Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניתוק המצבר והשארת האוטו לזמן ממושך (מילואים)


סלבו
שימו לב! השרשור הזה בן 6862 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חשמלית, אין הבדל בין לנתק מינוס או פלוס.

 

 

מעשית, הספרים הטכניים ממליצים לנתק תמיד קודם מינוס, מהסיבה שהגוף הוא גם מינוס, ואם בעת פירוק הפלוס מפתח הברגים יגע גם באחד מחלקי המרכב, וזו אפשרות מאוד ריאלית, יווצר קצר.

 

אז מנתקים קודם מינוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חנן צודק בקשר לסיבה למה מנתקים קודם מינוס אבל זה לא משנה בכלליות אם תנתק מינוס או פלוס כי המעגל ישאר פתוח כך או כך, את האום של הקונטקטור אתה יכול לפתוח במה שתחפוץ מפתח פתוח או פלאייר יעשו את העבודה

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין מה הויכוח בין לנתק את המינוס ללנתק את הפלוס ...

זה ממש לא משנה מה מנתקים, העיקר לנתק אחד מהם.

ומי שחושב שיש הבדל, אני אשמח לשמוע הסבר הגיוני להבדל כזה.

אם תנתק פלוס אזי בחיבור בחזרה יש סיכוי לניצוץ כתוצאה מסגירת מעגל פתאומי -> זרם גבוה ולכן עדיף לנתק מינוס אך כפי שנאמר יש עוד צרכנים שמחוברים כבר לאדמה ולכן יצרכו מתח.

הפתרון - תנתק מינוס ולאחר מכן פלוס (ואז אם אתה רוצה יכול להחזיר מינוס חזרה:wink: ).

כשאתה מחבר בחזרה - פעולה הפוכה: מחברים פלוס ואז מינוס.

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תנתק פלוס אזי בחיבור בחזרה יש סיכוי לניצוץ כתוצאה מסגירת מעגל פתאומי -> זרם גבוה ולכן עדיף לנתק מינוס אך כפי שנאמר יש עוד צרכנים שמחוברים כבר לאדמה ולכן יצרכו מתח.

מוזר לי שהרבה חושבים ככה.

מבחינה חשמלית אין שום הבדל בין ניתוק מינוס או ניתוק פלוס.

ההסבר שהרכב מוארק ועדיין תהייה זרימה חשמלית לא נכון ולא תהייה שום זרימה כאשר המינוס מנותק מהסיבה הפשוטה שהשם זורם בין הפלוס והמינוס ולא בין הפלוס לגוף של הרכב.

לעניין הניצוץ.. כל חיבור, ולא משנה של איזה הדק, יגרום לניצוץ אם יהייה צרכן מחובר באותו הרגע.

הסיבה היחידה שהגיונית פה והיא לא מטעמי "נכון או לא נכון" היא עניין הקצר שעלול להיגרם כתוצאה מנגיעה של כלי עבודה בהדק הפלוס ובמקביל בגוף הרכב (אם המינוס עדיין מחובר). שכן גם קצר רגעי שכזה לא יגרום נזק ממשי למצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר לי שהרבה חושבים ככה.

מבחינה חשמלית אין שום הבדל בין ניתוק מינוס או ניתוק פלוס.

ההסבר שהרכב מוארק ועדיין תהייה זרימה חשמלית לא נכון ולא תהייה שום זרימה כאשר המינוס מנותק מהסיבה הפשוטה שהשם זורם בין הפלוס והמינוס ולא בין הפלוס לגוף של הרכב.

לעניין הניצוץ.. כל חיבור, ולא משנה של איזה הדק, יגרום לניצוץ אם יהייה צרכן מחובר באותו הרגע.

הסיבה היחידה שהגיונית פה והיא לא מטעמי "נכון או לא נכון" היא עניין הקצר שעלול להיגרם כתוצאה מנגיעה של כלי עבודה בהדק הפלוס ובמקביל בגוף הרכב (אם המינוס עדיין מחובר). שכן גם קצר רגעי שכזה לא יגרום נזק ממשי למצבר.

אולי מבחינה חשמלית אין הבדל בין מינוס ופלוס אך ברגע שהצרכן מעורק מספיק לחבר מתח לפלוס ותהיה זרימת זרם. מינוס 12 ופלוס 12 = פלוס 24 ואדמה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי מבחינה חשמלית אין הבדל בין מינוס ופלוס אך ברגע שהצרכן מעורק מספיק לחבר מתח לפלוס ותהיה זרימת זרם. מינוס 12 ופלוס 12 = פלוס 24 ואדמה

מה זה אומר??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שקראת נכון במידה מסויימת. למרות שגם אני לא הבנתי את האמירה האחרונה - אל תתיחס אליה .

