Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה המנוע מתחמם?


chezik
שימו לב! השרשור הזה בן 613 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום וברכה.

טויוטה הייאס 2006, התפוצץ צינור יציאה עליונה מהרדיאדטור קירור מנוע, למזלי זה קרה בדיוק בסיום נסיעה, כך ששמעתי את הרעש של הדליפה ומיד מצאתי את הקטע התקול, נשפך שם הרבה מהנוזל קירור.

הזמנתי צינור חדש והחלפתי אותו, בדקתי מפלס נוזל ולמרבה הפלא המדיד הראה שהוא מלא פול.

כרגע אחרי כמה דקות נסיעה המנוע מתחיל להתחמם מעבר לחום המותר.

יכול להיות שחסר נוזל בתוך המערכת אפילו שבמדיד במיכל נראה שהוא מלא?

הסבר אחר, אם יש למישהו?

תודה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לבצע ניקוז אויר מהמערכת

אבל השאלה למה הצינור כשל מלחתחילה

צריך לבדוק לעומק את המערכת

כדאי שמוסך שמתמחה ברכבים אלה יעשה זאת

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, יבוצע מחר.

לפני שעתיים, nit_zan כתב:

אבל השאלה למה הצינור כשל מלחתחילה

צינור גומי מחוזק בסיבים פנימיים, בן 16, עשה יותר מחצי מליון ק"מ, לא טבעי שיהיה בו כשל? הסיבים בפנים כנראה היו גמורים, כי הגומי היה מנופח בכמה מקומות

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדקתי ברדיאטור, בדקתי במיכל הסמוך שיש עליו סימון מינימום / מקסימום, ושם ראיתי שהוא מלא.

בכל מקרה אכנס מחר למוסך כי אני לא יודע להתעסק עם הרדיאטור, לא רוצה לעשות נזקים.

וסתם בשביל להחכים - אם המיכל הזה לא רלוונטי לדעת האם חסר מים או לא, אז למה הסימונים על המיכל?

שאלה נוספת - כדאי כבר לבקש במוסך שיחליפו את כל הנוזל? או שזה מיותר?

האוטו אצלי 3 שנים ו-90K ק"מ, אצלי לא הוחלפו המים, אין לי מושג לגבי הבעלים הקודם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, chezik כתב:

לא בדקתי ברדיאטור, בדקתי במיכל הסמוך שיש עליו סימון מינימום / מקסימום, ושם ראיתי שהוא מלא.

זו מערכת סגורה, אם יש אוויר במערכת הוא מגיע על חשבון הנוזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם.

נכנסתי הבוקר למוסך ומיד בדקו וראו שהרדיאטור ריק, הכניסו שם 6 ליטר בערך וכעת הכל בסדר. (חייבו רק 50 ש"ח עלות חומר, צל"ש)

אגב, לדברי המוסכניק ביפניות לא עושים ניקוז אויר, רק ממלאים עד הסוף והאויר יוצא.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, chezik כתב:

לא בדקתי ברדיאטור, בדקתי במיכל הסמוך שיש עליו סימון מינימום / מקסימום, ושם ראיתי שהוא מלא.

בכל מקרה אכנס מחר למוסך כי אני לא יודע להתעסק עם הרדיאטור, לא רוצה לעשות נזקים.

וסתם בשביל להחכים - אם המיכל הזה לא רלוונטי לדעת האם חסר מים או לא, אז למה הסימונים על המיכל?

שאלה נוספת - כדאי כבר לבקש במוסך שיחליפו את כל הנוזל? או שזה מיותר?

האוטו אצלי 3 שנים ו-90K ק"מ, אצלי לא הוחלפו המים, אין לי מושג לגבי הבעלים הקודם.

זה מיכל התפשטות  כשהרדיאטור חם יוצאים אליו מים  וכשמתקרר חוזרים אליו. הבדיקה של המים היא בראדיטור  עצמו    לא מסובך  פותחים את הפקק כשהאוטו קר ומסתכלים אם הנוזל עד למעלה.  מומלץ לבדוק עכשיו אחרי כל נסיעה  ארוכה כשהאוטו קר לוודא  שאין בעיה חמורה יותר 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, chezik כתב:

תודה, יבוצע מחר.

צינור גומי מחוזק בסיבים פנימיים, בן 16, עשה יותר מחצי מליון ק"מ, לא טבעי שיהיה בו כשל? הסיבים בפנים כנראה היו גמורים, כי הגומי היה מנופח בכמה מקומות

יותר חצי מיליון?? פשש... כבוד

הטויוטות של פעם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוקב כמובן.

המילוי במוסך היה עם מנוע חם, אחרי שהתקרר הוספתי עוד כחצי ליטר.

מאז נסעתי כמה פעמים ובבדיקה אחרי שהמנוע התקרר - המפלס מלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ בחום (...) לבצע בדיקה של הרדיאטור עם מדחום לייזר. בדיקה קלה ופשוטה מאוד.

 

אני דיי בטוח שהרדיאטור סתום, וזה הגורם לעליית הלחץ שהכשילה את הצינור.

 

במידה ובדיקת המדחום תראה אי תקינות, הרדיאטור דורש החלפה.

בקילומטרז' כזה לא כדאי ניקיון שלו, לא בטוח שישרוד את הניקוי ובדרך כלל ניקוי רדיאטור מזהם את המערכת בחומרים קורוזיביים.

 

מיותר לציין שיש למלא את המערכת בנוזל קירור איכותי המתאים לטויוטה, למשל וולווליין זרקס אדום, ולא סתם נוזל גנרי (או חס וחלילה מים).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.8.2022 בשעה 16:53, פריג'י כתב:

אני ממליץ בחום (...) לבצע בדיקה של הרדיאטור עם מדחום לייזר. בדיקה קלה ופשוטה מאוד.

 

אני דיי בטוח שהרדיאטור סתום, וזה הגורם לעליית הלחץ שהכשילה את הצינור.

 

במידה ובדיקת המדחום תראה אי תקינות, הרדיאטור דורש החלפה.

בקילומטרז' כזה לא כדאי ניקיון שלו, לא בטוח שישרוד את הניקוי ובדרך כלל ניקוי רדיאטור מזהם את המערכת בחומרים קורוזיביים.

 

מיותר לציין שיש למלא את המערכת בנוזל קירור איכותי המתאים לטויוטה, למשל וולווליין זרקס אדום, ולא סתם נוזל גנרי (או חס וחלילה מים).

קרה לי בול המקרה שכותב התגובה מדבר עליו. נקרע לי צינור שמעביר נוזל קירור מהרדיאטור למנוע. לא התמזל מזלי ולא גיליתי את זה בזמן, רק שנדלקה נורה של חום מנוע. שעצרתי בצד הרדיאטור כבר היה ריק. נעזרתי בחבר מכונאי להחליף את הצינור. אני חשבתי שזה יסתכם בכך, אבל המכונאי אמר שהקרע הזה מוזר לו לדעתו צריך לבדוק ראש מנוע. נעשה בדיקת קומפרסיה הפוכה והתגלתה פריצה באטם ראש מנוע. מה שקרה לפני, זה שהמים היו עוברים למיכל עודפים ולא חוזרים לרדיאטור אז לא היו מגיעים למנוע. זה קרה בכלל המון אבנית שהייתה ברדיאטור. הבעלים הקודמים שמו מים במקום נוזל קירור ואני זה ששילם על כך בעניין הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 613 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...