Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7657 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם ושבת שבלום.

 

לאחרונה התחילה אצלי בעיה ב-WRX, שתדירותה הולכת וגוברת. הבעיהה היא שכאשר אני נמצא במצב עמידה בניוטרל, וכאשר אני רוצה להתחיל לנסוע - אני מכניס לראשון, לעיתים ההילוך נכנס עם חריקה כזו כאילו אינני לוחץ על הקלאץ' למרות שאני לוחץ אותו, ועד הסוף.

 

מה יכולה להיות הבעיה ?

 

תודה לכל העוזרים.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

פורסם
שלום לכולם ושבת שבלום.

 

לאחרונה התחילה אצלי בעיה ב-WRX, שתדירותה הולכת וגוברת. הבעיהה היא שכאשר אני נמצא במצב עמידה בניוטרל, וכאשר אני רוצה להתחיל לנסוע - אני מכניס לראשון, לעיתים ההילוך נכנס עם חריקה כזו כאילו אינני לוחץ על הקלאץ' למרות שאני לוחץ אותו, ועד הסוף.

 

מה יכולה להיות הבעיה ?

 

תודה לכל העוזרים.

משאבת קלאץ' עליונה או תחתונה ו/או במקרים יותר נדירים קלאץ' או גיר.

 

הייתי מתחיל מבדיקה של המשאבות (בדיקת הזעות וכד') ומפלס נוזל הדראולי במיכל הרזרבי.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

תודה רבה איציק על העזרה המהירה.

 

האם הדברים הבאים - בידקת הזעות/נזילות, בדיקת מפלס השמן - האם את הדברים הנ"ל אני יכול לבצע לבד? אין בודקים ואיפה ?

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

פורסם
תודה רבה איציק על העזרה המהירה.

 

האם הדברים הבאים - בידקת הזעות/נזילות, בדיקת מפלס השמן - האם את הדברים הנ"ל אני יכול לבצע לבד? אין בודקים ואיפה ?

אני כרגע שולל את האפשרות שמדובר בגיר או קלאץ' מאחר ועיקר התקלות האופייניות למערכות מהסוג הזה הן דווקא במשאבות של הקלאץ' (שמחליפות את הכבל קלאץ').

 

צמוד למיכל של הנוזל בלמים, על קיר האש, אמור להימצא מיכל קטן נוסף עליו USE DOT3/DOT4 ONLY - שהוא למעשה משאבת הקלאץ' העליונה במערכת, ממנה יוצא צינור לכיוון החיבור שבין הגיר למנוע (זה נמצא בדיוק מתחת לכונס/אינטרקולר, קרוב יחסית לקיר אש). הצינור בחלקו השני מתחבר למשאבה הידראולית תחתונה וכל המערכת הזו מחליפה למעשה את הכבל קלאץ' הזכור לטובה/רעה (תלוי למי :p).

המשאבה התחתונה מחוברת על הגיר כמדומני עם 2 ברגים בלבד וקל מאוד לזהות אותה.

 

תקלה באחד הרכיבים מתבטאת לרוב בהזעה או נזילה קלה (שים לב אם חסר נוזל הידראולי במיכל עודפים של המשאבה העליונה) ו/או פגם פנימי באטמים שאינו מאפשר בניית לחץ מספקת ואז אתה כאילו לוחץ חצי קלאץ' ולא קלאץ' מלא.

 

במידה ולא מצאת שום נזילה או תקלה ויזואלית, באמצעות אדם נוסף שיביט על המשאבה התחתונה ואורך מהלכה - ניתן יהיה לראות האם בכל לחיצה שלך על הקלאץ' המשאבה התחתונה מבצעת את כל המהלך הדרוש או שלעיתים מזייפת.

 

ברוב המקרים בעיות בשילוב הילוכים (בעיקר ראשון) מתחילות דווקא במערכת הזו. בהילוכים אחרים פחות מרגישים את זה כי הרכב בתנועה והשילוב יותר קל (מאותה הסיבה שגם בלי קלאץ' אפשר להעביר הילוכים רק שצריך לחכות לסל"ד המתאים... מתכונן לנזק אבל אפשרי בהחלט).

 

לדעתי האישית אחת המשאבות כנראה התקלקלה או פגומה ואויר נכנס למערכת. ככל שהזמן עובר יותר אויר נכנס והבעיה מחמירה... למיטב זכורני מדובר ברכב חדש (2005 WRX) - אז זה בהחלט צריך להיות מכוסה במסגרת האחריות.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

שוב תודה.

