Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורקינטים ואופניים חשמליים יצטרכו בקרוב להצטייד בלוחיות רישוי


Daniel.K
 שיתוף

פוסטים מומלצים

רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים יצטרכו בקרוב להצטייד בלוחיות רישוי, בדומה לכלי רכב ממונעים רגילים, כך לפי הצעת חוק שאושרה הבוקר בקריאה טרומית בוועדת השרים לחקיקה.
לפי ההצעה, הרישום יהיה לא על כלי הרכב, אלא על בעליו, מה שיקל על העברת בעלות על כלי רכב כאלו, משום שהיא אינה מצריכה חריטת מספר שלדה על כלי הרכב, אלא רק הצמדת לוחית הרישוי של בעל הכלי.
לפי דעתי צעד מבורך ומתבקש.
:fadein:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, Shaike.Zam כתב:

כול למנוע או למזער גניבות

כי זו לא מטרת החוק.

 

כרגיל, מחוקקים חוקים במקום לאכוף את הקיימים. כבר היום יש כלים שלא מיישמים, אז יחוקקו עוד חוק שלא יאכף. הרוכבים הנורמטיבים יישמו אותי, האחרים ישימו פס ואכיפה לא תהיה, בדיוק כמו היום.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני חושב שככה הם יוכלו לתת יותר דוחות, וזה דבר טוב. גם אם לא כולם ישימו מספר, מי שיהיה לו מספר ויקלטו אותו נוסע על המדרכה יוכלו לתת לו דו"ח בקלות, ומי שיראו אותו בלי מספר, זה כבר עילה לדו"ח.

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, SlowRide כתב:

אני חושב שככה הם יוכלו לתת יותר דוחות

אין שום קושי לתת היום דו״חות.

גש ליציאה מכל תיכון בגוש דן בשעת תחילת/סיום הלימודים ותחרים עשרות כלים לא חוקיים, תזמן עשרות הורים שנתנו לילדם לרכב על כלי חשמלי מתחת לגיל 16, או כאלה בלי קסדה או בלי תאורה בחושך...

כנ״ל לגבי כל נקודת תחבורה מרכזית (תחנת רכבת, מרכזית, צומת עמוס).

כן, חלק יברחו, חלק יודיעו לחבריהם לא לעבור שם. אבל אתה תתפוס עשרות בכל נקודה ואז תוכל לעבור לנקודה הבאה.

לקורקינטים השיתופיים כבר יש לוחיות זיהוי, מישהו שם לב להפחתה בהפרעה שלהם? אפילו את ה״חניה״ שלהם בצורה שמפריעה למעבר לא אוכפים, וזה ממש קל.

רק שאין תעדוף לאכיפה הזו, ואם כבר יש היא מבוצעת בנקודות קבועות, או בנקודות שבהן טמנו פח ויצרו מצב בעייתי גם לרוכבים נורמטיבים.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

היום יותר קשה לתת דוחות כי צריך לעצור את הרוכב ולתת לו דו"ח.

אם יש מספר על הכלי, אפשר פשוט לשלוח לו את זה בלי לדבר איתו בכלל. או שלא?

זה יותר קל, ואם זה יותר קל אפשר באותו מאמץ שמשקיעים היום לתת יותר דוחות.

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שמה שאת כותבת חשוב, היציאה מביה"ס היא יחסית סיכון קטן לשלום הציבור, מאשר נניח, הערסים המבוגרים שרוכבים בלילה במסלול של הג'וגינג בלי אורות, על כלים "משופרים" שטסים ב-50 קמ"ש, וכמעט פוגעים באנשים שרצים.

בין אם הם מפתיעים אותך מאחור, או באים מולך "צ'יקן" בנחישות שגורמת לך להפסיד לקפוץ לשיחים בצד הדרך.

כשיהיו להם מספרים, הבטריה של מצלמת הטלפון שלי תגמר מהר יותר מכל הפלאשים.

 

  • אהבתי 2

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מפספס את הנקודה. אז אולי קל יותר לצלם ולשלוח, אבל לא יעשו את זה.

אפילו את הפעולות הפשוטות שניתן לעשות היום לא עושים, למה שיאכפו דווקא את זה? כי זה חוק חדש?

