Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שינויים ותוספות לרכבים


רוכברכב

פוסטים מומלצים

היי

 

כידוע לי משרד התחבורה מאוד שרירותי ונוקשה בנוגע לשינויים/שיפורים/והתאמות ברכב. 

ויש אזהרה מלבצע דברים כאלו בלי אישור של משרד התחבורה.

 

אבל כידוע כמו שניתן להבחין בכבישים, מלא רכבים עברו שינויים כאלו ואחרים...חלקם נראים שנעשו בצורה חאפרית, חלקם נראים רכבים מפוקפקים וכו'

 

אם תראו לדוגמא הרבה טנדרים בעיקר של בעלי עסקים עם כל מיני כלובים/מסגרות/גגונים/ווי גרירה מאולתרים ועוד...

 

 הרבה רכבים מוגבהים/ספוילרים/צמיגים לא פרופורצוניילים לרכב..

 

רכבים שחתכו את הקבינה ועיצבו את זה לארגז, רכבים שהוסיפו להם ארגז שבולט מהגוף/מסגרת של הרכב....

 

בכללי יש רכבים מכל המינים והסוגים עם כל מיני שינוים ותוספות שאפשר לראות או להעריך שזה התאמה שלא נראה שנעשתה באישור וגם נראה מוזר/מסוכן.

 

 

 

האם בכלל  אוכפים דברים כאלו?

 

ומה לגבי צ'קלקות (כתומות בעיקר) שהרבה אנשים מחזיקים ולפעמים מחובר על הרכב, חוץ מכוחות ביטחון והצלה האם יש חוק שמעניש לגבי שימוש/החזקה?? אני רואה מלא רכבים לא קשורים שמחזיקים את זה (ויש הרבה דברים זדוניים שאפשר להשתמש בזה)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי שאר הדברים אבל:

1. מעולם לא ראיתי קבינה "חתוכה" בשביל ארגז. טנדרים ומסחריות חד קבינה לרוב נראים כך, כן, אבל ככה הם מגיעים. הקיר האחורי ממש צמוד למושבים. למה אתה מתכוון?

2. כשמתקינים ארגז מתייחסים לתקנות התעבורה (גובה מקסימלי לפי משקל כולל מורשה, רוחב מקסימלי 2.55 או 2.6 ויתכן שעוד מספר דברים) ואך גם למגבלת יצרן - הוא יכול לדוגמה לפרט רוחב מקסימלי 2.3 או 2.4 מטר משיקולי יציבות ורוחב כזה יהיה, לרוב, רחב יותר מגוף של מסחרית (שצרה יותר ממשאית). זה בסדר ותקין. 

 

שוב לגבי שאר הדברים לא יודע. רק תזכור שאנחנו במדינת הקומבינה וה-"יהיה בסדר אחשלי" וזו התשובה לבערך 90% מהדברים הללו.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, רוכברכב כתב:

היי

 

כידוע לי משרד התחבורה מאוד שרירותי ונוקשה בנוגע לשינויים/שיפורים/והתאמות ברכב. 

ויש אזהרה מלבצע דברים כאלו בלי אישור של משרד התחבורה.

 

אבל כידוע כמו שניתן להבחין בכבישים, מלא רכבים עברו שינויים כאלו ואחרים...חלקם נראים שנעשו בצורה חאפרית, חלקם נראים רכבים מפוקפקים וכו'

 

אם תראו לדוגמא הרבה טנדרים בעיקר של בעלי עסקים עם כל מיני כלובים/מסגרות/גגונים/ווי גרירה מאולתרים ועוד...

 

 הרבה רכבים מוגבהים/ספוילרים/צמיגים לא פרופורצוניילים לרכב..

 

רכבים שחתכו את הקבינה ועיצבו את זה לארגז, רכבים שהוסיפו להם ארגז שבולט מהגוף/מסגרת של הרכב....

 

בכללי יש רכבים מכל המינים והסוגים עם כל מיני שינוים ותוספות שאפשר לראות או להעריך שזה התאמה שלא נראה שנעשתה באישור וגם נראה מוזר/מסוכן.

 

 

 

האם בכלל  אוכפים דברים כאלו?

 

ומה לגבי צ'קלקות (כתומות בעיקר) שהרבה אנשים מחזיקים ולפעמים מחובר על הרכב, חוץ מכוחות ביטחון והצלה האם יש חוק שמעניש לגבי שימוש/החזקה?? אני רואה מלא רכבים לא קשורים שמחזיקים את זה (ויש הרבה דברים זדוניים שאפשר להשתמש בזה)

 

 

אכן. יש בכביש מלא מוטציות של רכבים מכל הסוגים.

