טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,195 נושאים בפורום הזה
-
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
במילה אחת - רמאות! מעשה בסיפור שהיה היום. נחזור קצת אחורה,בערך חודשיים לפני. נסעתי רוורס ושמעתי מעין "טק" מכיוון הגלגלים הקדמיים. חשבתי שזה יעלם וזה אכן נעלם לזמן מה אך הופתעתי כשזה חזר ואף החמיר. הרעשים נוצרו מכיוון הגלגל הימני קדמי כשהייתי מסובב את ההגה חזק ימינה ושמאלה וגם במהלך נסיעה. חששותי גברו כשאחי שיחק בהגה ואני נגעתי במשולש לבדוק חופש - ואכן הרגשתי חופש. היום: החלטתי לקחת את מכוניתי למוסך שאני מטפל בו בקביעות, הרימו לי את הרכב על ליפט, וקבעו אחרי דקה שהמשולש לא תקין (לא אמרו לי מה לא תקין בו כששאלתי) ושיש צורך מיידי להחליף כיוון שיש סכנת שבירת המשולש במהלך נסיעה. ביררתי את המחיר : 1200 ש"ח לא כולל מע"מ ולא עבודה, הייתי בשוק . הלכתי למוס…
הודעה אחרונה מאת Shmulik_Miata, -
- 7 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
לחבר שלי יש פיאט אונו שלוש דלתות מנוע 900 שנת 93 הוא רוצה לקנות ג'נטים מגניזיום והוא שואל אותי מה צריכה להיות המידה של הג'אנט ואם יש עוד משהו שהוא צריך לדעת..תודה
הודעה אחרונה מאת chupy, -
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
טוב... לאחרונה נשרפה לי הנורה בלוח שעונים ( פג'ו 205 ), אחרי שסופסוף אחרי דיבורים ארוכים עם חבר פורום וקצת פדיחות... הצלחתי לפרק את העסק... עכשיו!, החלטתי לפנק את עצמי מעט... ולחשוב שאני מכונית גרמנית... ולהכניס במקום הנורות המקוריות, נורות כחולות!... עכשיו, פה נתקעתי מעט, האם קיימות כאלה נורות ? האם מישהו מכיר מקום באזור המרכז שמתעסק עם נורות וכו ... ? תודה!!!! ניר.
הודעה אחרונה מאת mordi, -
גיר 5 הילוכים
מאת ARTHURZ- 5 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אהלן חברה יש לי פיאט אונו שנת 88 מנוע FIRE 1000 הגיר האורגינלי של האוטו הוא 4 הילוכים. מה אתם אומרים שווה כדי להחליף לגיר 5 הילוכים . 1. מה היתרונות 2. מה החסרונות 3. האים המהירות הסופית תהייה יותר בתודה מראש ארתור.
הודעה אחרונה מאת RS6, -
- 7 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
של סופר ציפ כולל הרכבה והכל???
הודעה אחרונה מאת sronis, -
- 1 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום, אני מחפש לקנות דיבורית קבועה של נוקיה. למישהו יש המלצה איפה לקנות בזול? מקורית עולה יותר מ-600 ש"ח! וגם, איפה להתקין? תודה מראש ! מוטי.
הודעה אחרונה מאת Shays, -
- 10 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
למישהו אולי במקרה יש מושג מהו הדגם של הקרבורטורים המותקנים על 205 ראלי ?? אני יודע שזה WEBER DC-40 , העניין שיש הרבה כאלה עם רק עם תוספת אחרי ה DC (WEBER DC**-40 ) . אני מחפש תרשים של החלק , אני מתכוון לתרשים של תכנון המראה את החלק מפורק על חלקיו.
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
- 11 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
הוודי הוו, אני חושב להחליף בקרוב את הדיסקים + קאליפרים הקדמיים ב-306 שלי לכאלה של ברלינגו. עכשיו, יש כמה דברים שהייתי רוצה לדעת כמו: האם יכולה להיות בעיה כלשהי מזה שאני מחליף רק את הדיסקים הקדמיים ולא את האחוריים ? (יש לי 4 דיסקים) ועוד שאלה, באילו פירוקיות אני אוכל למצוא כאלה במצב טוב וכמה אמור לעלות לי זוג ? תודה מראש. אלמוג.
