Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מספר תקלות מעצבנות באופל אסטרה 2011 1.6


Uri.Sa
שימו לב! השרשור הזה בן 1153 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אשמח לקצת עזרה
יש ברשותי אופל אסטרה 2011 האצ'בק 1.6, עשתה 160,000 ק"מ

לפני זמן רב נדלק לי נורת ה-ESC (esp)  ברכב ולאחרונה גם נורת ההגה נדלקה.
לפני שבועיים הכנסתי את הרכב למוסך מורשה של אופל, לאחר בדיקה קצרה 
נאמר לי שזה תקלה בחיישן סיבוב ההגה, ביקשתי שיחליפו (עלות של 1,600 ש"ח).
לאחר המתנה של יומיים עד החלק הגיע למוסך, הכנסתי את הרכב למוסך ביום שלמחרת מוקדם בבוקר
לאחר כשעתיים התקשרו אליי ונאמר שהחלק הוחלף ומה שהיה אצלי לא היה תקין, 
נאמר לי שיש גם תקלה חשמלית במשאבת ה-ABS ואם אני רוצה שיבדקו את זה, הודעתי שכן יבדקו,
שוב פעם המתנתי יומיים עד שהחלק יגיע למוסך, הפעם הרכב ישב במוסך יומיים מפורק.
התקשרו אליי בבוקר והודיעו לי שיש תקלה עם משאבת ה-ABS, הוא דורש שיפוץ מיכוון שהמשאבה 
שהם הביאו אינה זהה במספר המק"ט (מוצר) ולפי כך צריך לעשות מ-2 ל-1,
שיפוץ בעלות של 2,500 ש"ח, התקשרתי להתייעץ עם חבר, הוא הזכיר לי שבזמנו הוא חיבר את הרכב שלי 
למחשב שלו ובדק את התקלה עם התוכנה של GM ו-op-com ואמר לי שאין קשר למשאבת ה-ABS,
התקלות הם:
U0126-00 Lost Communication with steering wheel angle sensor module
B2955-00 Security sensor data circuit
C0710-71 Steering Position Signal
B1405-05 Control module voltage reference output 2 circuit - High voltage/open
U152D-00 LIN Bus 2 lost communication with device 13
U1538-00 LIN Bus 3 lost communication with device 8

בכל אופן דיברתי איתם שוב ועדכנתי שהתיעצתי עם חבר שבדק את הרכב בזמנו ואמר שאין קשר 
הם התעקשו שזה הבעיה וכ'ו, ביקשתי שירכיבו חזרה את הרכב ואני בא להוציא את הרכב מהמוסך.
לאחר שעתיים הגעתי למוסך הייתי בטוח שהרכב מורכב ולהפתעתי הרכב לא היה מוכן, 
נתנו לי לדבר עם החשמלאי של הרכב והוא ניסה להסביר לי שיש קשר בין השניים,
לאחר שהסברתי לו שחבר שבדק את הרכב עם המחשב הוא התחיל להסביר את לפי 
תיאור התקלה שהחיבור 3 הולך ישירות למשאבת ה-ABS ומשם לחיישן סיבוב ההגה,
בשלב זה ביקשתי שירכיבו את הרכב ובכל מקרה אני מוציא את הרכב מהמוסך, 
בשלב כלשהו רציתי לשלם על הבדיקה הזאת כי נאמר לי שהבדיקה עולה כסף.
יצא המנהל מחדרו ואמר לפקידה שאני לא משלם ואם אני רוצה שיחזירו את החלקים שלי ולקבל החזר על מה שכבר
שילמתי חיישן סיבוב ההגה (1,600 ש"ח), אמרתי מיכוון שכבר החליפו את החיישן העדפתי 
כבר להשאיר אותו, לאחר שאני נכנס לרכב ומניע את האוטו מופיע לי נורת ה-ABS בנוסף לנורות 
הקודמות שדלקו והם עדיין דולקות. שוב פעם נכסתי למוסך ואמרתי להם שיש יש מנורה שלא הייתה 
קודם (ABS) ולמה זה, החשמלאי טען בגלל שיש בעיה עם משאבת ה-ABS, אמרתי לו שלא הייתה קודם נורה 
או תקלה עם ה-ABS וזה קרה רק פה בגלל התעסקות שלכם והוא התעקש שיש לי בעיה עם ה-ABS.
הוא טען שזה יעלם תוך כדי נסיעה, שאלתי אם הוא עשה איפוס תקלות, הוא טען שכן והסביר שהנורה 
תמשיך לדלוק עד שאני יסדר את הבעיה במשאבה.

לאחר שבוע ביקשתי מחבר שלי לחבר שוב פעם למחשב, השגיאות מהפעם הקודמת לא נעלמו 
אלא שהתווסף תקלה חדשה.
C0050-06 Right rear wheel speed sensor circuit - Low voltage/open
את זה לא ציינו במוסך.
חבר אמר לי שזה לא עלות גדולה להחליף את החיישן, יש מצב שניתן לפתור את עם ניקוי, או לבדוק בגלל אחר

לאחר הרבה בירורים ברשת לא מצאתי איזכור אחד שקשור למשאבת ה-ABS
הכל זה בעיות חשמל או חישנים.

אני ישמח אם מישהו יכול להציע מישהו או מוסך שיודע לטפל בבעיה כזאת,
 

 

Electronic Brake2.png

Power Steering2.png

op-com report after clearing.PNG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן גלגל פגום - יבלבל את כל המודול EBCM . 

