Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 9 דקות, Be roo כתב:

אם תשתמש בגזל על חצי שקל, לא ישארו לך מילים לאלפים. לא ביהדות, בעברית.

ואם אדם שפתח עליך את הדלת הוא זבל, איך תקרא למי ששרט לך את האוטו בכוונה עם מפתח? או כזה שחתך אותה בכוונה וגרם לך לסטות ולהכנס בעמוד?

 

בדיוק כמו אנשים שמשתמשים שמילים כמו "מחפיר" או "זוועה" כשקיבלו שירות רע בחנות בגדים, ולא מבינים מה הבעיה להשתמש באותה מילה לאונס.

פרופורציות זה דבר חשוב בחיים, גם ביהדות.

 

 

 

חבל על אי-דיוקים.

כוונתי רק לאנשים שמזלזלים מראש ולא שפתחו בטעות את הדלת.

אינך יכול לפרש איך שמתאים לך מהי גזלה. זה נכון גם לגבי מסטיק, אם גנבתי מהסופר, והכי חשוב: אין לכך כפרה עד שתָּחזיר.

האם זה נראה לך בסדר שאדם עם עגלת סופר שומר שלא תיפגע ברכב שלו, אבל לאחר שסיים איתה הניח אותה על רכב לידו... ולא אכפת לו אם תהיה שריטה/מכה? לדעתי, אדם כזה מוגדר זבל.

אתה יכול לבחור שם אחר, זה לא העניין.

עריכה אחרונה על ידי RROONNII30
  • אהבתי 3
  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 15 דקות, RROONNII30 כתב:

אתה יכול לבחור שם אחר, זה לא העניין.

זה בדיוק הענין.

 

לפני 15 דקות, RROONNII30 כתב:

אינך יכול לפרש איך שמתאים לך מהי גזלה

זה לא מה שמתאים לי, זה מה שמקובל בשפה העברית המודרנית. אף אחד לא משתמש היום במילה גזל לתאר גניבה פעוטה.

 

ואם אנחנו כבר בענייני פרשנות ודקויות:

"גזל הוא מצוות לא תעשה מתוך תרי"ג מצוות, לפיו אסור לקחת חפץ מבעליו בכוח ובלי רשותו. "

אז גם היהדות מבחינה בין מקרים שונים. יש הבדל בין לקיחה בכח ובלי כח. יש הבדל בין לקיחת חפץ לבין גרימת נזק.

לא לקחו ממך חפץ, בטח שלא בכח. גרמו לך נזק קטן ושולי ומיד לקחו אחריות.

  • לא הבנתי... 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 18 דקות, Be roo כתב:

זה בדיוק הענין.

 

זה לא מה שמתאים לי, זה מה שמקובל בשפה העברית המודרנית. אף אחד לא משתמש היום במילה גזל לתאר גניבה פעוטה.

 

ואם אנחנו כבר בענייני פרשנות ודקויות:

"גזל הוא מצוות לא תעשה מתוך תרי"ג מצוות, לפיו אסור לקחת חפץ מבעליו בכוח ובלי רשותו. "

אז גם היהדות מבחינה בין מקרים שונים. יש הבדל בין לקיחה בכח ובלי כח. יש הבדל בין לקיחת חפץ לבין גרימת נזק.

לא לקחו ממך חפץ, בטח שלא בכח. גרמו לך נזק קטן ושולי ומיד לקחו אחריות.

 

גזל אינו קשור לכוח. אם גזלתי אותך בקלות, אין זה משנה – זה עדיין גזלה. 

יתכן שגזל יותר מוגדר שהנפגע מודע בפועל שנגזל ולא גנבה שזה קורה מתי שלא מודע לזה

 


יתכן שיש הגדרה אחרת לגרימת נזק (גם בזילזול) ואי־לקיחת אחריות לתיקון/תשלום. אבל בכללי, ההגדרה היא שגזל הוא פגיעה ברכושי בלי לתקן/לשלם.

ואתה ממשיך לערבב בין מי שפגע בי ורוצה לקחת אחריות לבין דיון על מקרים אחרים.

 

מה זה אף אחד? בעולם הדתי לומדים על גזלה /גנבה. ומדברים על זה. . 

