Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה יותר חשוב - יד, שנתון או קילומטרז'?


hanang
 שיתוף
עוקבים 10

פוסטים מומלצים

תלוי בך. אם אתה נוסע מעט הייתי הולך על הרכב עם הק"מז' הגבוה יותר כי אני יודע שבשנים הקרובות הנתון יתקזז. אם אני נוסע הרבה הייתי הולך על הרכב הישן יותר.

 

כמובן מדובר במצב בו מדובר על אותו דגם ולא דגמים לפני ואחרי מתיחת פנים או דור X לעומת דור X+1. במצב בו מדובר על דורות שונים, הייתי בוחר באופן כמעט בטוח ברכב החדש יותר, אלא אם כן הפרש הנסועה גדול מאוד (30-50%).

 

מחזק את דבריך, לא פעם אנשים בוחרים ק"מ נמוך ומפספסים שבשנתון מתקדם יותר יש גם שיפורים, דוגמאות: במאזדה 6 2006 אאל"ט עברו לחמישה הילוכים, אני הייתי הולך על מזדה 2006 גם אם יש לה 100,000 ק"מ יותר ממודל 2005.

בפלואנס שהיא מודל 2010 עברו לגיר מתקדם לעומת המגאן שהיא 2009, גם כאן זו דוגמא שעדיף שנתון מתקדם גם במחיר של ק"מ גבוה מאוד.

כנ"ל מזדה 3 2009 החדשה לעומת מזדה 3 2008 הישנה.

דוגמא ממש בולטת זה הטויוטה פריוס, ב 2009 יצא דגם חדש משופר מאוד מאוד, מנוע 1800 החדש לעומת 1500 הישן, אתה יכול למצוא את הדגם החדש בק"מ גבוה כמעט באותו מחיר של הדגם הישן עם ק"מ נמוך.

 

כל הדוגמאות האלה ממחישות את דעתי, הנהג הישראלי נותן משקל יתר לק"מ, אני בדעה שעל אותו מחיר לחפש את הרכב האולטימטיבי עם ק"מ גבוה ובשנתון מתקדם יותר וכל שכן כשיצאו עדכון / תוספות/ שיפורים/ מתיחות.

נוסע בפריוס 2008

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 158
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

יש מכוניות שעברו יד אחת קשה, ויש כאלו שעברו שלוש ידיים מלטפות. יש מכוניות עם קילומטרז' נמוך, שכולו בנהיגה עירונית במנוע שלא הגיע לטמפ' עבודה, ויש מכוניות עם קילומטרז' גבוה, שכולו נעשה מחוץ לעיר.  

תחשוב שאני גר בחיפה ואני נוסע כל יום לת"א 200 ק"מ ביום (רק לעבודה) בלי שטויות X 5 ימים בשבוע = 1000 ק"מ בשבוע בממוצע 4500 בחודש בשנה= 54000   הרכב משייט לו בניחותא, ההילוכים לא עוברים, אין הא

אמנם לא עונה לשאלה ששאלת אבל רק מציע לקחת בערבון מוגבל את כל הרכבים ש'עברו ידיים במשפחה'. באופן מוזר אחוז מאוד גדול מהרכבים ביד2 שעברו מספר רב יחסית של ידיים, חלקן עברו במשפחה (וזה בנוסף לכמות האנשים

בחירת רכב נכון זה לא רק ק"מ,זה כולל גם ק"מ,יד,מצב הרכב,מחיר.. בגלל זה קשה לענות בדיוק על מה עדיף לקחת.

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בחירת רכב נכון זה לא רק ק"מ,זה כולל גם ק"מ,יד,מצב הרכב,מחיר.. בגלל זה קשה לענות בדיוק על מה עדיף לקחת.

 

מסכים איתך יש המון המון גורמים, יחד עם זאת אנו נמצאים בדור של שפע לטובת הקונים, כשאתה בא לחפש רכב יש את יד 2 וחברות הליסינג שמציעים לך המון אקזמפלרים, בשלב זה אתה עדיין לא בדקת את הרכב ולא מודע למצב הרכב ואתה צריך להחליט את מה לדגום והשאלה אם לדגום את הרכבים בשנתון המתקדם עם הק"מ הגבוה או שנתון נמוך עם ק"מ נמוך.

