Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיכל עיבוי ריק Chevy Sonic


Mr 44
מעבר לפיתרון נפתר ע"י Mr 44,

פוסטים מומלצים

היי, אשמח שמישהו ירגיע אותי ויפה שעה אחת קודם. כהרגלי בודק שמן מים אחת לשבועיים.

בדקתי עכשיו שוב לפני נסיעה ארוכה וראיתי שאין מים בכלל במיכל עיבוי. הבדיקה נעשתה כשהאוטו היה חם (חצי שעה אחרי שאישתי חזרה מהעבודה) 

ברור לי ששמן מים לא בודקים כשהמנוע חם אבל קרה בעבר שפתחתי את המכסה מנוע והסתכלתי על מיכל העיבוי כשהמנוע חם ומעולם לא קרה שראיתי מיכל עיבוי ריק לחלוטין. אני משקשק מפחד שהיא נסעה ללא מים בכלל. תשאלתי אותה לגבי נורות/התראות, התנהגות מוזרה של הרכב אבל היא נענתה בשלילה ואני סומך עליה.

 

מילאתי את המיכל עיבוי במים ACDelco לפי תקן של הרכב עד הפס המסומן על מנת לבדוק אם מיכל העיבוי שבור/סדוק ולא ראיתי דבר..

לאחר מילוי מים הנעתי את הרכב ונתתי לו לעבוד 5 דק (זו מסגרת הזמן שנותרה לי) וטמפ' המים היו רגילות לחלוטין וללא שום התראות.

1)האם יש דרך שאוכל לדעת אם הרכב נסע ללא מים כלל? 

2) האם שגיתי בכך שנכנסתי לפאניקה מהר מידי ומילאתי שוב מים במיכל העיבוי? מתוך מחשבה שכל המים היו בצנרת מכיוון שהמנוע בעודו היה חם.. (דבר שחשבתי עליו אחרי המילוי) ועד כמה זה נורא אם אכן שגיתי?

3) אני מתכוון לבדוק שוב את מפלס המים במיכל עוד מס' שעות - במידה ולא ירדו כלל זהו סימן שהנזילה היא מאחת הצנרות?

 

סליחה על החפירה וחוסר הבקיאות בעניין, אני סטודנט שהדבר האחרון שהוא צריך עכשיו זה רכב עם ראש מנוע גמור.

ערב שקט לכולם

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אם מילאת קרוב ל4 ליטר הרכב היה בלי מים בכלל מתחת לזה הכל בסדר.

2.תמיד ממלאים מים כשהרכב קר אחרת בגלל הפרשי טמפרטורה יכול להגרם נזק לרדיאטור כמו פיצוץ (מניסיון).

3.צריל לאבחן מאיפה הנזילה .

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק שוב בבוקר כאשר הרכב התקרר. אם חסרים מים גש למוסך שיאתר את הנזילה.

תבדוק את צבע השמן לראות שהוא לא התערבב עם נוזל קירור ואז אין לנסוע.

01000100 01101111 00100000 01101110 01101111 01110100 00100000 01110100 01100101 01101100 01101100 00100000 01110100 01101000 01100101 01101101 00100000 01110111 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01010010 01110101 01110011 01110011 01101001 01100001 01101110 00100000 01100010 01101111 01110100 01110011 00101110

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, netanel1014 כתב:

1. אם מילאת קרוב ל4 ליטר הרכב היה בלי מים בכלל מתחת לזה הכל בסדר.

2.תמיד ממלאים מים כשהרכב קר אחרת בגלל הפרשי טמפרטורה יכול להגרם נזק לרדיאטור כמו פיצוץ (מניסיון).

3.צריל לאבחן מאיפה הנזילה .

 

לפני 5 שעות, Coro כתב:

תבדוק שוב בבוקר כאשר הרכב התקרר. אם חסרים מים גש למוסך שיאתר את הנזילה.

תבדוק את צבע השמן לראות שהוא לא התערבב עם נוזל קירור ואז אין לנסוע.

תודה לכם על המענה.

בדקתי עכשיו את מפלס המים. נשאר כמו שמילאתי קודם.. יש לי אפשרות להגיע מחר בבוקר למוסך(15 דק נסיעה עירונית), האם בטוח ליסוע כשאני לא בטוח מה קצב ירידת המפלס ומה גודל הבעיה?

