Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7510 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב, בוא נראה מה אפשר לעשות -

הרכב באמת ישן ויחסית מעפן - אבל אתה צודק - אפשר ללמוד אולי הרבה ממנו.

יחסית בפנים המצב לא רע, אבל יש צורך דחוף בלהעיף את כל השטויות - משהו שנמצא על הגיר, שטיחים מכוערים ומעפנים, מאוורר, פח,כיסוי מעפן להגה, ורדיוטייפ.

יחסית הפלסטיק והדלתות נראים במצב טוב!

תמצא משהו לקמבן בשביל "לסגור" את תא הכפפות, ואחרי שתוציא את המאוור כבר אפשר לחשוב מה לעשות בנושא החורים, אבל ממש אין צורך להחליף את הפלסטיק.

לאחר מכן אפשר לפרק הרבה דברים - החל מכיסוי דלתות, מושבים, ריפוד הרצפה והגג, ועד דשבורד וקונסולה מרכזית - כדאי לפרק כמה שיותר - לנקות/לחדש, ולהחזיר.

כמו כן ניקיון כללי מסיבי מבפנים ומבחוץ, ואולי איזה ווקס מבחוץ, וגם טאסות על הדבר המכוער הזה שפיאט עשו לכל הגלגלים של האונו45...

תתחיל משם והאפשרויות בלתי מוגבלות...

 

בקטע הטכני -

אני לא מומחה בתחום אבל עם מספר כלים בסיסים (נגיד 500-600 ש"ח), וספר היינס, תוכל כבר לפרק ולהרכיב הרבה מאוד דברים בפיאט, רק כשנכנסים לתחום הזה יש הרבה יותר נזק לעשות מאשר בתחום הקוסמטי... שיקול שלך...

 

בהצלחה,

צביקה

...Carpe Diem

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

התמונות האלה ממש מרגיזות

בתור בעלים של בדיוק אותו אוטו (ואותם ריפודים של HR ) כואב לי על האוטו

אם ,האוטו בהנחה שהגומיות הן כמו קונדום, הוא בחורה אז מה שאתה עושה זה אונס את האוטו

אתה לא משקיע בו ,ומצפה להנות (אני מקווה שאתה לא אונס את הנשים שלך) מה אתה מצפה

מהאוטו? YOU NEED FOREPLAY

 

וברצינות.

תראה איך האוטו נראה... אתה רואה בוץ,תנקה!

תלמד להשתמש בפיברגלאס,ספוג בדלתות,קצת דיפון קצת לנקות אפילו

ואל אבל אל תצבע את האוטו בספרי צבע ב15 שקל זה לא הולך

 

אתה מאלה שקונים לחברה שלהם שוקלד פרה ואומרים לה "שראיתי את השוקולד הזה ישר נזכרתי בך"

(:

פורסם

:shock::?

 

בנאדם מה נסגר איתך ?

ציינתי במפורש - האוטו שייך לאבא שלי, מאז שנת 1992

אני נהג חדש ורק לא מזמן התחלתי לנהוג באוטו הזה

ובגלל שחבל לי על ההזנחה שלו אני רוצה לטפל בו

 

קצת לקרוא מה שאתה מגיב אליו ! :x

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

פורסם

אהבתי את המפלג הוורוד :).

 

 

ברצינות: נקה את החלודה והלכלוך שיש לך באוטו, תתקין דלת לתא הכפפות כמו שצריך, סדר את החוטים המתדלדלים, תחליף את תושבות המנוע (זה פשוט לעשות גם לבד) תעבור על צנרת הגומי במנוע, ותחליף כל צינור שנראה סדוק לאחד חדש (גם דלק) ושלח אותה לניקוי קרבורטור אצל צביקה ידידנו.

 

מה מצב הבולמים?

