Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט ארונה או רכב חשמלי קטן? כ-130 אלף ש"ח


YairZov
שימו לב! השרשור הזה בן 316 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי, שואל עבור חבר.

הוא מתעניין ברכישה של רכב חדש בלבד.

- נסיעה 90% בתוך העיר

- אוטומטי בלבד

- עדיפות לג'יפון

- לא נוסע הרבה בשנה (5-10 אלף ק"מ)

- תקציב עד איזור 130, עדיפות לכמה שיותר זול ושמירת ערך טובה

- עדיפות לכניסה/יציאה והנעה ללא מפתח ו-BLIS

- הרכב ככל הנראה ישאר אצלו כמה שנים טובות

 

כרגע יש מבצע במועדון "חבר" לרכבי סיאט, לכן הוא מתעניין בארונה.

- סטייל (ליטר) כ-121 אלף ש"ח

- FR (ליטר) כ-128 אלף ש"ח

- FR (ליטר וחצי) כ-133 אלף ש"ח.

לאחר הוספת אבזור בסטייל - המחיר קרוב ל-FR (ליטר) כאשר הוא עצמו קרוב למחיר של גרסת הליטר וחצי, לכן שוקל דווקא על גרסה זו (בכירה).

אמנם נראה שצריכת הדלק פחות טובה, אך המנוע 4 צלינדרים ולכן לא אמורות להיות רעידות בעמידה במצב D.

 

מצב שני, שוקל ללכת על רכב חשמלי קטן/בינוני בעל טווח קצר.
רצה תחילה את ה-Ora שעולה כ-138 ואני מניח שיהיה ניתן להוריד עוד יותר את המחיר (ראה שיש מבצע לחברי מועדון "הוט" ב-130 אלף) אך ראה ביקורות לא ממש טובות בחו"ל. יש גם את הג'ילי העדכנית אבל היא גדולה ויקרה יותר. הבעיה העיקרית, מעבר לעלות (שאולי תצטמצם עם השנים לעומת רכב בנזין), היא שאין לו עמדת טעינה ביתית ואין אפשרות לשים, אבל בעבודה כן יש עמדת טעינה בחניה.

 

הוא ראה בהמלצתי רכבים נוספים כגון מאזדה CX-3 (1.5, מרגישה צפופה ויקרה יתר על המידה) וקיה סטוניק (ליטר, מרגישה פלסטיקית ופשוטה).

מה הייתם עושים במצב שלו? גם מבחינת ההתלבטות בין שני הרכבים לעיל (בנזין לעומת חשמלי) וגם אולי דגמים שלא חשבתי/הוא חשב עליהם?
בהתחשב בכמות הנסיעות שהוא עושה, נראה שה-DSG בדור הנוכחי לא אמור להשחק מהר כ"כ.

 

תודה רבה וסופ"ש נעים,

יאיר

עריכה אחרונה על ידי YairZov
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משוחד של סיאט ארונה, הגיר בדור הנוכחי כבר אמין יותר אבל נוטה להתחמם ולהתבלבל בפקקים ארוכים.

הארונה כן מספקת חווית נהיגה מסויימת, לא משהו יוצא מן הכלל אבל כרכב יום יומי היא מאוד נעימה. 

הייתי לי ארונה 2021 ועכשיו אני מחכה שתגיע לי 2023.

עריכה אחרונה על ידי GABIUBOGI

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח שהאורה תהיה עם שמירת מחיר טובה, זה לא בדיוק להיט מכירות..

לעיר מנוע 1.0 ליטר יהיה מעל ומעבר וגם הרעידות בקושי מורגשות. מה שכן, לעיר פחות מומלץ גיר רובוטי.

אבל דווקא הייתי לוקח את ה fr, הסלון מרגיש איכותי יותר ומושבים נוחים יותר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסועה כה נמוכה לצריכת הדלק אין משמעות אמיתית. 

 

יש לאשתי ארונה ליטר מהגרסה הקודמת (2020, לפני הפחתת ההספק) - המנוע מספק לגמרי גם בתנאים של נסיעות יומיומיות בחיפה. צריכת הדלק - בשימוש עירוני כמעט טהור - סביב 10-11 קמ"ל. 

