Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזדה 3 ספיריט 2014 לפעמים לא מניע מיד


מעבר לפיתרון נפתר ע"י timur2008,

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 20 דקות, BassDriver כתב:

הי, ממליץ שוב.

הקודן אצלי לא מנתק את הסויטש. זה לא הקודן. 

גם אם אתה נכנס לאוטו בלי להכניס את הקוד, ולוחץ על הסויטש נפתח כל האורות. לכן בעצם אין קשר בין הסויטש לקודן. הקודן נותן רק פיקוד לסטארטר. הבעיה אצלי היא כזאת שלפעמים לא נפתח הסויטש בכלל, אתה לוחץ על סטארט ואין כלום. אחרי סגירה ופתיחה פתאום מתעורר לחיים. 

 

צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד 2026

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

טוב, 

מעדכן רק עבור אלה המסכנים שאולי יתקלו בזה בעתיד. 

הייתי אצל כל חשמלאי שהומלץ לי פה ומקומות אחרים. 

החלפתי כפור התנעה מפירוק, זה לא זה. 

החלפתי יונית ברקס זה לא זה. 

החלפתי מצבר זה לא זה. 

כולם שללו קשר בין הקוברה לסוייץ של האוטו. 

 

בסופו של דבר נאלצתי לגשת ל מזדה אחרי שהגעתי אליו בעקבות התקלה. 

 

 

הרכב היה כמה שעות בבדיקה ולא הצליחו לאתר את התקלה במחשבים והדבר היחיד שנשאר זה רכיב ה ssu. בעצם הרכיב ששולט על הסויטש עצמו שיושב על ההגה ומזהה מפתחות ונועל את ההגה והמחשב הראשי של כל ההתנעה. 

 

 

נאלצתי להחליף אותו כי בעצם שום דבר אחר לא נראה שקשור או משפיע על התקלה. 

 

סיפור יקר מאוד, כמובן שמזדה כמו מזדה קרעו אותי וזה עלה לי 5000₪

כולל ניתרול כל דבר אחר בכדי למנוע אפשרות לתקלה חוזרת. 

 

עדיין לא עבר מספיק זמן להגיד אם זאת התקלה ב 100% כי היא צצה פעם ב, לפעמים פעם בשבוע. ולא הייתה לי אפשרות להשאיר את הרכב סתם ככה במוסך לשבוע שלא בטוח שהתקלה בכלל הייתה צצה להם. לכן החלטתי ללכת על בטוח לאחר התייעצות עם בעל מקצוע שאמר שחוץ מזה לא נשאר שום דבר בעצם שיוכל לעשות את זה. 

מקווה שלא יקרה לאחרים. 

  • מעניין 1

צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד 2026

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

פורסם

פתרו אבל ללא תפיסת הבעיה בפועל. 

כי לא ניתן פשוט לאתר אותה בזמן אמת בלי להשאיר את הרכב במוסך לזמן בלתי ידוע, ו 99% שזה מגיע מה ssu

כי הבעיה היא לפני התנעה בכלל וזה כאילו שאין תקלה פשוט אין פקודה לפתוח את הסויץ. לכן אחרי שהכל נשלל, נשאר רק זה. 

 

  • מבאס 1

צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד 2026

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

  • פיתרון
פורסם

עדכון, התקלה חזרה. 

כן כן זה הזוי ולא יאמן אבל אחרי החלפה של

מצבר

כפתור התנעה

יונית בלם והחלפה של מודול ssu במזדה ונילוק של הקודן  התקלה חזרה.אני לא יודע את מי להאשים את עצמי או את בעלי המקצוע שלצערי בסופו של דבר הם לא, כי אני זה שפתרתי את התעלומה ברכב המסכן. בקיצור הסיפור הוא כזה, לאחר שחזרה הבעיה הלכתי לבד לחפש מה יכול להיות באוטו שגורם לבעיה הנל. ראיתי וידעתי שיש לי תאורה של מזדה שנדלקת בפתיחת דלתות שיושבת על סף הדלתות. התקנה מקומית של תאורת לד יפה כזאת שהבעלים הקודמים התקין. 