לכלים השיתופיים יש לוחיות כבר זמן רב, מישהו משתשמש בזה?

לפני 1 דקה, natco כתב:

היציאה מביה"ס היא יחסית סיכון קטן לשלום הציבור,

זה נתון לויכוח אבל זה לא הדיון. הנקודה היא שהאכיפה כיום היא אפסית, לא בגלל העדר חוקים או קושי באכיפה אלא בגלל העשר תעדוף.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, natco כתב:

כשיהיו להם מספרים, הבטריה של מצלמת הטלפון שלי תגמר מהר יותר מכל הפלאשים.

לא צריך את הטלפון שלך, מספיק להציב מצלמות במקומות מועדים לפורענות.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 9 דקות, Be roo כתב:

הנקודה היא שהאכיפה כיום היא אפסית, לא בגלל העדר חוקים או קושי באכיפה אלא בגלל העשר תעדוף

אולי בגלל זה חוקקו את החוק, כי רוצים לשנות את התיעדוף ולהקל על האכיפה בעתיד?

מה קרה, קצת אופטימיות על הבוקר :)

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Be roo כתב:

אתה מפספס את הנקודה. אז אולי קל יותר לצלם ולשלוח, אבל לא יעשו את זה.

אפילו את הפעולות הפשוטות שניתן לעשות היום לא עושים, למה שיאכפו דווקא את זה? כי זה חוק חדש?

לכלים השיתופיים יש לוחיות כבר זמן רב, מישהו משתשמש בזה?


תאוריית החלונות השבורים. ברגע שרשויות האכיפה חסרות יכול כלפי העבריינים שנוסעים איך שבא להם ובורחים להם אז חוסר האכיפה הופך לנרטיב כלפי כלל רוכבי הכלים החשמליים.
במקרה שיהיו לכולם מספרים יהיה לרשויות יותר קל לזהות את העבריינים קודם כל בכך שהם לא מתקינים לוחיות.
 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 30 דקות, Gavrik כתב:

במקרה שיהיו לכולם מספרים יהיה לרשויות יותר קל לזהות את העבריינים קודם כל בכך שהם לא מתקינים לוחיות.

אז מישהו לא מתקין לוחית רישוי, אתה עוצר אותו ונותן לו דו״ח.

איך זה שונה מלעצור אותו כי הוא רוכב על המדרכה? בלי קסדה? על כלי לא חוקי? בעזרת החוקים הקיימים היום.

אין פה שום חידוש מלבד פרלמנטרים שמקבלים אזכור בתקשורת.

 

לפני 53 דקות, SlowRide כתב:

אולי בגלל זה חוקקו את החוק, כי רוצים לשנות את התיעדוף ולהקל על האכיפה בעתיד?

מה קרה, קצת אופטימיות על הבוקר :)

מה בין חיקוק חוקים לתעדוף אכיפתם?

אבל אין בעיה, בוא ניפגש חצי שנה אחרי שהחוק יאושר ונראה אם נשארת אופטימי.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, Be roo כתב:

איך זה שונה מלעצור אותו כי הוא רוכב על המדרכה? בלי קסדה? על כלי לא חוקי? בעזרת החוקים הקיימים היום.

 

יש לא מעט תאונות פגע וברח ששום דבר לא קורה אחריהן. בתאוריה לוחית תאפשר למצוא את הפוגע. בפרקטיקה הם ימישכו לברוח.

אני גם חושב שעוד רגולציה לא תתן הרבה. פשוט לא היה צריך לשווק לישראלים עוד אמצעי לא לצאת פראיירים על חשבון כל דבר אחר. 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר למקרה המתואר? אני עניתי לטענה שהחוק יעזור באכיפה כי יאכפו את אלה שמראש מסירים את הלוחית. 

ולגבי תאונות פגע וברח, זה המקום היחיד שתיאורטית החוק יכול לעזור, אבל גם פה לצערי אין אופטימיות. הלוחיות יהיו קטנות וקשה לראות, וגם אם יספיקו, אלא אם תהיה פציעה רצינית הרשויות לא יזדרזו להתערב.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...