמתחבר בין הגוף הרכב למצבר הוא 8-4Awg חסוף באורך של עד 40 ס"מ ומסוגל להעביר דרכו יותר מ300A, אם לכבל הייתה בעיה משמע לרכב היה בעיה להניע בבוקר, משום שהמינוס של הסטרטר הוא המינוס של הגוף של הרכב, והמינוס של הגוף של הרכב הוא בא מין המצבר דרך הקבל המקורי, לכן אין צורך להחליף אותו הוא להוסיף אחד, בדקתי מעל מ20 רכבים את הנפילות, והנפילה הממוצעת בכבל הזה זה כ0.03-0.02V, ובכבל מן האלטרנטור למצבר כ0.2V במכוניות בלי מערכת רצינית עד ל0.7V עם מערכות רציניות יותר, ואם רוצים לשפר מינוס, זה ליצור קבל מהמותחן של האלטרנטור, שבעצם הוא מוברג לגוף האלטרנטור שהוא מהווה מינוס, למשוך כבל עד למינוס המצבר.

 

ואם באמת המינוס זה הייתה הבעיה שלו, זה אירוע חריג, משום שלרוב המכוניות אין את הבעיה הזו.

 

MJ01: כבל 2AWG לא יגרע, הוא פשוט יהווה פחות התנגדות ובכך יעביר יותר זרם במקרה הדרוש, ומפה אפשר להבין שהוא גם יהיה מסוגל להפיל יותר מתח מאשר כבל 8Awg.

 

לילה טוב תמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6803 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...