בפתח הדלת של הנהג היא מזמן הפסיקה לעבוד וככלל הנראה החוטים המעפנים שאיתם התקין איזה מתקין בלאי, פשוט החזירו מטח לגוף הרכב. מה שגרם למחשב להשתגע ככל הנראה ותקוע את הרכב במצב סוויץ 1. 

זה מסביר למה לא הייתה שום תקלה במחשב הרכב. 

למה האוטו תמיד נפתח עם שלט בלי בעיה. כי פשוט עד שאתה לא פותח את הדלת החרא הזה לא עובד ולא מקבל מתח ולא גורם לבעיה. איכשהו הרכב היה מצליח לאחר כמה זמן להתגבר על זה וכן להניע תמיד. 

 

 

חשוב לי לציין אני אדם רגיל לא חשמלאי ולא התקנתי שום דבר באוטו הזה. אני הייתי מצפה מ3 חשמלאים שונים בעלי מקצוע, 1 מהם ממוסך מורשה של מזדה, לזהות את זה. זהמנראה לי כל כך פשוט ורואים את החוטים האלה מחוברים איך שמפרקים את כל הדבר הזה מתחת להגה. בצד שמאל איפה שכל החיבורים של האוטו ובית פיוזים. 

נכון שאני אישתי למזדה לתקן את מה שהם אמרו כסיכוי הכי גבוה לתקלה, אבל היי איזה אפשריות עוד היו לי. 

בדקו ואמרו ככל הנראה זה 1,2,3. 

אמרתי תחליפו 1+2+3

לא לוקח סיכונים וצ'אנסים. 

פניתי אליהם אחרי שהתקלה חזרה, אמרו תביא את האוטו ותשאיר במוסך ונחפש את הבעיה לזמן בלתי ידוע. 

 

מוסר השכל מכל הדבר הזה. 

1- אם יש למישהו בעיה ברכב בסגנון כמו התקלה שלי, ואין קוד תקלה ברכב, לנטרל כל דבר שהותקן בארץ. פשוט הכל כולל חיישני רוורס וכולל כל דבר שאנשים דחפו את הידיים הלא מקצועיות שלהם. 

2- לא לרוץ להחליף חלקים שהאוטו לא משדר ב 100% שיש בהם תקלה. אני עשיתי את זה אבל מבין שפשוט לא הייתה שום תקלה באוטו ובכלל לא ברור איך הוא הניעה שוב ושוב אחרי סוג של קצר, מתח חוזר. 

3- ככל הנראה גם אנשי מקצוע הכי טובים יכולים לטעות. אני פניתי ל2 חשמלאים הכי טובים בעירי שכל אחד היה מקבל המלצה ללכת אליהם, כולל מוסך מורשה. אף אחד בתכלס לא עלה על הבעיה. 

 

4- למוסך מורשה הגעתי דרך פייסבוק, ואחד הבחורים שעובד שם פנה אליי לעזרה. חייב לציין שלא אומר בכוונה את שם המוסך ואת שם בחור בכדי לא לפגוע בהם כי אני בטוח שהם רצו לעזור, במיוחד הבחור שטיפל באוטו והיה בקשר רציף איתי וניסע בכל כוחו לעזור לי למצוא את הבעיה, הוא פשוט לא עלה על זה. וחבל. בסופו של דבר זהמחלק מהמקצוע ואני מקווה שלהבא הוא ידע איפה לחפש. 

 

5- פה אני קצת מאשים את עצמי כי אולי הייתי צריך להגיד להם לבד על כל דבר שידוע לי שמותקן ברכב. אולי אם הייתי אומר שיש ברכב תאורת לד שתכלס רואים אותה אולי זה היה קופץ להם לראש. 