אפילו יש גזל שינה. שאדם ישן צריך להשתדל לא לגרום לו סתם לתעורר ולגזול משנתו

 

עריכה: אתה צוחק זה בריא .

עריכה אחרונה על ידי RROONNII30
  • מצחיק 1
  • מעניין 1
פורסם

הלו.. אנחנו בפורום רכב, לא בפורום הלכה או לשון.

 

לעצם העניין - אנחנו לא בקנדה, נגיעות מסוג זה מצטברות לאורך חיי הרכב אם תרצה ואם לא.

 

אישית אפילו לא הייתי טורח להזמין את הבקבוקון מאיביי. ממילא גם אם אתקן היום תהיה מחר פגיעה חדשה בחניה. ואין לי ספק שעדיין, אם לא תהיה פגיעה נוספת משמעותית , בעוד שנתיים הפגוש יראה יותר טוב כך מאשר לאחר צביעה.

 

עבור לסדר היום והמשך להנות מהרכב. את המצווה שלך עשית בכך שהלחצת את נףהנהג הפוגע, אולי בעתיד יהיה יותר מרוכז בנהיגה וישמור מרחק.

 

עם זאת, אם התחושה שלך היא שהמכה משמעותית, קח את הרכב למוסך ותן לפחח לוודא שאין נזק נסתר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

הלו.. אנחנו בפורום רכב, לא בפורום הלכה או לשון.

 

לעצם העניין - אנחנו לא בקנדה, נגיעות מסוג זה מצטברות לאורך חיי הרכב אם תרצה ואם לא.

 

אישית אפילו לא הייתי טורח להזמין את הבקבוקון מאיביי. ממילא גם אם אתקן היום תהיה מחר פגיעה חדשה בחניה. ואין לי ספק שעדיין, אם לא תהיה פגיעה נוספת משמעותית , בעוד שנתיים הפגוש יראה יותר טוב כך מאשר לאחר צביעה.

 

עבור לסדר היום והמשך להנות מהרכב. את המצווה שלך עשית בכך שהלחצת את נףהנהג הפוגע, אולי בעתיד יהיה יותר מרוכז בנהיגה וישמור מרחק.

 

אין שום דרך שהתיקון יראה טוב?

הבעיה פה במראה שזה מרוכז בשטח אחד. 

 

פורסם

לדעתי עדיף לך טשטוש מקומי גם אם לא מושלם. בתביעה של הפגוש הרבה פעמים יש הבדל קל בגוון שיכול לחרפן פדנטים. וחוץ מזה שאיכות הצביעה לא זהה למקור 

 

צבעו לי מכסה מנוע אחרי פגיעה מרכב במוסך פחחות ענק ומורשה. התיקון עלה יקר בהתאם. ואחרי שלוש שנים כבר הצבע דהוי ומתקלף....

פורסם
לפני 18 דקות, yd b-4 כתב:

לדעתי עדיף לך טשטוש מקומי גם אם לא מושלם. בתביעה של הפגוש הרבה פעמים יש הבדל קל בגוון שיכול לחרפן פדנטים. וחוץ מזה שאיכות הצביעה לא זהה למקור 

 

צבעו לי מכסה מנוע אחרי פגיעה מרכב במוסך פחחות ענק ומורשה. התיקון עלה יקר בהתאם. ואחרי שלוש שנים כבר הצבע דהוי ומתקלף....

 

טישטוש נקודתי במכחול/ טוש/ ספריי?

זה הצבע 

BLANC NACRE

היכן בקלות מחול מזמינים?

פורסם (נערך)

במקום בקבוקון צבע, שווה אולי לראות עם פוליש יעזור.

איו מה להשקיע על צביעה של הפגוש, כי ייתכנו הבדלים גוונים (וגם עבור המכה הזו, אני א הייתי עושה את זה).

אז

פוליש

או צביעה מקומית 

 

שלח כמה תמונות למישהו שמתעסק בזה, תבין עלויות וגם אם הוא חושב שהסימנים שמפריעים לך ירדו.

 

ספריי לצבע הרכב אני רכשתי לאחרונה ב 'ברק כלי עבודה' בת"א, פחית ספרייט עלתה 75.

אם אתה רוצה להשתמש לבד, הייתי לפני כן מנסה על קרטון בצד להבין איך להשתמש נכון.