בשורה התחתונה, כל שעליך לעשות, הוא לפתוח את הבורג של המינוס, (ומאותן סיבות של קצר אכן מומלץ לנתק קודם אותו), אתה יכול להשאיר רק אותו מנותק וזה עדיף.

לגבי הפתיחה, תנסה עם מפתח 10 פתוח, או עם פלייר לסובב מעט את האום, ואז תדחף את הפלייר בין ההדקים על מנת להרחיב אותם, וכך תוכל מבלי לפתוח את הבורג עד הסוף, לשחרר את הדק ה (-).

לגבי הקורוזיה, מעט WD40, או תרסיס לניקוי והגנת מגעים יהיו מספיק טובים למניעה בעתיד ולהגנה, וכמובן, יש לנקות את הקורוזיה תחילה.

תהנה במילואים :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זליגת זרם סבירה היא עד 0.06 אמפר שעה.

 

אם זה המצב והמצבר יחסית חדש יש לך 10-14 ימים אפשרות להניע,

 

אם הדיבורית מחוברת ל פלוס קבוע אז המצב שלך פחות טוב, כנ,ל לגבי הרדיו,

 

אם אתה רוצה לנתק, נתק את קוטב הפלוס, בשום פנים ואופן לא את המינוס.

קח בחשבון שאם לאזעקה יש סוללת גיבוי , האזעקה תתחיל לצפצף.

 

כשתחזור לרכב חבר את הקוטב פלוס בחזרה , האזעקה תדרך אוטומטית, נטרל אותה באמצעות השלט, ותניע.

יתכן זיופים בסיבובי סרק למשך זמן מסויים , לאו דווקא דקות.

כוון תחנות ברדיו,

 

אם המצבר ישן, חבל לך על הזמן, קח כבלי עזר (עבים!!!) אתך, לא כאלה שעולים עשרות שקלים , אלא מקצועיים ועבים.

 

ודרך צלחה

בברכה, דני ממוסך מצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשתחזור לרכב חבר את הקוטב פלוס בחזרה , האזעקה תדרך אוטומטית, נטרל אותה באמצעות השלט, ותניע.

יתכן זיופים בסיבובי סרק למשך זמן מסויים , לאו דווקא דקות.

כוון תחנות ברדיו,

עד כמה ניתוק המצבר משפיע על הגיר? (גיר אוטומט, אגב).

 

איך יתבטאו ה"זיופים"?

 

למשך כמה זמן זה עלול להיות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים , מה זה השרשור ההזוי הזה??

 

אחד אומר פלוס השני אומר מינוס, אחד אומר כן השני אומר לא, אחד אומר ככה והשני אומר הפוך.

 

אולי הגיע הזמן שמישהו יביא קצת דברי חוכמה שמגובים בחומר מקצועי???

אני וחשמל לא חברים טובים, אחרת כבר מזמן הייתי מתנדב אבל אולי הגיע הזמן שאחד החשמלאים\מוסכניקים\מנהלי הפורום\תותחים נספחים יביאו תשובה שתסדר פה את כל הבלאגן...

 

אפשר גם להוסיף לינק לחומר און-ליין או מקורות בספרות המקצועית, בדרך כלל הפורום הזה יודע להיות הכי מקצועי בעולם אבל בשרשור הזה כולם סותרים אחד את השני.

דן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי מבחינה חשמלית אין הבדל בין מינוס ופלוס אך ברגע שהצרכן מעורק מספיק לחבר מתח לפלוס ותהיה זרימת זרם. מינוס 12 ופלוס 12 = פלוס 24 ואדמה

דבר ראשון הצרכן לא מוארק.

דבר שני, איך אתה משווה הארקה למינוס 12 וולט ?! שני דברים שונים לחלוטין.

 

מי שביקש הסבר חשמלי לעניין, בבקשה.

אין שום אפשרות לזרימה דרך שום צרכן בשום מקרה בו מנותק הדק אחד ולא משנה איזה מהמצבר.

אין שום קשר להארקה. הרכב לא מוארק. מתח ממצבר לעולם לא יזרום דרך הדק אחד להארקה גם אם קיימת (והיא לא קיימת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6862 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...