Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לחשמלאי הרכב מביני עניין שבינינו : יעוץ ועזרה נחוצה....


ttyt
שימו לב! השרשור הזה בן 6881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

 

אני מחפש מייצב מתח 12V אמפר 40-500 שניתן להרכבה ברכב.

 

האם יש מוצר כזה או שיש אפשרות כזו ליצירה עצמאית ?

חיפשתי בחנויות חשמל והרכיבים שיש להם הם עד 1 אמפר....

 

תודה למביני עניין.

 

כל עזרה תתקבל בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest תמיר .א.

עוד אחד אמפר זה הרכיב עצמו.

כדי שיפיק 50A תזדקק ל10 טרניזסטורים מסוג 2N3055 הפשוטים עם גוף קרירו ותוספת קטנה בסכמה.

אני תמיד ממליץ על כול 5A רכיב אחד של 2N3055. אם תרצה 60A לדוגמא תזדקק ל12 רכיבים.

לא ממליץ לך לעשות לבד. תנסה למצוא מישהו שמבין באלקטרוניקה. ואם הוא לא ידע איך לחבר אותם

למייצב, תפנה אלי לפרטי ואני ישלח לך.

 

תמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה סטרט אפ אם אתה רוצה לזרמים שלך אז אתה כולה מחבר כמה במקביל כמו שהבחור אמר, זה שיש לך שיגעון שאף אחד לא צריך זאת בעיה שלך

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה צריך זרמים כאלו?

אתה מתכוון לשגר את הרכב לחלל?

המשתמש נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

למכירה חיפושית לשיפוץ שנת 70 דגם 1200 בודי מעולה בלי טסט 3 שנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,

 

אני מחפש מייצב מתח 12V אמפר 40-500 שניתן להרכבה ברכב.

 

האם יש מוצר כזה או שיש אפשרות כזו ליצירה עצמאית ?

חיפשתי בחנויות חשמל והרכיבים שיש להם הם עד 1 אמפר....

 

תודה למביני עניין.

 

כל עזרה תתקבל בברכה.

א. תאפיין מייצבי מתח על ידי הספק (זרם כפול מתח).

ב. יש מוצרים כאלה בלי סוף. אני עובד עם כל המתחים בכל ההספקים הנורמלים.

ג. אתה צריך לאפיין את ההספק המקסימלי שאתה רוצה להוציא מהרכיב.

ד. אם התכוונת מקסימום הספק 6000 וואט (500 כפול 12) אז שתדע שהגודל של זה זה כמו הגודל של המסך של המחשב שלך והוא יצטרך קירור קבוע אם הוא עובד במלוא ההספק.

ה. המחיר של כזה דבר יהיה בסדר גודל של מעל אלף דולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא 500. הוא התכוון ל50A.

 

תמיר.

לא יודע למה הוא התכוון, אני יודע מה הוא כתב...

 

40-50 אמפר זה המון, יש להבין קודם מה המשמעויות, מהם הצרכנים ורק אחר כך ניתן יהיה להתאים משהו נכון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest תמיר .א.

ומייצב 12V לא יעבוד על מתח של רכב. הוא לא ייצב אותו.

 

משום שהוא נכנס לפעולה במתח של 14-15V. לכן זה לא טוב.

 

צריך לתכנן מעגל שהבסיס שלו בנוי על דיודת זנר עם טרנזיסטורים.

 

תמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת הסברים :

 

נאמר לי מחשמלאי מבין שבזמן נסיעה רגילה ברכב המצבר והאלטרנטור עובדים ב-סביבות 50 (חמישים) אמפר.

ובזמן התנעה בלבד האמפר מגיע ל400-500 (ארבע מאות חמש מאות)

 

אני מחפש לייצב את הזרם שמגיע מהאלטרנטור בזמן נסיעה כדי לא לקבל השפעות או הפרעות או כל דבר אחר בזמן נסיעה בתנאים משתנים כגון אורות, מזגן, עליות, טורים גבוהים או כל שינוי אחר שיכול להשפיע על המתח ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומייצב 12V לא יעבוד על מתח של רכב. הוא לא ייצב אותו.

 

משום שהוא נכנס לפעולה במתח של 14-15V. לכן זה לא טוב.

 

צריך לתכנן מעגל שהבסיס שלו בנוי על דיודת זנר עם טרנזיסטורים.

 

תמיר

 

איך הגעת לזה? 14-15?

ידידי,החזקתי ממך קצת יותר.

לכל ממירי המתח ולרכיבי האלקטרוניקה בכלל יש דף נתונים. ממה נובעת הקביעה שלך?

אגב, מתחי הכניסה הסטנדרטיים לממירי מתח הם:

18-9.

32-18.

76-32.

וכפי שציינתי קודם - כל רכיב בפני עצמו.

 

חוצמזה - מה פתאום לתכנן דיודת זנר עם טרנזיסטורים???

יש כאלה שכבר המציאו את הגלגל לפניך אתה יודע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת הסברים :

 

 

 

אני מחפש לייצב את הזרם שמגיע מהאלטרנטור בזמן נסיעה כדי לא לקבל השפעות או הפרעות או כל דבר אחר בזמן נסיעה בתנאים משתנים כגון אורות, מזגן, עליות, טורים גבוהים או כל שינוי אחר שיכול להשפיע על המתח ברכב.

 

 

רק שאלה קטנה:

 

 

למה???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תיאוריה שטוענת ששינויי מתח אפילו קטנים ביותר עלולים להשפיע על הספק המנוע, ולכן אני חושב על ייצוב מתח\זרם למפלג. לכן אני רוצה מייצב מתח\זרם כדי לשפר (על פי התיאוריה) עד 20% מהספק המנוע.

 

זאת הסיבה לדיון בפורום הזה.

 

קדימה תשפכו דעותיכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה יש התייחסות לעניין או שבאמת לא מעניין אתכם ?

 

אני ממש רוצה לשמוע עצות מקצועית ולא קישקושים על למה ומדוע ושאר זיוני שכל לא רציניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...