גם אני בעבר נשרטתי על זה אבל... הבנתי! "ישראל"!

תיהיה מקושר ומוברג=תנהג על כל דבר שיכול לזוז ולסכן ציבור.

אבל כן יש רכבים משופרים שבאמת בטיחותיים ומושקעים יותר מרכב סיני ממוצע. 

המשופרים המושקעים עשו דרך ארוכה במוסכים מיוחדים עם טיונרים מומחים לדבר, והורכבו שם חלקים הרבההה יותר חזקים מסתם חלקים.

לדוגמא, קח ג'ילי מול אימפרזה או סאב משופרת עם ברקסים מחוזקים ובולמים מחברות מובילות, ותעמיד אותם במבחן בלימה לפני הולכי רגל....

ברור התוצאה.

אבל תקנה 380 מונעת את כל החגיגות האלו מסיבה פשוטה, שלא כל ערס' עם ליאון יתחיל לפרק ג'אנטים ולהוסיף דברים ללא ידע.

פגשתי ערס' עם אודי A3 יעני משופרת שלטענתו זו RS3 שהוא הרכיב לה(עם סיליקון) איזה ספויילר שמישהו הביא לו והוא לא מבין למה יש לו רעשי רוח והוא מרגיש שהרכב לא זז.

אלו שמבינים ויודעים מה הם עושים ומתעסקים בדברים כאלו, בהרבה מקרים הם גם מקושרים טוב....

 

לפני כשעה, MadCat_LE כתב:

במדינת הקומבינה וה-"יהיה בסדר אחשלי" וזו התשובה לבערך 90% מהדברים הללו

נוו, הקדמת אותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי שיפורים, רובם לא חוקיים. תקנה 380 אוסרת על כל שינוי מבני או מכני באוטו שלא מאושר על ידי היצרן.

ועדיין ישנם כאלה שנוסעים על גאנטים 19 אינץ וחתך צמיג של נייר מדפסת, הם לוקחים סיכון ששוטר משועמם יעצור אותם, יקרא לבוחן והרכב יורד מהכביש.

את הטסט הם עוברים בקומבינה או מחזירים את הרכב כמו שהיה לפני, אני מכיר בחור עם איביזה קופרה שמערכת הפליטה היתה מחוברת עם קלאפות, היה לו את הסט המקורי בבית ולפני הטסט היה מחזיר את הגאנטים למקוריים וגם את מערכת הפליטה. הוא נסע ככה תקופה ארוכה עד שהרכב סיים את חייו על עץ (לנהג שלום).

לגבי צאקלקות, למיטב ידיעתי יש פה איזשהו חור בחקיקה.

צאקלקה מותרת על רכב חירום בלבד, כחולה לרכבי בטחון, אדומה לרכבי רפואה ולחלוץ והצלה כמו כיבוי אש וכדומה, כתום לשירותים עירוניים.

אסור לשים את הצקאלקה על הגג אלא אם אתה רכב חירום באישור, בתוך הרכב כל עוד לא הפעלת אתה יכול להניח מה שאתה רוצה, החל מכלב עם ראש מתנדנד ועד לצקלאקה על החלון, אבל אם תעצר על ידי שוטר ותשאל פשר ההתקנה תצטרך להסביר ופה כבר תתקשה לספק הסבר.

לי יש צקלאקה כתומה ברכב, אני מחלץ מוסמך מטעם פיקוד העורף וחלק מיחידת החילוץ העירונית של מודיעין (מתמחים בזירות הרס) יש לי תעודה המאפשרת לי להכנס לזירות אסון ותיק ציוד קבוע ברכב, כנראה שהרכב שלי נכנס לקטגוריה שלך של "רכבים לא קשורים".

בתחילת המלחמה גם נסענו עם הצקלאקה פועלת ברחבי העיר, לא קיבלתי אישור לרכב עם מספר הרכב, בתחילת המלחמה זה היה עוד הגיוני והמשטרה האזורית ידעה שאנחנו מסתובבים בעיר עם צקלאקות כתומות פועלות, אבל ידוע לי שצריך אישור המתחדש באופן קבוע עם מספר הרכב צמוד אליו כדי לנסוע ולהפעיל אותה. אם אפעיל אותה היום ככול הנראה אסתבך.

בכל מקרה במקרה שלי במידה ואוקפץ לזירת הרס זה הדבר האחרון שידאיג אותי ואת המשטרה שמסביב כיוון שמדובר באירוע מורכב גם ככה וזה לא מה שיעניין אותם באותו רגע.