פשוט כולם כולל כולם אמרו לי, קוברה, קודן, מצבר, כפתור, יונית בלם, שלטים וסוללות, ריליי כזה או אחר, ואף אחד לא חשב בכיוון הזה בכלל. 

 

6- בסופו של דבר הבנתי שלא היתה תקלה כזאת לאף אחד ברשת, הייתי צריך להסיק מזה שאין תקלה כזאת ברכב, אולי זה גם היה סימן לחפש במקום אחר. בסופו של דבר הגעתי לזה בדרך הקשה ועם השקעה של 6500 שח ברכב ללא שום תקלה. 

עצוב, מעצבן אבל זה מה יש. 

500 שח כפתור 

1000 מצבר

5000 החלפת מודול ssu וכל מני עבודות במוסך מורשה שקרעו לי את הכיס כי אני לא יודע למה אבל מוסכים מורשים במקום להיות בית חם לחובב רכב הפכו להיות למקום שאתה מנסה בכל הכוח לא להתקרב אליהם כי אתה יודע שיקרעו לך את הצורה. 

והכי מצחיק שחייבו אותי בדיקת חיוות וניתוק קודן בכ 800₪, ממש בדקו חיווט. 

 

זהו, זה אני מקווה מאוד סוף פסוק, הרכב כבר הרבה ימים נוסע ומניע בלי בעיה ושום סימן לבעיה. ואני די בטוח שהבעיה לא תחזור כי לאחר שראיתי את החיבור והחיווט של כל הדבר הזה שעובר מתחת לגומיות הדלת במגע עם פח הרכב הכל ניהיה לי ברור, זה פשוט קיצר באיזה מקום. 

 

 

מקווה שיעזור למישהו בעתיד שלא יעבור את הסיוט הזה. 

תודה לכל מי שניסע לעזור. 

 

 

מצב תמונה של התאורה שגרמה לכל הבעיה אצלי 

Screenshot_20241207_135118_WhatsApp.jpg

  • אהבתי 2
  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 1

צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד 2026

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

פורסם
לפני 4 שעות, IsraCar כתב:

לפחות את ה SSU הזה תבקש חזרה. 5000ש"ח לא הולכים ברגל.

לא מוכנים לזכות כי טוענים שאני אישרתי את העבודה והם לא ידעו להגיד שזה בוודאות הבעיה. 

אמרתי להם שהם בדקו את האוטו ואני מסתמך על בעלי מקצוע ובגלל זה פניתי למוסך היבואן. 

הוא אומר אמרתי לך שזה 90% זה אבל לא מבטוח כי לא עלו על התקלה במוסך, ולכן בגלל שאני  אני לקחתי את הסיכון, הם לא מוכנים להחזיר. 

זה נושא קצת בעייתי, זה נכון שאני הסכמתי לתיקון והחלפה, מצד שני הם אלו שאמרו שזה ככל הנראה מגיע משם. הציעו לטפל בכמה מקומות, הסכמתי להכל. בסוף זה לא קשור לשום דבר ממה שהם טיפלו, ומבחינתם אם אישרתי ולא השארתי את הרכב למעקב, זה בעיה שלי. 

  • מבאס 1

צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד 2026

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

פורסם
לפני כשעה, taranta כתב:

תנסה לדרוש שירכיבו לך חזרה את הישן ויחייבו אותך רק על עבודת הפירוק וההרכבה.

לא מוכנים 

  • מבאס 1

צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד 2026

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

פורסם

הייתי מנסה לפנות ליבואן ולאיגוד המוסכים ולהסביר בצורה לא מתלהמת את השתלשלות העניינים, להדגיש שאתה מוכן לשלם על העבודה (למרות שפועל נעשתה לחינם) ורק רוצה זיכוי על החלק שהוחלף ללא צורך מצידם.

אולי יעזור.

  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...