 

מה זה בעצם אומר שלא יורד ממיכל העיבוי אבל כנרא יורד במהלך נסיעה?

 

בנוסף - בדקתי את השמן, אין ערבוב עם מים.

לילה שקט.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Mr 44 כתב:

 

תודה לכם על המענה.

בדקתי עכשיו את מפלס המים. נשאר כמו שמילאתי קודם.. יש לי אפשרות להגיע מחר בבוקר למוסך(15 דק נסיעה עירונית), האם בטוח ליסוע כשאני לא בטוח מה קצב ירידת המפלס ומה גודל הבעיה?

 

מה זה בעצם אומר שלא יורד ממיכל העיבוי אבל כנרא יורד במהלך נסיעה?

 

בנוסף - בדקתי את השמן, אין ערבוב עם מים.

לילה שקט.

 

תניע את הרכב. תתן לו לעבוד 10 דק ואז תוכל להאריך אם ניתן לנסוע למוסך או לגרור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעל סוניק יש לה מחלות של משאבת מים נוזלת, צינורות קירור מתייבשים ונוזלים (לפעמים יחד עם בית תרמוסטט) ואטם מכסה שסתומים שמתפגר מהר.

מציע להניע את הרכב בעמידה במקום לכמה דקות ולהציץ מתחת לרכב לסימני נזילה. אם אין נזילה חיצונית יתכן והיא פנימית לתוך המנוע.

מים לא נעלמים סתם ככה אצלי כרגע אחרי החלפת אטם וצינורות הרכב כבר 30KM מאז לא הוספתי מים בכלל המיכל מלא ולא חסר וזה מצב של מערכת סגורה תקינה.

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, TZR84 כתב:

בתור בעל סוניק יש לה מחלות של משאבת מים נוזלת, צינורות קירור מתייבשים ונוזלים (לפעמים יחד עם בית תרמוסטט) ואטם מכסה שסתומים שמתפגר מהר.

מציע להניע את הרכב בעמידה במקום לכמה דקות ולהציץ מתחת לרכב לסימני נזילה. אם אין נזילה חיצונית יתכן והיא פנימית לתוך המנוע.

מים לא נעלמים סתם ככה אצלי כרגע אחרי החלפת אטם וצינורות הרכב כבר 30KM מאז לא הוספתי מים בכלל המיכל מלא ולא חסר וזה מצב של מערכת סגורה תקינה.

 

את מחלות הרכב אני בהחלט מכיר היטב עם עוד שלל מחלותיו (PCV Valve etc...) אתמול והיום בבוקר לא הייתי בטוח מאיפה, כמה, למה בייחוד שהרכב לא היה איתי בכמה ימים האחרונים (היה אצל אישתי). 

הרכב במוסך מהבוקר והצצתי יחד עם היועץ שירות של המוסך וראינו כי רטוב מאוד תחת הבית תרמוסטט. כמובן ביקשתי לבדוק חוץ ממנו מה שאפשר כדי לאתר נזילות נוספות. המיכל התרוקן לי לאט לאט (בדקתי פעמיים) במהלך הנסיעה למוסך. 

הבית תרמוסטט אצלי הוחלף במקורי להערכתי בסוף 2018 ועבר מאז (77 אלף קילוצטר) מתאר לעצמי שהגיע זמנו ..

מודה לכולם על הטיפים והעזרה, עזרתם לי מאוד.

מקווה שלא ישחטו אותי במוסך אך קטונתי, אני עם נזילות מים לא מתעסק.

אדאג לעדכן המתרחש ואשמח מאוד לקבל מכולכם טיפים נוספים בעת הצורך.

יום שקט

 

 

עריכה אחרונה על ידי Mr 44
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, Mr 44 כתב:

את מחלות הרכב אני בהחלט מכיר היטב עם עוד שלל מחלותיו (PCV Valve etc...) אתמול והיום בבוקר לא הייתי בטוח מאיפה, כמה, למה בייחוד שהרכב לא היה איתי בכמה ימים האחרונים (היה אצל אישתי). 

הרכב במוסך מהבוקר והצצתי יחד עם היועץ שירות של המוסך וראינו כי רטוב מאוד תחת הבית תרמוסטט. כמובן ביקשתי לבדוק חוץ ממנו מה שאפשר כדי לאתר נזילות נוספות. המיכל התרוקן לי לאט לאט (בדקתי פעמיים) במהלך הנסיעה למוסך. 

