Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי מושבים במכוניות מאזדה 3 וסקודה אוקטביה


MisterG

פוסטים מומלצים

שלום לכולם ,

רציתי לשאול שתי שאלות:

1.האם המושבים הקדמיים בסקודה אוקטביה אמבישן 1.5 150 כוחות סוס שנת 2021 הוא אותם מושבים קדמיים  כמו בסקודה אוקטביה אמבישן 1.5 150 כוחות סוס שנת 2024/2025 ?

2.במכונית מאזדה 3 סדאן קומפורט שנת 2024/2025 - איך המושבים הקדמיים ? האם הם נוחים לגב ? מבחינת מהמורות ובורות  בכביש בעיר איך המאזדה 3 ? האם מרגישים בגב את המהמורות או שהיא נוחה ? איך היא מבחינת נוחות במושבים הקדמיים באופן כללי ?  ראיתי שההגה קצת קשיח למגע שם , יש אפשרות לשנות את זה ?

תודה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוחות במושב זה דבר כל כך אישי. מה שנוח לי לא בהכרח יהיה נוח לך.

אתה חייב לשבת ולהרגיש בעצמך.

במזדה המושב נוח אבל מתאים לאנשים קצת יותר רזים. באוקטביה יש מושב מצוין לכשעצמו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מושבים זה דבר סובייקטיבי, אלו של האוקטביה יכולים להיות לך נוחים והמאזדה פחות ולמישהו אחר בדיוק ההיפך.

אני כן יודע להגיד לך שאפשרויות הכיוונון של המושבים במכוניות חדישות מאוד אופציונליות, זה כבר לא רק אחורה קדימה ומשענת גב אלא יש אפשרויות להזיז ולכוון את תמיכת הגב התחתון במשענת הגב, להוציא החוצה פנימה ולמעלה למטה. גם המושב מתכוונן לגובה ואפילו זווית המסעד ניתנת לכיוון, יש כאלה שאוהבים הטייה אחורה וכמעט כמו ערסל או מושב תינוק ואחרים אוהבים מקביל לרצפת הרכב.

לי יש סופרב 2021, העקרון הוא אותו עקרון והמושבים נחשבים קשיחים, מבחינתי זה מצויין אני לא אוהב מושבים רכים סטייל כורסא ברכב אמריקאי, זה נחמד בהתחלה אבל חסר תמיכה בנסיעות ארוכות.

ההמלצה שלי היא נסיעת מבחן גם האוקטביה וגם במאזדה, יכול להיות שהמושבים יהיו נוחים לך בשתיהן אבל באחת מהן תתקשה למצוא תנוחת נהיגה או שפחות תתחבר למרכיבים מסויימים ברכב.

מבלינת מתלים המאזדה יותר קשיחה על המתלים שלה מאשר האוקטביה ופחות מכויילת לנוחות בשיבושים עירוניים, זה כן בא ליתרון בנהיגה דינמית ובהיגוי והמאזדה היא בהחלט מכונית מהנה לנהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגיב בשם CX30 שהוא רכב כמעט זהה ל 3.
המושבים צרים, קשיחים ולא נוחים. הכסא מעוצב בדומה ל "bucket". זה יותר אוחז בנהיגה סופרטיבית. לא מרגישים מכות בגב, אבל זה רחוק מכורסה של citroen cx/bx/ford mondeo. החצי היותר טוב שלי מדווחת שמושב הנוסע עוד פחות נוח ממושב הנהג.
כיול המתלים גם על הצד הקשיח. המתלה האחורי הוא מסוג קורת מתח. זה כנראה זול לייצור, ופוגם בנוחות הנסיעה. בהתגרזנות מינימלית הזנב האחורי תזזיתי ולעיתים מחליק קצת. ההגה - מתקשה כפונקציה של המהירות. מבחינת תפעול הוא מצוין. הוא גם מתקשר ומדויק. כתוצאה - הרכב מתוכנן לנהיגה ספורטיבית - יחסית (עד כמה שניתן להחשיב 3 לספורטיבית - זה ברור שלא ברז), לרבות מערכת G-Vectoring Plus שממש מסייעת בפניות הדוקות מהירות.
מחוץ לעיר הנוחות סבירה מינוס. בעיר - קופצנית. האוקטביה בטוח יותר נוחה, והמנוע שלה יותר חזק. יחד עם זאת - ב CX30 וב 3 התיבת הילוכים מתפקדת פנטסטי, במיוחד בעיר שצריך שיגור מהיר מעצירה ללא היסוסים. אין את תסמונת הנהג המשוגע של הרובוטי, ולא צריך לחשוש מנזק לגיר בעמידה ממושכת בפקקים ולחיצה קלה על הבלמים במהירות נמוכה. האמינות powertrain מנוע/גיר Skyactive גבוהה מאוד ועלויות התחזוקה נמוכות ללא צורך בהחלפת מצמדים/מכטרוניק/טורבו (בהסתייגות קלה - הוחלפו באחריות מותחן רצועת אביזרים, תושבות מנוע, בולמי זעזועים אחוריים, ועוד כמה תקלות שנתון לימון 2021 לאחר הקורונה).
האמור נכון לגרסת executive מנוע 2 ליטר, שמגיעה עם חישוקים 18''. לדעתי בחישוק 16'' של ה comfort - יהיה יותר קומפורט. חשוב מאוד להקפיד על צמיגים בקוד עומס 95H - מכיון שרוב הצמיגים בשוק מגיעים עם 99v ומעלה וזה פוגם בנוחות הכללית.
שורה תחתונה היתרונות עולים מונים על החסרונות, והרכב מאוד אהוב במשפחה.
לדעתי יתן פייט לא רע בנס הרים (ייבדק מתי שהוא). וה 3 שנמוכה ממנו - עוד יותר.  zoom zoom אמיתי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרוב משפחה מחזיק cx30 שנת 24 רמת גימור קומפורט שביליתי עליה לא מעט שעות והיא אכן דומה מאוד ל 3 , על האוקטביה 21 עשיתי נסיעת מבחן קצרה לפני שבוע.