 

כדי שייראה טוב תצטרך לשלוח אותה לפחח לצביעה מחדש וזה סיפור יקר.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

כן קצת עצבנות מצטער פשוט אני שונא לראות פיאט קטנה ומסכנה שאונסים אותה

 

 

סתם ברצינות טפל בילדה הזאת תתחיל להזיע עלייה

אם זה להוריד חלודה או סתם לשים DW40 על צירים

השקעה זה לא סתם פתאום לעבוד יומיים

זה לעבוד על האוטו כל פעם שאתה נכנס אליו

אם זה לנקות את הידיות כי חבר אידיוט מרח עליה בוץ או בשבת לפתוח סלון יופי לרכב

כי מכונית יוא כמו אישה- אם לא תשקיע בה היא תבגוד בך

פורסם

אונסים אותה? אתה עצבני?! :roll:

קח כמה דקות של מנוחה עם כוס מים קרים ותחזור אחרי שנרגעת.

 

כולה מדובר בפיאט אונו שהיא בערך קופסת נעליים נוסעת להתניידות מנקודה א' לנקודה ב'.

 

מיסטר מאג, ענו לך פה כבר, נסה לנקות אותה מבפנים, תוריד את הקשקושים המיותרים, אם הריפודים במצב ירוד אתה יכול לקנות סט ריפודים חדש ולהתקין בעצמך, הוסף עץ ריח נחמד וסע לשלום.

 

מוטי

פורסם

אהלן , בקטע המכני את היכול לעשות את הדברים הבאים ולדעתי היא תסחוב לך כמו גדולה !

ניקוי/שיפוץ קרבורטור

החלפת פילטרים (שמן, אוויר, דלק)

מכסה מפלג נורמלי ולא אדום שנסדק :wink:

חוטי הצתה, מצתים

תחליף מים (לירוקים, הראש מנוע רגיש מאוד ! )

שמנים ורצוי איכותיים

תאמין לי אם תחליף את אלה תרגיש הבדל עצום (סמוך עליי כבעל אונו מבסוט ומרוצה !)

 

לגבי המצב הפנימי:

הגג אתה יכול לרפד מחדש,

ריפודים למושבים

שטיחים חדשים

תקנה ספריי סקאי נורמלי ותשפפריץ על הפלסטיקה (קודם מנקים קודם את הפלסטיקים !)

מערכת סאונד נחמדה (לדעתי)

עץ ריח

 

הפלסטיק הסדוק מבחוץ, תביא חדש מפירוקיה, לא אמור לעלות הרבה

 

חיצוני..

קודם שטיפה יסודית לא תזיק, פוליש ווקס, ואפילו לצבוע מחדש את הפגושים

 

תאמין לי אם תעשה את כל זה אתה תרגיש שהאוטו חדש..

אם אתה רוצה אני יכול לעזור לך בכל מה שהצעתי (וכבר עשיתי את כל מה שרשמתי פה )

 

בהצלחה ושבוע טוב !

Suzuki Jimny

פורסם

הייתה לי כזו במשך מספר שנים...

נוסטלגייה...

 

היום לא הייתי חוזר אלייה בחיים למרות שב-זמנו היא נראתה לי כמו הדבר הכי טוב שיש...

 

שלי הייתי במצב מקורי וחדש לחלוטין, אגב.

אבל זה סתם בגלל שאנחנו משפחה של פדנטים!

חוויית נהיגה אין ולא תהיה בה.

נוחות? גם לא משהו.

תנקה אותה, פוליש ווקס גם אם אפשר, ריפודים, תעיף את הכיסוי הגה, תשים ספריי מבפנים לע הדשבורד וכל העסק, ריחן לריח טוב...

וסע לשלום.

רק תיזהר כשאתה נוסע, זה *לא בדיוק* אוטו בטיחותי...

