טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,197 נושאים בפורום הזה
-
רצועות טיימינג
מאת יגאל- 10 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
2 שאלות.. השרייד שלי עשתה 183K והוחלפו בה הרצועות ב90 אלף.. היצרן ממליץ להחליף כל 100 אלף ויש כאלו שכל 90. שאלה ראשונה זה האם אני יכול לסחוב עם הרצועות האלו עוד קצת? או שממש כדאי להחליף מידית? אני עושה נסיעה של י-ם-ת"א על בסיס שבועי ובעיקר נסיעות בתוך העיר (כאלף בחודש) השאלה השנייה היא האם כשאני אחליף צריך לתת קצת זמן לרצועות או שמותר להוציא מהאוטו ת'מיץ כי האוטו שלי אוהב סלד גבוה. תודה נ.ב. - אני לא נוהג בה בפראיות גם מחוץ לעיר, בעיקרון לא מוציא ממנה שום מיץ, אני שומר עליה היטב אבל כשאני אחליף אז האם מותר להוציא ממנה ת'מיץ או לעשות כמו שעושים עם הרצה למכוניות חדשות. (השאלה הראשונה יותר חשובה לי)
הודעה אחרונה מאת dragonflight, -
- 2 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אתמול ביקרתי בפורום של אלפא רומאו והיה שם דיון בנושא הזרקה מול קרבורטור. לאור זאת אני שואל (במנועי פיזו 405) א. מי חסכוני יותר בדלק ב. מי מסוגל לייצר יותר כח בתודה
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
טיפול במערכת
מאת RedR- 4 תגובות
- 959 צפיות
שלום לכולם , אני יודע שזה אומר להתפרסם בפורום "מערכות וסאונד " אבל אני מעדיף פה כי זה נוגע יותר לטיפול ... כמו שפרסמתי יש לי בעיה קליטה עם הרדיו ( בדקתי בכמה מכשירים שונים באותו רכב ) , ואני צריך המלצה למקום איכותי שיעשה לי חיווט מחדש + החלפת אנטנה ... תמליצו לי בבקשה על מקום באזור פ"ת / תל אביב . תודה מראש .
הודעה אחרונה מאת RedR, -
- 21 תגובות
- 3 אלף צפיות
זה הרכב: סיטרואן קסארה טורבו דיזל 1.9 שנת 99 הרכב עשה: 400K יד: ראשונה,טופל רק במוסך מורשה(באמת מוסכים ברמה. שילכו ללמוד מכונאות.) ורק במים ירוקים מהמוסך(ראיתי את האריה עליהם וכתוב בצרפתית - אז ככה שזה אורגינלי.) מניעים את הרכב. נותנים לו להתחמם מגיע ל 80 אני פותח מכסה רדיאטור התוצאה->לחץ +בתוספת רעש מהפקק שפותחים כזה איך אני יסביר.. המ כמו שפותחים בקבוק של קולה רק ההתחלה של הפתיחה לא אחרי כאילו אין פסססס יש רק את הרעש הראשוני. לא עולה מיים - אבל מהעוצמה של הלחץ יוצא ממש קצת (כמעט יריקה -פחות) מהצינור עודפים. נזרק כזה. וזהו. המיים עצמם זזים קצת -אבל אני משער לעצמי שזה בגלל שהאוטו מונע(בכל זאת דיזל לא?) החום מנוע הוא: עם מזגן בנסיעה 75-80 גג בעמידה כנל…
הודעה אחרונה מאת omri75, -
- 25 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
קודם כל, הבייבי שלי עברה היום בהצלחה טסט ראשון בלי בעיה אתמול עשיתי לה לגג חידוש צבע עם קולור בק+ וקס. יש חלקים בגג שחורקים/ משמיעים רעשים של מין שבירה. האם הסיבה יכולה להיות קשורה לרגישות של הגג ולעובדה שיש בו נקודות לבנות ומצב הצבע לא טוב? האם בכל זאת להמשיך להשתמש בקולור בק מידי כמה זמן (פוליש עדין) או שזה יכול להחמיר את מצב הצבע עקב הורדת השכבות צבע?
הודעה אחרונה מאת Ranster, -
האם יש אפשרות לשפר את צריכת הדלק ברכב מלבד הורדת הסלד בסרק למינימום, ניקוי קורברטור רגיל והחלפת פילטר? משהו נוסף משמעותי? שמעתי ממישהו שאיזה מוסכניק טיפל לו באוטו ושיפר לו את הצריכה ממש משמעותית, אני לא יודע במה מדובר בדיוק. יש משהו כזה?