ככה או ככה אל תקנה מעלי אקספרס, ואל תשים בדש בורד דברים כאלה בלי אישור, בסופו של דבר יתכן ותצטרך לספר הסבר מניח את הדעת לצקלאקה הזו וכשלא תצליח יתכן ותואשם בהתחזות.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש היתרים דווקא לצ'קלקות כחולות ואדומות, למשל לצוותים רפואיים מסויימים. ההיתרים אישים וכמובן מותרים לשימוש רק במצבי החירום המוגדרים. יש על כך דיון בחנ"א.

 

צ'קלקה צהובה אינה סימון של רכב ביטחון, למשל כל רכב עם מטען חורג מחוייב בה. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.9.2024 בשעה 09:41, sperial כתב:

יש היתרים דווקא לצ'קלקות כחולות ואדומות, למשל לצוותים רפואיים מסויימים. ההיתרים אישים וכמובן מותרים לשימוש רק במצבי החירום המוגדרים. יש על כך דיון בחנ"א.

 

צ'קלקה צהובה אינה סימון של רכב ביטחון, למשל כל רכב עם מטען חורג מחוייב בה. 

 

מותר לההשתמש בצ'קלקה צהובה גם שאין חובה.?

 

ולא נראם לכם מוזר שהרבה רכבים בעיקר משאיות ומסחריות מסתובבים עם שלטים של "בשירות צה"ל" "בשירות משרד הביטחון" (שאני יודע בבירור שהם לא).

 

ויש איזה תופעה שכנראה קייימת רק ביום כיפור מלא רכבים פתאום הופכים לאמבולנסים???🤔

 

הרבה הרבה מאוד רכבים מצוידים בתג "נכה".

האם יש ביקורת על כך?? (כי אני מודע שיש מסחרה בעיניין) וזה תג מבוקש ביותר....

 

להרבה נוח להשאיר את השלט של "אני פורק סחורה"..גם אם לא

 

בתאריך 8.9.2024 בשעה 00:03, MadCat_LE כתב:

לא יודע לגבי שאר הדברים אבל:

1. מעולם לא ראיתי קבינה "חתוכה" בשביל ארגז. טנדרים ומסחריות חד קבינה לרוב נראים כך, כן, אבל ככה הם מגיעים. הקיר האחורי ממש צמוד למושבים. למה אתה מתכוון?

2. כשמתקינים ארגז מתייחסים לתקנות התעבורה (גובה מקסימלי לפי משקל כולל מורשה, רוחב מקסימלי 2.55 או 2.6 ויתכן שעוד מספר דברים) ואך גם למגבלת יצרן - הוא יכול לדוגמה לפרט רוחב מקסימלי 2.3 או 2.4 מטר משיקולי יציבות ורוחב כזה יהיה, לרוב, רחב יותר מגוף של מסחרית (שצרה יותר ממשאית). זה בסדר ותקין. 

 

שוב לגבי שאר הדברים לא יודע. רק תזכור שאנחנו במדינת הקומבינה וה-"יהיה בסדר אחשלי" וזו התשובה לבערך 90% מהדברים הללו.

 

אני לא מדבר על שינויים שהם כאלו שנראים עשויים לפי משרד התחבורה על על שינויים בעיקר , שמובן שאנשים הוסיפו אותם לרכבים שלהם מטעמי נוחות/עסקים, כל מיני מוטציות של רכבים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קורה כאשר יש תקנה לא ממש הגיונית כמו תקנה 380? מתפתח שוק שלם של עבריינות בתחום, בדיוק כמו תקופת היובש בארה"ב וכו', זה מה שאתה לרוב רואה על הכביש לצד סתם כאלו שמזניחים או עושים קומבינות כי אין להם את האפשרות לרכוש משהו מסודר עם תקינה. לזה תוסיף עלות נמוכה של 250-300 שקל כדי להעביר טסט לרכב שלא יעבור טסט, וקיבלת חגיגה אחת גדולה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.9.2024 בשעה 22:40, רוכברכב כתב:

אם תראו לדוגמא הרבה טנדרים בעיקר של בעלי עסקים עם כל מיני כלובים/מסגרות/גגונים/ווי גרירה מאולתרים ועוד...

אישית לא נתקלתי בכאלו שהתקינו את זה בצורה מאולתרת (למרות שאינני יכול לשלול זאת).

למיטב ידיעתי, כל אלו דברים שנעשו ע"י בעל מקצוע (לפחות אלו שדורשים אישור רשמי על התקנה).

בתאריך 7.9.2024 בשעה 22:40, רוכברכב כתב:

האם בכלל  אוכפים דברים כאלו?

אכיפה בעיקר ע"י ניידות תנועה (סייר בוחן). 

