Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חשמלי מה יהיה עם הסוללה עוד 10 שנים?


Or l
שימו לב! השרשור הזה בן 969 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 51 דקות, EvGriga כתב:

צר לי לאכזב אותך, אבל הסוללה שהקיבולת שלה ירדה מתחת ל 70% מהקיבולת מקורית נחשבת לא מתאימה לשימוש במכונית חשמלית עקב חוסר יכולת לספק זרם הנדרש, איבוד מטען תוך כדי עבודה מהר מהצפוי, טעינה אטית מהנדרש ופריקה עצמית גבוה מאוד.

כל התופעות שאפשר לראות גם בסוללות הישנות של הטלפונים שירדו מתחת לאותה רמה.

לפי המידע הקים ברשת, רכבים חשמליים מאבדים במשך 10 שנים בין 10% ל 20% מהקיבולת .

על אילו עובדות אתה מבסס את הטענה שלא ניתן להשתמש ברכב פחות מ 70% סוללה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 50 דקות, איצו כתב:

לפי המידע הקים ברשת, רכבים חשמליים מאבדים במשך 10 שנים בין 10% ל 20% מהקיבולת .

על אילו עובדות אתה מבסס את הטענה שלא ניתן להשתמש ברכב פחות מ 70% סוללה?

המנוע והאלקטרוניקה מסביבו בנויה מתוך הנחה שהסוללה מסוגלת לספק כמות מסויימת של זרם חשמלי ומתח חשמלי. סוללה ישנה לא בטוח שמסוגלת לספק את זה ואז יתחילו שלל תקלות מוזרות. 

 

לגבי כמה סוללות מאבדות - למיטב ידיעתי והנסיון של בעלי רכבים חשמליים בעשור האחרון שיצא לי לשמוע על מעלליהם -

 

זה מורכב מכמה מחזורי פריקה וטעינה הרכב עבר, העומק של כל מחזור, וכמה שנים הסוללה קיימת ברכב.

 

1. סוללה שעומדת ולא עושה כלום מאבדת 1-2% מהקיבולת בכל שנה 

 

2. אם פורקים סוללה עד 10-20% וטוענים עד ל-100%, גם הסוללה הכי איכותית תתחיל להתפרק אחרי כ1,000 מחזורים כאלה.

 

3. אם דואגים לעולם לא לפרוק מעל 50% מהקיבולת ולעולם לא לטעון מעל 80% , כלומר מנצלים רק 30% מקיבולת הסוללה באמצע, אז יכול מאוד להיות שהסוללה תחזיק גם 10,000 מחזורים שכאלה בלי בעיה. כלומר רכבים שנוסעים עליהם בזהירות מירבית יכולים להגיע גם למליון קמ - אבל הטווח שלהם בפועל יהיה 100 קמ' למרות שהסוללה יכולה 400. 

 

אבל בשורה התחתונה, המשתמש הממוצע לא הולך לחשוב על כל זה יותר מידי וכנראה שאחרי 1,000 מחזורים מלאים של פריקה טעינה שזה נניח 300,000 קמ או 10 שנים בערך, הסוללה כבר לא תהיה משהו ומי שקונה דבר כזה צריך להיות מוכן לתקלות מכיוון הסוללה. בשלב הזה אין מה לדבר על החלפת תאים פרטנית כי כל תא הוא כבר בן איזה עשור ולשים תא חדש לידו יהרוס את התא החדש.

 

בהתחשב בכך שמדובר בכל זאת ברכב ישן עם בלאי - ריפודים, פאנלים, בולמי זעזועים, וכו' לא נראה לי שמישהו יילך על החלפת סוללה מלאה גם אם זה יעלה 20 אלף שקל (שזה זול).

 

אני לא הייתי קונה רכב חשמלי בן 10 עם סוללה מקורית ביותר מ10 אלף שקל כי מדובר ברולטה, הרכב יכול לעצור מחר בבוקר עם עלות תיקון לא סבירה. אפשר אולי לעשות את ההקבלה לרכב בנזין ישן עם גיר או מנוע שידועים כ"בעייתיים" ולכן אין להם שוק.

 

 

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הנושא הוא בחלקו מחקרים שעדיין לא בוצעו כאן בישראל תחת הנסועה והאקלים שלנו, ובטח שלא על רכבי פלאג אין כי לזכרוני אין שפע של כאלה "בני עשר" בישראל . הכמות שקיימת, אם כבר, אפסית בשביל לתת אינדיקציה - היברידיים זה כבר סיפור אחר (עדיין לא כמות משמעותית). 

 

בתקופה שכזו יהיו כאלה שישימו את הז'יטונים שלהם על חשמלי מלא, ויהיו כאלה שישימו את הז'יטונים על שילוב של בנזין/דיזל וחשמלי שאינו פלאג אין (במילים אחרות - יקנו הייברידי מלא). 

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, edward כתב:

המנוע והאלקטרוניקה מסביבו בנויה מתוך הנחה שהסוללה מסוגלת לספק כמות מסויימת של זרם חשמלי ומתח חשמלי. סוללה ישנה לא בטוח שמסוגלת לספק את זה ואז יתחילו שלל תקלות מוזרות. 

המנוע לא מחובר ישירות לסוללה, אתה מבין את זה?

 

בין לבין יש מעגלים וקונטרולרים שנותנים למערכות בדיוק את המתחים והזרמים שצריך.

