Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תרמוסטט קיה פורטה 2010


קצת נהג יותר אוטו

פוסטים מומלצים

צהרים טובים ושלום לכולם!

נדלקה לחבר נורת חום מנוע, בדקתי וראיתי שצינור עליון רותח ותחתון קר, הוצאתי תרמוסטט וכמובן הכל הסתדר היום התקנתי תרמוסטט חדש מקורי ושוב הבעיה חזרה והרכב התחמם, 

מה יכולה להיות הבעיה?

יש משהו שצריך לעשות לתרמוסטט לפני שמכניסים לרכב?

יכול להיות שהתרמוסטט תקול? 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם החזרת את הטרמוסטט בידיוק באותו כיוון כמו הישן, אין מה לדאוג (קח בחשבון שיש כיוון יעודי להתקנה)

ככול הנראה שעדיין יש משהו שמגביל את זרימת הנוזל במערכת הקירור, כנראה שמדובר ברדיאטור סתום
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Alberrto כתב:

אם החזרת את הטרמוסטט בידיוק באותו כיוון כמו הישן, אין מה לדאוג (קח בחשבון שיש כיוון יעודי להתקנה)

ככול הנראה שעדיין יש משהו שמגביל את זרימת הנוזל במערכת הקירור, כנראה שמדובר ברדיאטור סתום
 

אין קשר לרדיאטור

1. כי שהוצאתי את התרמוסטט הכל היה תקין 

2. כי הצינור עליון חם ותחתון קר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני לא מבין אותך, קודם אתה רושם כי יש נורת חום מנוע ולכן החלטת להחליף תרמוסטט

החלפת תרמוסטט ועדיין אתה עם אותה בעיה של נורת חום מנוע ?
ועכשיו בהודעה הבאה אתה רושם כי הכל היה תקין לפני החלפת התרמוסטט ?

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שכוונתו שהוציא את התרמוסטט לחלוטין, ואז המערכת עבדה תקין מבחינת מעבר נוזל ברדיאטור. 

לאחר מכן, התקין תרמוסטט חדש ואז התחמם/שוב לא עבר הנוזל דרך הרדיאטור. 

 

ממבט בתמונות ברשת של תרמוסטט מתאים, יש חריר למעבר אוויר (עם משקולת/דונגל כזה דרכו), אבל גם אמורה להיות אולי בליטה בתרמוסטט כדי להתקין אותו בכיוון המתאים. האם בוצע ניקוז אוויר כראוי? 

 

ניתן ואפשר לבדוק שהתרמוסטט, הגם חדש ומקורי, נפתח במלואו בכוס מים שרתחו. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה הצינור התחתון לא אמור להיות קר למגע, צריך לנוע באזור ה60~ מעלות ?

הפרש של לפחות כ20 מעלות מהחלק העליון לתחתון 

אולי שווה לבדוק את הרצועה/המותחן של המשאבה אם אתה טוען שהרדיאטור תקין

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, Alberrto כתב:

בכל מקרה הצינור התחתון לא אמור להיות קר למגע, צריך לנוע באזור ה60~ מעלות ?

הפרש של לפחות כ20 מעלות מהחלק העליון לתחתון 

אולי שווה לבדוק את הרצועה/המותחן של המשאבה אם אתה טוען שהרדיאטור תקין

בלי התרמוסטט הכל תקין, הרכב נסע מצוין החלפתי תרמוסטט ואז שוב חזרה הבעיה, למה שיהיה קשר לרצועה,

איזה מותחן?

לפני כשעה, Tom_22 כתב:

ממבט בתמונות ברשת של תרמוסטט מתאים, יש חריר למעבר אוויר (עם משקולת/דונגל כזה דרכו), אבל גם אמורה להיות אולי בליטה בתרמוסטט כדי להתקין אותו בכיוון המתאים. האם בוצע ניקוז אוויר כראוי? 

איך אני יודע אם יש ביס אוויר? ואיך אני מנקז אוויר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Tom_22 כתב:

העקרונות שמוזכרים כאן לדעתי נכונים גם עבורך. 

תודה!

אכן כך עשיתי כמובן, הנעתי ומילאתי מים עוד פעם ועוד פעם... עד שגלש ואז סגרתי את הפקק,

אז זה אומר שלא היה כיס אוויר במערכת קירור!

 

בכל אופן היום הוצאתי את התרמוסטט והכל עובד תקין,

לקחתי את התרמוסטט, שפכתי עליו מים חמים איזה דקה שתיים והכנסתי אותו לכוס מים רותחים ולא ראיתי שהוא נפתח,

השאלה שלי אם זה אומר שהתרמוסטט תקול, או שלא אמורים לראות שום שינוי על התרמוסטט?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Tom_22 כתב:

אם המים היו מעל טמפ' הפתיחה שלו, ונתת לו קצת זמן (זה לא אינסטנט) אז אולי אכן תקול

כמה טמפרטורת פתיחה שלו?

אני שפחתי ממיחם רותח,

מדובר בתרמוסטט מקורי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, קצת נהג יותר אוטו כתב:

כמה טמפרטורת פתיחה שלו?

כנראה 82 מעלות צלזיוס. 

 

ידוע לך המק"ט? 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם התרמוסטט תקין.

הבעיה היא רדיאטור סתום/משאסת מים (או סתימה נדירה באחד ממעברי המים)

 

אז למה זה לא קורה שאין תרמוסטט.

כי בסופו של דבר. תרמוסטט פתוח עדיין מעביר את המים פחות מהר מאשר אין תרמוסטט.

ולכן כמות המים הגדולה שעוברת מפצה על זה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, קצת נהג יותר אוטו כתב:

בלי התרמוסטט הכל תקין, הרכב נסע מצוין החלפתי תרמוסטט ואז שוב חזרה הבעיה, למה שיהיה קשר לרצועה,

איזה מותחן?

איך אני יודע אם יש ביס אוויר? ואיך אני מנקז אוויר?

ברור שהכל היה תקין ללא התרמוסטט יש זרימה הרבה יותר חזקה משמעויתית
אז גם אם יש חסימה חלקית ברדיאטור, ללא הטרמוסטטר יש זרימה די חזקה ישכול לפצות על רדיאטור שבפעול סתום חלקית

בידיוק מה ש @om2 רשם

אם החלפת תרמוסטט, ונשראת עם אותה בעיה, התרמוסטט הוא לא הבעיה ...

שוב, תבדוק אם הטמפרטורה של הצינור העילון שונה בכ20~ מעלות מהצינור התחתון

הצינור התחתון לא אמור להיות קר למגע, אם הוא קר סימן שלא עובר נוזל למנוע, אבל נוזל "קר" זה בפעול גם 70 מעלות 

 

שאלת למה לבדוק מותחן? במנוע שלך יש רצועת אביזרים שמניעה את המשאבה של נוזל הקירור ...

אם הבעיה היא לא התרמוסטט ולא הרדיאטור כמו שאתה מתאר הדבר הבא לפי ההגיון זה כנראה להעיף מבט שהמשאבה עובדת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...