הודעה אחרונה מאת יגאל, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
לפי נתוני היצרן של הדגם שלי המנוע צורך ליטר ל 7.5. בפועל אני עושה 400 ק"מ על תדלוק של 45 ליטר (זה בדוק מהקבלות ואני תמיד מאפס את המונה). כך שיוצא לי בחילוק פשוט ליטר ל 8.9 ק"מ. הגיוני ? הרכב הוא שנת 98 אוטומט מנוע 1800. משהו לא מסתדר לי. שמוליק
הודעה אחרונה מאת corsa, -
-
- 2 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
חובה חובה חובה! http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-888-280,00.html שמוליק
הודעה אחרונה מאת נמרוד רחמימוב, -
- 3 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
אהלן, לדוד שלי הלכו הבולמים בקרינה שלו (שנת 97) האם מומלץ פשוט ללכת למוסך מרכזי שיחליפו לו את הבולמים.. וכך בעצם הוא יקבל בולמים יעודיים שבאים עם האוטו או בכלל להחליף לבולמים אחרים, שמעתי שלפעמים הבולמים המקוריים של האוטו לא כזה מתאימים אליו.. דבר שלישי.. מישהו יודע בכלל איזה בולמים יש לקרינה? כי הוא חשב אולי ליבא את הבולמים בעצמו (לקנות אותם מיבואן או משהו) ואז פשוט ללכת למוסך אחר שיתקין לו אותם.. כי הטיפולים במוסך מרכזי של טויוטה די יקרים..(עבודה ממש טובה לפי דעתי, אבל יקרים) תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת אביעד, -
התקנת פילטר דלק
מאת יגאל- 8 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
יש לי שרייד 93' אני רוצה להתקין את הפילטר לבד, הבנתי שזה לא בעיה. מישהו יש לו סבלנות אולי לרשום לי כמה שורות ולהדריך אותי מה אני עושה? תודה רבה רבה
הודעה אחרונה מאת E-S-L, -
פילטר למזגן
מאת oferneu- 2 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
כל כמה זמן יש צורך להחליף את הפילטר של המזגן, ואיך בודקים מתי עבר זמנו?
הודעה אחרונה מאת E-S-L, -
- 8 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
רציתי לדעת אם אפשר להשתיל מנוע של 106XS 1600 ברכב שלי שהוא 106 XS 1400 ובמה זה כרוך. אם כן אז אשמח חשמוע על הערכת מחיר והיכן ניתן לעשות את זה. תודה.
הודעה אחרונה מאת srullik, -
לאחר שחשתי בזמן האחרון ירידה בבלימה של רכבי (306 1.8 16V) החלטתי לבדוק מה מצב הברקסים. תוצאות הבדיקה הראו שהרפידות עדיין טובות, אולם הדיסקים לא חלקים לגמרי ויש מעין "עליות וירידות" על פני השטח של הדיסק. הערה: ברכבי כל ארבעת הגלגלים הם עם דיסקים שאלותי הן: 1. כיצד יודעים מתי יש צורך להחליף את הדיסק ומתי יש צורך לעשות רק יישור? 2. האם הבעיה בבלימה שתיארתי נובעת מזה? לפי מה שאני מבין נראה לי שהרפידה תתאים את עצמה גם לדיסק שאינו ישר לחלוטין ויוצר מגע ובהמשך בלימה. 3. במידה ואני מחליט להחליף את הדיסק האם כדאי לשים דיסק אחר מתוצרת אחרת ובכלל מה תפקידו של הדיסק ברכב? 4. כיצד אפשר לשפר את הבלימה של הרכב באופן כללי?
הודעה אחרונה מאת sronis, -
- 0 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
איזה בעיה במפרקים הכדוריים גורמת לבעיה במערכת ההגגיוי שבה ההגה חופשי?? ומדוע המפרקים הכדוררים מתקלקלים?? ומה גורם באי תקינותה של ממסרת ההגה לכך שההגה קשה?? ולמה ממסרת ההגה מתקלקלת? תומר
הודעה אחרונה מאת T-BONE, -
- 7 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
השאלה שלי אם אפשר להחליף את המנוע של גולף SDI ממנוע סולר לבנזין? ואם כן צריך להחליף רק את המנוע עצמו בלי שום דבר אחר?
