Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ לגבי רכישת סופרמיני/משפחתית קומפקטית


einats
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 737 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,
אשמח לעזרתכם לגבי רכישת רכב עבורי, יד שניה, רכב שני במשפחה. קראתי הרבה פוסטים בקבוצה וברשת ועדיין מתלבטת.
התקציב הוא עד כ-50,000 ש"ח פחות או יותר. עדיף רכב עד 100,000 ק"מ.
הרכב ישמש בעיקר לנסיעות בינעירוניות יומיומיות למקום העבודה ובחזרה, כ-50 ק"מ ביום סך הכל (כ-40 דקות הלוך, כ-50-60 דקות חזור). בהלוך חלקית התנועה זורמת, אך בחזור בפקקים.
חלק מסוים מהזמן הרכב ישמש גם להסעה של 2 ילדים קטנים, לכן חשוב שיהיה מרווח מסוים מאחור, אולם זהו לא השיקול החשוב ביותר, כי כאמור רוב הזמן הרכב ישמש לנסיעה לעבודה ובחזרה של נהגת יחידה.
המרכיבים החשובים עבורי:
  1. נוחות נסיעה - חשוב רכב שיהיה נוח לנסיעה ארוכה המתבצעת לעיתים קרובות גם בפקקים. לא חשוב לי האבזור ברכב, רק שירגיש נוח לנהיגה. לא רכב שמרגישים מאוד את הכביש איתו, או שיוצאים מאוד עייפים אחרי נסיעה ארוכה.
  2. אמינות
  3. חיסכון בדלק
  4. מרווח מאחור
  5. תצורת האצ'בק

מכיוון שמדובר ברכב שני במשפחה, ומכיוון שהקומפקטיות של הרכב חשובה עבורי, התחלתי להסתכל על רכבי סופר-מיני. אשמח לחוות דעתכם על הדגמים הבאים בהתאם לצרכים שכתבתי:
  1. הונדה ג'אז: קראתי חוות דעת טובות ונראה שמדובר בחבילה שעונה על רוב הצרכים - אמינות, צריכת דלק, מרווח מאחור. עם זאת, לא לגמרי הצלחתי להבין לגבי נושא נוחות הנסיעה - האם מדובר ברכב נוח יחסית לנסיעות של כ-40-60 דקות הלוך חזור? שוב, האבזור לא משנה, אלא רכב שלא מרגישים איתו יותר מדי את הכביש או טלטלות ורעידות - רכב שמתאים גם לנסיעה בינעירונית מתמשכת ולא בעיקר לנסיעה עירונית קצרה. בנוסף אני מבינה שמדובר ברכב עם מנוע חלש - האם מתאים לנסיעה בינעירונית בהיבט הזה? אני לא מחפשת אקסטרה ביצועים, אך תוהה האם הרכב ירגיש מספיק "חזק" ולא כמו רכב מיני.
  2. הונדה ג'אז הייבריד: כנ"ל, בתוספת חיסכון נוסף בדלק, והאם בדגם ההיברידי אולי יש מנוע משופר יותר? לא הצלחתי להבין לגמרי.
  3. סקודה פאביה: לאחר שקראתי עליה היה נראה שמצאתי את האחת, מבחינת נוחות נסיעה גבוהה לנסיעות בינעירוניות ומנוע יותר משופר. אבל אז קראתי על בעיות הגיר וחששתי מעניין האמינות, במיוחד משום שהנסיעה כן צפויה להיות לפחות בחלקה בפקקים. מה דעתכם עליה בהשוואה להונדה ג'אז בהתאם לצרכים שציינתי?
  4. טויטה ספייס ורסו
  5. אופל קורסה (לא אמינה?)
  6. פורד פיאסטה (בעיות בגיר בדומה לפורד פוקוס?)
האם יש איזושהי סופרמיני שעונה לקריטריונים? האם בכלל סופרמיני מתאימות לנסיעות בינעירוניות? ואם לא, האם כדאי בכל מקרה לעבור לקטגוריה אחרת ולשקול משפחתית (עדיף שלא בגלל שמעדיפה קומפקטית, אבל אם אין ברירה... יונדאי i30, מאזדה 3 האצ'בק, הונדה סיביק האצ'בק...)?
תודה רבה מראש על העזרה!
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היות שנוחות נסיעה היא מרכזית עבורך, הייתי לוקח סיבוב בסיטרואן C3, שהיא נוחה משמעותית ממיני אחרות ועונה גם על הדרישות האחרות. בתקציב שלך תכניסי 2018 וצפונה. 