 

מה שכן - מי שמורגל בנהיגה ברכב עם תיבה פלנטרית או רציפה צריך להתרגל לתפעול טיפה שונה של הרכב. וכמובן לוודא שהרכב מתאים לשאר הצרכים, כמו מקום לנוסעים ומטען. זה נכון, כמובן, לכל רכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיאט זה נחמד, אני עצמי קניתי במבצע חבר בשנה שעברה אטקה ומרוצה למדי, אבל מדובר בהנעה שהולכת ומאבדת מקיסמה, מה שעלול ליצור שוק " מת " למכוניות כאלו כשירצה החבר שלך למכור, ודאי עוד כמה שנים כדבריך. ההיצע של חשמליות בטווח המחירים שציינת מעט מצומצם, אבל נדמה לי שפיאט 500 חשמלית, אורה, אולי הדולפין החדשה מסתובבות בסביבת המחיר הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אתה נביא?

כמובן שאנחנו לא יכולים לחזות מה יקרה בעוד 20 שנה, ואפילו לא 10, אבל בשנים הקרובות מנוע הבעירה הפנימית לא יילך לשום מקום. בכלל, כל הניסיון לנבא מחיר מכירה בטווח ארוך הוא יותר הימור מכל דבר אחר, אישית אני לא מתייחס אליו ברכישה.

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למגמה כזאת יקח זמן להגיע לרמה שלא ירצו לקנות רכב בנזין, מה שגם שלא ברורה האמינות למשל של הסיניות בעוד 6-7 שנים, סוללה שתיחלש לעומת רכב בנזין, לכן כאשר הארונה תימכר ב 50 אלף אנשים לא בטוח שאנשים יעדיפו לקנות חשמלית.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, רועי5 כתב:

סיאט זה נחמד, אני עצמי קניתי במבצע חבר בשנה שעברה אטקה ומרוצה למדי, אבל מדובר בהנעה שהולכת ומאבדת מקיסמה, מה שעלול ליצור שוק " מת " למכוניות כאלו כשירצה החבר שלך למכור, ודאי עוד כמה שנים כדבריך. ההיצע של חשמליות בטווח המחירים שציינת מעט מצומצם, אבל נדמה לי שפיאט 500 חשמלית, אורה, אולי הדולפין החדשה מסתובבות בסביבת המחיר הזו.

 

הקסם בהנעה חשמלית הרבה בגלל שהיא פשוט זולה(אין מיסוי על טעינה ביתית מן הסתם) 

ברגע שהיא תפסיק להיות זולה(זה רק עניין של זמן), אני ממש לא חושב שהיא תהיה מבוקשת בהרבה מרכבי בעירה אם בכלל.

 הפוך, רכבים חשמליים בני כמה שנים ולקראת סיום האחריות על הסוללה, הערך שלהם יצנח לעומת רכבי בעירה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הארונה - אין ספק שגרסת הליטר מספקת וגם מעט חסכונית יותר, השאלה האם לא שווה להוסיף כמה אלפי שקלים בודדים עבור גרסת ה-1.5?
אמנם פחות חסכונית, אבל ללא רעידות בעמידה, חזקה ומהנה יותר לנהיגה (אולי תמכר בצורה טובה יותר כיד 2 בעתיד?) בתמורה לתוספת אחוזים בודדים ביחס לעלות הכוללת של הרכב.

 

לפני 11 שעות, GABIUBOGI כתב:

אני משוחד של סיאט ארונה, הגיר בדור הנוכחי כבר אמין יותר אבל נוטה להתחמם ולהתבלבל בפקקים ארוכים.

הארונה כן מספקת חווית נהיגה מסויימת, לא משהו יוצא מן הכלל אבל כרכב יום יומי היא מאוד נעימה. 

הייתי לי ארונה 2021 ועכשיו אני מחכה שתגיע לי 2023.

 

תוכל לפרט בבקשה? כיצד באה לידי ביטוי ההתחממות אצלך (אזהרה? דרישה לעצירה בצד? מתי זה קרה?)?
כמו כן, מדוע החלפת דגם 2021 ב-2023? למיטב הבנתי מתיחת הפנים היא די שולית.

תקנו אותי אם אני טועה - גם בנהיגה שהיא כמעט תמיד עירונית, אך קצרה יחסית וללא פקקים יוצאי דופן - הגיר לא אמור להוות בעיה.

