Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1515 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

השאלה מספרת סיפור אחד אבל יש פה 2 אספקטים, טכני ומהותי.

מזדה 3 2007 ב"ה אחלה רכב שבעולם. כבר לא שווה הרבה כסף אבל נוסעת טוב והכל.

המזגן הפסיק לקרר כבר זמן התחיל הקיץ וזה נהיה מורגש... חשבתי חסר גז, אז תוך כדי נסיעה באיזור שבכלל לא מסתובבת בו קפצתי למוסך כדי למלא גז, היה לי זמן קצר, חשבתי 120-150 שח וסגרנו עניין.

 

מגיעה למוסך, אומרת לו שלום המזגן לא מקרר חושבת שכנראה זה גז אומר לי כבר נראה מסתכל שניה בתוך המכסה מנוע, אומר לי תפתחי כרטיס אני אכניס אותך לאיזה מכשיר לבדוק שזה לא תקלה אחרת.

כמה זמן יקח לבדוק ולמלא גז? הזמן שלי קצר

אומר לי תלוי מה זה אם זה גז רבע שעה, אם משהו אחר יכול לקחת גם שעתיים

אמרתי לו אין לי שעתיים, אני פה בקפיצה אפשרי לי רק אם זה משהו קצר. אמר לי אולי פחות בואי תפתחי כרטיס ונראה מה זה.

אוקי הלכתי למישהו שרשם שם מס רכב מס קילומטרים וטלפון.

ואני מחכה מחכה שיתפנה מטיפול ברכבים אחרים.

בינתיים ראיתי שאני מבזבזת זמן בלחכות אמרתי לו תשמע אני ממהרת לוקחת את הרכב תודה ושלום.

אמר לי לא לא אני עכשיו מתפנה עזב הכל לקח תרכב העלה אותו על מכשיר (לא לפני שהוא נסע אחורה כדי לאפשר לרכב אחר לצאת ואז כשחזר נסע בטיל במהמורה ודפק את הגחון של הרכב שלי בבטון).

הסתכל חצי שניה הוציא איזה חלק אמר לי צריך להחליף קלאץ' יעלה לך 1500 כולל מעמ.

אמרתי לו בכל מקרה אמרתי לך שאין מצב שאני עושה את זה עכשיו ואני לא מהאיזור, נראה נבדוק.

אמר לי אין בעיה רק שלמי 200 שקל עבור בדיקה וכשתבואי לעשות את התיקון ננכה לך אותם (דבר שלא נהוג במוסכים שאני מגיעה אליהם בירושלים,

לא אמר לי כזה דבר ובחיים לא הייתי מסכימה)

מפה לשם באמת מיהרתי ורציתי שישחרר לי את הרכב. שילמתי 200 שקל ומרגישה שגזלו אותי.

 

1. נשמע הגיוני התקלה וההצעה? לא נראה לי הגיוני להוציא 1500 שח בשביל מיזוג קור לרכב ששוויו 6000 שקל... מה גם שקשה לי לסמוך על האיש הזה לאור ההתנהלות.

2. מה אומרים על ההתנהלות של המוסכניק? תקינה? יש מה לעשות עם זה?

 

תודה רבה!

 

עריכה אחרונה על ידי גלילה הגלגלית
שגיאת הקלדה
  • מבאס 1
פורסם (נערך)

אם נתעלם מהעניין שנסע בפראות על הרכב אז הכל נשמע תקין והגיוני.

1. אין שום קשר בין עלות הרכב לעלות התיקון.

ישנם מקרים שרק חלק בודד בלבד לפני עבודה עולה על שווי הרכב לכן אין קשר.

2. רוב הבדיקות ברכב הן בתשלום הרי המוסך עובד למטרת רווח ובוודאי שלא לצורך התנדבות, מספיק שנתן אבחנה לגבי הבדיקה הנדרשת, השאר לשיקולך האם להמשיך לתיקון, או לשלם בדיקה ולצאת.

3. זכותך שלא לתקן אך קיימת עלות בדיקה, האם לא אמרו לך שיש עלויות לבדיקה לפני?

4. כאשר רוצים לתקן בעיה ברכב לא להגיע כאשר ממהרים וקצרים בזמן, לא נעים ללקוח ובוודאי שלא למוסך לעבוד בסיטואציה כזו.

כמו שממתינים בכל מקום למשל בסופר בתור לקופה, לא יעזור אם אגיד שאני ממהר אף אחד לא יפנה לי את הדרך להיות ראשון.

5. כדאי לפנות לעסקים מומלצים ולעשות סקר קצר ובירור לפני הכל.