 

המושבים של הcx30 אכן יחסית קשיחים ולא "כורסא" אבל הם כן די תומכים ונוחים בנסיעה ארוכה ולא הרגשתי איזו אי נוחות מיוחדת, הייתי שמח אם המושבים היו נותנים תמיכה צידית קצת יותר טובה ומסעד יותר ארוך. 

המסעד עצמו נוח וכך גם המשענת גב. מעבר לזה הרכב קשיח ועם זאת נוח ברמה סבירה בעיר וברמה מצוינת מחות לעיר גם במהירויות גבוהות יש לציין. נסעתי בה בכבישים מפותלים סגנון נס הרים ואפשר לחוש בהתנהגות הכביש המעולה ביחס לרכבים משפחתיים/כביש שטח אחרים. לפני כן הייתה קונה היברידית הרבה פחות מהנה מזו.

להגה יש תחושה של תקשורת והוא יחסית "כבד" כלומר לא מצריך איזה כוח מיוחד אבל גם לא "חמאה" ואני אהבתי את זה.

מבחינת מנוע, השילוב מנוע גיר הוא חלק ולינארי ומספק כוח טוב. גם במהירויות גבוהות הוא לא מתאמץ בזכות 6 הילוכים.

 

הרשמים שלי מהאוקטביה - 

רכב יפה מבחינת עיצוב פנים וחוץ, איכות הרכבה וחומרים מעולה. המושבים נוחים באותה רמה של המאזדה, גם פה הם די קשיחים בסגנון גרמני ולא רכים אבל גם המושב הזה היה לי נוח. 

דבר שהפריע לי - הרבה מהפונקציות נמצאות במולטימדיה שלא הכי ידידותית למשתמש ולא הצלחתי למצוא את הקארפליי בלי לשחק בתפריטים, כנל מצב ספורט. האורות של הקבינה נדלקים במגע וזה נראה ממש מגניב ועתידני אבל זה לא ממש פרקטי ושמעתי מבעל הרכב שזה פחות נוח מכפתור פיזי. מעבר לזה יש מוט הילוכים בכפתור שזה גם נחמד ולא הפריע בנסיעה. 

 

לגבי הרכב עצמו - התנהגות כביש מעולה והדוקה, אולי מעט פחות טובה משל המאזדה בסיבובים במהירות גבוהה אבל לא משהו מורגש למי שלא מחפש את הריגושים ביום יום. 

הגה מתקשר אבל הרגיש לי רך מדי , אולי אפשר לבחור את זה בהגדרות. מבחינת מהירות הרכב יותר חזק מהמאזדה ובלחיצה קלה הרכב דוהר קדימה ומעביר הילוכים מהר מאוד- כמובן שצריך לקחת בחשבון שהגיר הזה פחות מתאים לעיר וצריך להחליף בו מצמדים לאחר זמן מה. 

 

לסיכום - שני רכבים מוצלחים ואיכותיים, מניסיוני המאזדה נותנת יותר התנהגות כביש והנדסת אנוש, והאוקטביה יותר חדשנית, חזקה ופרקטית ליום יום מבחינת מרווח פנים ותא מטען. 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...