יהיו כאן הגוועלד הרגילים, העצה - להתעלם, ורק לבדוק שמי שאת קונה ממנו טיפל בזמן, בשמן בתקן הנכון, והחליף טיימינג בזמן (4 שנים או 60,000 ק"מ, אם בכלל עבר). רכב זריז, נוח ומהנה. קצת פחות מרווח מאחור מאשר הג'אז, אבל. 

עם גולף ידנית שנת 1995 לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, Jack457 כתב:

היות שנוחות נסיעה היא מרכזית עבורך, הייתי לוקח סיבוב בסיטרואן C3, שהיא נוחה משמעותית ממיני אחרות ועונה גם על הדרישות האחרות. בתקציב שלך תכניסי 2018 וצפונה. 

יהיו כאן הגוועלד הרגילים, העצה - להתעלם, ורק לבדוק שמי שאת קונה ממנו טיפל בזמן, בשמן בתקן הנכון, והחליף טיימינג בזמן (4 שנים או 60,000 ק"מ, אם בכלל עבר). רכב זריז, נוח ומהנה. קצת פחות מרווח מאחור מאשר הג'אז, אבל. 

באיזה מובן/ים יש יותר נוחות נסיעה בסיטרואן С3 ?

(לא מנסה להתווכח איתך, שואל באמת כדי לדעת)

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, harhanegev כתב:

באיזה מובן/ים יש יותר נוחות נסיעה בסיטרואן С3 ?

ברוב גורמי הנוחות: מושבים עמוקים, נוחים ותומכים יותר מאשר איביזה (מקדימה; מאחור זה רק לילדים); חלל מרווח מקדימה; מתלים עם כיול טיפה על הצד הרך, אבל עוברים שיבושים ובאמפרים הרבה יותר נעים מהאיביזה וגם מהג'אז שהיתה לי, שבנוסף היתה גם עגלה מבחינת סחיבה. מבחינת העיצוב, בעיקר של המידע שמוזן למחוונים, ברור ולא מעיק על העין. היתרון היחיד של הג'אז מבחינתי היה מרחב אחורי, שאצלי לא בא לידי ביטוי.

C3 מאובזרת כוללת גם התראה על שטח מת, שבעיני ממש חשובה. יש גם דברים שלא רלוונטיים לפות"ש כמו מגביל מהירות וקרוז שלא באים לידי ביטוי בנסיעה עירונית. 

  • אהבתי 1

עם גולף ידנית שנת 1995 לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי עולה קטגוריה לכיוון משפחתית האצ'בק.

 

מניסיון סופרמני מקטגוריה B לא תספק נוחות נסיעה בכביש בין עירוני של משפחתית האצ'בק מקטגוריה C.

 

אני נסעתי נסיעות בין עירוניות על פיג'ו 208 וגם סיטרואן C3 שהזכירו פה.

שניהן נחשבות לבין המובילות בקטגוריית הסופר מיני מבחינת בידוד רעשים ונוחות נסיעה. 

ועדיין מנסיעה בין עירונית הן משמעותית יותר רועשות ופחות נוחות מהפיג'ו 308 שיש לי עכשיו, שזאת משפחתית האצ'בק.

 

במקומך הייתי מסתכל על טויוטה אוריס או יונדאי i30 (רק הדגם בלי הגיר הרובוטי כי הרובוטי לא אמין ולא חובב פקקים) או מאזדה 3/הונדה סיוויק.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...