6. ההצעת מחיר שקיבלת יקרה, במחיר הזה אפשר לרכוש מדחס חדש חליפי או מקורי משופץ לרכב הזה.( לפני עבודה)

עריכה אחרונה על ידי ba323f
פורסם
לפני 8 שעות, ba323f כתב:

אם נתעלם מהעניין שנסע בפראות על הרכב אז הכל נשמע תקין והגיוני.

1. אין שום קשר בין עלות הרכב לעלות התיקון.

ישנם מקרים שרק חלק בודד בלבד לפני עבודה עולה על שווי הרכב לכן אין קשר.

2. רוב הבדיקות ברכב הן בתשלום הרי המוסך עובד למטרת רווח ובוודאי שלא לצורך התנדבות, מספיק שנתן אבחנה לגבי הבדיקה הנדרשת, השאר לשיקולך האם להמשיך לתיקון, או לשלם בדיקה ולצאת.

3. זכותך שלא לתקן אך קיימת עלות בדיקה, האם לא אמרו לך שיש עלויות לבדיקה לפני?

4. כאשר רוצים לתקן בעיה ברכב לא להגיע כאשר ממהרים וקצרים בזמן, לא נעים ללקוח ובוודאי שלא למוסך לעבוד בסיטואציה כזו.

כמו שממתינים בכל מקום למשל בסופר בתור לקופה, לא יעזור אם אגיד שאני ממהר אף אחד לא יפנה לי את הדרך להיות ראשון.

5. כדאי לפנות לעסקים מומלצים ולעשות סקר קצר ובירור לפני הכל.

6. ההצעת מחיר שקיבלת יקרה, במחיר הזה אפשר לרכוש מדחס חדש חליפי או מקורי משופץ לרכב הזה.( לפני עבודה)

הי תודה

1. ברור לי, רק שמראש אמרתי לו שאני כאן לכמה דקות כדי למלא גז במחשבה שזה התיקון, ולא הייתי נכנסת לתיקונים יקרים ומורכבים במוסך רחוק ולא מוכר.

2. מה שהוא עשה היה יותר אבחנה מבדיקה. זו לא פעם ראשונה שאני במוסך ומעולם לא נתקלתי בהתנהלות כזאת. לא ביקשתי בדיקה גם.. ביקשתי מילוי גז אם זה הבעיה.

כמובן בשום שלב או מקום לא נאמר לי שהבדיקה הזו (שוב הוא הסתכל על הרכב חצי דקה!) תעלה לי 200 שקל. לא הייתי מסכימה לזה גם. בכל המוסכים שהייתי מעולם לא גבו ממני כסף על אבחנה של חצי דקה לגבי הכיוון. והייתי בכמה.

ואם הוא גובה אחלה, אבל צריך לנקוב במחיר ולתת לי להחליט אם אני מעוניינת בשירות.

3. זה מה שכתבתי בעצם בסיפור ובסעיף 2. לא אמרו, הייתי מוותרת אם היה אומר.

4. לא באתי לטיפול באתי לבדוק אופציה של מילוי בגז כשזמני קצר, ולכן מיד כשהגעתי שאלתי כמה זמן זה לוקח ונאמר לי רבע שעה. אחרת הייתי הולכת.

גם כשראיתי שזה מתעכב כיבדתי ורציתי ללכת אין לי שום תלונה אליו פשוט לא התאפשר לי באותו זמן ומקום פרוצדורה ארוכה.

התלונה היא על זה שאמרתי לו מראש שיש לי כמה דקות ולכן כמעט להכריח אותי לעשות בדיקה ואז להציע לי טיפול של כמה שעות ולהכריח אותי לשלם עליה זה לא הגון בעיני

5. נכון. הפנו אותי האמת לעסק אחר באותו איזור והוא היה עמוס ואמר לי לבוא מחר

6. אשמח להסבר מה ההבדל בין להחליף קלאץ' למדחס בעצם? המחיר אגב כולל חלק עבודה ומעמ

פורסם
לפני 5 דקות, גלילה הגלגלית כתב:

הי תודה

1. ברור לי, רק שמראש אמרתי לו שאני כאן לכמה דקות כדי למלא גז במחשבה שזה התיקון, ולא הייתי נכנסת לתיקונים יקרים ומורכבים במוסך רחוק ולא מוכר.

2. מה שהוא עשה היה יותר אבחנה מבדיקה. זו לא פעם ראשונה שאני במוסך ומעולם לא נתקלתי בהתנהלות כזאת. לא ביקשתי בדיקה גם.. ביקשתי מילוי גז אם זה הבעיה.

את החלטת\"חשבת" שהבעיה היא גז במזגן והקצבת לעצמך זמן ("כמה דקות") לטפל בזה.

בעל מקצוע שמכבד את עצמו צריך לבצע בדיקה.