הודעה אחרונה מאת Roy, -
- 5 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
נכנסתי היום למוסך מורשה של ניסן עם בעיה שהייתה נראת לי כנזילת שמן או מהקרטר, או מהמחזיר שמן פולי מנוע, אחרי שהרימו את האוטו על הליפט מיד הוא ראה שהמשאבת מים עוד מעט הולכת עכשיו אני צריך להחליף שני דברים , רוצים שם על הכל 1000 שח, האם זה נשמע סביר או יותר מדי?
הודעה אחרונה מאת nissan, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
איזה מוסכניק זרק לי שהמזגן (המדחס) צריך טיפול תקופתי, ו"במקרה" הוא יכול לעשות לי את הטיפול. האם יש אמת בדברים ?
הודעה אחרונה מאת danniel, -
-
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
(ההודעה ארוכה, למי שאין זמן, להמשיך הלאה ) לאחרונה, סלד הסרק במכוניתי החל להדאיג בצורה מחשידה ! לקראת עצירות, הסלד היה "נוחת" לתחתית הסקאלה (כ-200 סלד) ועולה אט אט חזרה ל 800 סלד. התופעה קיימת כשבוע-שבועיים בה אני מנסה לאתר את ה"תקלה" ולהבין מה לעזאזל גורם לכך. התופעה הזכירה לי מקרה דומה שקרה אצל מתן, חבר פורום שלנו, ב ZX... התופעה היתה זהה לחלוטין, רק שאצלו המנוע ממש היה נכבה. הפתרון, אצלו, היה להחליף את חיישן המהירות (בגיר) שהתרסק. התחלתי לאתר את התופעה מהדברים השגרתיים: שלב ראשון: פתחתי את מכלול מנוע הצעדים, השרתי אותו בחומר מיוחד להסרת פיח, ניקיתי היטב והחזרתי חזרה את המנוע צעדים והמכלול נקיים לחלוטין. יוצא לנסיעת מבחן. 5 דקות ראשונות - הכל…
הודעה אחרונה מאת danniel, -
-
- 7 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
עשיתי קלץ חדש באוטו החליפו לי את הדיסק...הזה לחדש...!!!(אני לא כל כך מבין איך קוראים לזה) ועשו לי חריטה...על איזה שהו חלק...גם לא יודע איזה..!! אבל הקלץ שאני לוחת באוטו הוא לא רך כזה..לא חדש...!! יכול להיות ביגלל הכבל קלץ.?!!? תודה מראש גיא 106 ראלי
הודעה אחרונה מאת ajunior, -
- 1 תגובות
- 993 צפיות
היי, ברשותי אולדסמוביל קטלס סופרים 82 צבע בורדו מטאל שעברה שיפוץ צבע לפני מספר שנים אך עם הזמן הצבע איבד את הברק שהיה במקור ונהיה מט (דהוי במקצת) ולכן החלטתי לקנות תכשיר "טרטל" נוזל מיוחד לחידוש צבע מטאל, ביצאתי לפי ההוראות ולא רק שלא יצא כלום, אלה בנוסף נשארו עקבות מריחה לאחר היבוש בסמרטוט. המזל הוא שעשיתי רק על חצי מכסה מנוע (ועוד של אמריקאית...) בנוסף אציין שמחוסר ידיעה ביצאתי את המריחה ביום חם. שאלתי : האם יש דרך לתקן או לשפר את המצב ע"י חומר אחר או כל עזרה תתקבל בברכה תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת asiz, -
- 0 תגובות
- 732 צפיות
שלום לכם יש לי תקלה לאחר שילוב ה4X4 HI LOWאני לא מצליח לעבור ל2X4 הילוכים קופצים רק אם הרוורס זה עובד מה קורה?
הודעה אחרונה מאת bary1, -
תושבות מנוע
מאת E-S-L- 10 תגובות
- 8.7 אלף צפיות
אז ככה. אני יודע שיש לי 2 תושבות מנוע פגומות, השאלה היא : 1. האם כדאי להחליף ? אם כן כמה זה אמור לעלות ? 2. במידה ואני לא מחליף האם יכול להגרם נזק כלשהוא למכלולים אחרים ברכב. 3. האם רעידות בזמן רברס בלבד קשורות לבעית התושבות, יש לציין שהסל"ד ברברס הוא כ- 400 סל"ד ( נראה לכם תקין ), אם לא מה יכולה להיות הבעיה ?. תודה נ.ב. הרכב מיצובישי 90.