 

רק למען הפרוטוקול, מדובר ב- WRX שנת 2001 עם קלאץ' חדש יחסית. האם ייתכן שכל המשאבות תקינות ופשוט חסר נוזל הידראולי ?

אם כן - היכן משיגים נוזל כזה?

 

 

שוב - המון תודה.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

פורסם
שוב תודה.

 

רק למען הפרוטוקול, מדובר ב- WRX שנת 2001 עם קלאץ' חדש יחסית. האם ייתכן שכל המשאבות תקינות ופשוט חסר נוזל הידראולי ?

אם כן - היכן משיגים נוזל כזה?

 

 

שוב - המון תודה.

הנוזל ההידראולי המדובר הוא נוזל בלמים :idea: וניתן למצוא אותו...בכל מקום (תחנות דלק, חנויות חלפים וכד').

 

מאחר והבעיה מחמירה אני מהמר על משאבה שעומדת לסיים את חייה. במידה וזה היה כך מאז שהרכב עבר החלפת מצמד, כדאי לנקז שוב אויר מהמערכת הזו (ואם זה פותר לך את הבעיה לכמה ימים ואז חוזר שוב, אחת המשאבות בדרך לעולם שכולו טוב :D).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
הנוזל ההידראולי המדובר הוא נוזל בלמים :idea: וניתן למצוא אותו...בכל מקום (תחנות דלק, חנויות חלפים וכד').

 

מאחר והבעיה מחמירה אני מהמר על משאבה שעומדת לסיים את חייה. במידה וזה היה כך מאז שהרכב עבר החלפת מצמד, כדאי לנקז שוב אויר מהמערכת הזו (ואם זה פותר לך את הבעיה לכמה ימים ואז חוזר שוב, אחת המשאבות בדרך לעולם שכולו טוב :D).

 

איציק

אחרי השחליפו את המצמד, הייתה תופעה אחרת שחוזרת ונעלמת - לעיתים לא ניתן להכניס לרוורס אלא רק לאחר שיחרור המצמד ולחיצתו שוב. האם ייתכן מצב שהמצמד לא הורכב כראוי ?

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

פורסם
אחרי השחליפו את המצמד, הייתה תופעה אחרת שחוזרת ונעלמת - לעיתים לא ניתן להכניס לרוורס אלא רק לאחר שיחרור המצמד ולחיצתו שוב. האם ייתכן מצב שהמצמד לא הורכב כראוי ?

עושה רושם כי מדובר באותו הגורם בדיוק, משאבות... - אל כדאי לקחת בחשבון שבמצבים מסויימים הכניסה לרוורס לא תמיד חלקה ברוב הרכבים הידניים.

 

מה שקורה הוא שהמשאבות הללו ניזונות מנוזל בלמים (הרדאולי) רגיל.

הנוזל הזה צריך להיות מוחלף כל שנתיים או 50,000 ק"מ לכל המאוחר, וכמובן תחת מצבים קיצוניים כדאי גם כל שנה.

 

בפועל לא טורחים להחליף את הנוזל הזה, מצטבר המון ליכלוך ושחיקה בתוך המערכת (מה ששומר על הלחצים בגלל סמיכות הנוזל) וברגע שמחליפים מצמד ומפרקים מן הסתם את הגיר מהאוטו (וכמובן גם את המערכת הזו) כמובן שדואגים למלא נוזל הידראולי חדש - ואז מתחילות הבעיות.

 

במידה והילוך ראשון נכנס באותם התנאים (נכנס חלק אחרי לחיצה נוספת או יותר) - המשאבות הן החשודות העיקריות במערכת (ומשם גם צריך להתחיל לפי הסדר ההגיוני של: 1. קל לבדיקה ואיבחון. 2. זול ביחס לפירוק ובדיקת מצמד).

 

בספר של סובארו עד מודל 96 מוסבר כי קיימים 2 ניפלים לניקוז אויר מהמערכת הזו (אחד עליון והשני תחתון) אך מהכירות שלי עם מערכות מתקדמות יותר (טויוטה, הונדה), בחלקן יש רק ניפל אחד במשאבה התחתונה והוא זהה לניפל ניקוז אויר מקאליפר (מפתח 8 או 10 בד"כ) והניקוז עצמו קל מאוד (נעזרים באדם נוסף: אחד לוחץ על הקלאץ' עד הסוף, שני פותח ניפל לניקוז אויר וסוגר ברגע שמספיק לצאת נוזל בלחץ - ואז משחררים את דוושת הקלאץ'. כל זה מבצעים מספר פעמים עד שיוצא נוזל חדש ללא בועות אויר).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...