Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עובד מוסך השתמש בפראות ברכב - מה ניתן לעשות?


פוסטים מומלצים

מרתיח.

טוב עשית שפנית למשטרה. אל תצפה שיעשו יותר מדי, אבל כל קנס עתידי או חיוב שתקבל בגין עבירה שבוצעה או שירות שנצרך במועדים עליהם דיווח - ייקל עליך להתגונן בפניהם או להסב את דרישת התשלום.

 

עם זאת, הפרקטיקה בארץ של הדין האזרחי היא השבת המצב לקדמותו, כלומר - עלות הנזק שנגרם.

מכיוון שלא נגרם לך נזק - אני לא חושב שתזכה לסעד מבית המשפט.

לא כיף, אבל זה המצב.

 

משמעות הדבר היא שעליך לפעול מול המוסך, היבואן, והיצרן.

אם הבנתי נכון מדבריך, פנית אל מנהל השירות של המוסך, ואינך מסופק מתשובתו (כנראה לדעת רבים - בצדק).

השלב הבא באסקלציה יהיה מול היבואן. 

תוכל לפנות ליבואן (בדואר רשום עם אישור מסירה, או במייל) במכתב חריף.

פרט את העובדות - היום/ימים, השעות, המיקומים, הצילומים וכל תיעוד אחר, ציין שיש בהתנהלות זו הפרת אמון בין היבואן ובינך, הלקוח, ואל תחשוש מלתאר מצוקה נפשית ועגמת נפש, וכן נזקים וירידת ערך פוטנציאליים (שחיקת צמיגים, רפידות, בולמים, קילומטרז׳, ... תהיה יצירתי).

ציין כי בשיחה שלך עם המוסך, הנסיעה הוסברה לך כדרושה לטובת פריקת הסוללה. אמור שההסבר אינו מתקבל על הדעת; הרי אך מין הידועות היא כי נסיעה דווקא טוענת את הסוללה, ולא פורקת אותה. יתרה מכך, ישנן דרכים אחרות לפריקת הסוללה מאשר נסיעה, קל וחומר - נסיעה פרועה. ציין כי נסיעה אל מעבר לקו הירוק מהווה סיכון נוסף, שאינו נחוץ כלל וכלל, ואך עלול היה להסתבך אם הביטוח של המוסך לא כולל נזקים שנגרמו לרכבים מעבר לקו הירוק (וכי מדוע שהחברה תבטח מקרים אלו, אם המוסך ממקום בהרצליה). זאת ועוד, אמור שהנסיעה בוצעה ללא רשותך או הסכמתך. אשרר כי אכן נתת הסכמתך לנסיעת מבחן (ככל שאכן כך הם הדברים), אך לא לנסיעה לטובת פירקת הסוללה, שיכול להתבצע במוסך, באמצעים שונים, ומכאן מדובר בשימוש ללא היתר, המגיע עד כדי עבירה פלילית.

 

אם תשובת היבואן לא תספק אותך (וכנראה שלא, מדובר בתרבות שירות ישראלית אחרי הכל), השלב הבא יהיה פנייה למטה פורש בחו״ל (שלב ביניים - לפרסם את תשובת היבואן במדיה החברתית, עם תיוג מתאים).

כתוב אימייל חריף ל-[email protected], חזור על אותם הדברים.

אני מניח ששם תזכה לתשובות ראויות.

 

מה אתה יכול לצפות, או לבקש?

1. מכתב התנצלות כתוב.

2. בדיקה מלאה של מומחה עצמאי מוסמך מטעם פורש, ועל חשבונה, שיעריך נזקים, שחיקה, קילומטרז׳ וכו׳.

3. פיצוי בגין עגמת הנפש.

4. הארכת תקופת האחריות והכללת מכלולים נוספים תחת האחריות

 

מעבר לכך, תשובה ״לא טובה״ תזכה את פורש העולמית בפוסט זועם, בשפה בינלאומית, ותיוג מתאים.

אבל מבחינה משפטית, בארץ לא תבוא על סיפוקך לדעתי...

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Keyser Söze כתב:

אמור שההסבר אינו מתקבל על הדעת; הרי אך מין הידועות היא כי נסיעה דווקא טוענת את הסוללה, ולא פורקת אותה. יתרה מכך, ישנן דרכים אחרות לפריקת הסוללה מאשר נסיעה, קל וחומר - נסיעה פרועה.

שים לב שמדובר ברכב חשמלי, ולא מדובר על היברידי או מצבר 12 וולט, כך שנסיעה זו השיטה המקובלת לפרוק את הסוללה, ובמיוחד נסיעה פרועה.

לא מצדיק בשום אופן את ההתנהלות, רק מדייק את התגובה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.5.2025 בשעה 13:30, llll כתב:

מאחר והרכב באחריות להבנתי אני פשוט קהל שבוי - יש מוסך אחד בלבד ואין לי אלטנרטיבה. לכן אני מנסה להבין איפה אני יכול להתלונן ואם יש מישהו שאמור לפקח על פעילות המוסך.

אנסה לראות איך אני פונה ומתלונן ליבואן או לפורשה העולמית.

 

זה שאתה קהל שבוי, זה נכון.

אבל זה גם מותג יוקרה, שהמוניטין שלו שווה לו משהו.

 

לפני הכל, הייתי כותב להם מכתב מסודר בו אתה מביע מורת רוח מהעובדה שנהגו ברכב באופן פראי ואתה מצפה להתייחסות מגורם בהנהלה לעניין, לפני שתמשיך עם הסוגייה הלאה.

הייתי מכתב בכירים בחברה על המכתב.

אם ייזכה להתעלמות, תמשיך הלאה.

 

אני מניח שפיצוי נחמד ימתיק את התחושה המרה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.5.2025 בשעה 23:38, llll כתב:

התלוננתי למנהל השירות, שאמר לי שזה לא בסדר והנושא ייבדק והנהג ינזף בחומרה. בזה מבחינתם האירוע נגמר.

הוא רוצה התייחסות מכבדת המותאמת ללקוח יוקרה, ולא מנהל שירות שמתאים יותר למוסך של מותג עממי ועם תשובות המתאימות לבני נוער.

הפיצוי עצמו פחות קריטי.

  • רעיון טוב! 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...