מניסיון.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

תשמע אז ככה

 

לי הייתה פיאט 900 STING

יד חמישית מהשכרה

רכב מדהים ששמר אותי בחיים בתקופה המטורפת שלי על הכביש( לאבא היה T5)

כל מה שאתה צריך ברכב זה רדיו טייפ שיעשה הרבה רעש (לביטול הרעש) מהמנוע

וזה רכב איטלקי קטן צריך לזכור

כשלא שומעים(רדיו) השני מגיע ל 80 קמ"ש

העצה שלי זה תמשוך קצת את הגבולות של האוטו וככה בעצם תריץ את כל המכלולים (מפעם לפעם תמשוך הילוכים)איטלקיה

בקיצור תהנה ממה שיש אמר פעם איש חכם

פורסם

אני הכי מסכים עם התגובה של טיסן...

על מנת "לחדש" את הביצועים ולשמור על מצב מכני טוב - קודם כל טיפולים ואהבה. להשקיע בחלקים מקוריים ובאנשי מקצוע אמיתיים (אפילו אם הם נמצאים קצת רחוק מהבית).

כל העניין הקוסמטי הוא מותרות...

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

תודה אנשים !

להלן טיפולים שונים שחשבתי שכדאי לעשות כסיכום של התשובות פה וסקירה של הרכב, ללא סדר מסוים:

 

  • החלפת ריפוד התקרה
  • ניקוי של ריפוד הרצפה, ואם זה לא ילך אז החלפה עם איטום חדש (זפת??)
  • ניקוי וחידוש הדש בורד, כלל הסרת חרטות מיותרות, התקנת מצת, ונקווה רק שנצליח לנקות את זה כי כל הפלסטיק כבר מזמן אפור ולא שחור ...
  • החלפת שטיחוני הגומי בחדשים (מקוריים כמובן. לא מת על ה "אלומיניום" שכולם שמים בזמן האחרון)
  • אם זה אפשרי - תיקון או החלפה של הגומי שעל ידית ההילוכים. התפוח שחוק לגמרי, ה "שק" קרוע במקומות, ונראה לי שגם בפנים ה "מסלולים" שלפיהם הידית הולכת (לא ממש ידוע אךי זה עובד) די שחוקים כי היא מאוד מאוד רופפת !!
  • החלפה של תושבות מנוע וגיר
  • החלפה של מכסה המפלג
  • טיפול קרבורטור
  • ניקוי של מגעי המצבר
  • החלפת מצתים ואולי חוטי הצתה
  • החלפת כל הפילטרים
  • פלאשינג והחלפה של השמן, המים הירוקים
  • התקנת דלת תא כפפות, נורית שתדלק בפתיחתה, נורית לתא מטען, והחלפת הנורה שבתקרה לאחת שבאמת מאפשר לראות מה הולך ברכב (כמה פעמים איבדתי איזה מפתח או משהו על הרצפה בערב, ונאלצתי לחפש כעיוור ...)
  • נבדוק גם מה מצב הבולמ"ז והבלמים, אם אני אגלה שגם הם לא בסדר אבא מקבל בעיטה (יש הבדל בין הזנחה קומסמטית ומכאנית להזנחה של הבטיחות !)

אם יש עוד הצעות, אתם מוזמנים להעלות אותן !

 

בנתיים אפתח בכמה שאלות :

 

1. כמה עולות בד"כ תושבות מנוע ? הבנתי שלהחליף לבד לא בעיה, יש צורך לתמוך במנוע עם ג'ק מתחת לקרטר, כדי להסיר את עומס המשקל מהתושבת, לפרק ולהחליף תושבת אחת אחרי השניה ולא כולן במכה. תיקונים או טיפים בנוגע לזה כמובן יתקבלו בברכה.

 

2. ממה אפשר לבנות דלת תא כפפות ? פייברגלאס ? יש טעם בכלל או להשאיר את זה פתוח, זה לא נראה לי כזה עניין גדול אבל כמה וכמה אנשים פה הציעו את זה !