הבית תרמוסטט אצלי הוחלף במקורי להערכתי בסוף 2018 ועבר מאז (77 אלף קילוצטר) מתאר לעצמי שהגיע זמנו ..

מודה לכולם על הטיפים והעזרה, עזרתם לי מאוד.

מקווה שלא ישחטו אותי במוסך אך קטונתי, אני עם נזילות מים לא מתעסק.

אדאג לעדכן המתרחש ואשמח מאוד לקבל מכולכם טיפים נוספים בעת הצורך.

יום שקט

 

 

תחליף פלאנג' מים על הדרך. הם נוטים ללכת ביחד ברכב הזה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, netanel1014 כתב:

תחליף פלאנג' מים על הדרך. הם נוטים ללכת ביחד ברכב הזה. 

יש לך מושג מה עלות החלק +- ? 

אני עדיין לא יודע באחזה נזק יצאתי, מחכה לטלפון .. אבל התוכנית שלי היא להחליף את הרכב בחצי שנה הקרובה ולכן גם לא להוציא עליו יותר מידי.

 

עריכה אחרונה על ידי Mr 44
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Mr 44 כתב:

יש לך מושג מה עלות החלק +- ? 

אני עדיין לא יודע באחזה נזק יצאתי, מחכה לטלפון .. אבל התוכנית שלי היא להחליף את הרכב בחצי שנה הקרובה ולכן גם לא להוציא עליו יותר מידי.

 

בזמנו החלפתי אצלי לבד. 

קניתי את כל החלקים מאלי אקספרס מקוריים. הפלאנג עלה לי איזה 150-200

והתרמוסטט החלפתי לאיזה יצרן סיני שעלה 150-200. תוסיף מים שעלו לי 50-70 שקל. כמוך החלפתי את הרכב אחרי חצי שנה. אגב הרכב הזה לדעתי יש לו עלות תועלת גבוה מאוד

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון
לפני 5 שעות, netanel1014 כתב:

בזמנו החלפתי אצלי לבד. 

קניתי את כל החלקים מאלי אקספרס מקוריים. הפלאנג עלה לי איזה 150-200

והתרמוסטט החלפתי לאיזה יצרן סיני שעלה 150-200. תוסיף מים שעלו לי 50-70 שקל. כמוך החלפתי את הרכב אחרי חצי שנה. אגב הרכב הזה לדעתי יש לו עלות תועלת גבוה מאוד

קיבלתי טלפון מהמוסך, אכן מדובר בתרמוסטט + בית תרמוסטט, חתיכת נזילה משם מה שמסביר איך המיכל עיבוי התרוקן בקצב מסחרר.

קיבלתי הצעת מחיר + האנטי פריז+ עבודה 930 שח וכמובן שאישרתי .. 

אין לי שום סיכוי לחכות לחלקים מאמזון/אלי + הזמן עבודה הזה.

מקווה שיסתיים בזה בלבד תודה רבה על העצות ידידי וגם תודה לכולם.

 

עריכה: האם צריך לבצע ניקוז אוויר מהמערכת לאחר החלפת תרמוסטט? סתם לידע כללי וגם כמובן משהו שארצה לוודא אותו לפני שאני לוקח את הרכב.

 

עריכה אחרונה על ידי Mr 44
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Mr 44 כתב:

קיבלתי טלפון מהמוסך, אכן מדובר בתרמוסטט + בית תרמוסטט, חתיכת נזילה משם מה שמסביר איך המיכל עיבוי התרוקן בקצב מסחרר.

קיבלתי הצעת מחיר + האנטי פריז+ עבודה 930 שח וכמובן שאישרתי .. 

אין לי שום סיכוי לחכות לחלקים מאמזון/אלי + הזמן עבודה הזה.

מקווה שיסתיים בזה בלבד תודה רבה על העצות ידידי וגם תודה לכולם.

 

עריכה: האם צריך לבצע ניקוז אוויר מהמערכת לאחר החלפת תרמוסטט? סתם לידע כללי וגם כמובן משהו שארצה לוודא אותו לפני שאני לוקח את הרכב.

 

כן. המוסכניק יעשה את זה. וגם ברכב הזה אן אני זוכר טוב זה מתנקז בעצמו ככה שאין לך מה לדאוג. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...