לא הבנתי מה ההתפלפלות בין המילה "בדיקה" ל"אבחנה", מבחינתי ברגע שיש בעיה - מישהו צריך לבדוק או "לאבחן" מה הגורם לבעיה ומה הדרך לפתרון.

 

באמת שקשה לי להבין את ההתנהלות הזו. את נכנסת לעסק שזו עבודתו ומחליטה בעצמך כמה זמן יעבדו על האוטו ומה הבעיה...

מה השלב הבא ? תחלקו רווחים ?

  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

הייתי אומר שיש פה "רשלנות תורמת" של שני הצדדים 

המוסכניק היה חייב לומר מראש שאבחון עולה כסף או שיש שם שלט.

זה שהוא דפק את הגחון בוודאי לא תקין.

החלק שלך בסיפור הוא שאי אפשר לעמוד עם סטופר ולצפות לפתרון תוך דקות .

צריך סבלנות לאבחון תקלות ולתאם תור מראש.

באופן כללי , לא כדאי לעבוד עם מוסך לא מהאיזור.

שכר לימוד 200 שקל - ממשיכים הלאה בחיים

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 26.4.2022 בשעה 10:05, zvigolden כתב:

הייתי אומר שיש פה "רשלנות תורמת" של שני הצדדים 

המוסכניק היה חייב לומר מראש שאבחון עולה כסף או שיש שם שלט.

זה שהוא דפק את הגחון בוודאי לא תקין.

החלק שלך בסיפור הוא שאי אפשר לעמוד עם סטופר ולצפות לפתרון תוך דקות .

צריך סבלנות לאבחון תקלות ולתאם תור מראש.

באופן כללי , לא כדאי לעבוד עם מוסך לא מהאיזור.

שכר לימוד 200 שקל - ממשיכים הלאה בחיים

 

 

תודה.

לא ציפיתי לפתרון תוך דקות.

אמרתי לו שאם זה באמת משהו קצר אז אשמח שיעשה את זה, וזה הדבר הראשון ששאלתי, האם זה אפשרי בזמן קצר לטפל. כן שיטפל, לא אסע לשלום.

ואם לא- אז אטפל בזה בפעם אחרת כשיהיה לי זמן ליותר. פשוט היה יום חם מאד והעדפתי שאם זה בקטנה רבע שעה כמו *שהוא* אמר לי אקדיש אותה וסלאמת. ואם לא אז לא.

 

השאלה מה עושים שהוא לא אמר לי ולא ראיתי שם שום שלט.

 

בתאריך 26.4.2022 בשעה 09:43, איציק נ. כתב:

את החלטת\"חשבת" שהבעיה היא גז במזגן והקצבת לעצמך זמן ("כמה דקות") לטפל בזה.

בעל מקצוע שמכבד את עצמו צריך לבצע בדיקה.

לא הבנתי מה ההתפלפלות בין המילה "בדיקה" ל"אבחנה", מבחינתי ברגע שיש בעיה - מישהו צריך לבדוק או "לאבחן" מה הגורם לבעיה ומה הדרך לפתרון.

 

באמת שקשה לי להבין את ההתנהלות הזו. את נכנסת לעסק שזו עבודתו ומחליטה בעצמך כמה זמן יעבדו על האוטו ומה הבעיה...

מה השלב הבא ? תחלקו רווחים ?

לא החלטתי כלום כפרה.

היה חם, ואמרתי שאם זו בעיה קטנה של כמה דקות אשמח לטפל בה עכשיו ואם לו אז לא.

שאלתי אותו בשניה שהגעתי, שיש לי רק זמן קצר, ואם זו אכן בעיית גז כמה זמן יקח לטפל בבעיה אמר לי רבע שעה.

אמרתי אחלה אז אם זה גז תמלא.

כשראיתי שלוקח זמן לאבחנה אמרתי לו תודה רבה

מכבדת פשוט אני ממהרת כמו שאמרתי בהתחלה.

וזה לגמרי בסדר שיש עומס פשוט מעדיפה לסוע.

אז הוא התעקש לא לשחרר אותי לעשות בדיקה שעולה 200 שקל בלי לשאול לרשותי, ולהציע לי טיפול שלא רלוונטי מראש כשאמרתי לו שאני פה לרבע שעה למלא גז.

זה הקטע המעצבן.

אני הייתי מאד שקופה, ביררתי שיש לי את הזמן לטיפול קצר וכמה זמן הוא לוקח, ביררתי שהוא פנוי לבדוק עכשיו, והוא לא אמר שבדיקה עולה 200 שקל, לא שחרר אותי כשאמרתי לו שהזמן פג, ואז הציע לי טיפול שלוקח זמן שלא במסגרת הזמנים.

 

 

 

  • אהבתי 1
פורסם

בדיקה עולה כסף.