 

נשמע כמו אבחנה שגויה מהיסוד. 

 

שים לב שכל חיישן ברכב הנ"ל יבלבל את קריאת הנתונים ויתן לך Invalid serial data . 

 

חיישן גלגל פגום - או הקריאה ממנו יכולה גם לנבוע ממודול ABS תקול . 

 

האם התחברתם ל LIVE DATA? 

לקרוא נתונים בחי מהחישן גלגל אחורי ימין? 

 

 

* בדיקה קטנה ב DIY - 

האם הקונקטור תקין ? 

 

מתי התופעה החלה ? 

 

האם המצבר תקין? 

 

עריכה אחרונה על ידי Max.M
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, Max.M כתב:

חיישן גלגל פגום - יבלבל את כל המודול EBCM . 

 

נשמע כמו אבחנה שגויה מהיסוד. 

 

שים לב שכל חיישן ברכב הנ"ל יבלבל את קריאת הנתונים ויתן לך Invalid serial data . 

 

חיישן גלגל פגום - או הקריאה ממנו יכולה גם לנבוע ממודול ABS תקול . 

 

האם התחברתם ל LIVE DATA? 

לקרוא נתונים בחי מהחישן גלגל אחורי ימין? 

 

 

* בדיקה קטנה ב DIY - 

האם הקונקטור תקין ? 

 

מתי התופעה החלה ? 

 

האם המצבר תקין? 

 

לא התחברתי ל-live data
על פניו נראה שהקונקטור תקין, ניסתי לנקות אותו כמיטב יכולתי.

קבעתי כבר להחלפת החיישן השבוע.
התופעה החלה לפני כחצי שנה+-
לאחרונה (חודש) החלפתי מצבר 60 אמפר של בוש s4004 

לאחר שיטוטים ברשת מצאתי מה היא כל תקלה

B1405-05 Control module voltage reference output 2 circuit - High voltage/open
Ambient Light/Sunload Sensor 12V Reference

 

U152D-00 LIN Bus 2 lost communication with device 13
Automatic Gearbox Change Lever

 

U1538-00 LIN Bus 3 lost communication with device 8
Window Switch - Driver

 

C0710-71 Steering Position Signal
The steering angle sensor signal is not plausible with the yaw rate sensor signal and lateral acceleration sensor signal.

 

B2955-00 Security sensor data circuit
An error with the password via the serial data circuit

 

C0050-06 Right rear wheel speed sensor circuit - Low voltage/open
• Physical damage
• Debris on the wheel speed sensor or the encoder ring
• Looseness
• Water intrusion in the wiring harness

עריכה אחרונה על ידי Uri.Sa
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא צריך את הפירוש 😉

 

גם מודול ABS לא תקין עלול לגרום לזה, גם הארקה לקויה למודול . 

 

צריך לבדוק בצורה מעמיקה. 

 

בתור נסיון לעזור לעצמך - בדוק לאחר מה התופעה החלה ? 

לאחר החלפת מכלול מסוים? 

לאחר התנעה עם כבלים? 

הותקן אביזר כלשהוא ברכב ? (מולטימדיה) 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, Max.M כתב:

אני לא צריך את הפירוש 😉

 

גם מודול ABS לא תקין עלול לגרום לזה, גם הארקה לקויה למודול . 

 

צריך לבדוק בצורה מעמיקה. 

 

בתור נסיון לעזור לעצמך - בדוק לאחר מה התופעה החלה ? 

לאחר החלפת מכלול מסוים? 

לאחר התנעה עם כבלים? 

הותקן אביזר כלשהוא ברכב ? (מולטימדיה) 

 

 

לפני כ-7 חודשים הוחלף סליל ההגה כי הכפתורים שעל ההגה והצופר לא עבדו
לאחר כחודש או חודשיים צצה הבעיה עם ה-esp  וזמה מה לאחר מכן בעיה עם ההגה
אח"כ התקנתי מערכת מולטימדיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Max.M כתב:

תתחיל מלנתק את המולטימדיה, כל המחברים שלה . 

לא רק לנתק ממקור מתח .

הגדלתי לעשות יותר מזה.
החזרתי לשבוע שלם את המערכת המקורית וגם לאחר איפוס תקלות לא השתנה כלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

לאחר בדיקה של מוסכים, ראיתי פה בפורום שהומלץ על CMI מרכז שירות אופל בתל אביב,

בתחילת השבוע הכנסתי את הרכב על הבוקר ותיארתי את הבעיות.

לאחר שעתיים והם כבר עדכנו אותי בהחלפה של החיישן וחצי דרך נעשתה.

לאחר כ-4 שעות הם כבר הודיעו שהם פתרו את כל הבעיות של הרכב כפי שמצוין בתחילת הפוסט.

מסתבר שהבעיה הייתה בפינים דפוקים בחיווט. 

סה"כ עלות של 1,665 (כולל החלפת מגב שביקשתי).

אני ממש מרוצה מאופן המקצועיות ואמינות שלהם, ממליץ בחום לב.

ההזוי בסיפור ש-CMI עשו יותר עבודה ופתרו את התקלה בכמעט אותו המחיר שהמוסך בראשל"צ עשו וגבו ממני.

ויותר מכך שאין קשר למשאבת ה-ABS. (אולי הייתה הכוונה למחשב/בקר ה-ABS) שאם אינני טועה העלות שלו יותר זולה מהמשאבה.

 

בכל אופן תודה לאנשים פה.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1153 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...