לדעתי אבל פוליש יהיה מוצלח יותר.

עריכה אחרונה על ידי yaniv572
  • אהבתי 1
פורסם

יש פה צבע שירד פוליש לא יעזור.

הבנאדם מתעקש לצבוע את הפגוש מחדש

למה אתם מייעצים לו דברים שהוא לא רוצה לשמוע? כמו תיקון נקודתי או ואהבת לרעך כמוך?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

תוכל לגשת למוסך פחחות, לקבל הצעת מחיר כתובה, מגיש את ההצעה לפוגע ובודק אם ניתן לקבל את העלות ישירות אלייך ללא תיקון. 

אם כן, לוקח את הכסף, רוכש ספריי/עט צבע לפי קוד הרכב ומבצע תיקון נקודתי באופן עצמאי. 

תיקון דרך הפעלת ביטוח יגרור תיקון נרחב יותר ממה שתעשה לבד, תיקון שכנראה יבלוט יותר בעוד שנה /שנתיים /שלוש ובטוח יופיע בסליקה כשתרצה למכור. 

אם לא ניתן לקבל את התשלום ללא תיקון, לדעתי עדיף שתוותר על התשלום. 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

יש פה מגיבים שמעוותים את המציאות. מעולם לא ציינתי שדורש לצבוע את כל הפגוש, אלא שאלתי מה יתן תוצאה הכי טובה נקודתי או פגוש שלם.

'אהבת לרעך כמוך' אינו קשור שחייב לוותר למי שפגע בך על תשלום/תיקון נזק שגרם לך.


השאלה: בצביעה מקומית, יש סרטון טוב של הדרכה?

ראיתי הדרכה עם ספריי... אבל ספריי צובע אזור שטח גדול ולא ממש נקודתי.

בגדול, עדיין הייתי מעדיף שפחח יבצע, כי גם יש קצת עיקום, כולל נקודות חוסר צבע עם קצת שבר.

תודה למי שענה ישר ולעניין.

 

עריכה אחרונה על ידי RROONNII30
פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, RROONNII30 כתב:

אין שום דרך שהתיקון יראה טוב?

אין שום סיכוי שהתיקון יהיה מושלם כאילו יצא מהמפעל.

לא במכחול או ספריי וגם לא בהחלפת פגוש.

 

לפני 11 שעות, RROONNII30 כתב:

חבל על אי-דיוקים.

כוונתי רק לאנשים שמזלזלים מראש ולא שפתחו בטעות את הדלת.

אז שאני אבין, לטענתך הוא נכנס בך בכוונה כי לא התחשק לו לעצור?

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם (נערך)
לפני 18 דקות, Be roo כתב:

אין שום סיכוי שהתיקון יהיה מושלם כאילו יצא מהמפעל.

לא במכחול או ספריי וגם לא בהחלפת פגוש.

 

אז שאני אבין, לטענתך הוא נכנס בך בכוונה כי לא התחשק לו לעצור?

 

 

 

 

אני מעכשיו מגיב רק לעניין. זה סתם נגרר... כי לא הגבתי על הפגיעה אצלי, אלא בכלליות על אנשים שמזלזלים, כמו בפתיחת דלתות וכדומה.  כשאני חונה במקום ציבורי, אני מחפש לחנות ליד רכבים די חדשים, כדי להקטין פגיעות ברכב.


אז כנראה עדיף נקודתי. השאלה היא: עט או ספריי, מה עדיף?

כי עם עט/מכחול אפשר לסתום חור נקודתי.


יש לי חומר עם ספוג שקניתי בעבר מאלי אקספרס; הוא מוריד כתמים שחורים של שיפשוף.

עריכה אחרונה על ידי RROONNII30
פורסם

תחזור להודעה הראשונה בשרשור...עכשיו כשנפל לך האסימון המלצתי לך על רכישת בקבוקון צבע מקורי. לקח 30 הודעות אבל בסוף חזרנו לשם!

זה יעלים את הפגיעות לרמה מאוד נסבלת.

סתם אתה משתלח למרות שמנסים להוריד אותך מהעץ ולהכניס אותך לפרופורציות 

  • רעיון טוב! 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...