  • מעניין 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, vadim6385 כתב:

המנוע לא מחובר ישירות לסוללה, אתה מבין את זה?

 

בין לבין יש מעגלים וקונטרולרים שנותנים למערכות בדיוק את המתחים והזרמים שצריך.

במקרה הטוב ביותר - הטווח יירד בצורה משמעותית וגם הביצועים. אבל הבעיה העיקרית זה הפוטנציאל למוות של תאים בסוללה וכשזה קורה סביר להניח שלנסות להתאים תאים חדשים עם תאים בני עשור לא יעבוד.

 

יכול להיות שיהיה שירות שיפרק סוללות ומשתי סוללות ישנות יבנו אחת חצי תקינה. מה שבטוח כל זה יעלה סכומים שכמעט אף אחד לא ישלם על רכב ישן.

 

לכן לא הייתי מהמר על להחזיק רכב כזה הרבה מעבר לעשור.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, איציק נ. כתב:

כל הנושא הוא בחלקו מחקרים שעדיין לא בוצעו כאן בישראל תחת הנסועה והאקלים שלנו

 

האקלים בישראל בכלל לא נחשב קשה. אקלים דומה יש למשל בדרום קליפורניה. אקלים קר באופן קיצוני הרבה יותר מזיק לסוללות. לגבי הנסועה, אתה צוחק, נכון? ישראל היא מדינה קטנה והנסועה הממוצעת בה קטנה משמעותית מאשר מקומות כמו ארה"ב.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האקלים הישראלי זה אחד הנוחים בעולם

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

השאלה נכונה ולכן אני קניתי MG חשמלית בפחות מ-130,000 ש"ח

נניח ותקנה טויוטה קורולה שעוד 10 שנים תמכר ב-30,000 ש"ח

גם אם ה-MG ילך לפח עוד 10 שנים (לא מאמין) עדיין הרווחתי כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, M B3 כתב:

השאלה נכונה ולכן אני קניתי MG חשמלית בפחות מ-130,000 ש"ח

נניח ותקנה טויוטה קורולה שעוד 10 שנים תמכר ב-30,000 ש"ח

גם אם ה-MG ילך לפח עוד 10 שנים (לא מאמין) עדיין הרווחתי כסף.

המחיר כרגע (130,000) הוא כי יש פחות מס על חשמלי, זה ישתנה עוד שנתיים כשישוו את רמות המס ואז הרכב הזה יעלה 200 אלף.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש - מחירי הסוללות ירדו, וגם מחירי כלי הרכב החשמליים ירדו.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רק הסוללות. כל טכנולוגיה חדשה יקרה בהתחלה בגלל הוצאות הפיתוח ואחרי שהיא מבשילה המחירים יורדים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, edward כתב:

המחיר כרגע (130,000) הוא כי יש פחות מס על חשמלי, זה ישתנה עוד שנתיים כשישוו את רמות המס ואז הרכב הזה יעלה 200 אלף.

דרך אגב יש 10% רק על ה-75,000 ש"ח הראשונים, גם אם המס הזה יעלה ל-30% (וזה לא יקרה כל כך מהר) עדיין לא יהיה שינוי רציני (בהנחה שעלויות ייצור הסוללות יירדו עם הזמן).

חוץ מזה הטענה שלך רק מחזקת את הסיבה לקנות רכב חשמלי עכשיו, ידוע שה-early adapters לוקחים סיכונים ומתמודדים עם קשיים ומצד שני בדרך כלל הם המרוויחים הגדולים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, zvit כתב:

לא ממש - מחירי הסוללות ירדו, וגם מחירי כלי הרכב החשמליים ירדו.

מחירי הסוללות לא הולכים לרדת דרסטית בטכנולוגיה הנוכחית כי יש מגבלות. מקסימום אולי יירד בחצי וגם זה עוד 10 שנים, בשביל יותר זול צריך טכנולוגיה שהיא לא ליתיום.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, M B3 כתב:

גם אם המס הזה יעלה ל-30% (וזה לא יקרה כל כך מהר) עדיין לא יהיה שינוי רציני

כן, יש אנשים שבשבילם עוד 25 אלף שקל למחיר - זה לא רציני, אפילו יותר טוב, זה מוסיף "יוקרה".

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, M B3 כתב:

דרך אגב יש 10% רק על ה-75,000 ש"ח הראשונים, גם אם המס הזה יעלה ל-30% (וזה לא יקרה כל כך מהר) עדיין לא יהיה שינוי רציני (בהנחה שעלויות ייצור הסוללות יירדו עם הזמן).

חוץ מזה הטענה שלך רק מחזקת את הסיבה לקנות רכב חשמלי עכשיו, ידוע שה-early adapters לוקחים סיכונים ומתמודדים עם קשיים ומצד שני בדרך כלל הם המרוויחים הגדולים.

 

אין ספק שאם כבר לקנות חשמלי אז בשנה שנתיים הקרובות לפני שמעלים את המס.

לפני 33 דקות, Night Driver כתב:

זה לא רק הסוללות. כל טכנולוגיה חדשה יקרה בהתחלה בגלל הוצאות הפיתוח ואחרי שהיא מבשילה המחירים יורדים.

זה רק הסוללות. מנוע חשמלי ובקרים זו לא טכנולוגיה חדשה, זו "טכנולוגיה" בת כ200 שנה. ליתיום רק התחיל בשנות ה90.

  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 969 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...