Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1515 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שום כסף.

 

שלב 1:

נכנס לקוח עם תקלה(לדוגמא רכב מתחמם)

מרים אדון מוסכניק מכסה מנוע רואה שיש נזילה  קטנה מאחד הצינורות

 

שלב 2:

הצעת מחיר לתיקון ונדרש אישור הלקוח זכותו גם לא לתקן

תיקן? מה טוב

החליט לא לתקן? המוסך לא אמור לגבות כסף על "האבחנה"

לי כאחד שמחזיק רכבים כבר מעל 35 שנה בחיים באף מוסך זה לא קרה.

 

מה שכן לאחד מהמוסכים המומלצים בפורום יש נטיה להוסיף פריטים ועבודות שלא תמיד לצורך ללא בקשת אישור מראש

אלא רק בדיעבד

זו הסיבה  שכשראיתי שזה דפוס הפסקתי להכנס אליו

 

 

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
פורסם

אני מניח שהמחיר של 200 זה של חיבור למכונת וואקום גז. רכב משנת 2007 זה גז מזגנים סטנדרטי r431 נדמה לי או משהו כזה.

מבין שהוא לא חיבר את הרכב עם צינורות לאיזה מכונה שנראית כמו איזה הכלאה בין מקרר לאיזה תמי4?

לאבחן קלאץ בזמן קצר מאוד זה קצת מוזר. מרגיש שבשביל 200 שח צריך קצת יותר השתדלות.

פורסם (נערך)

המוסך לא חייב להסתכל בכלל לכיוון הרכב ובטח שלא להרים מכסה מנוע ולהתחיל "לבדוק" (כדרך ניסיון עקיפה של הלקוח לחמוק מתשלום על בדיקה).

חובה על המוסך ע"פ חוק לפתוח כרטיס עבודה לכל רכב גם אם זו בדיקה של " רק תציץ פה בבקשה יש משהו משוחרר".

קודם כל ניגשים לקבלה ומבררים את כל הפרטים, נניח מנוע מתחמם, בקבלה כבר צריך לקבל מחיר לעלות בדיקה או ללא חיוב ומשם ממשיכים להתקדם, לאחר הבדיקה יש אבחנה רדיאטור סתום, מתקשרים או פונים ללקוח ומיידעים אותו באבחנה ובעלות התיקון הסופי.

בקיצור לפני כל ביצוע של בדיקה וחיוב צריך לקבל את אישור הלקוח.

משך זמן הבדיקה בפועל אינו קשור לעלות הבדיקה גם אם בפועל לקח שניה אחת ויש אבחנה צריך לשלם(אם סוכם מראש כמובן שהבדיקה בתשלום).

 

אם הלקוח יודע מה הבעיה ברכב, נניח מראש הוא מגיע למוסך ומבקש הצעת מחיר להחלפת רדיאטור כי הוא חושב ככה, המוסך יכול לתת לו הצעת מחיר ללא שום עלות בדיקה וללא שום בדיקה, אבל במידה ואחרי החלפת הרדיאטור נניח הבעיה לא נפתרה זה בא על אחריות הלקוח אין דרך חזרה.

תמיד עדיף להתקבל למוסך בדרך הרגילה של בדיקה כמו שצריך + תיקון כי בסופו של דבר אחרי התיקון עלות הבדיקה מתקזזת עם העבודה ככה זה ברוב המוסכים, וכדי לוודא שואלים הכל מהתחלה.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • אהבתי 1
פורסם

מה שאתה מתאר נתקלתי במוסך מורשה יבואן ששם קודם כל פתיחת כרטיס ומשם מתקדמים הלאה על חיבור סורק  נתבקשתי לשלם 380 שח רק ע"מ למחוק תקלה

במוסכים כלליים זה בד"כ לא קורה במיוחד אם המוסך מעונין להרויח לקוח הבדיקה אבחנה הראשונית היא בד"כ ללא עלות ובמיחד אם מוסך קבוע שלו ויש סוג של הכרות מערכת יחסים איתו

ב

 

פורסם

הם כנראה בסדר, את לא.

לא נכנסים למוסך ואומרים לו מה הבעיה ואיך לתקן, מבלי לתת לו לבדוק קודם, קובעים את המחיר התיקון ומנהלים לו הזמן מול שאר הלקוחות. פשוט לא.

אם היה ממלא גז כרצונך ולוקח את כספך ועוד שבועיים היית חוזרת שוב בלי גז, את מי היית מאשימה? את המוסך שעשה בדיוק מה שרציתי או את עצמך?

לגבי מחיר הבדיקה זה נהוג הוגן וסביר לגמרי, ובהרבה מוסכים דורגים להציב שילוט על עלות בדיקה למקרה שלקוח יאמר לא ידעתי/לא שמעתי/לא ראיתי. 

זה מוסך, לא תחנת מילוי גז.

 

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

בגלל זה נגשים למשרד קבלה ומבררים, ולא הולכים לפי "בדרך כלל".

אתה היית מכניס קבלן שיפוצים לבית ואומר לו רק תחחיל לעבוד- בפירוש לא לפני שלא תברר מה בדיוק הוא עושה וכמה זה יעלה, אותו דבר בכל מקום גם במוסך.

כל טכנאי שתזמין לבית קודם כל הוא גובה דמי ביקור גם אם לחץ לך את היד והלך, תמיד יש יוצאים מן הכלל שלא יגבו דמי ביקור אבל לא כולם ככה.

פורסם (נערך)

חוזר על דברי שאישית במוסכים כלליים לא גבו ממני מעולם עבור "בדיקה"

לפני חודש הייתי במוסך לצורך בדיקת מזגן שלא קירר

הבחור חיבר שעונים ואמר שלא חסר הרבה גז וסירב להמשך טיפול

לא שילמתי שקל כי לא פתר את הבעיה וכך צריך להתנהל ולא לגזול ולעשוק

נגשתי למוסך אחר ואני קבעתי לו מה לעשות כי זה הרכב שלי ורכושי הפרטי 

אם הוא לא היה מסכים זכותו בסופו של דבר שילמתי 150 שח מילוי גז ועד עכשיו מקרר מצוין

בניגוד לאחד ממוסכי הפורום המומלצים שגבה ממני מעל 400 שח על אותה פעולה לפני שנתיים כיוון שלשיטתו היה צריך גם לשטוף רדיאטור מזגן בעלות נוספת מה שהתברר כמופרך לצורך פתרון הבעיה הספציפית ונודע לי על כך רק בדיעבד בתשלום החשבון

מיותר לציין שלא חזרתי אליו יותר וכנראה גם לא אחזור כיוון שזה דפוס אצלו 

 

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
פורסם

אצלך זה שונה כי בדקו ולא עלו על הבעיה אז לא חייבו אותך. אצלה עלו על בעיה אבל היא לא רצתה את התיקון, אז חייבו אותה על בדיקה.

 

 

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

×
×
  • תוכן חדש...