הודעה אחרונה מאת E-S-L, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
מה העלות של בולמי זעזעועים לטויוטה קורולה 95 כולל עבודה?
הודעה אחרונה מאת mat@n, -
-
ההגה שלי רועד במהירויות גבוהות(140+) בדקתי לחץ אוויר והוא תקין מה השלב הבא?
הודעה אחרונה מאת Volvo740, -
- 6 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום- אז ככה - אחרי שהחלפתי משאבת שמן ברקסים כל הדרך הביתה שמעתי רעש מהגלגל בקצב - תו תו תו תו תו וכו'- הרעש לא היה כשלחצתי על הברקס והיה כל עוד האוטו בתנועה (גם אם לא בהילוך וכו') בקיצור- פתחתי את הגלגל ואת הכיסוי ואת הכיסוי הבא אחריו (איפה שהברקס) בקיצור- שם גיליתי מין קליפס קטן משוחרר שהיה הגורם לרעש - הוצאתי אותו (כי גם ככה לא היה לו שום תפקיד בזה שהוא מתנער שם) אבל השאלה היא אם לחזור על המוסכניק ולשאול אותו? ועוד שאלה - כשסובבתי את תושבת הגלגל (פעם אחת בלי הגלגל- רק עם הכיסוי) ופעם שנייה גם עם הגלגל כשהברגים סגורים עד הסוף (הרמתי אותו על ג'ק) - שמתי לב שיש שלב מסוים בסיבוב שבו הגלגל נעצר ויש רעש של בלימה- בקיצור- כאילו האוטו בולם בכל סיבוב של הגלג…
הודעה אחרונה מאת micam, -
- 4 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
ברשותי אופל פרונטרה ספורט 3דל 1996 2000 . הבעיה היא אם הלוקרים האוטומטיים. ברצוני להחליף לידניים (קשה להשיג אם מישהו מוכר או יודע אנה אזרו!!!) קראתי ברשת שאפשר להחליף של איסוזו טרופר מכסה אם 6 ברגים. אם יש למישהו מידע על זה או יודע איפה ניתן להשיג אודה אל אזרתכם [email protected] תודה.
הודעה אחרונה מאת doc0302, -
- 10 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
הרכב: WV BORA 2002. דיי מזמן התחילה אצלי ברכב תופעה קצת מוזרה, אחרי סיבובים גדולים במהירות דיי גדולה היה מין רעש מוזר כזה לכמה שניות. זה קרה בערך אחרי שאמא שלי דפקה את האוטו במדרכה והחליפו איזה מיסב בגלגל ... הנה מי שלא זוכר ... http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?t=4334 מפורטים שם גם החלקים שהוחלפו. בקיצור בזמן האחרון נראה לי שהבעיה חוזרת בתדירות גבוהה יותר. למשל היום לקחתי כיכר דיי מהר, אחרי זה בנסיעה בלחיצה על הגז אני שומע רעש מוזר. בדקתי את העניין וגם בניוטרל בלחצה על הגז יש את הרעש המוזר הזה. אחרי כמה שניות, נגיד 20-30 שאני נוסע ישר זה נעלם. אחרי זה ניסיתי שוב לקחת פניה מהר ושוב הרעש חזר. למישהו יש רעיונות
הודעה אחרונה מאת maxim, -
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
אני הודה מאד לאנשים עם יפרסמו בתגובות תמונות של כל מיני חלקים של האוטו w חלקים פנימיים של המנוע וכו.... בתודה תומר
הודעה אחרונה מאת T-BONE, -
-
- 9 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
לאחותי החל המזגן באוטו(שרייד 88') אז היא קפצה למוסך ושם אמרו לה שהמדחס של המזגן הלך ושלתקן אותו יעלה 1000-1100 ש"ח? המחיר נשמע הגיוני? ואולי מישהו מכיר מוסך שהמחיר יצא יותר זול מזה?
