Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אין יותר רכבי קבריולט/קונברטיבל "זולים" ?


orankohn
שימו לב! השרשור הזה בן 593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב פתוח - קבריולה או קונברטיבל - זה כיף ויש לו הרבה יתרונות (אמוציונליים) אם כי גם גם חסרונות (רציונליים). 

עוד מקדמת דנן של עידן המכוניות יוצרו דגמים פתוחים. 

עדיין בימינו אנו יצרנים לא מעטים מייצרים דגמים כאלו , אבל נראה לי שרק בסגמנטים גבוהים ויקרים. 

למשל, בישראל 2022 הדגם הפתוח הזול ביותר שניתן לקנות הינו מיני קבריו שעולה כ- 220,000 ומעלה .

 

בשנות ה- 60 וה - 70 היו בהיצע הדגמים של יצרנים לא מעטים דגמים פתוחים עממיים שעלו בסדר גודל של משפחתית ממוצעת ואפילו פחות.  לדוגמא, טריומף בדגמים שונים, MG (הבריטי המקורי) , פיאט  850/124 , פיג'ו , רנו ועוד רבים. 

גם בעשורים הבאים עוד ניתן היה להשיג מכוניות פתוחות במחירים סבירים. אפילו למכוניות קטנות וזולות יחסית היו דגמים פתוחים למשל ניסן מיקרה, פיג'ו 206/7. 

היו גם דגמים "כאילו" פתוחים עם גג נפתח חלקי כגון פיאט 500. 

ולפי מיטב ידיעתי  - זהו, תם העידן, אין יותר מכוניות "עממיות" פתוחות.

מה הסיבה  ? מן הסתם עיניני ריווחיות ליצרנים ושיקולי ביקוש. 

די חבל...

 

 

Point-Blur_Jul162021_195249.jpg

20180107_163207.jpg

DSCF4430.jpg

1967-Triumph-Herald-1200-Featured-1.jpg

1024px-1963_M.G._Midget_(6322636050).jpg

1967_Renault_Caravelle_cnv_-_fvl-1_(4637729040).jpg

wide-(4)_wa.jpg

wide-(2)_wa.jpg

wide-(2)_wa.jpg.crdownload wide-(4)_wa.jpg.crdownload

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א) תקנות בטיחות, שמייקרות את הרכב, ככה שכבר אי אפשר לייצר קבריולט זול. בשביל לייצר קבריולט, צריך גם חיזוקי שלדה מפה עד הודעה חדשה, אחרת זה יהיה כמו לשים חתיכת קרטון בין שני בלוקים. מה ששוב פעם, מייקר את הדגם. מה שעבד בשנות ה80-90, לא יעבוד היום.

 

ב) רכב כזה גם יהיה פחות פרקטי וגם יותר יקר, מאשר גירסת האצ’בק/סדאן של אותו דגם.

 

ג) לצעירים היום אין כסף, ויש פחות עניין במכוניות, וצעירים זה קהל היעד של הרכבים האלה. בטח אחרי כל המשברים הכלכליים שפקדו אותנו לאחרונה.

 

עוד דבר - קבריולטים מגיעים בדרך כלל בתקופות של אופטימיות עליזה - כמו שנות ה50, 60 או 90, יחד עם צבעים בולטים ונועזים. היום אנחנו בתקופות של משבר אחרי משבר, אז זה לא הזמן לקבריולטים. אולי, כשתקופת שגשוג, שפע ואופטימיות תחזור, יחזרו הקבריולטים והרודסטרים.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין על קבריולט בכל הנוגע להנאה מהנסיעה, וגם אפקט שואומי.

מניח שלאקלים הישראלי יש אשם תורם כאן, גם בגלל התחזוקה שהופכת לבעייתית (השמש הורסת את הגגות), בגלל החשש מונדליזם בהינתן שלהרבה אנשים אין חניה פרטית וגם תרבות הליסינג שמציפה את שוק הרכב בדגמים אפורים ופשוטים לאחזקה תפעול ושינוע.

בתמונות: 204 mr2 והראלד, כולן קבריולט... 