למה מוסך כללי צריך לעשות בדיקה בחינם.

תרימו טל למוסך מורשה כלשהו ותשאלו

כמה עולה להביא את הרכב לבדיקה.

תכפילו את ה 200 לפחות ב 2.

 

פורסם (נערך)

התיאור של מה שנבדק לא ברור, אבל נשמע לי קצר מלאבחן קלאץ' לא תקין.

 

גם אם אבחן שמדחס לא נכנס לעבודה, צריך לאבחן אם מגיע מתח לקלאץ' וגם אם מגיע, צריך לראות אם לא מדובר בכוונון מרווח.

 

(הלאנסר של אשתי עדיין נוסע עם מזגן מתוקן אחרי שחשמל ניניו הצדיק אבחן את הבעייה פה בפורום, וגבה 150 ש"ח על כוונון המרווח בקלץ לפני 4 שנים

')

 

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
פורסם
לפני 3 שעות, elimalka כתב:

בדיקה עולה כסף.

למה מוסך כללי צריך לעשות בדיקה בחינם.

הוא לא צריך לעשות בדיקה בחינם. הוא צריך ליידע את הלקוח, ולקבל את אישורו.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם

יש התנהלות תקינה ויש מדינת ישראל.

אני לא אתווכח מה נכון ומה לא נכון, את זה אשאיר לזקוני קארספורום שיודעים לעשות זאת מצוין.

נשמע שנכנסת ל"מוסך מדרכה" באזור מפוקפק וקיבלת שכר לימוד לא לעשות זאת שוב, כפרה על ה-200 ש"ח - לא שווה את העצבים שלך.

להבא גם אם ממש ממש חם לך, עדיף להתייעץ עם חבר או קרוב משפחה שמבין, ואם לא - אז הפורום - כדי לקבל המלצה על מישהו שיוכל לסייע לך.

בהצלחה ומאחל לך ימים קרים יותר 😋

2016 BMW M235i.

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, mcaspi כתב:

הוא לא צריך לעשות בדיקה בחינם. הוא צריך ליידע את הלקוח, ולקבל את אישורו.

אולי רק לי זה נראה מוזר.

אם אני לוקח את הרכב לבדיקה ברור לי שזה יעלה כסף. אם בעל המוסך לא ביקש תשלום עבור הבדיקה מה טוב מבחינתי, אבל כברירת מחדל ברור לי שצריך לשלם, גם אם לא אמר דבר.

ו 200 ש"ח זה נראה לי מחיר סביר.

כמובן שאצפה להבחנה מדויקת.

מה בדיוק הוא בדק אני לא יודע,

מה שכן אני יודע שבעל מקצוע עם ניסיון בכל תחום, לרוב לא צריך יותר מדי זמן כדי לאבחן תקלות 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי elimalka
פורסם
לפני 16 שעות, Fraysa כתב:

יש התנהלות תקינה ויש מדינת ישראל.

אני לא אתווכח מה נכון ומה לא נכון, את זה אשאיר לזקוני קארספורום שיודעים לעשות זאת מצוין.

נשמע שנכנסת ל"מוסך מדרכה" באזור מפוקפק וקיבלת שכר לימוד לא לעשות זאת שוב, כפרה על ה-200 ש"ח - לא שווה את העצבים שלך.

להבא גם אם ממש ממש חם לך, עדיף להתייעץ עם חבר או קרוב משפחה שמבין, ואם לא - אז הפורום - כדי לקבל המלצה על מישהו שיוכל לסייע לך.

בהצלחה ומאחל לך ימים קרים יותר 😋

דווקא לא מוסך מדרכה ולא באיזור מפוקפק. נכנסת הרבה למוסכי מדרכה בירושלים לעומת זאת ובשום מקום לא דרשו ממני 200 שח על דקת בדיקה בלי לידע מראש.

פורסם

אין שלט במקום?

במידה ואין צריך ליידע.

אבל לדעתי נקודת המוצא היא שבדיקה עולה כסף.

ואם מישהו חושב שהיא לא צריכה לעלות אז לדעתי הוא טועה. גם אם הבדיקה לקחה דקה.

אני מניח שיש מוסכים שלא יבקשו אבל זה כבר

עניין שלהם.

 

 

פורסם

לפני כל חיוב כולל בדיקה במוסך חייבים ליידע מראש את הלקוח.

לא תקין שבסיום הבדיקה רק נאמר לך שהבדיקה בתשלום.

מן הסתם שבדיקה היא בתשלום אבל אין אחידות במחיר בין המובך מה אם היו דורשים נניח 400ש"ח?

 

מדוע לא טענת מפני המוסך שלא נאמר לך עלות הבדיקה לפני הכל?

×
×
  • תוכן חדש...