ברור שאנחנו מדברים על רכבים עם אותו מחיר.

עריכה אחרונה על ידי spring

נוסע בפריוס 2008

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא לא הייתי פוסל,ראשית יש רכבים עם קמ גבוה אבל לא מוגזם,היתרון שכאלה רכבים נמכרים במחיר מאוד טוב,וגם בדרך כלל נותנים שנת אחריות,מה שלקוח פרטי לא נותן.

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ככול שהרכב עם יותר קלומטרז הוא יהיה יותר אמין לטווח הרחוק כי רוב חלקי "הבלאי" הוחלפו,מאשר רכב עם 80 אלף שצריכים בקרוב להחליף מכלולים..

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים איתך,אתה לא יכול להחליף במכה את כול המכלולים כדאי לעשות סוג של ריסט לאמינות,ההפך,רכב שצבר יותר ק"מ יש יותר סיכוי לתקלות ויותר בלאי.

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגמרי לא בטוח שלא יצטרכו להחליף מכלולים. מה שנכון הוא שכלי רכב עם קילומטראז גבוה בבינעירוני יש בלאי הרבה יותר נמוך מכלי רכב שעברו 1/3 המרחק בנסיעה עירונית בעיקר.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון,אבל אני לא חושב שאם יש רכב 2005 עם 100 אלף ק"מ ורכב זהה עם 170 אלף ק"מ,מישהו יקנה את הרכב בעל הק"מ היותר גבוה בגלל שהוא יהיה יותר אמין.

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי האישית, רכב קצת ישן יותר עם פחות ק"מ. למרות שאני בכלל לא חושב שרכב שנת 99 עם 50 אלף ק"מ לעומת רכב שנת 2010 עם 150 אלף או 200 יעשה פחות תקלות גם כשהק"מ נמוך. לדעתי זמן קובע!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר כתבו - לא רק השנתון והקילומטראז' קובעים. חשוב מאוד להעריך את מצב הרכב, תחזוקתו בעבר ויחס הבעלים לרכב.

 

סיפור אמיתי שהיה לי: אותו רכב, אותו דגם, אותה רמת איבזור, הבדל של חודש אחד בלבד בתאריך היצור, שניהם יד ראשונה.

לרכב אחד 45K, לשני 85K.

יכול להיות שלדעת חלק מהאנשים אני אידיוט - וזה בסדר, אני מושך בכתפיים באדישות - רכשתי את השני, עם ה-85K.

למה?

הראשון היה בשימוש אשתו של עו"ד. הוא מגיע לרכב עם מחשבון משקלל כל פרט מהמחירון ונוקב מחיר מעוגל לעשרות בודדות של שקלים. לא יעגל לאלפיה הקרובה ולא מוכן לשום הנחה. גם לא יתקן פגיעה מכוערת וגדולה בכנף האחורית. לא ברור למה החליפו צמיגי מישלין אחרי 30K. גם לא מוכן שאנהג, ונוסע איתי איזה רק 2-3 קילומטר כי הדלק יקר... נעזב שהוא אחד המובילים בתחום התמחותו.

בעלי הרכב השני, עם פי 2 ק"מ, מספר ומראה את כל ההיסטוריה של הרכב מיומו הראשון, ניכר שהוא מקפיד על כל פרט, מוכן להפחתה משמעותית בגלל טיפול שטרם נעשה וכמעט משביע אותי לבצע את הטיפול בהקדם, מאפשר לי לנהוג לאן ואיך שאני רוצה, מארח אותי בלבביות עם בני הצעיר יחסית (שלדעתי מצויין שהג'וניור בודק מה שנראה לו ואת הלשכה המיועדת עבורו - הזאטוטים האלו יודעים למצוא פגמים ולחוש היטב את מצב התחזוקה בפנים הרכב). אה, וגם מילא את המיכל לפני המסירה.

אני מרגיש מצויין עם הבחירה.

הדעה שלי: המספרים של שנה וקילומטרז' הם חלק ממה שצריך לשקלל, לא לתת להם להיות הבלעדיים שקובעים, ממש לא.

ילה גבר בא נראה! מר +1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הדעה שלי: המספרים של שנה וקילומטרז' הם חלק ממה שצריך לשקלל, לא לתת להם להיות הבלעדיים שקובעים, ממש לא.

כל כך מסכימה עם המשפט הזה.