302604456_3305956229673565_155382924640596911_n.jpg

IMG-20220920-WA0136.jpg

20220926_104506.jpg

לפני 2 דקות, vadim6385 כתב:

לצעירים היום אין כסף, ויש פחות עניין במכוניות, וצעירים זה קהל היעד של הרכבים האלה. בטח אחרי כל המשברים הכלכליים שפקדו אותנו לאחרונה

קבריולט זה הכי משבר אמצע החיים או יציאה לפנסיה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, EliC25 כתב:

מניח שלאקלים הישראלי יש אשם תורם כאן, גם בגלל התחזוקה שהופכת לבעייתית (השמש הורסת את הגגות), בגלל החשש מונדליזם בהינתן שלהרבה אנשים אין חניה פרטית וגם תרבות הליסינג שמציפה את שוק הרכב בדגמים אפורים ופשוטים לאחזקה תפעול ושינוע

לא קשור לישראל, ישראל היא לא מרכז העולם ולא שוק רכב משמעותי.

 

ליצרנים פשוט לא משתלם להשקיע בפיתוח דגם שונה לגמרי שבקושי יימכר בעולם.

והוא יהיה שונה לגמרי אחרי כל ההתאמות שצריך בשביל להתאים אותו לתקנות בטיחות.

 

אה, ובשביל קבריולט צריך גירסת קופה או 3 דלתות, משהו שגם כן די הפסיקו לייצר.

 

אם זה רולס רויס או פרארי - סבבה, אין בעיה של כיסוי עלויות, אם זה פורד פוקוס - פחות.

לפני כשעה, EliC25 כתב:

אין על קבריולט בכל הנוגע להנאה מהנסיעה, וגם אפקט שואומי

אבל לחיות עם זה ביום יום - פחות נחמד. עם כל הרעש שהגג עושה במהירות בינעירונית, מנגנון שמתקלקל, וגג בד שנקרע/נחתך.

 

אה, ואתה גם מקבל רכב פחות פרקטי, כשהגג תופס חלק גדול מהבגאז', ו/או מבטל את המושב האחורי.

 

כמובן שיש גם קבריולטים עם גג קשיח, מה שפותר את הבעיה של רעש ונזקים לגג בד, אבל זה מייקר את הרכב עוד יותר, ומשאיר את אותן הבעיות של קבריולט רגיל - עלויות ייצור ותקלות מנגנון.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש היום את מאזדה mx5, המחיר בארץ אמור להיות זול, אבל בפועל...

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

״הקבריולט״ היחידי שהוא עוד איכשהו ״זול״ (הכל יחסי) זה הפיאט 500C והמקבילה שלו האבארט(שיקרה בהרבה יותר…)

עריכה אחרונה על ידי CarloAbarth

Not the sound of silence.🇮🇹

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לחפש מיאטה nb ידנית ב60-70 אלף במצב לא רע. 

מה שכן הרכב יהיה שנת 2004-5 ויהיה בלאי טבעי. 

 

הייתי בעל מיאטה קרוב לשנה,(גג רך)זה ממש לא כיף כמו שזה נראה מהצד. 

או חם מידי או קר מידי רוב השנה,ושאתה עם גג פתוח ברמזור כולם מסתכלים עלייך מוזר. 

בפקקים עם גג פתוח יש ריח מסריח מרכבים שלא אמורים להיות על הכביש.

אז חוץ מטיולי נהיגה פרופר הייתי עם גג סגור תמיד. 

 

צריך לדאוג לניקוזי מים,לא להחנות בשמש כי יהיה כתמי דבק/לא להחנות מתחת לעצים כי לנקות גג זה סיוט. 

להוציא חרא של יונה מבד זה סיוט בפני עצמו. 

הפחד התמידי שיקרעו את הגג...והופ 10 אלף הלכו לטמיון. 

 

רכב קבריולט זה נחמד אבל כאב ראש.(בידיוק כמו שאופנוע ספורט בפקקים זה כאב ראש,אבל חלילה יגידו את זה) 

 

למי שיש בית פרטי עם חנייה מקורה ורכב לסופש,קבריולט מתאים לו. 

