Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2054 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אהלן,
לפני כ-1000 ק״מ לקחתי את הרכב לטיפול 200,000 במוסך גבע. במסגרת הטיפול בוצעו כמה החלפות לא זולות, וכן החלפה של שמן גיר. יצאתי לי מהמוסך ונסעתי כמה מאות ק״מ, עד שפתאום נדלקה נורת service והרכב החל למשוך הילוכים (מעביר רק באיזור ה-4k), הטיפטרוניק לא עבד כלל וגם לא נורת השלג (שאמורה להחליף אוטומטי להילוך 2 ממה שזכור לי). לקחתי את הרכב שוב למוסך, אך לאחר בדיקה מקיפה הם לא מצאו שום קוד תקלה (לא שסתומים ולא כלום). עברו להם עוד שבוע וכ-200-300 ק״מ ללא הבעיה, עד שהיום שוב פעם, לאחר נסיעה ממושכת, הופיעה התקלה, אך הפעם ללא נורת שירות. 
אלו הדברים ששמתי לב אליהם: 1) זה קורה רק לאחר נסיעה ממושכת וארוכה יחסית.

                                                 2) הגיר לא נתקע על הילוך 3 (כמו עם השסתומים), אלא מושך כל אחד מההילוכים עד 4k בערך.

                                                 3) ברגע שהתקלה מתרחשת, גם הטיפטרוניק לא מגיב.

                                                 4) בזמן בלימה ההילוכים יורדים פיקס. זה קורה אך ורק כשנותן גז.

 

אשמח לעזרה. הטיפול עלה לא מעט כלל, ואני אשמח לדעת אם קיימת בכלל אופציה שהתיקון הזה לא אומר החלפת גיר. תודה רבה!

*לא יודע אם רלוונטי, אבל החלפת שסתומים בוצעה לפני 65k בערך.

עריכה אחרונה על ידי עומרעומר
פורסם (נערך)

חידוד- התקלה מתרחשת רק אחרי נסיעה ארוכה, ואז כמו שציינתי- ההילוכים לא סדירים, והטיפטרוניק ומצב שלג לא מגיבים. ברגע שמדומם מנוע למשך כמה זמן הבעיה נעלמת. 

למישהו יש רעיון אולי? 😕

עריכה אחרונה על ידי עומרעומר
פורסם

חזור למוסך גבע שיבדקו שוב- על פניו נשמע שהגיר מחליק אבל,אם דולקת מנורת תקלה,זה יקל על האבחון וימנע את המשך משחק הניחושים.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

באיזה ק"מ הוחלף השמן?

החלפת השמן שלעצמה, לא גורמת לתקלה. היא יכולה לזרז תופעות שקשורות בבלאי הגיר.

ז"א שגיר תקין, לא יסבול כתוצאה מהחלפת שמן.

לעומת זאת, החלפת שמן בגיר בלוי, לא תבריא אותו ואף יכולה "לגמור" אותו

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

למרות שהדעה בפורום הזה על AL4 היא להחליף שמן כל עוד הגיר תקין
מניסיוני האישי כל פעם שהשמן הוחלף לא משנה באיזה רכב מותקן הגיר הזה תמיד היו בעיות
השמן הישן סמיך ומפצה על חוסר לחץ שנגרם מהטבעות אטימה בשניה שמחליפים ללא הטבעות אטימה כמעט תמיד יש בעיית לחץ שמן\החלקה
מי שרוצה להחליף שיחליף גם טבעות אטימה על הדרך.

פורסם (נערך)

מצד אחד, כל  עוד יש סיכוי לטפל בזה בעזרת טבעות האטימה, כדאי. בינתיים הגיר מחליק ונהרס.

 

מצד שני, החלפה נוספת של שמן תוריד עוד שמן עם שחק ותוסיף עוד שמן נקי. 

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם
לפני 11 שעות, מלטבשי כתב:

באיזה ק"מ הוחלף השמן?

החלפת השמן שלעצמה, לא גורמת לתקלה. היא יכולה לזרז תופעות שקשורות בבלאי הגיר.

ז"א שגיר תקין, לא יסבול כתוצאה מהחלפת שמן.

לעומת זאת, החלפת שמן בגיר בלוי, לא תבריא אותו ואף יכולה "לגמור" אותו

השמן הוחלף במהלך הטיפול (197,000), ולפני כן כשהחליפו את השסתומים (134,000). 

לפי התחושה שלי מאז ההחלפה המעברים בגיר קצת חלקים יותר, אבל עם זה הגיעה התופעה המעצבנת הזאת.

סתם תהייה- עצם העובדה שהגיר לא מגיב לטיפטרוניק או למצב שלג (גם לא בצג) לא מעידה על זה שהבעיה היא אלקטרונית/חשמלית? מרגיש כאילו משהו במחשב שם לא לגמרי מתפקד (לא מבין בזה בשום צורה כמובן).

פורסם

פעם מישהו הסביר לי, יש סיכוי שהגלל ההחלקה השמן מתחמם ומכניס את הגיר למצב בו אין נעילת ממיר על מנת להזרים את השמן בכמות גבוהה יותר דרך המחליף חום.

 

ז"א שאם הבעיה במחליף חום, הגיר מתחמם ואז יכולים להרגיש החלקה. אגב, גם אם הרכב מתחמם (הנוזל קירור) יתר על המידה, הגיר משתגע.

 

אבל הכל ניחושים. אני בטוח שהמוסך כבר ראה את השרשור ויצר איתך קשר. תודעת השירות שם גבוהה!

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם (נערך)
לפני 28 דקות, מלטבשי כתב:

פעם מישהו הסביר לי, יש סיכוי שהגלל ההחלקה השמן מתחמם ומכניס את הגיר למצב בו אין נעילת ממיר על מנת להזרים את השמן בכמות גבוהה יותר דרך המחליף חום.

 

ז"א שאם הבעיה במחליף חום, הגיר מתחמם ואז יכולים להרגיש החלקה. אגב, גם אם הרכב מתחמם (הנוזל קירור) יתר על המידה, הגיר משתגע.

 

אבל הכל ניחושים. אני בטוח שהמוסך כבר ראה את השרשור ויצר איתך קשר. תודעת השירות שם גבוהה!

 אם כבר הזכרת את זה, אז חשוב לי רק להבהיר שבאמת, כבר באותו היום שכתבתי את הפוסט, יצרו איתי קשר ממוסך גבע וניסו לסייע לי טלפונית. זאת כמובן אחרי שכבר הייתי אצלם בפעם השנייה, חיברו לסורק תקלות וניסו איך שאפשר למצוא את הבעיה- אך ללא הועיל (לא נרשמה שום תקלה במחשב, מוזר).

 

תודה בכל מקרה. אנסה ללכת אליהם שוב ונגווה לטוב.

עריכה אחרונה על ידי עומרעומר
×
×
  • תוכן חדש...