לגבי חשמליות - האם שווה להוסיף עבור הג'ילי העדכנית? האם עצם זה שהוא יטעין את הרכב רק בעבודה או במקומות ציבוריות יגבילו אותו משמעותית?
אני עדיין חושב שרכבים חשמליים הם רכבים ליד אחת או מקסימום שתי ידיים. עם השנים הטווח יורד, במיוחד עם החום הישראלי.  גם אם עוד מספר שנים רכבים חשמליים ישלטו בכבישים, עדיין לדעתי אנשים יעדיפו לקנות באותו מחיר רכב בנזין שעבר 100 אלף ק"מ מאשר רכב חשמלי בן 6-7 שנים ללא קשר לקילומטראז' (נטו בלאי סוללה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, YairZov כתב:

 

תוכל לפרט בבקשה? כיצד באה לידי ביטוי ההתחממות אצלך (אזהרה? דרישה לעצירה בצד? מתי זה קרה?)?
כמו כן, מדוע החלפת דגם 2021 ב-2023? למיטב הבנתי מתיחת הפנים היא די שולית.

תקנו אותי אם אני טועה - גם בנהיגה שהיא כמעט תמיד עירונית, אך קצרה יחסית וללא פקקים יוצאי דופן - הגיר לא אמור להוות בעיה.

אני לא החלפתי, הרכב בליסינג מהעבודה וה2021 הלך בתאונה.

ההתחממות באה לידי ביטוי בעיקר בהתנהגות לא שגרתית של הגיר, מתחיל להתבלבל, לגרום לרכב לקפוץ. חבר עם סטוניק רובוטית גם כן בליסינג עמד מאחורי באותו פקק וקיבל גם כן התראה על התחממות של הגיר. 

מדובר בפקקים ארוכים ואם בעליה אז בכלל צרה.

אבל ככה ליום יום, עשיתי עליה 105,000 קילומטר בלי שום בעיה, הגיר עובד מעולה.

אם יש אפשרות כלכלית ללכת על FR , לא רק בגלל מנוע אלא לטובת אבזור בסיסי כמו מצלמת רוורס וחיישני רוורס, תאורה לנוסעים מאחור וכן אז הייתי עושה את זה.

בגרסת הבסיס בארונה חסכו בדברים הזויים.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.8.2023 בשעה 11:29, YairZov כתב:

לגבי חשמליות - האם שווה להוסיף עבור הג'ילי העדכנית? האם עצם זה שהוא יטעין את הרכב רק בעבודה או במקומות ציבוריות יגבילו אותו משמעותית?
אני עדיין חושב שרכבים חשמליים הם רכבים ליד אחת או מקסימום שתי ידיים. עם השנים הטווח יורד, במיוחד עם החום הישראלי.  גם אם עוד מספר שנים רכבים חשמליים ישלטו בכבישים, עדיין לדעתי אנשים יעדיפו לקנות באותו מחיר רכב בנזין שעבר 100 אלף ק"מ מאשר רכב חשמלי בן 6-7 שנים ללא קשר לקילומטראז' (נטו בלאי סוללה).

 

אם הוא טוען בעבודה זה לא יגביל אותו מכיוון שנהג ממוצע טוען פעם אחת בשבוע, וזה מספיק לו לשבוע מלא.

לגבי הטווח מה שכתבת אינו נכון. יש טסלות בארנ"ב כבר חמש עשרה שנים שנים (כולל באיזורים עם טמפרטורה דומה לארץ כמו קליפורניה ופלורידה) והוכח שהסוללה ירדה עד 10% בעשר שנים, מה שנותן למכוניות החשמליות אורך חיים גבוה בהרבה מזה של רכבי הבעירה הפנימית. הסוללות כיום מאוד אמינות וכוללות קירור נוזלי ששומר על תקינותן לאורך זמן. כך שגם פה לרכב החשמלי יש יתרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שקראתי, בינתיים מחקרים מראים שסוללת רכב חשמלי מאבדת כ2-3% כל שנה,

וסוללות מחזיקות בדר"כ בין 8 ל 12 שנים,

כמובן שיש חריגים לטוב ולרע,

 

מה שכן יש פעולות שחשוב להימנע מהם,

כמו לא להשאיר את הסוללה כל הזמן מעל 80% או פחות מ20%,

 

ועדיף לא להשתמש הרבה בטעינה מהירה וכו...

 

יש עוד כמה המלצות, לא זוכר מה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 316 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...