 

3. דברים כמו הפלסטיק הקדמי (ה"גריל") והפלסטיק איפה שמנעול תא המטען - יש טעם לנסות לתקן אותם בהדבקה + צביעה מחדש, או שמהשימוש\רעידות המנוע הם שוב פשוט יתפרקו ועדיף לקנות חדשים ? (כבר פירקתי את הרכיבים האלה, מצבם רעוע אבל לפחות אני יודע לפרק ולהרכיב אותם כשיבוא הזמן)

 

4. איפה אפשר לקנות כל מיני אקססוריז ששייכים לפיאט הזו, כמו שטיחי הגומי, שפריצר (הרוס לגמרי, רק חור אחד עובד בערך כמו שצריך..), חלקי הפלסטיק מהשאלה הקודמת, כל מיני גומיות ודברים אחרים ? אני לא רוצה להחליף למצועצעים, כל הדמוי אלומיניום האלה, אלא משהו שיהיה כמה שיותר דומה למקורי, במצב טוב ונקי כי לא נראה לי יש טעם לנסות להאבק בשטיחון גומי מסכן שרמת הלכלוך בו היא הצטברות של 10 שנים ....

 

וכעוד סעיךף לשאלה 4. היכן יש פירוקיות אמינות שיש בהן הרבה חלקים מפיאט ? איך בכלל עובד כל העסק של הפירוקיות ? הפורום הזה הוא פעם ראשונה שאני שומע על הדבר הזה, אני לא ממש יודע איך ניגשים לעניין, אם אני מחפש רכיב מסוים..

 

תודה מראש, שוב, ושיהיה שבוע נעים :)

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

פורסם

אהלן

בהזדמנות הבאה שאתה באיזור תעשיה קרוב, תעשה סיבוב באיזור וחפש פירוקיה..

כנס

תגיד שיש לך פיאט אונו ואתה מחפש כמה חלקים..

אל תדאג, בעל הפירוקיה כבר נתקל בבחור כמוך בעבר, מבטיח לך.

 

סביר להניח שתצליח למצוא את כל החלקים שאתה מחפש, ואף חלקי פח בצבע לבן ללא בעיה מיוחדת...

 

סה"כ תיארת את האוטו מוזנח לחלוטין - אבל הוא נראה במצב סביר סה"כ.. חוץ מהצבע ספריי שיש לך בגג..:)

בברכה

נאור.

כבר לא 205, גם לא 106...

Golf Generation 2002

פורסם

תודה על התגובה... אני אנסה !

 

אגב ספריי - הספריי שם זה תיקונים שאבא שלי עשה לפני כמה שנים לחלודה, הוא עשה את זה טוב טכנית, לא קוסמטית. זתומרת הסרת חלודה ושיוף וצבע נגד חלודה.. פשוט לא ספציפי לרכב, לא מתאים לצבע של שאר הרכב.. קיצר חאפריות, רק כדי למנוע מהפח להרקב........

 

מבחינת יכולת וכלים אני יכול לצבוע מחדש את האוטו. זה בטוח, במיוחד אם אבא שלי יעזור כי הוא מנוסה. יש גישה לקומפרסור ורובי צבע טובים והכל... הבעיה היא שזה תהליך שלוקח הרבה יותר מיום אחד - שיוף והכנה, צבע יסוד, שיוף וצביעה, גימור , פוליש.... וזה האוטו היחיד שלנו, אי אפשר להשאיר אותו שם איפה שכל הכלים המדוברים ...

 

חשבתי על פתרון אפשרי, לעשות את זה בשלבים, חלק אחר חלק. נניח, יום אחד לעשו תהכנה + יסוד רק למכסה המנוע. למחרת לצבוע אותו. אחרכך לעשות את זה לדלת אחת... שניה.. ככה בהדגה לעבוד חלק חלק ואז לעשות להכל אולי שכבה אחרונה וגימור או משו, איכשהו לחלק את העבודה ככה שיהיה אפשר בסופו של כל יום לחזור הביתה עם האוטו !

 

לדעתכם זה אפשרי ??

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T


×
×
  • תוכן חדש...