הודעה אחרונה מאת Peugeot 106, -
- 15 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
הרבה פעמים נתקלתי במושג של חריטה לשם הגדלת נפח. מה הכוונה? איך זה מתבצע בדיוק? עוד שאלה. אוברול למנוע. מה עושים למנוע כאשר עושים לו אוברול? האם אפשר להשוות מנוע שעבר אברול למנוע חדש?
הודעה אחרונה מאת darkstar, -
-
- אחראי פורום
- 25 תגובות
- 13.2 אלף צפיות
או בנוסח שונה : מה יקרה אם אתדלק עם מנוע עובד. הסברים מנומקים והגיוניים יתקבלו בברכה.
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
-
- 3 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
אהלן לאחרונה, כאשר אני מדליק את הרכב בבוקר או שהוא קר לגמרי , נדלק פיצוץ , הכל סבבה כאשר אני מכבה אותו ומדליק אותו או שאני בא להדליק אותו שהוא חם , לאחר ההדלקה יוצא עשן לבן לכמה שניות וזהו , לא יוצא עשן לבן \ שחור בזמן נסיעה (רק בטורים גבוהים ..5,6) , ולבן בכלל לא יוצא חוץ מהפעם הזו.. יש למישהו מושג? האוטו עבר 8 אלף מאז טיפול גדול (שמנים , פילטרים , בלמים וכו)
הודעה אחרונה מאת אורן 16V, -
- 18 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
שלום לכולם , לאחר שעשיתי ניקיון יסודי לראלי החלטתי גם לנקות את הפילטר שהתחיל להיראות כמו איתיופי מצוי ( בלי להעליב ) . 1. לוקחים דלי מים חמים 2. שופכים לשם אבקת כביסה או טבלית כביסה 3. מכניסים את הפילטר 4. נותנים לו לשחות קצת 5. לאחר שמוציאים אותו שוטפים אותו בעדינות מרובה עם מים 6. נותנים לו להתייבש 7. משמנים אותו עם שמן יעודי ...!!! 8. שמים ברכב ויאללה לנסוע . ראה תמונות .
הודעה אחרונה מאת FifthGear, -
לאוטו ללא הגה כוח ניתן לעשות הגה כוח? אם כן לאן בדרך כלל לגשת בשביל זה? וכמה זה עלול לעלות? תודה
הודעה אחרונה מאת אייל, -
איפה קונים ?
מאת lulaf-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
רציתי לשאול איפה אפשר לקנות בזול פילטר דלק לפיאט אונו לפני המתחית פנים של תחילת ה 90s. ואיזה נוזל קירור צריך בשביל האיטלקיה הזאת ? (כתום, ירוק,כחול, שקוף, צהוב, ארגמן ?) ואיפה כמובן קונים גם את הנוזל מישהו יודע מה המחירים המומלצים לדברים האלה ?
הודעה אחרונה מאת darkstar, -
-
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
האם ניתן להרכיב על שרייד מד סלד? שמעתי שאפשר, כמה זה עולה איפה להשיג.