ולמי שיש את התקציב לזה,יקנה z4/slk וממש לא ניסאן מיקרה עם חור בגג. 

אין קהל יעד לרכבים זולים עם גג רך. 

  • אהבתי 3
  • מצחיק 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שידוע לי יש רק יצרן אחד של רכבי קבריולט "עממיים" . 

זה היצרן שפעם היה פופולרי בישראל - דייהטסו. 

יש להם מכונית קבריולה שלהם בשם COPEN. מיוצרת שנים לא מעטות. מסוג הרכבים הקטנים שיש הרבה ביפן עם מנוע זעיר. 

יש בכל מיני גרסאות גימור ואבזור. 

 

בטח אין לה תקינה שתתאים לישראל. ביפן עולה סכום של 40-45,000 ש"ח. 

 

https://www.daihatsu.com/news/2022/20220901-2.html

 

https://www.daihatsu.co.jp/lineup/copen/04_driving.htm

 

https://www.automobile-catalog.com/performance/2022/2226080/daihatsu_copen_robe.html

 

 

Screenshot (515).png

Screenshot (514).png

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשלשיה מבית PSA היו גרסאות עם גג נפתח שנמכרו בפרמיה נמוכה יחסית למחיר של הגרסאות הרגילות,

לא בדיוק קבריולנט, אבל יותר מגג זכוכית:

 

image.thumb.png.1652119d44d79ac4b788542fdffa820f.png

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל ייצור קבריולה דורש יצירת שלדה נפרדת משאר הליין של החברה. כמו במיאטה לדוגמא. מיותר לציין שחברות היום מעוניינות לייצר רווח, מאחר וזה דורש שלדה נפרדת לרוב וחלקים לא משותפים עם שאר הליין, אין לחברות שום סיבה לעשות את זה, ואם כן אז הרכבים יקרים. 

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרסת קבריולט, לא דורשת שלדה נפרדת - היא מבוססת על אותה פלטפורמה של הדגם עם הגג, אך כן מוסיפים לה חיזוקים שונים כדי לפצות על הורדת הגג. 

המיאטה להבדיל אלפי הבדלות, היא רודסטר, מכונית ספורט טהורה שתוכננה מהבסיס ללא גג. הפלטפורמה שלה ייחודית ולא חולקת שום חלק בפלטפורמה עם אף דגם אחר של מאזדה.

  • אהבתי 3

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קבריולה אמיתי (ולא, דגמים שיש להם עדיין מסגרת גג מלאה כמו הפיאט 500C לא נחשבים) התחילו להיעלם כבר בסוף שנות ה-60; מעבר לדרישות בטיחות שהצריכו חיזוקים שמייקרים, מהירויות נסיעה גבוהות יותר גרמו למכוניות פתוחות להיות רועשות הרבה יותר, ומיזוג אויר נהיה נפוץ יותר אז פחות היה צורך. בארה״ב אחוז הקבריולה שנמכרו מסה״כ דגמי המוסטנג ירד מ-23% ב-1965 ל-4% ב-1973.
במשך תקופה של כעשור החל מ-1976 לא היה אף דגם של קבריולה בייצור מקומי, ורוב היצרנים היו כ- 10-15 שנה ללא אף דגם כזה.
הם התחילו לחזור בשנות ה-80, אבל רק כדגמים מאד יקרים לנישה קטנה מאד.
https://www.curbsideclassic.com/automotive-history-which-us-brand-has-the-longest-without-a-convertible/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת חבל. בילדותי היתה לקרוב משפחה פיאט ספיידר פתוחה בת 20, ואת הכיף שלחרוך כבישים ב-50 קמ"ש אני זוכר עד היום. 

תקופה מסוימת ייבאו פז'ו 206CC  שאט אט ירדו מהכביש ומה שנותר נוסע היום, ברובן שחוטות. יש עוד כמה 307CC שאחת ביבוא אישי כמעט קניתי, והמוכרת התחרטה.

 

עריכה אחרונה על ידי Jack457

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...