אכיפה יחסית נדירה - ע"י ניידות בטיחות של משרד התחבורה

בתאריך 7.9.2024 בשעה 22:40, רוכברכב כתב:

ומה לגבי צ'קלקות (כתומות בעיקר) שהרבה אנשים מחזיקים ולפעמים מחובר על הרכב, חוץ מכוחות ביטחון והצלה האם יש חוק שמעניש לגבי שימוש/החזקה?? 

נעשה הפרדה למי מותר:

1. רכבי בטחון - ברור מאליו שמותר להם.

2. רכבים שמוגדר בחוק שמותר להם, כגון רכב חילוץ והצלה (גרר), משאית להובלת מטענים כבדים ועוד.

3. רכבים שקיבלו היתר ספציפי ממשרד התחבורה (למשל ניידת של חברות שמירה)

לכל אחד מהם יש סיטואציות בהן מותר לו להשתמש בפנס מהבהב (לעיתים מוגדר בחוק ולעיתים מוגדר בנספח המצורף לרישיון רכב).

 

רכבים שאין להם היתר התקנה/ שימוש - בעיקרון אכיפה ע"י המשטרה (יש דיון בפורום משפטי לגבי מקרה כזה).

מאחר וכמות העבירות גדולה ומאידך הנוכחות המשטרתית נמוכה (ובוא לא נתחיל דיון על קיצוצי תקציב של המשטרה) - רמת האכיפה די נמוכה.

 

האכיפה (אם וכאשר מתבצעת), היא כאשר הפנס המהבהב נמצא מחוץ לרכב.

אם הוא נמצא בתוך הרכב - אין עם זה כל בעיה (כל עוד לא רואים מבחוץ כאשר אתה מפעיל אותו).

 

עריכה אחרונה על ידי guya72
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.9.2024 בשעה 22:01, רוכברכב כתב:

ולא נראם לכם מוזר שהרבה רכבים בעיקר משאיות ומסחריות מסתובבים עם שלטים של "בשירות צה"ל" "בשירות משרד הביטחון" (שאני יודע בבירור שהם לא).

כל עוד אין משמעות  לשלט בשירוטת צה"ל אין כאן עבירה לכאורה  מה המשמעות של זה ? שמותר לו נתצ? (אסור ) שמותר לו חנייה באדום לבן (אסור ) 

 

בתאריך 10.9.2024 בשעה 22:01, רוכברכב כתב:

להרבה נוח להשאיר את השלט של "אני פורק סחורה"..גם אם לא

זה בקשה יפה מפקח להתחשב לו שלט שמקנה לך אוטמטית היתר מסויים 

אגב כל הנושא לא ברור לי  
מה המטרה של להתקין צקלקה ברכב פרטי מה זה נותן לך ? מפנים לך את הכביש ? (ממש לא )

בחורות מתחילות איתך יותר  ?

עריכה אחרונה על ידי ידני
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.9.2024 בשעה 13:29, ידני כתב:

כל עוד אין משמעות  לשלט בשירוטת צה"ל אין כאן עבירה לכאורה  מה המשמעות של זה ? שמותר לו נתצ? (אסור ) שמותר לו חנייה באדום לבן (אסור ) 

 

זה בקשה יפה מפקח להתחשב לו שלט שמקנה לך אוטמטית היתר מסויים 

אגב כל הנושא לא ברור לי  
מה המטרה של להתקין צקלקה ברכב פרטי מה זה נותן לך ? מפנים לך את הכביש ? (ממש לא )

בחורות מתחילות איתך יותר  ?

 

 

חחח 

 

נראה כאילו לקחת את זה אישי. יש סיבה לזה🤔??

 

אני לא מבין אם אתה מטריל או נאיבי או לוקח את זה אישי.. בכל אופן.

 

ברגע שרכב מסוים שם או משאיר על השמשה שלט של "בשירות צה"ל" בין אם כבר סיים לעבוד עם צה"ל או אוליי הוא גם אף פעם לא עבד עם צה"ל🤨

 

למי שמנסה לנצל את זה לרעה.

יודע שזה יגרור יחס סבלני/סלחני יותר כלפי עבירות תנועה וגם מצד פקחים/שוטרים (שזה טוב סה"כ), אני מדבר על העוקצים והנוכלים.

 

לגבי הצ'קלקה לך תשאל את מי שמתקין/מחזיק את זה....לא חסר תועלות שיכולות לצאת מזה....

 

ושלא נדבר על "תג הנכה" שמשום מה מככב בהרבה רכבים , בצורה לא פרופורציונלית.

 

(וידוע כבר שיש מסחרה ב"תג נכה").

 

 

 

בצורה עקיפה זה מקנה זכויות יתר, למי שמלכתחילה לא היה זכאי לזה.

 

וזה בא על חשבון כלל הנהגים....

עריכה אחרונה על ידי רוכברכב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...