הודעה אחרונה מאת Herman, -
- 3 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
את הרשת הזו ששמים בגריל מקדימה ואחורה כבר כולם מכירים. השאלה שלי היא מאיפה אני יכול להדיג אחת כזאת? הלכתי כבר לכמה בתי מלאכה,ומפעלים לאלומיניום ואין להם. מישהו מכיר חנות כזאת שמוכרת רשת כזאת שמתאימה לגריל לאוטו? אם כן אשמח אם תרשמו לי כתובת/מחיר. (אני מאשקלון אבל אין לי בעיה להגיע לאיזור תל אביב). תודה
הודעה אחרונה מאת doc0302, -
שאלה + המלצה
מאת E-S-L- 5 תגובות
- 812 צפיות
דבר ראשון מישהו יכול להגיד לי איפה אני יכול לקבל הוראות יצרן לדברים הבאים לדוגמא : סוג פלגים סוג שמן מנוע סוג מיים ירוקים סוג נוזל בלמים וכו' הרכב המדובר מיצובישי לנסר 90 השאלה שלי היא כדי לקנות/להחליף לרכב עם דברים שמומלצים על ידי היצרן. שאלתי השנייה. אני מחפש מוסך אמין וישר ( אם יש כזה דבר ) באזור יהוד-פתח תקווה, שגם לא שוחט במחירים. תודה לכולם.
הודעה אחרונה מאת nissan, -
- 3 תגובות
- 886 צפיות
קודם כל אני רוצה להמלית על ה HARD WAX של סונקס-חומר מצוין קל לעבודה זול ומביא צותאות מרשימות ועכשיו לשאלות: א.איך אתם ממליצים לנקות את החלקים השחורים (פגושים וכו') ב.איך אתם ממליצים לנקות את החלקים השחורים הפנימיים(דשבורד הגה וכו') בתודה NONAME
הודעה אחרונה מאת noname, -
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אם אתם זוכרים לפני כשבוע האוטו התחיל לקרטע לי... לא ממש ידעתי ממה הקירטועים האלה אבל זה היה ממש מעצבן האוטו לא נסע חלק בכלל בסופו של דבר נכנסתי למוסך והתברר שמקור הבעיה היה מים על החוט הצתה עבודה של 10 שניות עם קומפרסור פתרה את הבעיה ועכשיו המנוע עובד חלק לירן
הודעה אחרונה מאת Liran xsi, -
בקליות שקופות
מאת nissan- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
האם יש לכל המכוניות, אולי יש אתר שאפשר לראות איך זה נראה על כל הרכבים, האם כשמחליפים אז רק את הבקלית או שגם את מה שיש בפנים?
הודעה אחרונה מאת talhaim2, -
-
- אחראי פורום
- 21 תגובות
- 18.2 אלף צפיות
מה יכולות להיות ההשלכות על מנוע שבאחד מהצילינדרים שלו אין קומפרסיה? אני חייב לציין שהרכב סוחב מצויין - ומעל 1000 סל"ד אין רעידות. הדבר היחידי שהפריע לי (ובגללו פניתי למוסך) היה רעידות וגמגומים של המנוע בסל"ד סרק. בושה וחרפה להודות אבל אני סוחב את זה הרבה זמן כי אין לי זמן לאשפז את האוטו (3 ימים). תודה מראש.(גם אם תירו בי )
הודעה אחרונה מאת ceyal, -
-
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
הסטרטר נתקע כבר פעמיים.(פעם השתחררלבד ופעם אחרי מכות). אני הולך להחליף לבד. איך עושים את זה??? תודה
הודעה אחרונה מאת שמר, -
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
יש ברשותי אולדסמוביל שנת 86 לאחרונה ישנה ברכב בעיה :הרכב עומד על"טורים" גבוהים במשך זמן רב ממה זה נובע אשמח לקבל תגובות רק שבחתי לציין שהרכב הזרקה בעל מנוע 3800 סמ"ק וכולל אל כל החיישנים (אוויר הצתה וכו')
הודעה אחרונה מאת HFturbo,
-
מי מחובר 27 משתמשים רשומים, 10 אנונימיים, 521 אורחים (הצג רשימה מלאה)