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 4.3 אלף צפיות
שלום וערב טוב שוב . אחרי שביקרתי במוסך - (בעיה של חוסר קומפרסיה למי שזוכר) - הוברר לי שהבעיה היתה בבוכנות עצמן.משהו עם המידות שגרם ללחץ לברוח.(כלומר עשיתי ראש מנוע + החלפת רינגים לבוכנות "גמורות...) המוסכניק לקח עליו את האחריות לפדיחה ואני משלם רק 500 שקל לטיפול חוזר של ראש מנוע + אוברול. עכשיו השאלות החשובות שאלה ראשונה המוסכניק נשבע במזוזה שאסור לי לשים שמן חצי סינטטי (10 40) בגלל שהוא לא מתאים למנועים הישנים מאחר והשמן "דק" מידי בשביל השסתומים והרינגים. הוא אומר לי להשאר עם ה 20 50 הרגיל. מה דעתכם? במידה וכן לעבור ל 10 40 - האם נדרש ניקוי כלשהוא או מספיק להחליף שמן + פילטר (בהנחה שהוא אכן ימלא לי 20 50). והשאלה השניה צריך הרצה למ…
הודעה אחרונה מאת ceyal, -
-
- עוקב אחד
- 1 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אחרי התקנה לא טובה של האמוביליזר האוטו התחיל להכבות בסל"ד נמוך הלכתי למתקין הוא אמר שזה לא הוא שהבעיה מכנית אולי במשאבת דלק, במוסך כשהגעתי הוא העלה לי את הטורים והמנוע הפסיק להכבות ואחר-כך חיבר מכשיר חשמלי כדי לבדוק איפה יש בעיה המכשיר הוציא פלט ign signal-primary , המכונאי פירש את זה כאילו האות מההצתה נפגע איפה שהוא , חזרתי עם זה לחשמלאי הוא ניתק כרגע את האימובילייזר , הרכב מניע אבל לפעמים לוקח כמה שניות עד שהוא מניע ושומעים שהמנועה לא עובד בצורה סדירה , עכשיו אני לא יודע לאן לפנות , האם ללכת לעשות ניקוי של מערכת הדלק ושהם גם יעשו כיוון טורים מחדש , הקטע הוא שעכשיו שהאמובילייזר מנותק האם זאת עדיין בעיה חשמלית או שזה בעיה מכנית, הרכב הוא בעל הזרקה .
הודעה אחרונה מאת DIAGON, -
- 8 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
לא עוד שחור קודר!! האיכות קצת לא משהו ,אבל שטויות. שמוליק
הודעה אחרונה מאת mordi, -
- 0 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני יודע שקיים מכסה לרוב הוא בצבע אדום שמוסיפים מיים למצבר אבל תוך כמה זמן מומלץ להוסיף ואיך אני יכול לבדוק תודה
הודעה אחרונה מאת Danny4u, -
- 5 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אני היום מפעיל את המזגן באוטו בפול ווליום אמא שישבה לימיני התלוננה שחם לה אני בדקתי את המזגן בצד שלי ואמרתי או קיי זה כבר יקרר ... אחרי כ3 דקות היא אומרת שזה לא מקרר בכלל בדקתי ואכן ,המזגן לא מקרר בצד הימין של האוטו. ישנם 4 פתחי איורור 1 -2 -1 האחד בצד שלי פועל והשני שבאמצע גם הוא פועל וגם הוא בצד הנהג . למישהו יש פיתרון ??
הודעה אחרונה מאת Gilad M, -
- 3 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
שלום אנשים, מחפש עזרה, ייעוץ כל דבר שיעזור לי לפתור בעיה שיש לי עם האוטו המכונית מתחממת במהירויות גבוהות, (סל"ד גבוה) ואף אחד לא מסוגל לתת לי פתרון! הוחלף רדיאטור, הוחלף טרמוסטאט, הוחלפה רצועה, המשאבה עושה רושם תקין. אני מיואש פה אנשים! (נמאס מהקטע של המוסכים בארץ שלא יודעים מימינם ומשמאלם, מה גם שהאוטו הזה קצת שונה במכלולים שלו ולכן לא כל מוסך יודע לגשת אליו. תודה! תמיר
הודעה אחרונה מאת a®iel, -
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אני צריך להוסיף מים אפשר גם מים מזוקקים וגם נוזל קירור או מה? מה עדיף?? זה דחוף-תודה
הודעה אחרונה מאת BLUE-R, -
- 6 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
שלום לכולם. יש לי COROLLA '93 ,היו לי צמיגים 175/65 R14 וההיתי צריך להחליף אותם אז היגדלתי את הרוחב במידע אחד ל 185/60 כאשר גם לפי TOYOTA מותר לשים צמיגים כאלה. כשאני נוסעים ברכב עד 3 אנשים הכל טוב, מעל 3 אנשים ברכב בקפיצות וסיבובים או פניות צמיגים אחוריים פוגעים בפח של רכב ומשפשפים אותו שזה מאוד מזיק,מעצבן וגם הורס את הצמיגים. אז מה עושים במקרה כזה חוץ מלהחזיר למידה קודמת של הצמיגים. חשבתי אולי להחליף קפיצים אחוריים כי הרכב סה"כ יורד נמוך כשיש 4 אנשים, נמוך זות אומרת קנף מסתירה את הצמיג ב2 ס"מ לא יותר אבל מכונאי במוסך אמר שהקפיצים טובים ???
הודעה אחרונה מאת נמרוד רחמימוב,