באופן כללי זה לא מדע מדוייק, ראיתי כבר רכבים עם ק"מ נמוכים שנראים כמו הצרות שלי מכל הבחינות לעומת רכבים עם ק"מ גבוהה יותר אבל שמורים ברמה הרבה יותר טובה.

אם עומדת שאלה בין שני דגמים שונים, והק"מ הגבוהה יותר לא גבוה בצורה מטורפת, כנראה שהייתי בוחרת בחדש יותר, אם מדובר בדגם זהה, אז השמור והמטופל יותר.

גם עיניין המוכר מאוד חשוב, ע"ע סיפור של רוכב בודד.

Mazda 2 - לשגרה

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כמו שכבר כתבו - לא רק השנתון והקילומטראז' קובעים. חשוב מאוד להעריך את מצב הרכב, תחזוקתו בעבר ויחס הבעלים לרכב.

 

סיפור אמיתי שהיה לי: אותו רכב, אותו דגם, אותה רמת איבזור, הבדל של חודש אחד בלבד בתאריך היצור, שניהם יד ראשונה.

לרכב אחד 45K, לשני 85K.

יכול להיות שלדעת חלק מהאנשים אני אידיוט - וזה בסדר, אני מושך בכתפיים באדישות - רכשתי את השני, עם ה-85K.

למה?

הראשון היה בשימוש אשתו של עו"ד. הוא מגיע לרכב עם מחשבון משקלל כל פרט מהמחירון ונוקב מחיר מעוגל לעשרות בודדות של שקלים. לא יעגל לאלפיה הקרובה ולא מוכן לשום הנחה. גם לא יתקן פגיעה מכוערת וגדולה בכנף האחורית. לא ברור למה החליפו צמיגי מישלין אחרי 30K. גם לא מוכן שאנהג, ונוסע איתי איזה רק 2-3 קילומטר כי הדלק יקר... נעזב שהוא אחד המובילים בתחום התמחותו.

בעלי הרכב השני, עם פי 2 ק"מ, מספר ומראה את כל ההיסטוריה של הרכב מיומו הראשון, ניכר שהוא מקפיד על כל פרט, מוכן להפחתה משמעותית בגלל טיפול שטרם נעשה וכמעט משביע אותי לבצע את הטיפול בהקדם, מאפשר לי לנהוג לאן ואיך שאני רוצה, מארח אותי בלבביות עם בני הצעיר יחסית (שלדעתי מצויין שהג'וניור בודק מה שנראה לו ואת הלשכה המיועדת עבורו - הזאטוטים האלו יודעים למצוא פגמים ולחוש היטב את מצב התחזוקה בפנים הרכב). אה, וגם מילא את המיכל לפני המסירה.

אני מרגיש מצויין עם הבחירה.

הדעה שלי: המספרים של שנה וקילומטרז' הם חלק ממה שצריך לשקלל, לא לתת להם להיות הבלעדיים שקובעים, ממש לא.

 

אתה בטוח שהוא בין המובילים?:lol:

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חבר התלבט בין מגאן 2008 עם 75,000 ק"מ לבין מגאן 2009 עם 120,000 ק"מ, פער הכספי היה זניח, הצעתי לו לקחת את המודל 2009, גם כי הוא חדש יותר וגם כי שבשלב זה הוא כבר אחרי הטיימינג (שמתבצע בטיפול K90).

נוסע בפריוס 2008

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש בזה משהו,

אם ה2008 לא ביצע טיימינג,אז כן זה חסך לו הרבה כסף.

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 10 חודשים מאוחר יותר...

בחיפושיי אחר מיניוואן, ראיתי כמה רכבים.

היה אחד מודל 2007 עם 110,000 ק"מ ואחר מודל 2008 עם 158,000 ק"מ

האם עדיף שנתון קדימה (2008) אבל הרכב עשה יותר או שנתון ישן יותר ופחות קילומטראז'?

 

ספציפית ברכבים ההם נהגתי ב 2008 והרגיש דיי בסדר, ב2007 הבעלים נהג בעצמו (בגלל הביטוח) אז לא הרגשתי את הרכב והוא היה נורא מלוכלך אז לא ממש קלטתי אותו. הכל היה בקבוקים ואבק אז אני לא בטוח איך הוא התייחס לרכב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...