Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחלף יהלום מתחלף


eladts
שימו לב! השרשור הזה בן 1027 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מחלף יהלום מתחלף הוא מחלף יהלום (מחלף עם שני צמתים מרומזרים) שבו בדרך החוצה את הכביש המהיר הנהגים נוסעים בצד ההפוך בקטע שבין שני הצמתים. נתקלתי בזה בטיול למיזורי בשנה שעברה וזה נראה מבלבל, אבל בפועל מפחית מהפקקים ומהתאונות לעומת מחלף יהלום רגיל. האם לדעתכם הרעיון יכול לעבוד גם בישראל?
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאן בארץ זה רק יגרום לעוד תאונות, נהגים כאן לא מבינים מה זה חץ ממוחשב מתחלף בצומת אז לסבך אותם עם מחלף יהלום מתחלף?

זכורה לי תקופה שהסיטו נתיב באיילון מימין לעמוד של אחד הגשרים, זו היתה סכנת נפשות לגלמים שהיו רגילים לנתיב מסויים ופתאום הם כמעט נכנסים בקיר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Mr.Hybrid כתב:

ייקח זמן עד שהשניים ייפגשו.

בארץ יש כלל שאומר ששני דברים הגיוניים לא ייפגשו לעולם.

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי לכתוב משהו בסגנון אלו שמעלי (כלומר, לעולם לא יעבוד). אבל האמת, מעניין אותי לדעת האם בכלל התצורה הזו נשקלת ע"י גורמי המקצוע השונים בארץ.

 

@shellcase, מה דעתך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מוצא שום סיבה טובה ליצור מחלף כזה, חוץ מעלןת ההקמה. לא רק בארץ.

הרבה יותר פשוט להעלות את הכביש המרכזי על עמודים, ולנהל את החילופים השונים ב"קומת הקרקע" - אפשר אפילו משהו דמוי מעגל תנועה גדול, בצורת אליפסה.

מחלף ירקון לא רחוק ממה שתיארתי, גם אחד המחלפים על 471 וכיו"ב.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Mr.Hybrid כתב:

יש מקומות בארץ עם נתיב מתחלף ויש גם מחלפי יהלום,

ייקח זמן עד שהשניים ייפגשו.

 

אין קשר בין נתיב מתחלף למחלף יהלום מתחלף חוץ מהשם. מה שמתחלף הוא הצד שבו נוהגים בדרך החוצה את הדרך המהירה בין שני הרמזורים. אם למשל היו הופכים את מחלף השלום למחלף יהלום מתחלף בדרך השלום היו נוסעים בצד שמאל מעל הגשר.

 

לפני 17 דקות, hans כתב:

אני לא מוצא שום סיבה טובה ליצור מחלף כזה, חוץ מעלןת ההקמה. לא רק בארץ.

הרבה יותר פשוט להעלות את הכביש המרכזי על עמודים, ולנהל את החילופים השונים ב"קומת הקרקע" - אפשר אפילו משהו דמוי מעגל תנועה גדול, בצורת אליפסה.

מחלף ירקון לא רחוק ממה שתיארתי, גם אחד המחלפים על 471 וכיו"ב.

 

יש הרבה מחלפי כיכר כאלו באזור מגורי במסצוסטס. זה עובד טוב בתנועה דלילה, אבל כשיש עומסים זה יוצר פקקים.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקדמה: כל מי שבא לו לכתוב משהו על 'הנהגים בארץ הם ככה וככה וזה לא יעבוד' - בוא תעשו טובה, תקחו את גליל הנייר טואלט שלכם ותרשמו את זה בכתב יפה על הריבוע הראשון, אבל בלי לתלוש, כדי שהדעה הזאת תגיע בסוף למקום שהיא שייכת אליו.
הנהגים פה מפגרים בדיוק כמו הנהגים בארה"ב שם המחלפים האלה קיימים.
ולענייניו: תצורת המחלף הזו מוכרת למתכננים צעירים, לא חושב שמלמדים אותה יותר מ'הנה תראו יש גם כזה שם בחו"ל', לפחות לפני 5-6 שנים לא לימדו.
בגדול - מי שמאשר תכנון זה הבקרים של נתיבי ישראל, שהם לרוב מהנדסים עם נסיון די גדול שעוברים למשרה ממשלתית, קצת כמו שחקן כדורגל שנהיה מאמן, אין פה פוליטיקה או משהו כזה, לכל היותר קיבעון מקצועי בענף שהוא הכי רחוק מהיי טק שיש, בניגוד גמור לפוטנציאל שלו.
טכנית - מבחינת ביצוע, הוא זהה כמעט לחלוטין למחלף יהלום סטנדרטי, הן בעלויות והן במורכבות התכנונית והביצועית, אני גם לא מאמין שיש בעיה לנתב את התנועה באופן בטוח עם סימון בולט ורמזור, הנהגים בארץ מתמודדים באופן יחסית סביר עם מחלפים מורכבים, ובסוף - המדינה קטנה ומחלף כזה לא יבנה בחור תחת בגולן אז אנשים פשוט ילמדו 'מה הלו"ז' עם הזמן.

בקיצור - אם תשאלו אותי, הסיבה שעוד לא בנו כזה בישראל (ואולי איפשהו מתכננים אחד כזה ואני פשוט לא מכיר... לעע סתם הייתי אופטימי לרגע) היא מחסור בביצים וביצירתיות ולא משהו אחר.
אם תשאלו אותי 2: הייתי מתחיל מפיילוט בנתיבי איילון באחד המחלפים בהם זה אפשרי טכנית (נגיד דרך קיבוץ גלויות, או קק"ל?) עלות ההקמה די זניחה, מניח שמדובר במליון ש"ח בערך כולל העתקת תשתיות רמזור והתאמות כאלה ואחרות.

חייב לציין שרוב התכנון היום בארץ הוא לא למחלפים חדשים במרכז אלא כבישים בפריפריה(שם יש מקום ולא בונים בד"כ יהלום מלא, אלא חצי יהלום חצי תלתן) או פרוייקטי תח"צ כאלה ואחרים.

  • אהבתי 2
  • מבאס 1
  • מעניין 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה ומטעה,אני חייתי גם בחוף המזרחי וגם המערבי די הרבה זמן.

הנהגים האמריקאיים לא נוהגים כמו קמיקזות מטורפים כמו בארץ,הם הרבה יותר רגועים,שלא לדבר על האוסטרליים והאירופיים שגם נוהגים בדיוק לפי חוקי התנועה.

איך אתה בכלל שם את הנהגים הישראליים באותה שורה איתם,זה קשקוש.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שאני טועה או מטעה.
יש לי קרוב ל5000 ק"מ בארה"ב וקרוב ל30,000 ק"מ במערב ומרכז אירופה.
אני גם עוקב אחרי לא מעט ולוגרים כאלה ואחרים בארה"ב, ההבדלים היחידים שאפשר ליחס לישראל נעים סביב אגרסיביות ואסרטיביות יתר. אבל זה פשוט לא רלבנטי לטמטום שיגרום לנהג לנסוע נגד הכיוון במחלף כזה, בזה אנחנו זהים לכולם בעולם המערבי, חוץ מרוסיה אולי - שם עדיין אפשר פשוט לקנות רשיון נהיגה בלי שאי פעם נהגת.
אם כבר - להיפך, המחלף הזה מעבר לזה שהוא יעיל יותר הוא הרבה יותר בטיחותי.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, shellcase כתב:

אם תשאלו אותי 2: הייתי מתחיל מפיילוט בנתיבי איילון באחד המחלפים בהם זה אפשרי טכנית (נגיד דרך קיבוץ גלויות, או קק"ל?) עלות ההקמה די זניחה, מניח שמדובר במליון ש"ח בערך כולל העתקת תשתיות רמזור והתאמות כאלה ואחרות.

 

ואז מה יעשו כל החוכמולוגים שעולים למחלף כשהאיילון פקוק, ממשיכים ישר ברמזור וחוזרים לאיילון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחקר אישי שלי בדק ומצא שהסתומה במיקרה האדומה שעשתה את זה כל הדרך בכביש החוף מנתניה ועד חדרה התקדמה בדיוק 2 רכבים ביחס אליי.
בכל מקרה - עלית על ה'בעיה' היחידה בתצורה, אי אפשר לרדת במחלף ולהמשיך ישר - כלומר, התצורה אינה מתאימה לסיטואציות בהן יש תחנת אוטובוס בירידה מהמחלף כמו שנהוג במקומות רבים אצלינו.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1027 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...